Gå till innehåll

sevenfeet, $1k i veckan under en termin!


sevenfeet

Recommended Posts

Tot hands: 6300

VP$iP: 15.61%

SFAH: 19.09%

W$wSF: 37.94%

BB/100: 5.50

W$atSD: 67.45% (nog den siffra jag bör jobba mest på att förbättra)

PFR: 6.85

aggr fact: 1.16

 

Alla siffror är från Partys $5/$10, fullring.

Rätt liten sample-size ännu, skapade en ny PT-databas vid årsskiftet. 5.5BB/100hands ska väl knappast vara hållbart t ex. Antalet start-stål ligger dock ungefär där de ska, 28AA, 35KK, 33QQ, 33JJ. Kanske något i överkant alltså men inget exceptionellt. Värt att notera är istället win% för dessa händer:

 

AA: 85.7%

KK: 82.9%

QQ: 60.6% (lite lågt tycker jag...)

JJ: 78.8% (förmodligen på tok för högt...)

 

Se även totala win% when saw flop: 38%, låter väldigt högt i mina öron men kan inte riktigt jämföra med mina tidigare siffror då jag shapat upp mitt FL-spel betydligt på senare tid, tack Sklansky!

 

Hjort.. du sa "i samband med resultaten". Är PT-statsen för en enskild session av intresse? Svårt att tro det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hjort.. du sa "i samband med resultaten". Är PT-statsen för en enskild session av intresse? Svårt att tro det...

Jag menade de långsiktiga resultaten, även om det faktiskt kanske kan vara intressant att se resultaten för sessionen (eftersom det ger lite bättre upplösning på hur sessionen varit än bara en dollarsumma). Poängen skulle ju vara att få lite större inblick i trender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, blir nog inge av med att posta PT-stats för enskilda sessioner. Kan försöka posta statsen säg var 2-3000:e hand, och då stats både isolerat sedan senaste stat-posten och de totala naturligtvis.

 

Vet att 6300 händer knappast är värt att dra några slutsatser ifrån men jag ser gärna att någon statistik/matte-intresserad (känn dig träffad Hjort) kommenterar mina siffror! /7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Se även totala win% when saw flop: 38%, låter väldigt högt i mina öron men kan inte riktigt jämföra med mina tidigare siffror då jag shapat upp mitt FL-spel betydligt på senare tid, tack Sklansky!

 

 

vilken bok av sklansky tänker du på då??

 

ska köpa en ny bok snart och den du har läst verkar ju rätt bra :lol:

 

för övrigt en bra och intressant tråd, keep up the good work :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett smart drag? Hmm, det är ju i princip omöjligt att svara på. Multipoker i sig garanterar ju inte vinst naturligtvis. Är du på gång att börja lira och undrar om Multipoker är en bra sajt, eller? De har t ex ingen särskilt generös sign-up bonus så med tanke på det finns det andra, bättre ställen att signa på. Kolla in http://www.pokerlistings.com, där listas alla större pokersajters olika bonusar. De har även nåt slags ranking-system för sajter men vet inte om det är så mycket att gå efter, smaken är ju som baken, men det säger en del om support-klimatet och så, om man nu tycker det är viktigt. Skulle gissa att de som har pokerlistings samtigt är affiliates på i princip alla sajter så om du signar genom att gå via nån av deras länkar drar de in massvis med rakeback-pengar från dig och du får bara en marginellt bättre sign-up bonus. Kolla istället nån av bonustrådarna här på forumet, då kan du ju iaf gagna en annan svensk pokerspelare och kanske t o m få nån % rake tillbaka själv.

 

Har för övrigt precis stäng igen mitt Multipoker-konto ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 8, mån 24/1

 

Spelade en knapp timme på fm idag medan jag åt frukost. Körde bara två bord FL och en $50+$5 SnG. FL gick grus, backade nästan $200 efter att t ex ha fått pisk med AA två gånger. Första tillfället är inte så mycket att orda om, 5 spelare ser floppen för 4 bets var => odds att se river med i princip vad som helst. Jag sitter sent och KK sitter UTG, check till mig på floppen som kommer QJx med färgdrag. Jag gillar inte riktigt floppen så jag ger ett frikort. Dumt?, jag vet inte, han med KK säger efteråt att han skulle ha check-raisat och vem vet det kanske skulle ha fått J9 mellan oss att folda. Han hade dock alla pottodds han behövde för att syna ändå. Turn kom en till J och jag synade ner billigast möjligt. Inget jag grämer mig över direkt och ingen ful utdragning heller.

 

Andra gången AA fick stryk var dock några divisioner styggare. Jag sitter i SB och det är typ 6 limpare, jag höjer och bara BB foldar. Floppen kommer T84 regnbåge, ingen ruter (detta är viktigt). Jag bettar ut UTG och får bara en syn (weird!) och det är av spelaren direkt bakom mig. Turn kommer offsuit K och jag kan inte be om en bättre bräda. Jag bettar ut igen, syn. River en till Kung, bet, syn. Han visar tokstolt upp K2s i ruter och norpar potten. Jag blir trött. K2s är i det här fallet självaste urmodern till en missad flopp, den kan inte komma sämre för honom. Surt som fan.

 

SnG'n räddar den här minisessionen. Vinner den i princip helt ohotad efter att ha dubblat tidigt på ett totalt tomtespel. Jag har AQs i sen pos (nivå 2 ) och det blir limp-minraise-call-call-call innan mig. Jag raisar till T300, de andra hade pyntat T60 så långt. Nu går killen som var först att syna miniraisen All-in, alla andra foldar. Den ekvationen går ju inte ihop och jag sätter honom som bäst på ett lågt pocket par. Hur som helst har jag finfina pottodds så jag synar. Han visar A7s, jag sätter en Q på floppen och det är över för honom. När vi är 4 kvar har jag ca hälften av chipsen vid bordet och snor 6-7 potter i rad när ingen vill åka precis utanför pengarna. När HU-spelet börjar sitter jag på 85% av markerna och tar hem tourneyn ganska omgående. Morgonsessionen slutar på +$6.

 

Spelar sedan ett par hundra händer FL på em också men det händer inte så mycket. Start-stålen lyser med sin frånvaro, jag tar det jag ska men åker också på några mer eller mindre fula utdragningar. Spelar tight (14%flops), och inte heller på topp då jag surfar och kollar annat under tiden. Lyckas klämma ur nån BB men det blir långt under mitt snitt (kolla PT-statsen i tidigare post).

 

Resultat dag 8: +$19

Totalt: +$4353

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten lista med de pokerböcker som återfinns i min hylla:

  • -PokerHandboken, Dan Glimne, självklart ett måste och inte alls dålig bara för att den är svensk, tvärtom!
     
    -Winner's Guide To Texas Hold'em Poker, Ken Warren, kass, inget nytt, inget speciellt alls, köp ej!
     
    -Super System, Doyle Brunson, också ett måste, bästa NL-boken jag läst trots att den är gammal
     
    -Hold'em Poker FAP, Sklansky & Co, har mycket bra men spela inte så många händer som de säger, iaf inte online
     
    -Zen & the Art of Poker, Larry Phillips, riktigt bra, inget om starthänder och annat speltekniskt utan bara om psykologi och state of mind vid pokerbordet, underskatta INTE den här boken!
     
    -No-Limit Texas Hold'em, Daugherty & McEvoy, helt ok men inte speciell på nåt sätt, mest om turneringsspel (alla hand-exempel iaf)
     
    -Theory of Poker, Sklansky, överlägset bäst och den bok jag syftade på som "shapat upp mitt spel på sistone", mest om FL men även en del NL och PL, avser ingen särskild pokerform men exempel är nästan uteslutande från TH och 7CS.

 

Theory of Poker ska ingen seriös spelare vara utan, den har allt förutom starthandstabeller (ska man ändå inte gå stenhårt efter). Zen är en bra bok att plocka fram när man går dåligt, jag tyckte den var riktigt tänkvärd och den är ganska billig så köp den. Nästa gång du skulle tiltat ifall du inte hade läst den tjänar igen pengarna den kostade och mer därtill ;) . Det jag efterlyser är en bra bok om NL cashgame, tipsa mig gärna om ni vet någon!!

/7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. du borde bli författare.. "dåre1 gör så dåre2 gör si" ff vad jag garva.. roliga namnsättningar.. "mr tilt" o s v.. :lol:

Ge ut en bok om pokerstories istället.. skulle nog generera lika mkt..

