mariani Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Kan detta stämma att ongame börjar "falla"? Länk till 2+2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Länken du hänvisar till handlar om en kille som har fått sitt konto låstp ga misstänkt samarbete. Visst att det verkar vara falska anklagelser, men att det skulle vara på nedgång endast pga det tvivlar jag på Annars vet jag inte, BetOnBet lämnade ju nyligen Ongame för Prima. Det enda jag irriterar mig på är att klienten är instabil ibland. Kan detta stämma att ongame börjar "falla"? Jag vet inte var du får det påståendet ifrån... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Lite OT men hos ongame måsta man ju betta 2x bb på turn i NL precis som i FL. Jag har fortfarande inte fått något svar från dem varför trots att jag frågat ett jäng gånger. Ni som spelar där, är det någon House rule eller? Det är så sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Länken du hänvisar till handlar om en kille som har fått sitt konto låstp ga misstänkt samarbete. Visst att det verkar vara falska anklagelser, men att det skulle vara på nedgång endast pga det tvivlar jag på Annars vet jag inte, BetOnBet lämnade ju nyligen Ongame för Prima. Det enda jag irriterar mig på är att klienten är instabil ibland. Kan detta stämma att ongame börjar "falla"? Jag vet inte var du får det påståendet ifrån... betssons aktie sjönk väl eller vad det stod på poker.se för ett tag sedan, enda jag hört(ör de ligger väl på ongame?). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Lite OT men hos ongame måsta man ju betta 2x bb på turn i NL precis som i FL. Jag har fortfarande inte fått något svar från dem varför trots att jag frågat ett jäng gånger. Ni som spelar där, är det någon House rule eller? Det är så sjukt. Not my buissness, men varför vill du beta 1xbb i NL? Börja lira FL vettja om du nu vill beta så lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Prima kör ju också med skumma husregler för reraisar. Ingen gnäller på dom vad jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2006 Kan detta stämma att ongame börjar "falla"? Jag vet inte var du får det påståendet ifrån... Jag fick påståendet ifrån att i inlägg efter så snackas det just om detta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Lite OT men hos ongame måsta man ju betta 2x bb på turn i NL precis som i FL. Jag har fortfarande inte fått något svar från dem varför trots att jag frågat ett jäng gånger. Ni som spelar där, är det någon House rule eller? Det är så sjukt. Not my buissness, men varför vill du beta 1xbb i NL? Börja lira FL vettja om du nu vill beta så lite T.ex om alla foldar till SB som callar, BB ceckar. Flopp: check - check. På turn i detta läge vill man ibland betta mindre än potten. Halv pott (=1bb) känns oftast lagom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 T.ex om alla foldar till SB som callar, BB ceckar. Flopp: check - check. På turn i detta läge vill man ibland betta mindre än potten. Halv pott (=1bb) känns oftast lagom. Wow. Någon som kan spela NL turneringspoker för en gångs skull. För di dumme kan jag förklara att i dylik situation blir man ofta typ commitad till potten om man är tvungen att potbetta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Håller med om att det finns tillfällen när man vill minibeta turn (eller rättare sagt: beta mindre än potten som är 2xbb), men: För di dumme kan jag förklara att i dylik situation blir man ofta typ commitad till potten om man är tvungen att potbetta. Ofta commitad? Hur korta stackar får man på Ongames turrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Ofta commitad? Hur korta stackar får man på Ongames turrar? Folk är oftast cptighta där så snittstacken kan sjunka till 8-10xBB i vissa turrar. Och i deras 5+0,5 turbo 3minute levels så kan den vara 1-2xBB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Håller med om att det finns tillfällen när man vill minibeta turn (eller rättare sagt: beta mindre än potten som är 2xbb), men: För di dumme kan jag förklara att i dylik situation blir man ofta typ commitad till potten om man är tvungen att potbetta. Ofta commitad? Hur korta stackar får man på Ongames turrar? TYP. Jag överdrev lite. Men dessa konstiga regler kan vara avgörande. Det får större betydelse i satelliter också där det är micromarginaler som kan avgöra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 WOW! Jag har lirat på ongame nästan lika länge som killen i posten "irishcurve" Har pratat med honom en del, han e en riktig kändis där, kaxig ung kille som gärna pratar om sina nya lyxbilar han köpt, dom två senaste en s-klass och en ferrari om jag inte missminner mig . Intressant läsning, tror jag tog mig igenom hela 2+2tråden! Jag spelade också betonbet förut och när dom försvann fick jag erbjudanden både från "en hemlig spelar-sammanslutning" och en banansida att välja POKESPOKER. Tog en titt på hemsidan och bestämde mig snabbt att tacka nej och istället välja mindre bananer från eurobet. Pokes-sidan såg väldigt amatörmässig ut på den tiden och det hela kändes bara fel. Glad för det nu, skulle inte förvåna mig om Pokes låser konton bara för att ta deras pengar. Dock blir man ju från tråden osugen på att lira ongame överhuvudtaget. Vet inte om han fuskat men från det jag sett är han så bra att han inte behöver fuska... och ska dom låsa konton ska man självklart som spelare ha rätt till att få veta varför och se bevisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Allt om Ongame: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=503274#503274 MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts