Gå till innehåll

sevenfeet, $1k i veckan under en termin!


sevenfeet

Recommended Posts

 

 

 

 

 

 

MaxiJala folds.

mirekm folds.

p3k3d3mic folds.

VitaminZeke folds.

max1111 calls [$25]. << ingen vidare read på honom tyvärr

 

** Dealing Flop ** [ 2d, 3s, 6d ]

 

Bra flopp, har max1111 på lägre pp än mig, alternativt AK-AQs

Bettar ut strax under pott och får syn, känns som han har pp eller AKs-ATs i ruter. Vet inte varför men känns som han drar.

 

se7enfeet bets [$70].

max1111 calls [$70].

 

** Dealing Turn ** [ Kh ]

 

Inget favoritkort direkt, hade han som öppnade med en höjning preflop varit kvar hade jag nog check-foldat men nu känns det som att jag leder fortf. Går jag all-in så foldar troligtvis max, så jag checkar. Han går All-in på ~0,1 sekund vilket var ganska väntat. Trodde inte på AK, kändes som att han hade blivit tvungen att checka den även efter träff eftersom jag visat så mycket styrka preflop. Dessutom har jag ju bara knappt $100 kvar och potten är på över $200... syn.

 

se7enfeet checks.

max1111 is all-In.

se7enfeet is all-In.

 

** Dealing River ** [ 8c ]

se7enfeet shows [ Jh, Js ] a pair of jacks.

max1111 shows [ 8d, Td ] a pair of eights.

max1111 wins $185.85 from side pot #1 with a pair of eights.

se7enfeet wins $437.64 from the main pot with a pair of jacks.

 

Nu vet jag att du spela på en rush och att du vann handen det kan jag ej klaga på. men jag är lite orolig för sådana spela i längden. Han kan mycket väl haft qq ak kq och sådanna händer, KXs i ruter får man också ta händsyn till när det handlar om torskar. Nu var han en riktig torsk som går all in där, och ens kallar din PF-raise med 8T... men det känns som om man förlorar knektarna mycket mer än vad man vinner i sådanna lägen?

 

Tycker du inte i efterhand att du borde foldat när han tröck om du inte hade någon bra read som du nämnde tidigare?

 

Klagar inte på spelet utan bara undrar hur du ser på den så här efteråt? Efter alla mina utdragna kk aa blir jag liksom lite undrande om jj håller i sådanna lägen, speciellt när små set ofta brukar reraisas på turn. även k hög fdraw samt AK kan bli callade av sån flopp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker du inte i efterhand att du borde foldat när han tröck om du inte hade någon bra read som du nämnde tidigare?

 

Klagar inte på spelet utan bara undrar hur du ser på den så här efteråt? Efter alla mina utdragna kk aa blir jag liksom lite undrande om jj håller i sådanna lägen, speciellt när små set ofta brukar reraisas på turn. även k hög fdraw samt AK kan bli callade av sån flopp..

 

Njae, för commited för det anser jag. Bet: ~100 (kommer inte ihåg exakt) och potten på över $200. Tyckte jag hade bettat tillräckligt både preflop och på floppen för att AK, KQ och liknande skulle bli tvungna att kasta. Men du har rätt, han kan ju ha ruterdraget med kungen men då ser jag inte riktigt hur jag kan komma ifrån. Sådana går på oturskontot...

Dessutom är det skumt när han går all-in så snabbt i den här situationen, tänk själv om du sitter med AK, Kx osv, även med ruterdraget som back-up så tar du nog helst och ser river gratis, mitt spel luktar ju AA lång väg. Det enda som han kan ha som motiverar hans spel - förutom en tomte-semibluff som det ju var - är ju ett lågt set. Tycker att det också får gå på oturskontot isf när det kostade så pass preflop.

 

Jättekul att någon kommenterar mina händer, mer sånt! Dock har jag ju inte postat världens mest intressanta händer hittills har jag kommit underfund med, utan mest stora vinster vilket förmodligen är jättetråkugt för alla utom för mig... Ska ändra lite på det.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Resultat idag: +~$730 -- ca 4h

 

Fan, fortsätter att slaska lite väl mycket tycker jag även om idag var betydligt bättre än igår. 2-300 av dagens vinst kan tillskrivas ett par snygga utdragningar, bla en runner runner färg mot floppat set, hehe. Dock åkte det mesta av pengarna in först när jag hade nötter.

 

Jag har inte stenkoll på odds och så utan kör mest snabba överslag, en hand idag som är lite tveksam är denna:

 

***** Hand History for Game 1954926334 *****

$200 NL Hold'em - Tuesday, April 26, 05:26:39 EDT 2005

Table Table 36567 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: masel ( $285.85 )

Seat 2: djpiii69 ( $244.1 )

Seat 3: tsm2281 ( $115.4 )

Seat 4: danman5515 ( $292 )

Seat 5: Outzide ( $203.25 )

Seat 6: se7enfeet ( $404.45 )

djpiii69 posts small blind [$1].

tsm2281 posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Ad Kd ] << bra hand

danman5515 folds.

Outzide calls [$2].

se7enfeet raises [$10]. << hyfsad raise

masel folds.

djpiii69 folds.

tsm2281 calls [$8]. << synar allt

Outzide calls [$8]. << tight ass

 

** Dealing Flop ** [ 9d, Td, 6h ] << bra flopp, fyrfärg med två överkort, 15 outs mot alla par

tsm2281 checks.

Outzide checks.

se7enfeet bets [$20]. << vill gärna ha den på en gång ändå

tsm2281 raises [$40]. << synar allt och kan väl testa mig här på en flopp som är riktigt dålig för offsuit överkort

Outzide folds.

se7enfeet is all-In [$374.45] << trycker in, typ jämna pengar om han inte har triss

tsm2281 is all-In [$65.4] << dessutom har han ju inte så mycket kvar

 

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ 9c ]

tsm2281 shows [ Qs, Qd ] two pairs, queens and nines.

se7enfeet shows [ Ad, Kd ] a pair of nines.

se7enfeet wins $289.05 from side pot #1 with a pair of nines.

tsm2281 wins $239.8 from the main pot with two pairs, queens and nines.

 

Hur ska man spela de här? Han har ju förmodligen allra minst par och jag har bara drag, om än ett väldigt starkt sådant. Ska man bara syna och se vad som kommer? Hade jag nog gjort om han haft mycket mer i stacken men nu hade han ju mindre kvar än vad som redan låg i potten. Hur spelar ni denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur ska man spela de här? Han har ju förmodligen allra minst par och jag har bara drag, om än ett väldigt starkt sådant. Ska man bara syna och se vad som kommer? Hade jag nog gjort om han haft mycket mer i stacken men nu hade han ju mindre kvar än vad som redan låg i potten. Hur spelar ni denna?

 

Svårt hand att spela. Mot en vanlig eller en tightspelare som har rätt stor stack skulle jag nog gjort en reraise tillbaka. Går han över toppen då är det ju svårt dock. Har han set så är ju hans kåkdrag rätt bra runt +30% och då kan du ju, även om du slår färgen på turn, torska handen på riv. Dock med en reraise är du ju rätt committad, även om du skulle misstänka ett set. En bra spelare med stor stack brukar kunna lägga överpar relativt enkelt (klart undantag finns). Så settet är farligt som alltid och kan ta några flushouts ifrån dig samt AK-outs samt även om du träffar resterande få kåken på det andra av turn/riv-kortet.. (bra tightspelare med stor stack hade nog slängt sina qq i detta fall, allt som oftast) Vet iaf att rätt många skulle göra det.

 

En lös spelare med liten stack som i detta fall vettefan alltså det är svårt. Trycka är ju bättre än att folda iom att det var jämna pengar. Jag hade nog callat o sett, är han lös får man nog ut allt iaf. Svårspelad hand hursomhelst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela de här? Han har ju förmodligen allra minst par och jag har bara drag, om än ett väldigt starkt sådant. Ska man bara syna och se vad som kommer? Hade jag nog gjort om han haft mycket mer i stacken men nu hade han ju mindre kvar än vad som redan låg i potten. Hur spelar ni denna?

 

Jag är mer benägen att checkraisa den här floppen om du är hyggligt säker på att nån bakom dig bettar ut. Dels för att det kan se ut som ett set-spel och dels för att motståndarna har mer kvar i sina stackar när dom ska bestämma om dom vill syna eller inte. Jag tror du får ganska mycket högre fold-equity genom att göra så och det är väl vad du vill ha här? Tar han synen, yeah so what? Du ligger ju aldrig riktigt dåligt till här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat igår: -$865 -- 4-5h

 

Lite arg på mig själv för igår, satt kvar och spelade och spelade trots att det inte gick speciellt bra och Partynätverket var i princip kliniskt rent från tomtar och fisk på NL200 igår. Fick på pälsen av ett par tuffa beats också, de svarade för kanske hälften av förlusten, resten pga mer eller mindre slask. Lägg därtill inga lätta pengar och du har receptet på en mindre lyckad dag. Tycker dock att det största felet ligger hos mig och det irriterar mig enormt så tänkte ta några dagars paus nu. Valborg i Uppsala coming up också.

 

En annan grej som är lite spooky är ju att förra veckan och en bit in på denna så hade jag världens flow, vann tokbra på pokern, vann seriepremiären i femman, hitta snygga jeans på rean (det är otroligt flow när man är 2.07 lång kan jag lova) och sen det mest osannolika av allt:

 

Jag slöpluggade ju till en gammal tenta när jag var uppe i Åre. Mot slutet av tentan satt jag och summerade ihop vad jag trodde att jag skulle kunna få (kanske nämnde detta tidigare) och kom fram till mellan 25-55 poäng. 50p för G. Så ringer det från Universitetet i veckan och de frågar efter någon gammal inlämningsuppgift från den här kursen (var två år sedan, man vill inte börja gräva efter sånt...) för att de skulle kunna registrera resultatet på tentan. Jag sa att jag inte hade en aning om nämnda inl.uppg. och frågade om det spelade någon roll då jag knappast fått Godkänt på tentan. Fick till svar att jag fått VG! Jag höll på att svälja ciggen jag hade i munnen och frågade tanten om det verkligen kunde stämma. Hon blev nästan irriterad när jag frågade för tredje gången och börjar läsa upp resultaten på de individuella frågorna. Jag hade spikat varenda fråga som jag lämnat något svar på, 85/100p. Dessutom visade sig inl.uppg. vara en gruppuppgift så då nöjde hon sig med att få namnen på de andra i min grupp och när hon såg att de fått uppgiften registrerad fick jag också det utan att behöva gräva fram "bevis". Som sagt, flow.

 

Igår kom så bakslaget. Stortorsk på poker, sen ringer de sent på em från en AIRCALL-butik i stan och berättar att de just fått in den nya mobiltelefon som jag beställt veckan innan. Också det lite flow då den ingick i ett erbjudande från 3 som går ut 1:a maj. Kilar ner till butiken och inhandlar luren, kommer hem glad i hågen bara för att upptäcka att jag fått ett jävla måndagsex, den resetar sig hela tiden, vips inne i nån meny eller bara ändå så blir det bara svart, sen tar det 15-20sec så går den på igen men då är man tillbaka på ruta 1 i menyerna, småirriterande. Ska ner och byta skiten nu med detsamma. Lite orolig för att de tänker ge sig på att försöka laga min lur, jag vill ha en ny som aldrig krånglat. Min förra lur började nämligen krångla efter bara nån månad och har varit inne på lagning men den blev aldrig riktigt bra och nu har jag dragits med en irriterande mobillur i 1,5 år, det får fan räcka!

 

Jaja, slut flow alltså...

 

/7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att jag inte kunde hålla mig borta bara... Fan nåt fel på mig ibland. Hittade inte på nåt bättre att göra idag så då blev det ett par timmar iaf. Spelade bra i typ 1,5h, låg 150-200 upp, sen överspelade jag en hand rejält. Tryckte all-in på top pair + färgdraget - syn av lågt set och sedan ingen hjälp förstås. Sen överspelar jag en till hand, A8s vs 53s. Flopp A82, check, check. Turn 9o, knapp pott-bet från mig, syn. River 4o! Han bettar ut pott och här ska jag självklart bara syna men får av nån idiotisk anledning för mig att trycka in en extra $100. Idioti.

 

Jävla nybörjartendenser, jag hatar det. Nånstans i det här lyckas jag dubbla på ett bord med 99 vs. KK. 9:a på turn och han tyckte det var värt ca 175 till fr o m fjärde gatan...

 

Här är jag back bara en hundring och borde slutat för länge sedan men tänker att "bara nån till" och så får jag såklart A :diamond: K :club: . Höjer pott och får en syn av en kille som jag vet inte är nån idiot. Flopp 5 :diamond: 4 :diamond: 3 :diamond: . Check, jag bettar strax under pott, får mini-omslag, synar. Turn K :heart: , han bettar ut ganska stort, jag trycker in, han har floppat K-hög färg, varför är jag en sån idiot? Och just det, ingen hjälp förstås, ingen flow, jag vet det men får inte in det i huvudet. Han har ju ingen anledning att betta ut stort på turn om han inte har ett par i kungar slaget för fa-an.

 

Resultat idag: -~$300(knappt) -- 2h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, utan poker i 3 dgr var skönt som fan. Gick ju inte bra där på slutet av förra veckan och mycket berodde det nog på sämre spel än normalt från min sida, något jag tror berodde på att jag inte tyckte det var roligt att spela. Idag var jag betydligt mer sugen och är ganska nöjd med spelet idag även om jag vet att jag varit lite väl passiv i vissa lägen, inte riktigt på hugget trots vilan.

 

Även om spelet som sagt varit helt ok idag har jag inte lyckats vinna nästan någonting, började ok då jag lyckades plocka åt mig nästan $200 under första timmen, men bara småpotter genom en massa gnet, skittråkigt alltså. Så här har det varit senaste typ 5 sessionerna, dvs att jag gnetat åt mig ~1 inköp i början för att sedan tappa lite i koncentration och klanta bort hela vinsten plus lite till. Vinsten försvann idag också, men med den trevliga skillnaden att det berodde på otur och inte klantighet. Här är handen:

 

***** Hand History for Game 1987062056 *****

$200 NL Hold'em - Monday, May 02, 06:16:18 EDT 2005

Table Table 41397 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: JASnguyen ( $206.7 )

Seat 3: jdmask ( $488.27 )

Seat 4: honkyboy ( $137 )

Seat 8: underpar70 ( $334 )

Seat 10: cookquay ( $433.14 )

Seat 2: se7enfeet ( $195.65 )

Seat 6: Super_Si ( $302.05 )

Seat 5: apuwhiteboy ( $57.05 )

Seat 9: halhul ( $126.15 )

Seat 7: LotsaHeart ( $200 )

halhul posts small blind [$1].

cookquay posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Ah Ad ]

JASnguyen folds.

se7enfeet raises [$6].

jdmask folds.

honkyboy folds.

apuwhiteboy folds.

Super_Si calls [$6].

LotsaHeart calls [$6].

underpar70 calls [$6].

halhul folds.

cookquay calls [$4].'

 

** Dealing Flop ** [ Kh, 8s, 5s ]

cookquay checks.

se7enfeet checks.

Super_Si bets [$20].

LotsaHeart folds.

underpar70 folds.

cookquay folds.

se7enfeet raises [$60].

Super_Si calls [$40].

 

Här tror jag att ett set skulle ställa in direkt på floppen med färgdraget ute och ganska stor chans att bli synad av AK, AA. Jag bestämmer mig för att ställa in på turn om inte färgen kommer, hoppas på syn av AK men är nöjd med potten som den är om han inte sitter på just den handen.

 

** Dealing Turn ** [ 3h ]

se7enfeet is all-In [$129.65]

Super_Si calls [$129.65].

 

Här får man ju hålla tummarna lite för att han inte har ett set, men som sagt känns det inte som det.

 

** Dealing River ** [ Js ]

se7enfeet shows [ Ah, Ad ] a pair of aces.

Super_Si shows [ Ks, As ] a flush, ace high.

Super_Si wins $407.3 from the main pot with a flush, ace high.

honkyboy has left the table.

 

Inte mycket att orda om, jag hade honom precis där jag ville ha honom men inget flow nu längre som sagt...

 

----------------------------------------------------------------

 

Hittar ett 6-max bord där en kille sitter och trycker all-in med sina $1000+ i var tredje, var femte hand. Köper in fullt och sitter och väntar på en ok hand att ta honom med. Bör tilläggas att han visar varje gång han gått all-in och alla foldat, han kör helt random händer. Efter en liten stund får jag As9s och kallsynar på knappen, han trycker in och jag synar. Han har KsJs, tyvärr klonkar han två knektar på floppen och det är över för mig. Kanske borde väntat på en bättre hand, vad tycker ni?

 

Ungefär samtidigt har jag hittat ett PL400 6-max som ser bra ut och bestämmer mig för att ta ett skott. Sitter två killar med ca $2k vid bordet, den ena klagar hela tiden på den andra att han har sån tur och att han e kass osv och det stämmer ju bra vad jag kunde se. Köper bara in för halva ($200) och får snart se 85% av min stack gå till turgubben på en två-outare (hålstege på river, iofs han som bettade men ändå...). Har $35 kvar som jag lyckas förvalta ganska bra och kommer upp i $170-$180 igen. Får då KK, turgubben raisar pott från direkt till höger om mig, jag re-raisar pott, han synar. Floppen QJx med två klöver. Ganska säker på att jag får med honom på den här floppen och bettar därför pott igen, han synar förstås. Potten är på 200+ och jag har typ 40 kvar så jag lassar in dem också trots att turn är en klöver till. Naturligtvis har han dragit ut mig till färgen. Köper in halvt igen och lyckas till slut gå break even på bordet.

 

På mina två fullbord står jag helt parkerad på 75% av inköpet typ hela dan. Skittråkigt är bara förnamnet. Får inga händer alls att spela utan bara halvhänder som man måste gissa med. Väljer oftast fold idag på alla halvlägen så jag lyckas hålla mig flytande. Mot slutet får jag dock QQ i tidig pos som jag potthöjer med preflop, får en syn bara och floppen QJ7. Bettar dryg halvpott och får syn, sätter honom på AK alt färg/stegdrag. Får en till sjua på turn och checkar för att låta honom bluffa drag etc. Han checkar bakom och då känns AK troligast. River kommer med ett guldkort: en Tia. Här går jag all-in direkt med ca 2xpott och han synar snabbt som fan med AK. Riktigt skönt när man har någon på kornet sådär. 8-)

 

