Gå till innehåll

sevenfeet, $1k i veckan under en termin!


sevenfeet

Recommended Posts

Inte den första dagboken precis men jag har följt ett par av de andra med mycket nöje och hoppas att mina pokeröden ska kunna underhålla några av er också. Dessutom vill jag skärpa upp mitt spel en aning och hoppas att detta ska höja motivationen och disciplinen som behövs för att tighta till några läckor som jag är mer eller mindre medveten om.

 

Jag börjar med att presentera mig själv lite kort. Heter egentligen Oskar, är 25 år (-79:a), bor i uppsala, flickvän, 2-3 terminer kvar på studier, slutar som systemvetande ekonom förhoppningsvis (alla jobberbjudanden välkomna!), har hund (vuxenpoäng). Just nu håller jag på att avsluta C-kurs i systemvetenskap, uppsatsen ska in på onsdag 19/1 (pust! stön!). Vårterminen har jag bara sökt 10 nya poäng (=halvtidsstudier) som jag inte ens vet om jag vill ta. Jag tänkte göra ett uppsamlingsheat då jag har några viktigare tentor som släpar, närmare bestämt 3 st. Lever farligt när det gäller CSN och om terminerna ska räcka fram till examen så vill inte "slösa" på studiestöd denna termin. Har alltså förhoppningarna att jag ska kunna dra in mitt levebröd genom poker. Målet är att vinna i snitt $1000 i veckan. Jag hoppas kunna leva på mindre än $2000 i månaden men sen vill jag ju att rullen ska växa lite också...

 

Min pokerbana (undviker ordet karriär.. ;-) började för ganska exakt 2 år sedan. Jag hade krossat mitt kompispokergäng en kväll och tänkte att denna talang måste ju utnyttjas oftare än en gång i månaden! Patetiskt jag vet... Nåja, jag började lira playmoney på 24h för att lära mig spelet (vi hade spelat Texas med bara antar och ingen bringin t ex...rundcheck, rundcheck hela da´n...) men tvärtröttnade , ungefär som man gör när man spelar om tändstickor. Hade dessutom en av mina fattigaste perioder i livet då jag hade asmycket att göra i plugget och inte hunnit extrajobba på nästan hela terminen. Avskydde dessutom jobbet... säkerhetskontrollen på Arlanda, att ha som jobb att jävlas med människor (tycker de iaf) från kl 04 på morgonen är inte särskilt tacksamt kneg ska ni veta. Fattig resulterade iaf i att det inte blev några "real money" insatta den terminen och pokern låg på is i nästan ett halvår. Mot slutet på sommaren var jag på grönare kvist och laddade Ladbrokes med 50 doolares. Sen 30 till, sen 20 till, sen 40 till osv tills jag hade några få av sammanlagt $200 kvar och tänkte att -"Nä, backar jag det här så slutar jag!". Kommer inte ihåg hur det gick till men inom ett par timmar var rullen upp i och över de ursprungliga $200. En månad senare var den uppe i $1000 och full av självförtroende började jag testa Fixed Limit (bekant som vunnit $100k på ett år spelade ju det!). Jag gick plus $1000 på en vecka FL 1/2 och 2/4! Ni förstår att standardavvikelsen hånade mig här, men det gjorde inte jag... Som om jag gick på kokain eller nåt började jag fullpepprad av självförtroende att spela 3/6 och t o m 4/8. Efter att först ha tagit ut $1k för att köpa pokerböcker och betala av på kreditkortsskulden (bara SEK 4000) så gulade jag resterande $1k på två dagar! Knäckt. Vad fan hände?! Ladbrokes ÄR riggat! BR-krav, vad är det för nå't?

 

Tog en paus på ett par veckor och läste mina nya böcker innan jag gjorde ett nytt försök. På PartyPoker den här gången (kom ihåg att Ladbr var riggat). Gick ok och höll mig flytande på $5/$10 FL med en BR på $6-700 i över två månader, bara det en bedrift. Cashade ut lite vid jul 2003 efter en sanslös hot streak och efter det följde ca ett halvår av Deposit-Cashout-gul-Deposit-gul-Deposit-Cashout-gul ja ni fattar, det gick varken åt det ena eller andra hållet, katastrofal timlön mao, om jag ens gick plus?

 

Skaffade PokerTracker våren/sommaren 2004 och efter ca 10000 händer $3/$6 hade jag ett BB/100 hands på 0,02! Insåg att det funkar ju inte och tänkte att nu måste jag sluta eller hitta ett spel där jag vinner mer. Kan inte lägga ner all denna tid och inte få något tillbaka. Jag började spela PL och NL igen, det var ju där allt började ca ett år tidigare och då gick det ju bra. Visade sig att det skulle göra det nu också, efter ett par veckor på PartyPokers NL50 hade jag ett BB/100 hands på över 25! (PokerTrackers BB när det gäller PL och NL är = 2xBig Blind) Jag gick snart upp på NL100 och fortsatte med goda resultat och där har jag huserat mest sedan sommaren. Dock inte med ett BB/100hands på 25 utan snarare 6-8. Spelade även en del SnG's, låg på 55% ITM på $20+$2 men har slutat föra statistik över dessa då jag spelar så pass få. Om jag spelar SnG's nu så är det oftast på $30+$3 men tycker att jag har märkbart svårare att vinna/komma ITM där.

 

Nån gång i november bestämde jag mig för att vårterminen skulle ägnas åt resttentor och poker. Jag kände trots att BR:en stadigt växt under hösten att mitt spel kunde förbättras avsevärt på vissa punkter och ville ta en ännu seriösare approach på poker. Jag ville även bli en vinnande FL spelare så strax innan jul köpte jag 3 nya pokerböcker som jag sträckläste över jullovet. Bl a "Theory of Poker". Jag upptäckte genast när jag läste den ett par grova läckor i mitt FL-spel. Jag hade, trots att jag tyckte att jag foldat mig blå preflop, spelat för löst preflop. Inte toklöst men ändå 2-3 för många % av händerna. Den grövsta läckan var ändå att jag spelat för tight (uh oh!?) past-flop. Lagt ner för många drag på turnen huvudsakligen men också gått för långt med händer som bara haft hyfsad chans att vara bästa handen för tillfället och nästan ingen chans att förbättra sig, händer som mellan pocketpar som inte blir overpair men väl strax under. Var även lite för stolt för att lägga mig tidigt då jag varit den som höjt pre-flop. AQo var t ex den hand jag förlorat mest pengar med och så bör det inte vara... Det här var alltså angående FL spelet, NL-spelet tycker jag man lär sig bäst genom att bara nöta nöta vid borden då det är mer känsla man måste skaffa sig där. Ingen av de NL-böcker jag läst har iaf lärt mig särskilt mkt nytt.

 

Sådärja, det var den lilla inledningen. Jag hade tänkt börja på den här dagboken från 1:a januari men C-uppsatsen tog för mycket tid första veckan så jag börjar nu istället. Den officiellt första dagen var igår, fredag 14/1. Jag skaffade nyligen konto även på Multipoker och igår var första gången jag spelade där samtidigt som på PartyPoker. Jag körde 7 bord (spelar normalt 4) sammanlagt på två datorer. Tre FL $5/$10 på PartyPoker, på deras Bad Beat JackPot bord. BBJP:n var igår uppe i över $650k!!! (ger bra pottodds på vissa händer ;-). På MP körde jag 4 NL100.

 

 

Dag 1, fre 14/1

 

Satte bara in $1k på MP och dagen där började med stora swings, MP-rullen var nere på $550 som minst men jag blev ändå inte nervös för jag tyckte att jag spelade bra. Gjorde dock ett stort misstag där jag bluffade bort hela stacken ($150) vid ett bord då jag egentligen visste att jag skulle bli synad. Beskriver några minnesvärda händer, kommentera gärna.

 

Hand 1. ade AJs och höjde pott preflop, fick syn av en mr. Sloppy (inte hans riktiga nick...) på knappen. Floppen kom 9 hög, jag bettar 0,75xpotten och får syn. På turn bettar jag bara $20 i potten på $35 för jag vill att han ska tro att jag försöker suga in honom med en stålhand, han synar och här vet jag egentligen att jag inte blir av med honom om inte ett Ess elr en Kung kommer på river. Det kommer en Dam och jag går All-in för drygt $100 till. Han synar när han har typ 3 sekunder kvar och vinner med A9o (*suck*). Dagens sämsta, och lyckligtvis ett av få grova misstag. Efter detta börjar det gå riktigt bra ett tag och jag är på rätt sida mest hela tiden.

 

Hand 2. Har AKo på knappen och alla foldar till mig, jag bettar pott, $7, SB foldar, BB höjer snabbt till $20, han har försvarat i princip varje gång och jag har ändå inte varit överintresserad av att stjäla så jag ställer in mina $100. Han funderar ett par sekunder bara (?) innan han synar med QJo (uh oh!). Jag träffar top two och dubblar. nice.

 

Hand 3. Jag har AKo igen, på BB denna gång. UTG höjer till $8, dvs mer än pott, alla foldar, jag funderar även på det men inte med AK mot en enkel höjning. Maggropskänslan är inte bra dock. Floppen kommer AKQ och det känns inte ett dugg bättre... check, han bettar 1/2 pott och jag funderar länge på att folda men tar ett kort till iaf. Turn kommer en till Kung och det känns bättre men inte bra. Nu finns det ju iaf några händer han kan ha som jag slår eller åtminstone splittar med som QQ och AK. Dum som jag är ställer jag in på river när ett tredje ruter träffar och hoppas på syn av AK elr QQ. Han ingjuter lite hopp i mig när han väntar lite med att syna med sina AA... han var nog bara förvånad eller tog en liten segerdans runt i rummet innan han synade den jäveln.

Varför kan jag inte lära mig att lita på känslan? Den är ju rätt så ofta, men ofta är det som att man synar bara för att få kvitto på att man hade rätt "egentligen". Synd bara att egot kostar en 10 biobesök. Nån annan med samma problem?

 

Hand 4. Sitter med 22 i SB, knappen höjer till $5 och jag och BB ser floppen som kommer A72 regnbåge, nice. Check, check, knappen bettar nästan pott (bra, då har han ett A). Jag synar och BB foldar, Turn kommer ett till A (supernice). Check, han bettar $20 i potten på nästan $50 och jag synar bara. River kommer 5, ingen färgmöjlighet, perfekt. Känner dock att han inte är helt commitad än och han måste ju undra vad fan jag synar hans tydliga A med. Check igen och han kan inte låta bli förstås (can't blame him) att betta sin AK, jag ställer in mina $500+ och han stelnar en stund men kan naturligtvis inte lägga sin hand för bara sina $70 när potten redan är runt $120-$130. Trevligt när man är på rätt sida. 8-)

 

Hand 5. Här kanske inte själva handen är en sån big deal men den blev ändå dagens roligaste tack vare min motspelare. NL100(6-max) och jag har J9s på knappen och synar bara BB som checkar. 4 spelare ser floppen som kommer 788 varav två i min färg. UTG bettar ut dryg pott och två foldar. Ett sådant bett här betyder normalt att man inte sitter på en 8 eftersom man gärna inte vill skrämma iväg alla på en gång då. Jag synar med två överkort, och gutshot färgstegedrag. Turn kommer en offsuit 9:a och ger mig högsta tvåpar tillsammans med mitt drag. Killen går all-in typ $80 (woa!) Synar ändå ganska snabbt då jag tror att jag har bästa handen plus fina drag om så inte vore fallet. Jag träffar färgen på river och vinner handen. Här kommer det roliga. Han har (omedveten om att hans kort visas upp?) 67o, alltså behövde jag inte färgen, och börjar tokskälla på mig i chatten :D "All that on a draw! You fucking retard!" "Go play Omaha!" osv osv. Jag menar han ger sig inte, han sitter där med en stor fet nolla framför sig och vräker ur sig otrevligheter medan vi andra spelar säkert tre händer till ända tills jag upplyser honom om läget och han sticker. I rest my case...

 

Ingen BBJP på Fixed Limit, inte ens ett enda bräde med möjlighet att vinna den men spelet funkade riktigt riktigt bra. Inte så många intressanta händer förutom att jag lyckades med en bluffraise på river. Riktigt coolt. I övrigt gick det bara tokbra utan att något exceptionellt hände. Fick många bra starthänder, klart över snittet, och de höll upp väldigt ofta när jag träffade och jag fick ändå oftast hyfsat betalt. Dessutom kunde jag också ofta ta potten med ett bet på floppen även när jag inte träffade vilket bara det kan göra skillnaden mellan en bra och en dålig dag på fixed. Spelade upp ett bord från inköpet på $250 till över $1k och dubblade på två andra. Riktigt trevlig start på fixed-äventyret.

 

Bluffraisen på river? Jo, alla foldade fram till mig på knappen och jag försöker stjäla med QTo men får syn av BB. Floppen kommer KJx med två klöver, jag har ingen... Check från fi, jag bettar stegdraget och får syn, turn kommer en till klöver, check, check. River en fjärde klöver och fi bettar ut och jag får ett ryck och slänger in en blixtsnabb höjning. Fi funderar ända in på klockan och jag sitter och skriker FOLD! FOLD! Till slut hörsammar han mina böner och den första lyckade (jo jag har försökt förr) riverbluffen i fixed limit är ett faktum. Visar naturligtvis bluffen (tokstolt) men får ingen kommentar, hehe.

 

Resultat dag 1: +$1508

(Totalt: +$1508)

 

Första dagen gick alltså klart över förväntan och jag ligger redan över målet för första veckan. Fick dock en läskig känsla av att vara tokless på poker redan efter första dagen. Blev kanske lite väl mycket att spela 2700 händer på en dag. Den känslan kommer nog inte att sitta i länge dock om jag känner mig själv rätt ;) . Blir iaf inget spel i helgen, poker är inte världens populäraste sysselsättning om du frågar min flickvän. Ett "problem" jag är säker på att jag delar med många av er....

 

/sevenfeet, se7enFt

 

* RP till DAGBOK-tråd - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tackar. Nicket på Party är sevenfeet precis som här. På MultiPoker är det se7enFt. Multi och Party är ju samma bord som vi alla vet...

 

Nicket har jag tagit dels för att 7 är mitt turnummer. Var med pappa på travet när jag var riktigt liten (ett av mina första minnen), typ 4 år. Jag skulle få välja en häst åt pappa i ett lopp och ville egentligen ha nummer 1 som jag gillade bäst (siffran alltså, inte hästen...) men såg inte skillnad på 1 och 7 utan pekade på sjuan och den vann loppet.

 

Dels också för att jag är nästan så lång, sju fot alltså. 2.07m.

/7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 2, sön 16/1

 

Klämde in ett par timmar poker idag också, förstår inte var jag får all tid ifrån... Andra viktigare saker? Nä, det kan det väl inte va?!

 

Som vanligt - det slår aldrig fel! - efter en jättebra dag så följer en jättedålig. Vet inte varför turen har så bråttom att jämna ut sig när det gäller mig. Det bärjade rent katastrofalt, inget funkade, mina bluffar synades, folk bluffade mig (tror jag, eller så var det monster i varje hand)

Fixed Limit funkade inte heller, fick väldigt få bra starthänder och hade bara 14-15% flops seen när jag slutade. Brukar ligga på 17-18% iaf. Borden var ganska lösa vilket inte passar min spelstil särskilt bra, fick ofta uppemot 3-4 overcallers när jag var först in med en raise preflop. Lägg till det att jag missade floppen med ALLA (otroligt!) AK, ca 10-12 st skulle jag tro. Fick också många AJ och AQ som missade. Inte så många minnesvärda händer idag men kör ett par iaf.

 

Hand 1. En spelare som har tvingat ut mig ur en hel hög med potter sitter på knappen. Jag sitter precis innan honom och höjer 3BB preflop med QJo (6-max bord). Han smackar på med 3BB till, alltså $12 preflop och en spelare mellan oss synar, jag synar också. Floppen kommer T9x, två spader. Check, check, bully bettar $20 i potten på drygt $30. Jag är ganska säker på att han missat med AK-J och när den tredje spelaren i potten foldar ställer jag in med mitt öppna stegdrag. Han tänker inte länge innan han synar med AKo (ingen spader) och det står sig, D'oh!

Först tyckte jag att det var en kass syn men när jag tänker efter var den kanske inte så dålig. Han visste ju att jag säkert börjat bli lite frustrerad efter att ha blivit tvingad ur så många potter av honom och all-in på floppen är inte det normala med en riktigt bra hand, särskilt inte om det ser ut som att preflop-höjaren missat. Skulle jag ha missat kunde han ju iaf räkna med 6 outs och han fick nästan 2 mot 1 på att syna så... Hade floppen kommit JTx istället så hade det inte varit nåt snack men med bara överkort och runner-runner steg-möjlighet, njaa. Vad tycker ni?? Bra eller dålig syn av honom?