 

Fast.. måste dock fråga: menar du att du som student behöver vinna 1k/ vecka?? vad har du för utgifter?? :shock:

Låter nästan som om du kan leva gott på studiebidrag +pokervinster.. gl och fortsätt berätta.. väntar med spänning vad dåre4 gör härnäst..

 

P.s höll på att glömma.. jag upplever också det som om att det är fler tomtar på kvällen på multi/partypoker.. kan det bero på att på dagen är det flest Europeér och på kvällen flest Amerikaner?? tycker dom är rätt galna iaf. D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 9, tis 25/1

 

Inte mycket spel idag, kanske 300 händer fixed och knappt 80 st NL. Fixed gick grus, spelade inte bra heller, lite för löst och det fick jag betala för. Var i fel "mode" eftersom jag försökte klämma in poker i schemat trots att jag egentligen inte alls har tid just nu pga presentation/opposition av C-uppsats på torsdag. Just det här med att pressa in poker under små luckor dötid var något jag gjorde ofta förut med nästan uteslutande skräpiga resultat. Blir omedvetet så att jag övervärderar händer när jag inte vet hur många till jag hinner spela, otroligt tomtigt. Har blivit klart bättre på att låta bli dessa minisessioner, och ännu bättre nu när jag tvingas skriva om dem så alla ser ;) . Men ingen regel utan undantag...

 

Tyckte när jag satt där att det gick otroligt dåligt men bokade till slut en förlust på "bara" ca $165 på FL-spelet. Förmodligen tack vare TT, min favorithand, som på ett av borden dök upp i min ficka inte mindre än 3 gånger inom loppet av 20 händer. En gång var det 4 bets från 3 spelare innan floppen som kom KQJ, jag drog ut på 2 st AK genom att träffa en 9:a på river och skopa ca $140. Två händer senare höjer jag med TT preflop men får bara blindsen. Ytterligare några händer senare, samma bord 8-) , träffar jag set på floppen samtidigt som AK träffar ett A. Turn kom ett till A och det blev en till fin pott. Efter det gick i princip allt åt skogen, varje gratiskort jag gav (inte många men de få...) förlorade mig potten och jag fann mig själv göra klassiska misstag jag trodde att jag "vuxit" ifrån. T ex pusha hela vägen till river med AK-AQ trots ingen hjälp och att jag uppenbarligen skulle bli nersynad. Very bad. Ska inte dra allt som hände utan sammanfattar det med att Murphys lag vakade över varje steg jag tog.

 

NL blev också en sorglig historia, av samma anledning som ovan. Pressade in några händer och det slutade med tomte-aktigt spel.

 

Hand 1. Fick J6s i bb en av de första händerna. Tror så många som 8 pers ser floppen för en bb, dvs jag får se gratis. Flopp: T66 regnbåge.

Najs tänker jag. SB minibettar, jag synar och det gör typ 5 st till. Turn kommer offsuit K och det kan ju bara förbättra mina chanser att få in lite deg i potten tänker jag, fortfarande toknöjd med min hand. Potten är nu uppe i ca $25 efter alla limps så jag bettar ut $18 efter check från SB. Killen direkt efter mig synar blixtsnabbt och killen därefter mini-raisar till $36. Damn! Här ska jag naturligtvis folda utan att gräma mig men i jag får nåt sjukt tomtigt infall och tänker att: -"blixtsynen säkert är en K som tror att jag bluffat, miniraisen kan ju i den bästa av världar vara en sämre 6:a som tror att jag bluffat och att blixtsynaren sitter på en Kung." Fy fan, jag skäms att säga det här men iaf så går jag All-in. Blixtsynaren blixtsynar igen och det gör också miniraisaren. Blixtsynaren tar hem potten med TT i fickan (hade man ju aldrig kunnat gissa..). Mini-raisaren har mycket riktigt en 6:a men den är alls inte sämre än min, dock bara snäppet vassare, Q6. Surt sa tomten.