Får till slut dubbla upp mot dåren med monsterstacken då jag floppar ett Ess med mina AK. Jag låter honom betta hela vägen och tvingas syna $100+ på river när brädan liggen A235Q. Lite svettigt men ett måste med tanke på alla bluffar han visat. Han hade AJ iaf. Han lyckas sno tillbaka $100 igen lite senare på en helt idiotisk all-in-bluff på river. Jag tvingas folda JsTs när brädan liggen Ks9s9oxoKo. Han visar 23o.... helt cp-tur han har här att jag är helt tom, även om jag nog behövt en 9:a för att syna iaf. Bara A hade varit lite jobbigt. ;)

 

Resultat idag: -$325

 

Hade lika gärna kunnat sluta mer än $500 upp idag, hade riktigt oflyt ovanligt många gånger. Surt när man spelar bra och inte får utdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ons-sön helt pokerfria, varit uppe i hälsingland och hälsat på släkt. Skön paus från pokern och på måndagen när jag kom tillbaka var jag riktigt sugen igen. Spelade bara två fullbord under 3h (ca 400 händer) samtidigt som jag kollade på typ tre avsnitt OC. Spelade riktigt bra trots distraktionen från denna ypperliga TV-serie. Gjorde inte ett enda större misstag under sessionen men stog trots det nästan stilla länge länge. Sista timmen jag spelade lossnade det ganska bra och jag slutade på:

 

Resultat mån 9/5: +$550 -- ~3h

 

Igår körde jag 4 bord. Nästan bara fullring förutom en kortis på slutet på ett 6-max. Spelade riktigt bra igen, fick en del gratis och gjorde dessutom en ganska stygg utdragning. Resultatet var väl därför lite i överkant men 4-500 var ändå välförtjänta.

 

Resultat tis 10/5: +$785 -- ~3-4h

 

-----------------------------------------------------------------

 

Varför händer inte sånt här oftare?

 

***** Hand History for Game 2027062382 *****

$200 NL Hold'em - Tuesday, May 10, 06:00:36 EDT 2005

Table Table 36682 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: TTBet ( $435.4 )

Seat 2: TAZIO ( $222.25 )

Seat 3: LionXKing ( $333.03 )

Seat 4: PushdePoque ( $308 )

Seat 5: Icelady ( $107.3 )

Seat 6: whytechoc33 ( $221.74 )

Seat 7: se7enfeet ( $192 )

Seat 8: blufferqueen ( $218.05 )

Seat 9: masonlou ( $196 )

Seat 10: thegorillaz ( $199.6 )

TTBet posts small blind [$1].

TAZIO posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Ah Ac ]

LionXKing folds.

PushdePoque folds.

Icelady folds.

whytechoc33 folds.

se7enfeet raises [$10].

blufferqueen folds.

masonlou folds.

thegorillaz folds.

TTBet folds.

TAZIO raises [$16].

se7enfeet raises [$20].

TAZIO raises [$24].

se7enfeet raises [$30].

TAZIO calls [$18].

 

** Dealing Flop ** [ 7s, Jh, 2h ]

 

<< pot = $120-130, bra flopp, ingen återvändo nu med den hand jag har...

 

TAZIO checks.

se7enfeet bets [$70]. << bettar lite lite kanske men förväntar mig ju QQ-KK så vill locka in honom.

TAZIO calls [$70].

 

** Dealing Turn ** [ 5c ]

TAZIO checks.

se7enfeet is all-In [$62] << given all-in

TAZIO calls [$62]. << given syn... från QQ-KK trodde jag men icke..

 

** Dealing River ** [ 4h ]

TAZIO shows [ Qh, 9c ] high card queen. << LOL!

se7enfeet shows [ Ah, Ac ] a pair of aces.

se7enfeet wins $382 from the main pot with a pair of aces.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Det där kan man kalla gratispengar, här följer ett par bluffar jag är riktigt nöjd med´:

 

***** Hand History for Game 2027047001 *****

$200 PL Hold'em - Tuesday, May 10, 05:49:50 EDT 2005

Table Table 36626 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: GrimZoso ( $229.74 )

Seat 2: XxMMDxX ( $326.65 )

Seat 3: holdemking88 ( $179 )

Seat 4: tr168 ( $419.65 )

Seat 6: VODFIRST ( $414 )

Seat 7: bjs06 ( $200.36 )

Seat 8: TTBet ( $210.95 )

Seat 9: grmacedonian ( $217.8 )

Seat 5: se7enfeet ( $220.2 )

VODFIRST posts small blind [$1].

bjs06 posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Ad Qh ]

TTBet folds.

grmacedonian calls [$2].

GrimZoso folds.

XxMMDxX folds.

holdemking88 folds.

tr168 calls [$2].

se7enfeet raises [$9].

VODFIRST folds.

bjs06 folds.

grmacedonian folds.

tr168 calls [$7].

 

** Dealing Flop ** [ 2d, 4h, 3s ]

tr168 checks.

se7enfeet bets [$11].

tr168 calls [$11].

 

** Dealing Turn ** [ Ts ]

 

Inget konstigt ner hit men här bettar han ut $25, ingen jättebett men ändå tillräckligt stor för att säga till mig att han inte vill ha mig kvar i potten. Jag gissar på AK eller nåt lågt pp från honom och då kan han ju inte syna en höjning även om han fortfarande tror att jag bara har två överkort. Risken att jag har ett överpar tillsammans med mina förmodade 10 outs ifall jag inte har det tvingar honom att folda ifall jag gör en hyfsad höjning.

 

tr168 bets [$25].

se7enfeet raises [$60].

tr168 folds.

se7enfeet does not show cards.

se7enfeet wins $127

 

---------------------------------------------------------------

 

Denna är ändå den jag gillar bäst:

 

***** Hand History for Game 2027044429 *****

$200 NL Hold'em - Tuesday, May 10, 05:48:04 EDT 2005

Table Table 36617 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: DTMoney35 ( $77.8 )

Seat 2: eChamp2 ( $215.9 )

Seat 3: gilbatron ( $214.75 )

Seat 4: Utgoff ( $74.65 )

Seat 5: patrickma81 ( $210.4 )

Seat 6: soyab ( $247 )

Seat 7: thegorillaz ( $442.85 )

Seat 8: JadeStar ( $196.83 )

Seat 9: guitarjim ( $198.42 )

Seat 10: se7enfeet ( $200 )

guitarjim posts small blind [$1].

se7enfeet posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Ah Qd ]

DTMoney35 folds.

eChamp2 calls [$2].

gilbatron folds.

Utgoff folds.

patrickma81 folds.

soyab folds.

thegorillaz folds.