 

Mycket gick som sagt dåligt, och fick ofta lägga mig efter att ha donerat pengar till potten. Otaliga exempel på när jag bettar strax under pott på floppen med ett halvstarkt top pair bara för att få syn av någon som har position på mig. Sen kommer ett scare-card på turn eller river och fi bettar stort och jag tvingas lägga ner. Hatar såna dagar! Låg nog $6-700 back idag som sämst men lyckades med en liten uppryckning mot slutet. Fick ett par JJ på FL som höll hela vägen med ett par jagare plus en nötstege med KQ när bordet låg 789TJ som gav en pott på $225 på $5/$10 FL, inte illa mao! Tog också igen lite på NL där jag rushade till mig en stack på strax under $600 vid ett bord inom loppet av en halvtimme, bl a med hjälp av denna hand:

 

Hand 2. En hand där jag limpade med A6s (6-max) och fick se floppen billigast möjligt. Flop A6x och jag bettar ut halv-pott, ett par fold och sen höjer siste man mig ganska rejält, över pott iaf. Jag vill inte försöka smyga med min hand eftersom den är ganska sårbar så jag ställer in direkt med mina $350. Killen funderar lite men synar ganska snart sina resterande $140 (bad bad call...) med en slowplayad AK, precis vad jag hoppades och trodde att han skulle ha! Mina 2p höll och jag vann potten på nästan $400, nice nice.

 

Hand 3. Den sista handen jag spelade då jag tyckte att den var en perfekt avslutning, ni förstår snart varför... Jag sitter på AA i mittenpos då UTG bettar ut $20! Förvånad tänker jag att det här blir nog första gången jag är uppe mot en annan AA. Funderar på om jag ska bara syna ifall han inte har AA, KK men minns en tidigare AA under dan där jag gjorde just det och tvingades lägga mig på river mot en riktigt stor bet när bordet låg tokfarliga KQT8x med tre spader. Tänkte att är han ute i ogjort med annat än stål får jag väl ta att han lägger sig, jag ställde in mina $125 och höll tummarna. Till min förvåning synar killen efter mig blixtsnabbt med sin lilla stack på ca $60. Alla foldar (surprise!) fram till UTG som säger "crap", "oh well" i chatten och synar sen med sina sista - jag täckte honom precis - $102. Hela bordet rullas upp med K high vilket inte brukar va så bra i såna här potter men UTG visar QQ och overcaller AKs så jag scoopar potten på ca $300!! nice igen.

 

Trots katastrofal början så kom jag till slut lindrigt undan vilket känns skönt. Gjorde ett par misstag av den grövre sorten men hade nog som allra bäst kunnat göra Break Even idag tror jag.

 

Resultat dag 2: -$93

totalt +$1415

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 3, tis 18/1

 

Spelade drygt 1,5h på förmiddagen idag, som vanligt 3 bord Fixed $5/$10 och 4 bord NL100. Hände väldigt lite exceptionellt idag så denna posten bör bli betydligt kortare än de föregående. Gick varken bra eller dåligt så det finns inte så mycket att diskutera.

 

Första timmen fick jag otroligt dåliga starthänder och spelade väldigt tight både på NL och FL. Låg då på 18% flops seen på NL och 12%(!) på FL. Finns egentligen bara en hand att ta upp idag och den är från NL100.

 

Hand 1. Sitter i sen pos med KQo, en limpare och jag höjer till $9 och hoppas få handen utan konkurrens tack vare min tighta image då jag inte riktigt gillar KQ. Alla foldar utom den tidiga limparen som synar. Floppen kommer Q55 och det känns som att det var en bra flopp. Check, jag bettar bara $10 (pott = $22) för att få det att se ut som att jag missat. Limparen höjer ganska snabbt med $25, alltså en bet på $35. Inte riktigt vad jag hoppades på men känner mig ändå ganska säker på min hand. Trots allt ville jag ju få honom att tro att jag missat så jag resonerade som att det var "no turning back", han hade dessutom bara $30 kvar efter sin raise. Jag ställer in och han funderar i en evighet innan han bestämmer sig för att jag trots allt missat floppen och synar med sin pocket 66, två outs, nice. Damerna håller och jag dubblar nästan.

 

Glömde bort att ta upp den i min förra session men då spelade jag även en $33 SnG. Var en cool hand där som jag inte var inblandad i men måste ändå berätta. Allra första handen är det 3-4 limpare innan en kille höjer till T115, killen direkt efter går direkt all-in och alla foldar fram till original raiser som funderar två sekunder och sen synar med KJs (haha!). Korten visas och det är KJs mot JJ, tufft... Floppen kommer J88, ännu tuffare... sen kommer två åttor till springande och KJ vinner på fyrtal med K kicker. UGLY! Jag åker som 5-6:a när SB försöker sno min blind med en miniraise, jag har typ 4-5 BB och ser floppen med 84, träffar top par och ställer in, får syn av KK, d'oh!

 

Ingen exceptionell session idag alltså men jag plussar ändå blygsamma $75 både på NL och FL.