 

Gör sedan ytterligare ett par misstag när jag synar en shortstack (ca$25) med K9s efter att jag hade gjort std-höjning först. Han visar KK. Strax efter har jag höjt igen med AQs och en annan shortstack går All-in ur BB. Detta var kanske inte ett misstag eftersom pottoddsen var på min sida efter min höjning. Hur som helst visar han 88 och jag träffar inget. Back $150-180 på NL efter att under resten av sessionen se en flopp på 50 händer, inte kul. Helt ur form idag alltså, ska ta en paus på ett par dagar nu, annat att göra som sagt. Spelar igen kanske på fredag, annars efter helgen. Håller på att sätta upp ett nytt konto på Eurobet med rakeback-deal men det strular som fan, var tvungen att stänga MP-kontot pga av det och kan inte köra 7 bord innan det är fixat så det stör mig lite också... Ciao!

 

Resultat dag 9: -$339

Totalt: +$ 4014

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 10, ons 26/1

 

Spelberoende? Vem då? Inte jag! Hur som helst hade jag som sagt börjat tröttna på EuroBet då de dröjde sjukt länge med att aktivera mitt konto där. Dessutom hånade supporten mig genom att bara svara att jag var tvungen att kontakta dem genom nåt internt e-mail-system för att de skulle kunna verifiera mina kontouppgifter osv. Synd bara att detta e-mail-system inte gick att använda förrän man var ordentligt reggad. Dah! Nu såg jag precis att det var fixat men det tog nästan en vecka. Dåligt!

 

Slutade iaf med att jag laddade mitt Expekt-konto för första gången och spelade lite där istället. 4 bord NL100, dvs med halva blindsen mot vad jag normalt kör. Fick otroligt kalla kort (skumt, ska inte sajterna vara riggade så att nybörjare på sajten vinner?) men hade gott tålamod idag och väntade ut de bra lägena. Hinner inte gå igenom nån särskild hand men presenterar resultatet såklart:

 

Resultat dag 10: +$183 (varav $50 i bonus)

Totalt: +$4197

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 11, fre 28/1

 

Vaknar runt kl 10 med en blykeps modell gigantisk! Var ute och firade igår efter att ha lossat ett VG på C-uppsatsen. 7-800 SEK gick upp i rök på två olika nationer här i Uppsala, det blir en del dricka då ölen kostar runt 25:- och 6:orna 50-60:-. I alla fall vinglade jag iväg till Ica för att hitta något att stoppa i min skrikande mage. Det blev två kalla kycklinglår och Ica-butikens egen äckliga potatissallad. Satte mig framför burken med mitt fantasilösa käk och sparkade igång Expekt-klienten. Fortfarande omdömeslös slog jag mig ner vid NL 1/2 med $200, och det hade kunnat sluta illa men istället var jag nästan en hundring upp redan efter några tuggor då jag pottbettat två olika stegdrag både på flopp och på turn för att därefter helt ogenerat köpa ut på rivern. Efter maten kände jag mig ändå hyfsat klar i huvudet och kickade igång iaf 5-6 bord. Eurobet-kontot är som sagt igång och det enda med rakeback så jag satte mig vid ett par NL100-bord där, 2xNL1/2 på Expekt och två $5/$10 FL på Party.

 

Hand 1. Iskalla kort på Eurobet, nästan överallt faktiskt men särskilt på Eurobet. Jag börjar spela lite lösare för att få va me´ lite. Limpar med J9s i mittenpos, får se flopp billigast möjligt och den kommer QJx, ett kort i min färg. Ingen bettar floppen och turn kommer med en till Q, i min färg. Check till mig och jag har börjat gilla min hand, ingen bettade den Q-höga floppen och min J kan vara bra, om inte har jag ett bra drag också. Check, check till mig, jag bettar 0,75xpott, ett par foldar och nu höjer UTG rätt ordentligt. Jaha, vad nu? Kankse borde foldat här men jag tror inte han har en kåk och han hade känts lite vårdslös tidigare så jag hoppas kunna knipa hela hans stack om jag sätter färgen så jag synar. Rivern kommer ruter 7 och jag fick in färgen! Trevligt, tänker jag och väntar på en check från honom. Istället går han All-in vilket är ungefär ett pott-bet... Här är väl det andra tillfället under handen som jag borde foldat men det känns ju så jävla bra att ha satt färgen, sinnet är fortfarande lite grumligt sen gårdagen, han har ju spelat slaskigt osv osv så jag synar. Får naturligtvis pisk och det gör väl inte så mycket i sig, det som är surt är att jag får stryk av Q7! Varför är det så surt kanske nån undrar...? Jo, därför att det med den handen bara fanns ett enda kort i hela leken som kan göra så att jag torskar hela min stack, alltså i praktiken en 1-outer! Hatar dessa händer.