JadeStar folds.

guitarjim folds.

se7enfeet checks. << gillar inte att spela AQ från UTG, vill inte committa mig till att betta en missad flop från off-pos så jag checkar bara.

 

** Dealing Flop ** [ 2s, Qc, 6s ]

se7enfeet checks.

eChamp2 bets [$2].

se7enfeet raises [$7]. << tar gärna potten redan här, checkraisar för att visa mer styrka

eChamp2 calls [$5].

 

** Dealing Turn ** [ Js ]

 

Inget favoritkort alls, tvingas checka. När han bettar här så känner jag mig slagen och synar egentligen bara för att jag hoppas på att få en dubbelcheck eller ett bluffkort på river.

 

se7enfeet checks.

eChamp2 bets [$12].

se7enfeet calls [$12].

 

** Dealing River ** [ 3s ]

 

Där kom det! Potten är på $40 och nu kan jag troligtvis sno potten från många av de händer jag kände att han kunde ha såsom tvåpar, set, låg färg. Det fina med sådana här lägen är ju att pottoddsen på en bluff är så fina. $25 för att vinna $40 (hade kanske räckt med 15-20 också) och han tvingas lägga i princip alla händer förutom A- eller K-hög färg, vilket är en hel drös.

 

se7enfeet bets [$25].

eChamp2 folds.

se7enfeet does not show cards.

se7enfeet wins $65.85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig action idag, inget gratis, inga lyckade utdragningar (inte för mina motspelare heller lyckligtvis...). Sammanfattningsvis den tråkigaste pokersessionen på länge. Satt igen med ett öga på OC, kan vara därför jag missade en del skoj. Spelade säkert och tog inga onödiga risker, lyckades dubbla en gång med AKs vs A6, floppade TPTK + färgdrag och mesbettade, fick en min-raise tillbaka som jag bara synade efter att ha "funderat" länga, färgen kom redan på turn och han checkade till mig. Jag bettade då 0,75xpot vilket borde vara typisk bluff-size, han synar och på river tänkte jag att jag knappast kunde få mer av honom egentligen så jag drog en all-in och hoppades att han skulle misstänka bluff och syna med triss/tvåpar. Jag hade toktur och fick syn av A6o som sagt. I övrigt hände inte mycket alls.

 

Resultat: +$270 -- ~3h (485 hands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, i förrgår var det dags för ett gammalt nybörjarmisstag att göra sig påminnt. Satte mig för att spela fast jag bara hade en lucka på kanske 30 minuter att lira på. Tror jag snackade om detta i premiärposten i den här tråden, läs där om ni är nyfikna på hur detta brukar påverka mitt spel.

 

Slutade iaf med torsk drygt $500 på dessa 30 minuter, inte kul. Ca $150 kom av dåliga halvstora bluffar där jag blev re-raisad all-in och blev tvungen att lägga. Hade en halvmaniac vid bordet som fått åt sig en stor stack och det var han som "kom på mig" båda gångerna. När jag sedan får QQ höjer jag 5bb preflop och vet att han synar. När floppen kommer 2s3s6o trycker jag all-in UTG för jag vet att han synar, och mycket riktigt. Jag tänkte mig att han synar med alla par och då har ~2 outs, överpar skulle vara osannolikt då han inte var blyg för att re-raisa preflop. Tyvärr hade han As4s och hade en 15-16 outs istället, naturligtvis sätter han hålstegen redan på turn och så var man $150 till fattigare. Tomtade sedan bort ett halvt inköp på PL400 på något som närmast kan beskrivas som tilt och sedan stängde jag skitförbannad ner klienten!

 

Samma dag fick jag rakeback för månaden som gått och $444 var väl ändå en hyfsad tröst...

------------------------------------------------------------------

 

Dagen efter var jag taggad som fan att ta igen de där bortklantade slantarna och spelade under ca 7h min bästa poker på ett tag. Trots att jag förlorade 3-4 inköp i jobbiga händer så plussade jag ~$750!

 

De "jobbiga händerna" var två stycken K-hög färg vs nötfärg (inga par på bordet och bra "mörkat" med höjningar på draget av mig båda gångerna). Hade en likadan åt rätt håll sedan också iofs.

 

En gång floppade jag set i 4:or i ohöjd pott och floppen kommer Q74o, stryk av set i damer. En annan gång floppar jag bottom set med mina 22 i en höjd pott, bettar halvpott in i preflophöjaren som gör ett ganska litet om slag, jag går all-in 1,5xpott, han synar, kåk på turn för mig, ett A på river och han viker upp AA. Alltså rena oturhänder där det är svårt om inte omöjligt att komma undan billigare.

 

Jag buntar ihop torsdagens lilla klantsession med gårdagens fina sittning och resultatet inkl rakeback på $444 blir då:

 

Resultat igår: +$690 -- ~7,5h (1500+ hands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en liten session idag, runt 1h skulle jag tro. Trots detta fina utköp:

 

***** Hand History for Game 2052142486 *****

$200 NL Hold'em - Sunday, May 15, 06:52:49 EDT 2005

Table Table 36682 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: cashmoneey ( $64.1 )

Seat 3: BIGSWEDE_2 ( $415.1 )

Seat 5: se7enfeet ( $193 )

Seat 6: uRdRznIPlay ( $295.53 )

Seat 8: RIC59319 ( $333.4 )

Seat 9: bheesh_seth ( $176.95 )

Seat 10: GrimZoso ( $197 )

Seat 4: CelticTiger_ ( $198 )

Seat 2: ioneputt ( $111.9 )

Seat 7: SPECTREBUM ( $86 )

CelticTiger_ posts small blind [$1].

se7enfeet posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Js Th ]

uRdRznIPlay calls [$2].

SPECTREBUM folds.

RIC59319 calls [$2].

bheesh_seth calls [$2].

GrimZoso calls [$2].

cashmoneey calls [$2].

BIGSWEDE_2 calls [$2].

CelticTiger_ calls [$1].

se7enfeet raises [$10].

uRdRznIPlay folds.

RIC59319 folds.

bheesh_seth calls [$10].

GrimZoso folds.

cashmoneey folds.

BIGSWEDE_2 calls [$10].

CelticTiger_ folds.

 

** Dealing Flop ** [ 8d, 9h, Td ]

se7enfeet bets [$30].

bheesh_seth folds.

