Gå till innehåll

Jacken - siktar på NL200 till sommaren.

Partyjack

Recommended Posts

Japp, jag lirar nu med fin återbäring på bananförsäljningen :)

Men jag har kvar pengar på ss så brukar titta in å slaska av mig lite ibland spelet känns så sjukt tajt på andra sidor nu :D

Hehe förstår det, ibland önskar man ju att det vore lite tajtare på SS också:

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #106296938 vid bordet: Trinity 2

Startad: Wed Sep 20 13:54:06 2006

Partyjack sitter på plats 1 med 954.02

zul sitter på plats 2 med 644.85

blaisan sitter på plats 3 med 545.20

sopi sitter på plats 4 med 148.17

Mike112 sitter på plats 5 med 156.35

sopi satsar s mörken 5.00

blaisan satsar l mörken 2.50

blaisan: --, --

sopi: --, --

Mike112: --, --

Partyjack: Ac, Kd

zul: --, --

Pre-flop:

Mike112: Lägger mig

Partyjack: Höj 15.00

zul: Lägger mig

blaisan: Lägger mig

sopi: Syna 15.00

Flop (Board: Kh, 9c, 4c):

sopi: Passa

Partyjack: Satsa 30.00

sopi: Höj 60.00

Partyjack: Höj 530.00

sopi: All in

Turn (Board: Kh, 9c, 4c, 10h):

River (Board: Kh, 9c, 4c, 10h, 9h):

Showdown:

Partyjack visar: Ac, Kd (två par, kungar och nior)

sopi visar: 9d, Qd (triss i nior)

Huvudpott:

sopi vinner potten på 301.14 med triss i nior

(7.70 spelavgiften togs ut för den här handen)

Hade även mina kungar utdragna på en J-hög bräda när fi träffade sitt A på rivern, den kostade 800 så dagen blev riktigt tung..

Backade rullen till 28600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 336
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så ytterligare ett motsträvigt pass avslutat. Spelade i 1h 45min och slutade på minus 21:- :oops:

Har långa långa perioder där ingenting sitter och jag träffar inte en enda premiumhand..

Däremot hade jag AA och fick bra betalt på brädan KTJ där killen synade hela vägen med QJ och inget ruter. Försökte tilta honom genom att säga att det var sjukt fiskigt osv, mitt eget spel var inte heller perfekt där men kände att han satt på en träff med ruter eftersom han aldrig slog om. 2 minuter senare händer detta:

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #106704899 vid bordet: Tracey 6

Startad: Wed Sep 20 22:17:55 2006

144l sitter på plats 1 med 267.50

needhelp? sitter på plats 2 med 1550.64 <-- Killen jag satt på tilt!?

Wildcard sitter på plats 3 med 416.40

Molusk. sitter på plats 4 med 1032.55

Partyjack sitter på plats 5 med 1167.40

needhelp? satsar s mörken 5.00

144l satsar l mörken 2.50

144l: --, --

needhelp?: --, --

Wildcard: --, --

Molusk.: --, --

Partyjack: 7d, 6d

Pre-flop:

Wildcard: Lägger mig

Molusk.: Lägger mig

144l: Lägger mig

needhelp?: Syna 15.00

Flop (Board: Kc, 7s, 6s):

needhelp?: Passa

needhelp?: Höj 90.00

Partyjack: Höj 235.00

needhelp?: All in

Partyjack: All in

Turn (Board: Kc, 7s, 6s, 8d):

River (Board: Kc, 7s, 6s, 8d, 2s):

Showdown:

needhelp? visar: Ks, Js (färg med högsta kort kung)

Partyjack visar: 7d, 6d (två par, sjuor och sexor)

Huvudpott:

needhelp? vinner potten på 2322.30 med färg med högsta kort kung

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Kunde omöjligt tagit synen där om han inte verkat så extremt överaggro och tiltad för stunden.. Hans stora överbett skriker ju drag, sätter honom på rätt hand och synar. visst en coinflip för hela inköpet är väl inte att föredra mot en spelare jag tror jag kan spela ut. Men kände att jag inte var slagen på flop.

Ska man vika där när jag har en femtedel av stacken i potten redan!?

BR 22571:- :?