 

Hand 2. Strax därefter, också på Eurobet men på det andra bordet, limpar jag med T9s i sen pos. Floppen kommer AT4 och UTG minibettar. En jättestack (ca $750, maxinköp $100) synar och det gör jag också. Turn kommer en 8:a och gör färgdrag möjligt. UTG minibettar igen, storstack bara synar och jag som sitter sist tycker naturligtvis att detta är väldigt vekt bettat så jag höjer rejält (>pott) för att sno potten från dessa två minibettande dragande pajasar. UTG foldar men det gör inte Storstack som bara synar. Då kanske ett A var ute ändå tänker jag och gör mig redo för att checka rivern. Till min glädje kommer det en till T på river och jag har inga tvivel på att jag har bästa handen. Storstack bettar ut $2 i potten på $40. Mesig bett som brukar betyda att man vill komma undan med en billig syn på river och jag som var på väg att få min bluff fångad har nu nålat triss och vill få betalt. Jag höjer till $40 och hoppas på syn av ett A. Han höjer mig All-in istället. Va fan kom den ifrån? Jag har bara drygt $30 kvar och potten är på $120 så jag har inget val annat än att syna. Får pisk av en otroligt mesigt spelad AT. Han klonkade alltså kåk på rivern med hjälp av det enda (igen!) kortet i leken som kunde få mig att torska hela stacken. Dagens andra "1-outer", jag blir så less.

 

Lägger ner Eurobet för ett tag efter dessa styggingar, lyckligtvis går det lite bättre på Expekt. Vid ett bord bränner jag dock först $70 när jag försöker jaga ut en kille ur "min" pott efter att först ha höjt duktigt preflop med QQ, fått syn, floppat K högt, han bettar ut och jag tar ett skott på en rejäl höjning för att köpa potten. Han synar dock, båda checkar turn och jag tvingas lägga mina damer på rivern då han bettar ut All-in. Får som tur är AA handen direkt efter och höjer 8xBB preflop efter några limpare, tar i extra för att få det att se lite tiltigt ut och min fi från potten innan sväljer betet, bara vi ser floppen och han går direkt All-in på floppen som kommer K-hög. Jag synar och dubblar upp mot K5offsuit (!) Får inte riktigt tillbaka det jag brände i handen innan men nästan. Det andra Expekt-bordet går bättre, spelar upp mig från $200 till nästan $500 bl a med hjälp av denna hand:

 

Hand 3. Har höjt en hel del preflop, men alltid med bra händer och hittar AKs på knappen för säkert tredje gången. Höjer till $10 preflop men får 3 syn eftersom jag höjt kanske 4 av de senaste 10 händerna. Floppen kommer JTx med två i min färg. Kan inte be om en mycket bättre flopp men ändå så har jag ingenting ännu. Check, check, check, jag bettar pott för jag vill helst ha den här och nu. Litar inte på mina utdragningsskills. Två synar. Turn är en blank men som tur är checkar de båda och även jag. Potten är nu redan uppe i $96 och jag sätter nötfärgen på rivern. Blir lite besviken när båda checkar igen så jag orkar inte lirka nåt och kan inte bestämma mig för hur mycket de kan tänkas syna (tänker typ $10) så jag drämmer på med $100 jämnt. Får till min förvåning en syn och vinner en $300-pott! Tackar.

 

Hand 4. Sätter mig på Eurobet igen efter en stund, vill ha revansch där. En lång stund med kalla kort igen när jag får KK i bb. Det har inte hänt något innan så jag har ganska precis $100 vid bordet. En kille som också har ca $100 höjer till $10 preflop ur mitten pos. En shortstack (~$50) synar och sen går killen direkt efter All-in med sina sista $17. SB går nu också All-in med sina $45, allt detta innan jag ens fått säga nåt med mina två kungar. Känns som utköpsfaktorn är rätt hög med så många spelare i potten så jag trycker också All-in för att få bort resten som inte redan är All-in. Original raiser, den enda som riktigt kunde hota min stack, foldar snällt men shortstacken efter honom synar. 3 spelare är alltså All-in, och sen jag som täcker dem. Jag sätter iaf ett K på turn och dubblar upp. Iaf en liten revansch.