BIGSWEDE_2 calls [$30].

 

** Dealing Turn ** [ Kh ]

se7enfeet is all-In [$151]

BIGSWEDE_2 calls [$151].

 

** Dealing River ** [ Ad ]

se7enfeet shows [ Js, Th ] a pair of tens.

BIGSWEDE_2 shows [ 7d, 5d ] a flush, ace high.

BIGSWEDE_2 wins $405 from the main pot with a flush, ace high.

 

... blev det en liten vinst även idag:

 

Resultat idag: +$120 -- 1h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, dags att bli lite konspiratorisk igen då. Senaste två dagarna har varit jobbiga, har spelat för det mesta riktigt bra, inga större misstag jag kan erinra mig så här på rak arm. Jag hade lätt kunnat vunnit runt 1,5k sammanlagt på idag och igår men istället har jag plussat en dryg hundring. Varför då då?

 

Tappat räkningen på antal gånger jag floppat ett lågt set mot ett högre, idag hände det två gånger och det kostade nästan fullt båda gångerna. Dessutom rök ett drygt halvt inköp när jag höjer först in ur sb och bb gör ett litet omslag som jag synar, visar sig efter att pengarna åkt in att hans ATo knäckte min KTs när floppen kommit TT4. Inte kul alls. På tre dagar har jag nu åkt på 5-6 st såna här lägen, tror det är 4 gånger vi båda floppat set, 1 gång som jag floppade set vs AA och alla pengar åker in på floppen och han köper ut ett A på river. Plus nu då denna KT vs AT.

 

Lägg därtill de 2st K-hög färg vs. nötfärg med oparad bräda som jag nämnde tidigare så börjar det bli rätt tröstlöst. Hur ofta ska set vs set hända egentligen, har sett det som hyfsat sällsynt förut men nu börjar jag undra om man inte ska lägga sina 22-55 preflop istället. Jag har alltså haft iaf 5st emot mig men även 2st där jag hållit det högre på bara 3 dagar. Lägg därtill att jag sett minst 3 st där jag inte varit inblandad. Jag vet att det gått flera dagar i rad förut utan att jag varken sett eller varit inblandad i såna potter, nåt skumt är det...

 

Resultat igår: +$211

Resultat idag: -$95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hello, inte skrivit på ett tag och det är för att jag är less som fan. Jag tragglar på och senaste två veckorna har jag i egen mening spelat hyfsat bra men får ingen utdelning. Sjuka utdragningar har det varit också, mest idag faktiskt. Annars mest en massa fällor, typ floppa set mot högre set, färg mot nötfärg osv. (skrev ett inlägg i "gråta-ut-tråden" om det, blev en hel lista).

 

Senaste ~10h har resulterat i minus typ $100-120. Absolut ingen katastrof alltså men skulle jag räkna min equity i varje lite större pott där jag åker på cp-utdragningar känns (obs! "känns" ;) ) det som att jag borde vunnit åtminstone $500, kanske mer. Haft de mesta av problemen med shortstacks, både andra shortstacks och egna s a s. Några exempel:

 

AK vs JT, han short, flop ATx, regnbåge. Jag mesbettar och får miniomslag, sätter honom all-in. Han får ca 3 mot 1 i odds och synar för att sedan träffa runner-runner kåk. Hävdade att han var commited, tyckte inte jag förstås.

 

Precis nu alldeles nyss har jag torskat ner till $150 på ett NL400-bord efter ännu en utdragning. Får AA handen efter och simulerar en tilt med en abnorm preflop raise, får en syn och går sen all-in (2xpot) direkt på floppen som kommer Kung hög. Fi blixtsynar med KQ precis som man vill ha det, synd bara att han drar ut mig med runner-runner färg. Så tröttsamt.

 

Hänt en hel drös liknande saker senaste dagarna men ska inte trötta ut er med det. Jag är fetless helt enkelt och orkar inte skriva här i dagboken varenda dag om ännu en jobbig dag där det enda som hände var att jag blev rövknullad. Kommer väl att glida in nåt inlägg då och då när det faktiskt hänt nånting värt att berätta på pokerfronten.

 

----------------------------------------------------------

 

Ett litet ljus i mörkret idag, 100+ pot vinns av 9-high, inte varje dag precis

 

***** Hand History for Game 2102919570 *****

$200 PL Hold'em - Wednesday, May 25, 07:51:15 EDT 2005

Table Table 36627 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: XElSuertudoX ( $266.59 )

Seat 7: se7enfeet ( $506.5 )

Seat 4: eligold1 ( $139.13 )

eligold1 posts small blind [$1].

se7enfeet posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ 8d 9d ]

XElSuertudoX calls [$2].

eligold1 raises [$3].

se7enfeet calls [$2].

XElSuertudoX raises [$14].

eligold1 calls [$12].

se7enfeet calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 3h, 6c, 7s ]

eligold1 checks.

se7enfeet checks.

XElSuertudoX checks.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

eligold1 bets [$10].

se7enfeet raises [$30].

XElSuertudoX folds.

eligold1 calls [$20].

** Dealing River ** [ As ]

eligold1 checks.

se7enfeet: I get no help whatsoever

se7enfeet checks.

eligold1 shows [ 2c, 9c ] high card ace.

se7enfeet shows [ 8d, 9d ] high card ace.

se7enfeet wins $107 from the main pot with high card ace with eight kicker.

 

-------------------------------------------------------------------

 

I det övriga livet så kan jag väl meddela att vi torskade vår senaste serie-match i Div V östra Svealand med 1-8. Tung förlust där vi var med i första halvlek som slutade 1-2 bara. De inledde med 0-1, sen lyckade JAG 8-) trycka in en kvittering. Tyvärr fick de 1-2 precis innan paus. 12 minuter in i andra när jag hade hunnit röra bollen 1 gång så stod det plötsligt 1-5. Blev lite tungt när vi hade 7 ordinarie spelare borta, det var bara målvakten, en yttermittfältare och två forwards kvar från vår tänkta startelva, blev som lite öppet bakåt...

 

Nu har vi spelat 2-1, 3-3, 0-4, 1-6, 1-8 hittills och ligger typ 4-5:a från slutet i tabellen. På lördag har vi iaf jumbo-laget hemma och 3-4 skadade/avstängda/bortresta spelare tillbaka. Vi borde ha bra chans.

 

Tack och hej, leverpastej.