 

Resultat dag 3: +$149

Totalt +$1564

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 bord... Har två datorer, en stationär med en 20 tums skärm där jag brukar köra de 4 NL borden. Då har jag full överblick och kan ha alla borden uppe samtidigt utan att de överlappar varandra. Sen har jag en gammal laptop bredvid där jag kör fixed limit. Borden på laptopen överlappar ganska mycket men å andra sidan foldar jag ju mest där...15-19% flops seen blir inte så körigt. Självklart smyger det in nåt misstag här och där som jag inte skulle göra om jag koncentrerade mig på färre bord men det vägs helt klart upp av fler spelade händer per timme. Så länge jag håller mig till FOLD som regel när jag inte har tid att tänka ibland så går det bra :lol:

 

Tror att det skulle gå att köra upp till tio bord kanske om man kör bara FL eftersom det ändå blir ganska mekaniskt. På NL går man nog miste om för mycket EV (fan trodde aldrig jag skulle använda det ordet hehe) om man inte kan hålla hyfsad koll på bordet och spelarna.

 

Lämnade in min C-uppsats idag på förmiddagen, riktigt jävla skönt!! Kunde klämma in ganska mycket poker sen på em och kvällen. Brukar sällan spela kvällstid men flickan var borta så då passade jag på 8-) och det var minst sagt lilla julafton. Dagens rapport kommer imorgon dock, dödstrött nu och ska hoppa i säng, Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först, kul läsning!

 

blanda FL och NL och dessutom 7 bord, imponerande.

Skulle få panik av NL-borden och det måste ju vara ganska lätt att du blir utspelad där för du inte hinner med? Aldrig funderat på att bara köra FL? Då det är ganska hög limit borde du kunna tjäna ganska bra där med 7 bord.

Längtar själv till jag spelat ihop till en 1600x1200 TFT så man kan gå från 4 till 8 bord med 2 skärmar

 

Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 4 ons 19/1

 

Blev en hel del poker den här dagen alltså. Spelade först ca 1,5h enbart NL100 4 st fullbord. Jag var dock i fel "mode" från början, jag vet inte om ni också kan känna så men det är iaf som att jag ibland när jag sätter mig direkt kommer fel i flera situationer och trots att jag inte har mer tidsbrist än annars gör jag flera förhastade beslut på kort tid. Förr fattade jag inte vad det var och kunde dundra på länge i detta "mode" med ibland stora onödiga förluster som följd. Orsaken till "tomtemode" är fortfarande okänd - teorier någon? - men har iaf lärt mig att snabbt känna igen det och tar då en minipaus, andas tungt och liksom mediterar lite grann, kanske tar en cigg och sen sätter mig igen. Då brukar det gå bättre. Den här gången blev det snabbt klart för mig att jag var tvungen att göra ovanstående efter att jag på 3 bord i första eller andra handen bluffat bort 50%, 30%, och 25% av respektive inköp. Och det var inga bra bluffar heller, egentligen bara 50%-aren där fi var tvungen att göra en crying call på $25 på river. Han hade TT och bordet kom J77, x, K. Lite tveksam call är det kanske men samtidigt visste jag efter att han synat både min höjning på flop och min bet på turn att han tänkte stanna kvar för att höra the fat lady sing. Kort paus alltså, sen på'n igen! Mina dåliga bluffar var dock ganska bra marknadsföring skulle det visa sig och jag kunde väldigt snabbt komma upp på inköp igen. Jag fortsatte att fä bra action sen mest hela tiden och kunde boka en vinst på drygt $200 för den här minisessionen mitt på dan. Inga specifika händer i minnet, tror aldrig jag var all-in i en hand ens.

 

Vid sex-tiden satte jag mig igen efter att ha käkat, kollat på dumburken och tvättat lite. Nu tänkte jag köra seriöst på 7 bord så jag gjorde "andas-meditera-cigg"-proceduren redan innan jag satte mig, smart va?! Som jag sa i förra posten brukar jag inte spela kvällstid utan mest förmiddag och mitt på dagen. Jag höll på att få en chock, hade aldrig sett sådana fiskdammar förut. Inte meningen att låta som bror duktig själv men det var verkligen stor skillnad mot vad jag är van att se. Vid ett bord t ex var en gång 5 (!) spelare All-in preflop och vid flera tillfällen 3-4 spelare. Sjukt. En kille tog två sådana här potter på typ $400, en gång med AA vilket ju är helt ok. Den andra gången är han sist att agera med 4 spelare All-in före sig. Han säger i chatten att han har JJ, drar sen en "what the hell" och synar. Nålar en J på river och vinner över AK, AQ, KK och nån till med en bräda som har A99TJ. Insane!

 

Fick en bra start på sessionen då jag tidigt kunde plocka två fina potter på ca $300 med AKo mot sjukt lösa/dåliga spelare. Jag höjer så gott som alltid preflop med AK och så även dessa gånger. Höjer iofs med en hel del andra händer också men har man synat en preflop-höjning med AT, som en av mina motspelare hade, så bör man inte behöva förlora ett helt inköp och lite till om floppen kommer AKx. Bara att tacka och ta emot. Den andra var inte lika illa men ändå tomtigt spelat då jag lyckades sno hela hans stack med AK vs. KQ. Floppen kom K77 och eftersom han hade synat min ganska kraftiga höjning preflop kändes inte sjuorna farliga, han testade mig med en hyfsad höjning när jag gjorde en avsiktligt vek bet på floppen, jag ställde in och fick till slut syn.