 

Hand 5. Har plussat ca ett halvt inköp på det andra Eurobet-bordet när jag får 66 i stora mörken. 2-3 spelare haltar in och sen höjer knappen till $9, normal raise efter ett par limpers. Får en känsla av att han har en stark hand, typ AA elr KK så jag synar och hoppas kunna dubbla om jag sätter ett set. Raiser har nästan exakt lika mycket som jag. Vi blir tre som ser floppen: 663 Tjohoo! floppar fyrtal! Funderar på att betta ut eftersom jag tror han är stark och floppen bör se ofarlig ut för KK elr AA, checkar dock till slut eftersom jag vet att han bettar denna flop oavsett, nästan hellre ifall han missat dessutom. Han bettar $15 i potten på $27 och jag synar, tredje killen foldar tyvärr, hehe. Turn kommer A, najs, nu e´ han fast, jag checkar igen, han bettar $30 och har väl knappt $100 kvar efter det. Jag mini-raisar (jag vet, det är töntigt men det funkar ju ofta...), stackarn går All-in. Jag börjar nästan tycka synd om honom och laddar chatten med ett par tröstande ord ifall han t o m skulle visa AA. Istället avslöjar han sig som stor tomte genom att vända upp A5o, tackar.

 

Orkar inte snacka om fixed, den här posten blev lång och jag är fortfarande lite bakis. 8-) Verkar som att det går bättre när jag spelar kvällstid iaf... skumt. Nån som har en teori om det? Mer Europeer på dagtid sa någon, men kan man verkligen generalisera så hårt och säga att "vi" är så mycket bättre än amerikaner på poker??

 

Resultat dag 11: +$1063

Totalt: +$5260

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör du... ;) Brukar spela 1/2 NL. På Fixed har jag hittills i år legat på 4,5-5BB/100 hands, 3 bord blir minst 150 händer i timmen vilket inneburit bara det ~$75/h. Har inga direkta siffror för NL men kom ihåg att $1800 på en dag är extremt, det har kanske hänt 3-4 gånger någonsin att jag vunnit över $1500 på en dag. Sen kommer dagar där jag backar också, säg att jag sitter i 4h och grindar och slutar på minus, det drar ner timlönen ordentligt. Jag har spelat otroligt många timmar poker där jag i princip gått Break Even eller t o m förlorat, kolla bara presentationen i första posten. En grov uppskattning är att min timlön sedan jag började spela inte ligger på mer än $5-$7, alltså sämre än ett vanligt kneg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 11, fre 28/1

 

Mer Europeer på dagtid sa någon, men kan man verkligen generalisera så hårt och säga att "vi" är så mycket bättre än amerikaner på poker??

 

 

 

Jo, jag sa väl så.. får nog förklara mig lite bättre.. Vad jag menar är att jag har en teori om att skillnaden är denna: i t ex sverige så har "alla" råd att spela poker om dom vill, sen varierar väl insatserna. I Usa däremot är det större klassskillnad vilket gör att dom flesta som har råd att spela har väldigt mkt pengar och spelar då någnstans mittemellan i stakes vilket gör att dom kanske inte bryr sig lika mkt om rullar o s v.. dom spelar mest för att det är en fluga och att det är kul. Sen finns det ju givetvis duktiga Amerikaner oxå.. men antalet "nöjesspelare" är nog större %-uelt sett.. hoppas jag har förklarat bra nog utan att det blir ett sidospår i din tråd.. gl..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neo, oroa dig inte för sidotråd, det var jag som frågade. Men tack för omtanken. Jag tror att du kan ha en poäng i det du säger. En tanke som jag hade var att det kvällstid även finns fler hobbyspelande europeer, dvs de som har annat (läs jobb) att sköta på dagtid och spelar poker som tidsfördriv på kvällen. Jag tror även att de flesta nybörjare börjar på kvällen just av den anledningen att de har andra sysselsättningar på dagtid. Det sista borde kanske mest påverka lowlimit men jag misstänker att dagsländorna är många också, de som nyss börjat, gått superbra en kväll och klättrat flera steg i limit under några timmar för att så småningom busta uppe hos hajarna någonstans. (Been there, done that) Kanske skulle skapa en ny tråd om detta...men innan det finns någon annan tråd får ni gärna fortsätta prata om det här inne. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 12, mån 31/1

 

Dags att skriva om dagbokens första riktigt sura dag. Det hände i måndags men jag har gått och dragit mig i två dagar för att skriva ner det. Jag har även haft mycket annat senaste dagarna, pokerfritt lör, sön, tis och kanske t o m idag ons.