 

(Vad f-n hette han som skrev så?? Bert eller nåt...?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått hyfsat idag, grindat ihop en $300 eller så. Då inkluderar det en AA vs QQ all-in preflop som inte höll... och jag blev inte ens förvånad. Känns som det var månader sedan jag fick in alla pengarna preflop med AA och när det väl äntligen händer så blir jag återigen rumpkörd. Så tröttsamt.

 

Spelade en hand ganska dåligt idag iaf, även om jag tycker att min motspelare spelade den om möjligt ännu sämre.

 

***** Hand History for Game 2113183632 *****

$200 NL Hold'em - Friday, May 27, 08:57:35 EDT 2005

Table Table 36617 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Barabdar ( $166.5 )

Seat 2: JASnguyen ( $325.1 )

Seat 9: se7enfeet ( $225.4 )

Seat 10: FreddieBeach ( $233.5 )

Seat 5: Joppe_6 ( $214.5 )

Seat 8: fishRfriends ( $87.3 )

Seat 4: Raakki1979 ( $211.5 )

Seat 3: Nycxxe ( $121.8 )

Seat 7: ryanquirk ( $276.55 )

Seat 6: kyebob ( $198 )

kyebob posts small blind [$1].

ryanquirk posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ As Kc ]

fishRfriends folds.

se7enfeet raises [$7].

FreddieBeach folds.

Barabdar folds.

JASnguyen folds.

Nycxxe folds.

Raakki1979 did not respond in time.

Raakki1979 folds.

Joppe_6 folds.

kyebob folds.

ryanquirk calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Ts, 6s, Js ]

ryanquirk checks.

se7enfeet bets [$11].

ryanquirk raises [$22].

se7enfeet raises [$22].

ryanquirk raises [$78].

se7enfeet calls [$67].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

ryanquirk checks.

se7enfeet checks.

** Dealing River ** [ 8c ]

ryanquirk is all-In [$169.55]

se7enfeet: yeah you got your full house

se7enfeet folds.

ryanquirk shows [ 3c, Ah ] a pair of sixes.

ryanquirk wins $381.55 from the main pot with a pair of sixes.

 

Jag visste att han var ganska svajig men inte att han kunde vara ute och köra på det här sättet. Så här i efterhand vet jag att jag borde tryckt all-in på floppen, att bara syna som jag gjorde var ju et klart sämsta alternativet iaf, jag har ju som sämst 35% på floppen och mycket deg var redan inne, har han inte set eller låg färg har jag ju typ tusen outs, snudd på favorit mot ett par. Dåligt, men jag har blivit feg på såna här eftersom mina utdragningsskills inte känts som de bästa på slutet.

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gjorde ett misstag i och med att du höjde mycket på flop och sen fick han att bara calla. Om du ska spela din draw kort för kort så är det enligt mig bäst att bara calla hans bet på 11$ på floppen och sen se vad han gör på turn.

Jag hade utan tvekan tryckt all in på floppen efter att han raisat mig första gången, särskilt med tanke på att ni är heads up. Tänkbara händer som du kan vara uppe mot är ett par eller än sämre draw. Chansen att han ska ha två par, set eller flush är mycket liten, vet inte exakt men borde vara <10% och då har du fortfarande bra chanser att vinna handen(som bäst runt 45%).

Den absolut värsta handen som han skulle kunna ha hade varit 89s då han får en floppad flush + en open ended straight flush draw då du bara har ungefär 20% chans att vinna.

 

Jag tycker att han spelade sin hand mycket dåligt och det var synd att han lyckades vinna med en sämre hand i en sämre position. Jag hade också tyckt att det känts olustigt att calla hans sista riverbet om jag träffat A eller K på rivern, och ifall du träffat din flush så hade han nog aldrig callat ditt bet.

Man ska sätta andra på svåra beslut och lämna de lätta till en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket lite poker denna veckan tyvärr, haft mycket fotboll och dessutom timmar av felsökning på en webbapp som jag försöker få att funka på ett webbhotell. Linux och Windows har inte blivit bästa kompisar ännu kan jag försäkra er om.

 

Fick upp rullen i $10k för knappt två veckor sedan trots den massiva otur som tycktes förfölja mig. Hade några timmar på en lördag eftermiddag som gick riktigt bra och där jag plussade iaf $1,5k annars har det varit motigt på sistone. Jag gjorde iaf en cashout på allt överstigandes $6k, detta för att täcka större delen av sommaren, sen i augusti blir det studiemedel igen. Jag ville göra så för att kunna spela helt utan press på att dra in så mycket i sommar, jag har en tendens att inte kunna/vilja sitta inne och spela så mycket under sommarmånaderna.

 

Kanske spelat 6-7h sedan uttaget och det gick hyfsat till en början, var 4-500 plus utan att något märkvärdigt hände egentligen. Sedan i förrgår så rök det mesta på mindre än en timme. Först lyckas jag med konststycket att bli nersynad av en AKo utan träff för en pott på $280! Det låg iofs två babypar på bordet så han kanske kunde hoppas på split i bästa fall. Normalt är jag aldrig ute och kör så grovt men här blev jag alltså påkommer med en J9o, inte så kul. Strax efter råkar jag drabba samman med en kille med typ 8 inköp vid bordet. Han hade spelat väldigt olika stilar och växlade tempo rätt mycket och just nu var han inne i en "flytta-på-er-jag-ska-ta-över-det-här-bordet"-period och bettade och höjde på allt. Jag re-raisade hans preflop-raise till 15bb med QQ och floppen kom 9-hög med två spader. Check, jag bettar pott och vet att jag har bästa handen, han ställer mig all-in och jag synar. Visade sig att han hade 12 outs med sin AsJs och träffade naturligtvis. Sen rök drygt hundra till efter att en idiot drog till färg för priset av ~$100, satte den på river och jag betalade av knappt $50 i $200-potten. Tröttsamt.