Länk till kommentar

Japp, jag lirar nu med fin återbäring på bananförsäljningen :)

Men jag har kvar pengar på ss så brukar titta in å slaska av mig lite ibland spelet känns så sjukt tajt på andra sidor nu :D

Hehe förstår det, ibland önskar man ju att det vore lite tajtare på SS också:

Hand #106296938 vid bordet: Trinity 2

Startad: Wed Sep 20 13:54:06 2006

Partyjack sitter på plats 1 med 954.02

zul sitter på plats 2 med 644.85

blaisan sitter på plats 3 med 545.20

sopi sitter på plats 4 med 148.17

Mike112 sitter på plats 5 med 156.35

sopi satsar s mörken 5.00

blaisan satsar l mörken 2.50

blaisan: --, --

sopi: --, --

Mike112: --, --

Partyjack: Ac, Kd

zul: --, --

Pre-flop:

Mike112: Lägger mig

zul: Lägger mig

blaisan: Lägger mig

sopi: Syna 15.00

Flop (Board: Kh, 9c, 4c):

sopi: Passa

sopi: Höj 60.00

Partyjack: Höj 530.00

sopi: All in

Turn (Board: Kh, 9c, 4c, 10h):

River (Board: Kh, 9c, 4c, 10h, 9h):

Showdown:

Partyjack visar: Ac, Kd (två par, kungar och nior)

sopi visar: 9d, Qd (triss i nior)

Huvudpott:

sopi vinner potten på 301.14 med triss i nior

Hehe, den där sopi är precis vad han heter, riktigt jävla sopig! Har spelat mot honom själv så jag vet....

(7.70 spelavgiften togs ut för den här handen)

Hade även mina kungar utdragna på en J-hög bräda när fi träffade sitt A på rivern, den kostade 800 så dagen blev riktigt tung..

Backade rullen till 28600.

Länk till kommentar

Antar att du skrivit fel på rullen eller hoppa du på stortilten efter sista handen?

Aaaahhh.. Det var sent, ja hade grindat nästan två timmar och var allmänt upprörd efter att det gått så tungt.. Så jo jag skrev fel.. :oops:

rullen var 28571:-, 6 lax på svenska spel och du hittar mig i galgen på gården!

Spelade ett pass nyss, och äntligen inte så jävla tungt, träffar ganska hårt. Brände halvt inköp med AA när fi floppa tvåpar, annars gick det fint.. plus 1100:-

BR: 29700:-

Länk till kommentar

Skönt att höra at det var en felskrivning! Man blev lite smått orolig! Skönt med plusset idag! Nu är 30K strecket riktigt riktigt nära!

GL

Hehe, jo man blir lätt luddig av alla konstiga spel på SS.. Borde väl du veta? ;)

Känns som att det har börjat traggla ordentligt med dåligt kortsnitt och helt otroligt svårt att träffa, lagom till 30Kstrecket, då jag tänkt att jag ska börja casha ut.

Planen är att också kunna spela lite fler kvällspass än vad jag orkat med tidiagre, då det finns dåligt med 5/10-bord dagtid. Ska göra som jag sett flera här har gjort, nämligen casha ut hälften och bygga med hälften av allt som går över 30 000:-

Hoppas det går enligt planerna och att klonken fortsätter infinna sig iaf någon gång i veckan, nu bär det av till Gävle och invigningsmatch i Läkerol Arena. (är inbiten Brynäsare ifall det kringgått någon)

Mera slask till helgen!

Länk till kommentar

Har inte blivit så mycket spel i helgen så här långt, tagit det lungt och jobbat mest. Klämde en trekvart hemma hos Joggystyle på lunchen igår och plussade 600 och har spelat en trekvart nu innan middagen på 5/10 (älskar helgerna) och plussade 1200 där.

Rullen är nu på 30150:- och det känns skönt att snitta strax under tusenlappen varje dag, då vet man att det kommer ge ett fint månadsresultat. Nu är det inte så viktigt men då jag ska sluta jobba efter årsskiftet så kan det vara värt att börja tänka i dom banorna redan nu.

Den största potten för dagen var då jag knackade AQ från BB mot två spelare (väldigt ovanligt spel för mig) och floppade färgen samtidigt som fi från UTG floppade en 7hög färg, i övrigt inget intressant att dokumentera.

