Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ingen riktigt bra rutin för hantering av bankrullen. Som det är nu har jag rubbet online, spritt på två sajter + Neteller, ungefär en 1/3 på varje.

Ärligt talat känns det inget vidare att ha så mycket $$$ i Karibien och Kanada så jag funderade på att flytta den största delen av rullen till svensk bank.

Hur gör ni andra?

(Hittade ingen vettig tråd att lägga detta i, men jag antar att mina sökskills suger. Flytta gärna tråden om det behövs.)

Postad

Jag tar hem lite större belopp, $1k-$3k, när jag känner att jag har för mycket pengar online eller om jag ska ta ut från rullen. Jag vill dock helst att dollarn ska stå lite högre än den gör nu innan jag gör det.

Har för tillfället hela rullen på knappt $7k online. Det känns som lite för mycket men drar mig för att ta ut till kursen 7,30.

Postad

har 5 inköp på sidan. varje gång men kommer över 15 cashar man ut det till neteller + att halva vinsten varje månad går till bankkontot, Bra system då man sparar undan pengar, bankrullen växer och man har inte för mkt inne på ett och samma ställe samtidigt.

Postad

Ni som har stora delar av rullen hemma i Sverige hur gör ni då? Känns som att ju mer man flyttar pengarna från och till sverige ju större risk är det att man åker på att Görans springpojkar vill ta del av ens rulle. Beror ju givetvis på om man spelar på eu-siter eller inte. men om man nu inte gör det?

Postad
Bankfacket

Byraladan. Kommer att fora over det mesta till England snart da man avgiftsfritt kan anvanda sig av checkar for insattningar + uttag med ratt bankkonto. Eftersom jag spenderar den storsta delen av min tid dar gor jag garna det i syfte att slippa % pa alla transaktioner.

Postad
har 5 inköp på sidan. varje gång men kommer över 15 cashar man ut det till neteller + att halva vinsten varje månad går till bankkontot, Bra system då man sparar undan pengar, bankrullen växer och man har inte för mkt inne på ett och samma ställe samtidigt.

Låter som ett helt ok upplägg. Enda felet är väl detta med dollarkursen - som Waggho nämnde så är det ingen höjdare att ta ut med en svag dollar. Skulle amerikanskt bankkonto vara ett alternativ? Fast då åker man kanske på skatt... Nån med erfarenheter?

gdaily: Har du cashat ut med debit card/check och sen fyllt bankfacket med sedelbuntar..? Eller är min ironipejlare kass?

Postad

Varför inte 50% Svensk bank 30%neteller 20% poker siter?

runtomkring just nu har jag ca 60% på poker,neteller och 40% på fsb

som sagt, svider lite o ta ut med låg dollar, men man får nog nöjja sig med runt 7,3

Postad

NETeller känns ju pålitliga.. Men man ska inte ha mer än £10k eller motsvarande i $ där, då mer än så inte är skyddat om NETeller konkar (är lite osäker på beloppet, men det finns info om det på deras hemsida).

Sen om man har pengar på svensk bank så måste det naturligtvis vara ett konto som du bara använder till din BR. Ha helst inte för lite pengar på NETeller, för om du behöver sätta in från ditt svenska konto så måste du ju betala växlingsavgift...

Postad
NETeller känns ju pålitliga.. Men man ska inte ha mer än £10k eller motsvarande i $ där, då mer än så inte är skyddat om NETeller konkar (är lite osäker på beloppet, men det finns info om det på deras hemsida).

Intressant... Inte för att jag tror att risken att de går i konkurs är särskilt stor, jag gissar att det går ganska bra för neteller. Men absolut värdefull information.

Sen om man har pengar på svensk bank så måste det naturligtvis vara ett konto som du bara använder till din BR.

Öh? Varför då? Så länge man inte börjar göra av med pengarna på annat spelar det väl mindre roll om de ligger på ditt vanliga konto eller ett annat? Iofs skulle jag nog inte vilja ha några jättesummor på det konto som bankomatkortet är kopplat till. Men man kan väl sätta in det på sitt sparkonto eller var som helst.

Postad
Sen om man har pengar på svensk bank så måste det naturligtvis vara ett konto som du bara använder till din BR.

Öh? Varför då? Så länge man inte börjar göra av med pengarna på annat spelar det väl mindre roll om de ligger på ditt vanliga konto eller ett annat? Iofs skulle jag nog inte vilja ha några jättesummor på det konto som bankomatkortet är kopplat till. Men man kan väl sätta in det på sitt sparkonto eller var som helst.

Iofs går det bra, men bättre o ha två skiljda konton så man verkligen vet vad som hör till vad...

Neteller konka? hah. Dom växer ju som fan och är asstora nu.

Vad har det med saken o göra?

Iofs påverkar tillväxttakten. Ofta HÖGRE konk-risk för tillväxtföretag.. De växer ur sina kläder, helt enkelt.

Men i vilket fall som helst. Man ska alltid se till att ha sakrättsligt skydd (konk-skydd mm) för sina pengar som nån annan förvaltar. Dumt att riskera det. Framför allt som du säkert inte har koll på NETellers ekonomi.

• 1 month later...
Postad

Först och främst, jag antar att det handlar om den delen av din bankrulle som betraktas som säker och utanför den normala variansen, alltså de pengar som du hoppas att du endast i en djup svacka behöver använda för att ta dig ur krisen.

Då finns det bara ett svar som är rätt. Du ska absolut ha pengarna där du har säkerhet av den statliga bankgarantin, dessutom gärna med ränta. Själv har jag det mesta på Skandiabanken, med runt 2% i ränta. Oslagbart i längden. Dessutom är det skönt att kunna sova på nätterna.

Jag vet att det kan vara trixigt att få ut pengarna om man spelar på en sajt utanför Europa, men om du spelar på en icke-europeisk sajt så har du ännu större anledning att inte ha några onödigt stora belopp stående där. Detta efterom du generellt löper större risk att bli lurad av sajter utanför Europa. Tänk dig om du skulle behöva driva en rättslig process mot en pokersajt, skulle du vilja göra det i England eller i Costa Rica?

Postad

Jag är lite vilsen och undrar lite när ni skriver att ni drar er för att casha ut med tanke på den låga dollarkursen. Menar ni då när ni för över från neteller till ert konto eller är det från pokersajten till ert konto?

Vad finns det annars för generellt man kan säga när det kommer till olika avgifter och så?

Jag satte idag in en summa pengar hos en pokerklient och withdrawade samma summa ganska omgående då jag fick in en liten bonus direkt. Har jag förlorat några pengar på det här tillvägagångssättet? (ex att dom kanske tar 1.7% av summan när man cashar ut medan insättningen är fläckfri)

Jättetacksam för svar.

Postad

Nja, det där med låga dollars handlar snarare om att det är dumt att växla sina dollars till kursen 7.3 om man tror att man kommer att få 8.3 för sina dollars inom en snar framtid. Valutaspekulation mao.