 

Lite less på att utdragningarna ska vara så jävla dyra så jag känner för att variera med lite FL idag. Således:

 

Ingen belöning för att "komma på" mig med att spela FL utgår alltså fr o m idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då blev man ganska snabbt påmind om varför man avskyr Fixed Limit... Knappen vs. Big Blind (Hero)

 

***** Hand History for Game 2147313121 *****

$5/$10 Hold'em - Friday, June 03, 04:22:54 EDT 2005

Table Pot Raider (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: doringo ( $447.5 )

Seat 2: snowedin111 ( $494.5 )

Seat 3: Steve_SoCal2 ( $306 )

Seat 4: toe11 ( $85.5 )

Seat 6: steve753 ( $373.5 )

Seat 9: newbplayer1 ( $229 )

Seat 10: VISHNUVEGAN ( $86 )

Seat 7: sevenfeet ( $199 )

Seat 8: Buggy17 ( $238 )

Seat 5: mangy71 ( $355.85 )

mangy71 is sitting out.

steve753 posts small blind [$2].

sevenfeet posts big blind [$5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to sevenfeet [ Jc Qc ]

 

Steve_SoCal2: J7 good for you

Buggy17 folds.

newbplayer1 folds.

VISHNUVEGAN folds.

doringo folds.

snowedin111 folds.

Steve_SoCal2 folds.

toe11 raises [$10].

steve753 folds.

sevenfeet raises [$10].

toe11 calls [$5].

 

** Dealing Flop ** [ 7h, Js, 5c ]

sevenfeet bets [$5].

toe11 raises [$10].

sevenfeet calls [$5].

 

** Dealing Turn ** [ Th ]

sevenfeet bets [$10].

toe11 calls [$10].

 

** Dealing River ** [ 4d ]

sevenfeet bets [$10].

toe11 raises [$20].

sevenfeet calls [$10].

toe11 shows [ 7c, 4c ] two pairs, sevens and fours.

sevenfeet doesn't show [ Jc, Qc ] a pair of jacks.

toe11 wins $109 from the main pot with two pairs, sevens and fours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och så ett litet smakprov på varför jag inte är så förtjust i NL heller för tillfället...

 

***** Hand History for Game 2147328619 *****

$200 NL Hold'em - Friday, June 03, 04:30:18 EDT 2005

Table Table 36617 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: anderson4242 ( $283.58 )

Seat 6: angilstars ( $268.6 )

Seat 7: rustyruss321 ( $284.45 )

Seat 8: alsname ( $925.9 )

Seat 9: Denison ( $129.24 )

Seat 5: se7enfeet ( $172.7 )

Seat 4: Mkoonz ( $237.5 )

Seat 3: SaigonChedda ( $116 )

Seat 1: gus2121 ( $241.1 )

Seat 10: Sirtoka33 ( $192.75 )

Denison posts small blind [$1].

Sirtoka33 posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Ah As ]

gus2121 calls [$2].

alsname: tempted

anderson4242 folds.

SaigonChedda calls [$2].

Mkoonz folds.

se7enfeet raises [$11].

Sirtoka33: but if you call im sure a j come son the turn :)

angilstars folds.

rustyruss321 folds.

alsname calls [$11].

Denison folds.

Sirtoka33 calls [$9].

gus2121 calls [$9].

SaigonChedda folds.

 

** Dealing Flop ** [ 3d, 7c, Jc ]

Sirtoka33 checks.

gus2121 checks.

Sirtoka33: looks like it

se7enfeet bets [$30].

alsname calls [$30].

Sirtoka33 folds.

gus2121 folds.

 

** Dealing Turn ** [ 7d ]

se7enfeet bets [$104].

gus2121: kk?

alsname calls [$104].

 

** Dealing River ** [ 4c ]

se7enfeet: enough to play for all my money

se7enfeet checks.

alsname bets [$312].

se7enfeet is all-In [$27.7]

alsname shows [ 3c, Ac ] a flush, ace high.

se7enfeet doesn't show [ Ah, As ] two pairs, aces and sevens.

alsname wins $284.3 from side pot #1 with a flush, ace high.

alsname wins $367.4 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan, idag är det inte roligt alltså. På FL ligger jag strax under even efter 120 händer, inte mycket att säga om det, det händer ju för fan ingenting på FL, förutom HH-posten ovan. På NL däremot är det slakt på mig, ställde nyss in med nötfärgsdraget mot samme idiot som köpte ut färgen mot mig i den andra HH-posten ovan. Ingen hjälp förstås. Strax senare torskar jag en $270-pot där en kille ställer in med just nötfärgsdraget mot mitt överpar. Träffar stensäkert redan på turn, goodbye $130. Med $67 kvar träffar jag strax efter TPTK med AJo och ställer in efter att en kille bettat lite. Han synar precis som jag hoppades i tron att jag var på tilt (var jag väl också lite men det spelar ingen roll här). Han har precis som jag räknar med också TP men med sämre kicker. Needless to say nålar han naturligtvis tvåparet på river. 3 jävla cp-inköp back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig hand, några förslag på alternativ course of action?

 

Jag hade pressat bordet halvhårt från just den positionen tidigar, dvs flera gånger re-raisat max från sb när någon öppnat med en höjning. Tänkte att just den här killen borde vara lite less på mig vid det här laget och syna med lite vad som helst, räknade inte med den andra synen preflop. Känner mig tvungen att lägga ner när han ställer in. Var sugen på att syna då han mycket väl kunde ställa in på färgdraget med de odds som potten gav. Kom dock fram till att det gamla talesättet "Antingen marginell favorit eller stor hund" borde gälla...

 

***** Hand History for Game 2169035524 *****

$200 PL Hold'em - Tuesday, June 07, 07:35:37 EDT 2005

Table Table 38994 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 8

Seat 7: se7enfeet ( $366.2 )

Seat 4: jojang ( $209 )

Seat 6: chilwad8132 ( $221.45 )

Seat 3: Bjarrum ( $175.3 )

Seat 2: jwd51 ( $96.65 )

Seat 5: TheLooter ( $94 )

Seat 1: Kazek ( $101.8 )

Seat 10: Kobiewel ( $100 )

TheLooter posts small blind [$1].

chilwad8132 is sitting out.

se7enfeet posts big blind [$2].

chilwad8132 has left the table.

** Dealing down cards **

Dealt to se7enfeet [ Kc Kh ]

Kazek calls [$2].

jwd51 folds.

Bjarrum folds.

jojang raises [$6].

TheLooter folds.

se7enfeet raises [$19].

Kazek calls [$19].

jojang calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 8d, Th, Qd ]

se7enfeet bets [$50].

Kazek calls [$50].

jojang is all-In [$188]

se7enfeet: queens?

TheLooter: AA?

Kazek: damn - didn't mean to call

se7enfeet folds.

Kazek folds.

TheLooter: lol

jojang does not show cards.

jojang wins $349

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...