Länk till kommentar

Blev en snabbis nu på kvällen igen, 5/10, plussade rullen till 32829:-

Trots denna gamla klassiker:

Hand #108847233 vid bordet: Trixie 3

Startad: Sat Sep 23 21:57:25 2006

Partyjack sitter på plats 1 med 2522.70

Myspojken sitter på plats 2 med 178.90

doubleZ27 sitter på plats 3 med 780.65

andy1 sitter på plats 4 med 1121.15

dobby sitter på plats 5 med 1145.70

dobby satsar s mörken 10.00

andy1 satsar l mörken 5.00

andy1: --, --

dobby: --, --

Partyjack: As, Js

Myspojken: --, --

doubleZ27: --, --

Pre-flop:

Partyjack: Höj 30.00

Myspojken: Lägger mig

doubleZ27: Höj 50.00

andy1: Lägger mig

dobby: Lägger mig

Partyjack: Syna 50.00

Flop (Board: 6s, Jd, 9s):

Partyjack: Passa

doubleZ27: Satsa 50.00

Partyjack: Höj 150.00

doubleZ27: Höj 250.00

doubleZ27: All in

Turn (Board: 6s, Jd, 9s, 5d):

River (Board: 6s, Jd, 9s, 5d, Kd):

Showdown:

Partyjack visar: As, Js (par i knektar)

doubleZ27 visar: Kc, Jc (två par, kungar och knektar)

Huvudpott:

doubleZ27 vinner potten på 1561.30 med två par, kungar och knektar

Såna klonkar får man räkna med en gång per kväll på SS, helgkvällarna är helt gudomliga. Måste försöka hinna med mer sådana (=skära ned på spriten)

Sova nu, jobba imorrn.. Fan va skönt, bara tre månader kvar. MAX. Ja kanske fårt kortslutning och säger upp mig på måndag? :lol:

Länk till kommentar

Så det blev ett pass efter jobbet idag också.

Hamnade snabbt storback på 1800 efter att jag floppat set med TT mot en idiot som jagade in färgen och jag kände mig tvungen att betala rivern då man valuebettar ALLA träffade A på SS.

Gör sen ett tiltspel med TT på en låg flopp, kunde visserligen varit vad som helst, men denna gång var det QQ och då blev spelet katastrof.

Sen började det trilla in lite fisk i nätet och jag slutar dagen (?) ca 200:- back.

BR: 32609:-

Länk till kommentar

Åkte hem i halvtid från jobbet idag, har en reumatism som emellanåt ger mig rent fysiskt helvetiska dagar då musklerna inte orkar med nånting.

Satte mej vid datorn min vana trogen, och vart hamnar man då? Jo Svenska Spel. :oops:

Spelade grymt första 20 minuterna och låg 900 plus när detta händer;

Hand #109847135 vid bordet: Titiyo 2

Startad: Mon Sep 25 12:17:03 2006

Molusk. sitter på plats 1 med 1035.05

Mr_Zidd sitter på plats 2 med 207.85

draggen sitter på plats 3 med 375.10

.Frank. sitter på plats 4 med 282.10

Partyjack sitter på plats 5 med 1551.45

Mr_Zidd satsar s mörken 5.00

Molusk. satsar l mörken 2.50

Molusk.: --, --

Mr_Zidd: --, --

draggen: --, --

.Frank.: --, --

Partyjack: Ad, Js

Pre-flop:

draggen: Höj 10.00

.Frank.: Lägger mig

Partyjack: Syna 10.00

Molusk.: Höj 45.00

Mr_Zidd: Lägger mig

draggen: Syna 45.00

Partyjack: Syna 45.00

Flop (Board: 8d, 4d, 2d):

Molusk.: Satsa 95.00

draggen: Lägger mig

Partyjack: Syna 95.00

Turn (Board: 8d, 4d, 2d, 2s):

Molusk.: Satsa 110.00

Partyjack: Höj 300.00

Molusk.: Syna 300.00

River (Board: 8d, 4d, 2d, 2s, 8s):

Molusk.: Passa

Partyjack: Satsa 805.00

Molusk.: All in

Showdown:

Partyjack visar: Ad, Js (två par, åttor och tvåor)

Molusk. visar: Qd, Qh (två par, damer och åttor)

Huvudpott:

Molusk. vinner potten på 2110.10 med två par, damer och åttor

Med facit i hand var den äckligt dåligt spelad av mig, borde fatta att INGEN lägger överpar på SS.