 

Måndagen satte jag mig alltså för att lira och jag skulle helst vilja bara sammanfatta med att allt gick åt skogen och sedan glömma, men ni ska få veta iaf lite mer än så. Jag spelade inte på topp men inte heller direkt dåligt, fan jag tyckte att jag spelade helt ok faktiskt. Ändå var det stora blödardagen. På NL lyckades jag dubbla på ett bord ganska tidigt på ett halvt tomtespel från min motståndare (han bluffade bort hela stacken och jag synade med TPTK). Mindre än 10 händer senare, samma bord, får jag KK i bb, cutoff höjer efter en limpare elr två. Jag re-raisar, vi hamnar snart all-in preflop och han visar självklart upp AA. Efter det händer inte mycket egentligen, jag vinner minipotter men torskar pott efter pott i $30-$50-storlek, fyller på med $15-$20 för att åter hamna på maxinköp och sedan samma visa igen. Tror att jag bara en enda gång torskar ett helt inköp i en hand, ändå backar jag ~$750 på NL. Det bör ge en bild av hur jävla hopplöst det var.

 

FL gick inte lika illa men det var egentligen endast tack vare att ett bord faktiskt gick jättebra, spelade upp mig från inköp på $250 till nästan $900. Resten gick i samma stil som NL, alltså inga jättepott-förluster, bara ett konstant blödande och trots superbordet stannar jag på bara +$275 på FL. Jag får stryk ovanligt ofta när jag håller dominerande händer.

 

- AJ vs. A7, flop Axx, river 7.

- AK vs. KJ, flop KTx, turn J.

- AK vs. A3, flop AAx, river 3.

 

Plus en drös till som jag inte kommer ihåg eller skrev ner. En rolig sak som hände på FL var att jag för andra gången under min pokerbana får AA vs. AA, man blir så förvånad när det händer bara. Vi splittade potten den här gången, förra gången det hände fick jag se mig slagen av en runner-runner färg, inte kul. Resultatet för sessionen är inte helt katastrof men det är endast tack vare det bra FL-bordet, annars hade det varit en rund tusing back om inte mer.

 

Resultat dag 12: -$464

Totalt: +$4796

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 13, fre 4/2

 

Abstinens! Blev inte mycket poker förra veckan (skriver detta mån). Spelar mellan 5 och 7 bord den här dagen, flera bord som dör och jag får byta, ställa mig i kö osv. Rullen på "FL-kontot" på Party börjar bli riktigt hälsosam och jag har funderat ett tag på att gå upp i nivå så idag tog jag steget till $10/$20, spelade t o m en del $15/$30. Borde egentligen ha väntat ut en liten nerswing först eftersom det gått oförskämt bra i januari på $5/$10. Det "misstaget" kostade mig rätt dyrt. Började ändå bra och låg ~$600 plus efter bara femtiotalet händer men sen var det tvärstopp. Som att gå in i en vägg. Inget träffade eller så satte jag typ färg med samma kort som gav någon kåk och liknande. Många bra men second best händer och FL-sessionen slutar på svidande ~$800 back. Inget katastrofalt spel från min sida tyckte jag men eftersom jag fick så otroligt lite kort att spela plus totala floppmissar hela tiden fick jag nog ganska snart en toktight image. Det är ju aldrig bra eftersom jag sen inte fick betalt när jag väl bettade eller höjde. Mot slutet kände jag att jag började bli rejält frustrerad över att aldrig träffa och var tvungen att tvinga mig att stänga ner FL efter jag gjort ett par riktigt dåliga spel och jag kände att tilten var på väg. En kommentar om $15/$30 är att det verkar vara sämre spel där än på $10/$20. Nu har jag inte så fasligt många händer att grunda detta på men jag har tagit skott på båda dessa nivåer flera gånger förut och då har jag fått samma intryck. T ex fick mina AK pisk i en hand:

 