 

Hand 1. Tror aldrig jag gjort ett så styggt utköp tidigare, en helt obeskrivlig känsla av upprättelse infann sig dock direkt efter. Det kändes som att jag fick ge igen för alla tomteutköp jag själv har åkt på, och det en gång för alla. Så här gick det till. Jag hade KQo och gjorde en liten höjning preflop, strax under pottsize. Fick två syn och floppen kom Q98. Check, check, jag bettar strax under pott som vanligt, ca $15. Fold, sen en miniraise från spelaren som var kvar. Han hade en ganska liten stack, max $30 kvar efter höjningen och jag hade redan lagt in ca $25 så jag skickade in resten då han mycket väl kunde chansat på att jag missat floppen. Bör kanske tillägga att detta var 6-max bord. Korten rullas upp och det kommer både en K och en Q till springande, hehe, stackarn visar upp JT för floppad stege, OUCH! Men ack så befriande för mig! :lol:

 

Hand2. Satt vid ett bord där jag hade en riktig tomtenisse till höger om mig som såg i princip alla floppar med vad som helst och bettade han så var det All-in som gällde och inget annat. Han tog t ex en pott av mig där jag gjorde en stor höjning preflop med QJo i sen pos efter ett par limpare. Bara tomte och jag såg floppen som kommer AQT regnbåge, ingen klöver. Check till mig och jag vill ha potten right there så jag bettar pott på den farliga floppen och han synar. Efter det vågar jag inte pressa mer utan checkar bakom honom på turn och hoppas på en K för stege. Ingen K och jag checkar bakom igen då jag har en liten chans att ha bästa handen mot den här killen. Han visar A2s i klöver och vinner på par i Ess. Jag blir lite putt och kommenterar hans spel i chatten, inget elakt men lite ironiskt kommenterade att han måste vinna massor med den handen när han synar höjningar och farliga floppar och så. Han tar inte illa upp som tur är och det var inte heller så illa menat. Han fäller istället världens skönaste kommentar om sin hand:

-"A2 can be a very very good hand sometimes, nobody expects the 2 kicker." :lol::lol:

Det här var egentligen bara den väldigt långa inledningen till Hand 2. Killen och jag tjatar vidare lite om A2 och om annat när jag plötsligt får just A2s, i ruter. Spelare i mittenpos höjer till $10, 5xBB alltså ganska stort. Han får dock två syn innan mig på knappen så jag synar också, om inte annat för humorpotentialen. Även BB synar. Potten är på drygt $50 när floppen kommer Kxx med två små ruter. Original raiser bettar ut $15 efter check från BB. Alla utom en synar den alldeles för veka betten och turn kommer en ruter till!! Yes! Jag börjar fundera på hur fan jag ska få in mesta möjliga deg i potten men behöver inte fundera länge. Efter check igen från BB går preflop-höjaren All-in med sina sista $75-80. Jag synar och BB som täcker mig synar också!! River kommer blank och jag har fortfarande nötterna och går självklart All-in med mina sista $80-90. BB höll en lägre färg och synar. Potten stannade på en bit över $400. Efter detta tjatade jag och tomten på en bra stund om hur bra A2 egentligen är, hehe.

 

I övrigt funkade spelet bra och jag lyckades med det mesta, och om jag inte kunde vinna genom att spela ut mina motståndare så kunde jag ofta dra ut, hehe. Fixed gick också ganska bra men inget särskilt av värde att ta upp här, plussade ca $550 där och resten på NL. Det blev långt idag igen, jag får bryta här. Ligger bättre till budgetmässigt än vad nåt land eller myndighet någonsin gjort men det lär behövas då det ser ut att bli mycket mindre tid till poker nu ett par veckor.

 

Resultat dag 4: +$1844

Totalt: + $3408

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul och intressant läsning, *keep up the good work*. Men du! ett tips, köp en extra skärm till din stationära dator!!! jag är säker på att du kommer tjäna massor på det. Dels kan du hålla fast i samma mus hela tiden, dels kommer du få bra överblick över alla bord med två högupplösta skärmar brevid varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var skoj läsning!

Härligt med lite ingående beskrivningar och lättlästa genomgångar av händerna, keep up the good work och håll mig underhållen :D

 

Något som jag ser som i princip livsfarligt är hur snabbt du klättrat från 25$ bord till 100$ borden och sen bara öser på, det har iofs gått bra för dig och du verkar ha fin koll på vad du gör. Men jag skulle aaaaldrig våga spela så över min BR, jag trippar fram långt ner och i lagom sessioner på 3 bord.

 

Lycka till, jag ska fortsätta läsa :)

 

"... they never expect the 2 kicker" :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 5 och 6, tor 20/1-fre 21/1

 

Nej, upplägget beror inte på att jag suttit två hela dagar i rad och lirat. Det beror på att jag spelat väldigt lite, men båda dagarna, så jag slår ihop dem till en post. Under torsdagen spelade jag bara en knapp timme på två NL-bord medans jag satt och tryckte i mig lite mat. Det blev bara drygt 100 händer men det hann hända mycket skoj ändå. Satte mig vid ett 6-max bord med två dårar på och ett fullbord med tre dårar. Vid fullbordet hade jag bara spelat kanske 10 händer när följande utspelar sig:

 

Hand 1. Två spelare har haft regelrätt krig i nästan varje hand sedan jag satte mig. Det har ofta slutat med en All-in från någons sida och den andra har lagt sig. När jag får AKo i tidig pos strax bakom den ena dåren och direkt före den andra så har de nyss lyckats balansera sina stackar på strax över inköp ($100) och jag har också ganska precis inköp. Dåre1 limpar, jag höjer till $10, alltså dryg pott, och Dåre2 går direkt All-in med $100+. Alla foldar utom Dåre1 (vem annars?) som synar. Jag är här ganska säker på att jag dominerar Dåre2, iaf som allra sämst har vi samma hand. Dåre1 har heller knappast limpat med AA, jag tror att jag är ganska bra med, kanske t o m har bästa handen. Jag får ju också 2 mot 1 från potten så jag synar. Ett ess kommer på turn och jag vinner potten över AQo (Dåre2) och 99 (Dåre1). $300!