Men på rivern steker fi enda till mätarens slut, och med rätta. Vad slår han?

Skulle jag slagit om redan på flop, vilket jag inte hade gjort om jag hade floppat en hög färg. Eller gjorde jag rätt på flop och skulle höjt mer på turn?

När jag väl bestämt mig för att sno potten (vilket uppenbarligen var det stora felet i handen), ska jag spela den på ett annat sätt? Personligen skulle jag ha svårt att hitta syn på turn och framförallt på rivern. Även om jag hade ruter dam som fi har i detta fall.

Nåja, tiltade lite, gick ner o värmde på lite kaffe och tog mig upp och fixade till slut ett plus på 900:-

BR: 33546:-

Länk till kommentar

Tycker nog du kan släppa handen pre när Molusk slår om pre. 90% av fallen när folk slår om på SS är det QQ+ eller AK, träffar du ett ess eller en knekt kan du ju inte känna dig särskilt säker. AJo känns ganska kallt då.

Har dock gjort liknande bluffer många gånger på SS, men folk vägrar som sagt släppa överpar om brädan så är 3456x 4-färgad.

Länk till kommentar

Håller med Casper om att det bästa är att lägga handen preflopp, bara problem om man synar en rais med AJo.

Tror inte det finns nått sätt att vinna den här potten, jag skulle nog gayraisat på floppen och hoppats på gratiskort på dom kommande gatorna. Tror inte han hade betat turn eller rivern ifall du raisat på floppen, han måste va rädd för både kåken och färgen.

Länk till kommentar

Håller med Casper om att det bästa är att lägga handen preflopp, bara problem om man synar en rais med AJo.

Tror inte det finns nått sätt att vinna den här potten, jag skulle nog gayraisat på floppen och hoppats på gratiskort på dom kommande gatorna. Tror inte han hade betat turn eller rivern ifall du raisat på floppen, han måste va rädd för både kåken och färgen.

Mjo, men man blir lätt dominerad när slaskarna sitter och höjer de mesta av de flesta händer.. Men oftast är det ju superstålet, däremot tror jag inte att det skulle gå att få han sluta betta. När fisken får tag i ett monsterPP så bara maler dom och maler gata efter gata. Det är sanslöst, ska försöka hittta ett sånt exempel i HHn ikväll!

Har blivit lite slask en del 5/10 och en del 2.50/5, gått mycket upp och ner tack vare en aggro spelstil mot alla fiskar. Men tre korta sessioner har det blitt sen ja skrev senast och rullen är nu på 33867:-

Länk till kommentar

Usch och fy! Ve och fasa!

Hade en tung kväll på 5/10 igår.

Vart för tiltad för att leta efter handhistorys.

Men den mest befängda är väl när jag tar syn från blindsen med 88, flop 8K5 två spader. Jag checkraisar saftigt. Sen kommer turn Js och jag bettar pot. Han synar och spader 9 eller nåt liknande på river. Trevligt, ingen chans att jag är inte är slagen iaf. Men att fi skulle checka ut potten med sin ruter A och spader 7 för att raka in en pott på runt 800 var helt klart lite oväntat!

Kvällen var tung, träffade knappt ett dugg, var nere på 2000 back.

Efter ca 2,5 timmar hittade jag lite stål och spelar upp mig ett par hundra.

Backar dock 1500:- sett på hela kvällen.

BR: 32388:-

Ska sitta hemma själv idag, då kan det passa med en lunchturnering av något slag.

Länk till kommentar

Fortsätter att gå tungt på Svenska Spel.

Spelade 200krs freezeout med 47 spelare.