Hand 1. AKo i mittenpos, först in med en raise preflop, bara SB synar, floppen kommer 6QQ. Känns inte direkt bra men tycker att jag bör ha bästa handen. Nu bettar iofs SB ut och jag kanske borde funderat på att lägga redan här men har lagt mig så jävla ofta så jag slänger in en raise istället. Syn, turn 2o, kan inte ha hjälpt honom, check, check (kanske va dumt, vet ej). River Q och brädan ligger QQQ62 och jag måste se showdown, eller måste jag inte? Fi bettar ut och jag synar med nut no pair. Han tar hem potten med 36o. Äckligt. Ensam raise från mittpos och SB spelar 36o?! Vad fan är det? Ok, jag kanske var tomte som synade river osv men 36o ur SB? Trodde man skulle "slippa" sånt på denna nivå.

Strax efter fick mina AA pisk av KJs som sätter färgen på turn när det bara är vi som spelar potten och det är väl här nånstans som jag skaffar mig en öm högerhand och märker att det är dags att tacka för mig på FL.

 

 

Glad att jag spelar så pass många bord nuförtiden, det sprider riskerna väldigt bra och det är nästan aldrig så att alla bord går dåligt samtidigt. Inte den här dagen heller som tur var. NL gick riktigt bra istället, mest på ett bord men det räcker då jag slår nytt stackrekord vid NL100-bord på $1070! Detta efter att totalt ha mobbat en stackare som hade en fin stack på ~$400 när jag satte mig precis bakom honom. Killen spelar lite väl många potter (~35% skulle jag tro) och mobbningen börjar med att jag synar en hyfsat stor bluff från honom och vinner en pott på $135 med A4s (TP bara). Efter det försöker han mota ut mig från flera händer och jag synar med allt vekare händer men vinner varje gång. Efter en 6-7 händer mot honom har han bluffat bort $200+ till mig. Då tar jag en lite större pott från honom men på en riktig hand denna gången och han är nere på $125, jag uppe på $500. Efter den handen lyckas han dubbla upp med en triss i nior, dock inte mot mig, hehe. Han har $250 och jag $500 när följande utspelar sig.

 

Hand 2. Mitt mobboffer limpar och det gör jag också med A5s i spader. Det foldas runt till bb (~$95 i stacken) som gör en std-raise. Offret synar och det gör jag också, tveksamt med A5s men va fan, jag har flyt och jag har en halvtomte med mig i potten. Pott ~$30, floppen kommer J hög med två spader. UTG som raisade preflop bettar ut $20 och offret synar så det gör naturligtvis jag också. Turn kommer en liten spader till och jag sätter nötterna, tjohoo! Nu bettar UTG ut All-in med sina $65 som han har kvar, inge vidare spelat. Det roligaste är ändå att offret gör en miniraise till $130, förstår inte vad han sysslar med här, kanske vill han ha ut mig om jag skulle sitta på ensam spaderess jag vet inte. Nu har ju iaf offret så mycket deg inne att han inte kan lägga sig så jag skickar in alla mina marker såklart. Får snabb syn av offret och det visar sig att han satt på K9s i spader. Lite synd om honom måste jag väl medge. UTG visade upp QQ med en spader och det förklarar väl hans spel på turn även om det inte var särskilt bra. Potten blir $590 till mig och det är nog nytt rekord på NL100 för min del.

 

Sen spelar jag väldigt tight ett tag efter detta (offret hade fått nog och lämnade bordet). Pendlar sen ett tag mellan $780 och $950 innan jag till slut lyckas sno åt mig en pott som tar mig över $1k-strecket.

 

Resultat dag 13: +$182

Totalt: +$4978

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant... verkar gå väldigt bra för dig.. skulle du inte kunna posta din PT statistik över 5-10 FL borden på partypoker nätverket

 

lirar själv 5-10 där sen i slutet av november 04, har ca 70 000 händer i min databas, i början så plussade jag sjukt mkt, men senaste tiden har gått käpprätt åt .... lirar ca 1000-1500 händer när jag väl lirar (4bord)

 

senaste tiden har min statistik varit ungefär

 

-950

+500

-750

+1300

-500

-400

-350

-250

 

:/

 

min bb/100 ligger på 0,7 ( 70k händer), det känns som jag lirar hyffsat bra, men när folk verkar plussa 2bb/100 lr mer blir jag oroad över att det finns stora brister i mitt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...