 

Hand 2. Strax efter hand 1 avslöjar sig Dåre3 på andra sidan bordet. Han fyrdubblar sin stack med J2s efter att ha synat en shortstack som gått All-in preflop med ca $35. Dåre3 var först in efter den höjningen... Två till synar också och Dåre3 ställer in sina sista $25 när floppen kommer J hög utan hjärter som var hans färg. Han får två syn (av vad fan då??) men par i Knektar med 2 kicker håller och han vinner $200+, otroligt. Bara nån enstaka hand senare får jag TT i sen pos och limpar. Ingen höjning och 4-5 spelare ser floppen som kommer QT8 med Q8 i hjärter. Trevlig flopp tänker jag men inte idiotsäker pga möjlig stege och färgdrag. Dåre3 som satt i BB checkar och mittenpos bettar ut $7 i potten på $13-14. Jag höjer direkt efter till $25 för att få bort färgdrag och testa om stegen är ute. Nu vaknar Dåre3 till och trycker All-in med $225... Bam!

Killen som bettade ut foldar rätt kvickt och där sitter jag med en riktigt stark hand men inga nötter och stirrar på Call-knappen som visar "Call $196.48". Jobbigt. Funderar på vad han kan ha men det går ju inte att gissa en dåres hand. Resonerar som att han knappast har J9 för stegen men att han kan ha allt från par med hålstege, färgdrag, triss i åttor, you name it. Alla de här händerna har jag ju slagna i nuläget så jag kommer fram till att jag bör syna och hålla tummarna. Call $196.48. Turn kommer hjärter 9 och jag börjar må dåligt, River ytterligare en hjärter och jag börjar svära. Dåre3 visar upp Q8 med Q8 i hjärter på bordet! Tjohoo!. Tiorna håller och jag skopar potten på ca $450. Stacken ligger nu på $530 efter max 20 händer, hehe. Slarvar dock bort drygt $150, varav ca $100 tillbaka till dåren faktiskt, en stund senare när jag synar ner honom med KQ på en Q hög bräda, jag hade höjt preflop och han har slowplayat AA, D'oh!

 

Hand 3. På 6-max sitter det som bekant också två dårar. Jag sitter och foldar och väntar på stål medans de krigar loss med grova overbets både innan och på floppen. Ganska snart går en gul mot den andra och - vi kan kalla honom Dåre4 - blir kvar med en fin stack efter att en annan också tröttnat och överspelat bort sig (kan man säga så? ni förstår vad jag menar iaf). Efter att ha foldat lite till och lyckats sno en liten pott från Dåre4 - jo det gick faktiskt, han blev väl konfunderad när nån annan plötsligt bettade - får jag så det jag väntat på, QQ. Inte det ståligaste av stål men helt tillräckligt på 6-max. Jag är UTG och bettar pott $7, får en syn innan det är Dåre4:s tur som går All-in. All-in har inte varit hans standard-move trots grov överbettning men jag kan ändå inte folda QQ mot den här killen. Floppen kommer med ett A, inte så bra kanske men på turn kommer ett till A och det känns lite bättre. Han visar upp 33 när handen är över och jag dubblar. Han lämnar bordet snart efter detta och det gör jag också och slutar för dagen.

 

Resultat dag 5: + $376

Totalt: + $3784

 

 

Dag 6, alltså idag fre 21/1, spelade jag först en kort session medans jag åt lunch. Körde 3 bord NL100 men det hände inte så mycket och jag plussade kanske $40. Efter lunch var jag tvungen att sticka iväg för att registrera mig på en ny kurs som jag ska ta. Kollade rean lite på stan på vägen hem och satte mig sen och lirade alla sju bord en stund när jag kom hem. Började bra och jag var snart plus $30-70 på 3 NL-bord och marginellt back på ett. Sen kom en kort men intensiv bad streak. Tar upp ett par ev de jobbiga händerna.

 

Hand 4. Ett 6-max bord där jag är ca $50-60 plus. Förlorar en hand oturligt, kommer inte ihåg hur men det var tydligen så pass illa att jag fick tröstande kommentarer från ett par av de andra spelarna vid bordet. Är efter det nere på $110 och får 76s på knappen. Har spelat rätt tight och konservativt för att vara 6-max så jag kör en potthöjning preflop för att röra om lite, får en syn. Floppen kommer T62 i olika färger, check till mig och jag checkar också. Det bör ju se ut som att jag missat och jag tar ett gratiskort för att förbättra min luriga hand. Turn kommer offsuit K och fi checkar igen. K är ett bra kort för mig att bluffa på så jag bettar strax under pott bakom honom. Han synar... Skit! tänker jag och sätter honom på ett K istället. River kommer en 6:a till, Yes! Jag har lyckats sätta en riktig luring och önskar att han ska betta ut men det gör han inte så då får jag betta $25 istället. Synd bara att han höjer mig med en All-in. :shock: All-in för honom var dock inte så mycket mer än en höjning på $20-25 så jag tvingas syna men förväntar mig en kåk. Vad får jag se?? Jo, Q6 offsuit!! Fy fan. Preflop-höjning till $9, check-check på floppen och sen nästan ett pott-bett när en K kommer på turn, och på river visar han Q6offsuit!! Bläää!

 

Hand 5. Lägger ner 6-maxbordet, fick nog där, och är på väg att avsluta allt spel när jag får se att jag blivit tilldelad AA i BB på ett av fullborden. Trevligt tänker jag men får se alla folda fram till SB som avvaktar. Just snyggt om jag bara vinner SB med dem här hinner jag säga till mig själv när killen plötsligt slänger in $9. Brukar faktiskt betyda en hand även när det bara är blindsen som spelar så jag slowplayar inte utan höjer till $22, Bam! han re-raisar till $50 och jag går såklart All-in efter det och får lika självklart syn av honom. Bordet kommer QJT... Helvete! Nu slår jag bara KK av de händer han kan ha. Så gott som död mot AK, QQ, JJ. Jaja, bara det inte kommer en 9:a har jag fortfarande chansen tänker jag. Turn kommer en till J, vilket inte bör förändra läget. River kommer... ja det var oundvikligt eller hur? EN 9:A och killen vänder upp KK, vad annars?! Vaff, vaff, vaffö e de på detta vise?

 

Det blev för mycket och jag lade av efter den handen, trött också efter en lång dag då jag varit på tre stycken D-uppsats oppositioner på förmiddagen (ja det är lika tråkigt som det låter men de tvingar oss...)och sen en föreläsning på eftermiddagen. Fixed Limit räddar dagens resultat lite grann då jag plussade drygt $50 där men det blev ändå förlust.

 

Resultat dag 6: - $37

Totalt: + $3747

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentar till flibben. Vet inte hur du fått för dig att jag klättrat så blixtsnabbt. När jag började spela poker på Ladbrokes för 1,5 år sedan var det $50 i maxinköp som gällde. nu kör jag med $100. Blindsen är ju 4 gånger så stora men ändå... Har heller inte spelat på för kort BR sedan förra våren då jag fortfarande bara spelade FL. Sedan jag började på NL100 har jag aldrig haft mindre än 15 inköp i min BR, och sällan under 20 som jag tycker är en bra gräns som jag inte vill ligga under. Har hänt att jag torskat uppemot $1k på en dag men det är ytterst ovanligt. Min BR just nu ligger på $8,5k vilket är mer än tillräckligt för nivån om du frågar mig men det gjorde du ju inte, hehe.

 

I övrigt vill jag bara säga att det är jättekul att få kommentarer. Det är ju också lite därför jag skriver kan jag väl erkänna. Take care och fortsätt läsa tråden. /7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med rubicon att du skulle tjäna på att skaffa en extra skärm till din stationära så länge du har XP pro. Tror inte home edition stödjer flera skärmar.

 

Jo, Home stöder två skärmar.

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/evaluation/features.mspx

 

DualView allows two monitors to host the Windows desktop while being driven off of a single display adapter. In the case of laptop computers this could be the internal LCD display as well as an external monitor. For desktops there are a variety of high-end display adapters that will support this functionality.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta bärbara har en vanlig bildskärmskontakt precis som den som sitter på lådan på en vanlig stationär. Sen beror det på operativsystemet och grafikkortet om din burk klarar av två skärmar. I princip alla datorer yngre än två år brukar fixa det dock. Kör en högerklick på skrivbordet och välj "egenskaper" och sen fliken "inställningar". Där bör du kunna se om din dator fixar två skärmar.

 

Du får leta en mer ingående instruktion någon annanstans, vill hålla den här tråden så ren som möjligt från sidospår. No offense. /7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 7, lör 22/1

 

Spelar ca 1,5h mitt på dagen, kör fulla uppsättningen bord. NL går så där, mycket berg-o-dalbana. Torskar ett inköp tidigt när jag trycker all-in på turn (ajaj!) efter att det börjat bli rätt mycket i potten och vi är tre spelare inblandade. Ställde in med A7s i ruter när brädan ligger 986x med två ruter. All-in här är inte mer än en $60 höjning och potten är redan på drygt $100 så det fanns ingen chans i världen att han skulle släppa den hand han hade, set i 8:or. Ingen hjälp på river alltså och jag får göra ett återköp där. På två andra bord händer typ ingenting men det fjärde bordet räddar dagen. Där dubblar jag med 55 mot A9 när vi går all-in på turn och bordet ligger 57AA. Gillar de där händerna skarpt, hehe. Killen som torskar blir lite putt och småtiltar efter det, han köper alltså in igen och torska snabbt ner till $70 då jag får AKo i sen pos. Gör standardhöjningen och mr tilt re-raisar till $20 preflop. Jag ställer in och får syn efter några sekunder. Jag förbättrar inte min hand men det gör inte han heller och jag vinner $140-potten över AJs. Det var allt som hände på NL idag och jag slutar på plus $93 där. En grej värd att tillägga är att jag från början hade total torka på NL idag, Efter 65 händer hade jag vunnit EN (1) HAND!! och det var när jag höjde preflop med JJ och vann blindsen. Tur att jag hade mer att göra på Fixed i början....

 

Fixed Limit gick desto bättre, eller iaf på ett bord. Vet inte om jag varit med om liknande rush faktiskt. Jag sprintar iaf upp en stack från inköp på $250 till $780 inom loppet av max 25 händer (de första 25 händerna dessutom...), helt otroligt. Alla händer höll upp och jag satte nog alla drag, oavsett vad det var. Riktigt trevligt. På de andra borden hände istället ingenting och inte på turbordet heller efter den första rushen. Var inte under $200 och inte över $300 på nåt av de andra och jag stannar på ca +$500 på Fixed.

 

Resultat dag 7: +$587

Totalt: +$4334

 

Måste nog börja inse att jag är inne i ett riktigt stim, svårt att tro att det är bara skicklighet bakom. Bara att hålla tummarna för att det håller i sig och försöka vara beredd på ett bakslag snart. Måste även försöka att inte låta det påverka spelet, kan ibland bli lite nervös för att jag vet att det borde komma en smäll snart och det brukar ju inte förbättra spelet direkt.

Nåja, To be continued....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...