Uselt kortsnitt, kämpade satan hela vägen. Jag hade drygt halva averagestacken HELA vägen till finalbordet. Där jag dubblade ett par gånger mot storstacken och låg plötsligt tvåa, blev lite girig och spelade snabbt bort mig på 9:e plats. 7 stycken ITM.. :x

Hoppade snabbt på cashgamet:

Hand #111425770 vid bordet: Tjorven 1

Startad: Wed Sep 27 11:24:06 2006

BaZz09 sitter på plats 1 med 238.70

Catez02 sitter på plats 2 med 300.20

Trolll sitter på plats 3 med 699.49

rhino sitter på plats 4 med 237.05

Partyjack sitter på plats 5 med 985.00

BaZz09 satsar s mörken 5.00

Partyjack satsar l mörken 2.50

Partyjack: 10s, 10c

BaZz09: --, --

Catez02: --, --

Trolll: --, --

rhino: --, --

Pre-flop:

Catez02: Lägger mig

Trolll: Höj 10.00

rhino: Syna 10.00

Partyjack: Syna 10.00

BaZz09: Syna 10.00

Flop (Board: Kc, 5c, 2s):

BaZz09: Lägger mig

Trolll: Syna 30.00

rhino: Lägger mig

Turn (Board: Kc, 5c, 2s, 5d):

Trolll: Satsa 20.00

Partyjack: Syna 20.00

River (Board: Kc, 5c, 2s, 5d, 10d):

Partyjack: Satsa 100.00

Trolll: Höj 240.00

Partyjack: Syna 240.00

Showdown:

Trolll visar: Kd, Ks (kåk)

Inte mkt att göra eller?

Sätter fi på ett mellanPP, typ 77-88-99 eller liknande. Läskig gayraise preflop dock.

Andra smaskigheter:

Hand #111433888 vid bordet: Titti 1

Startad: Wed Sep 27 11:40:45 2006

rados789 sitter på plats 1 med 920.85

Burman sitter på plats 2 med 301.95

Partyjack sitter på plats 3 med 992.50

BaZz09 sitter på plats 4 med 417.20

sumpråtta sitter på plats 5 med 549.60

BaZz09 satsar s mörken 5.00

Partyjack satsar l mörken 2.50

Partyjack: 4h, 4d

BaZz09: --, --

sumpråtta: --, --

rados789: --, --

Burman: --, --

Pre-flop:

sumpråtta: Syna 5.00

rados789: Lägger mig

Burman: Lägger mig

Partyjack: Syna 5.00

BaZz09: Höj 15.00

sumpråtta: Höj 25.00

Partyjack: Syna 25.00

BaZz09: Syna 25.00

Flop (Board: 9c, 7d, 4c):

BaZz09: Satsa 80.00

sumpråtta: All in

Partyjack: Syna 524.60

BaZz09: All in

Turn (Board: 9c, 7d, 4c, Ah):

River (Board: 9c, 7d, 4c, Ah, Kc):

Showdown:

Partyjack visar: 4h, 4d (triss i fyror)

sumpråtta visar: Js, Kh (par i kungar)

Sidopott 2:

Partyjack vinner potten på 239.80 med triss i fyror

BaZz09 visar: 7s, 7c (triss i sjuor)

Huvudpott:

BaZz09 vinner potten på 1266.60 med triss i sjuor

Lyckades dock vända till ett plus på 236:- :shock:

Ner och luncha och sen hoppa på slasket igen. Be heard!

Länk till kommentar

Tiorna är en rätt jobbig hand, halvstora par från SB är det jag bränner mest pengar på. Gillar inte att beta ut med dom från första position mot fyra spelare när floppen har ett överkort, skulle nog ge upp handen fast att det kanske är ett vekt spel. Chansen att nån har settat eller har en kung är så pass stor, även om du får syn av en sämre hand på floppen så kommer du troligtvis förlora handen på turn. Trist att han lyckas mjölka kvar dig i potten på turn så du får klonka rivern.

Ett annat alternativ är att re raisa innan floppen men det blir också jobbigt ifall du får en syn och floppen är låg.

Länk till kommentar

Tiorna är en rätt jobbig hand, halvstora par från SB är det jag bränner mest pengar på. Gillar inte att beta ut med dom från första position mot fyra spelare när floppen har ett överkort, skulle nog ge upp handen fast att det kanske är ett vekt spel. Chansen att nån har settat eller har en kung är så pass stor, även om du får syn av en sämre hand på floppen så kommer du troligtvis förlora handen på turn. Trist att han lyckas mjölka kvar dig i potten på turn så du får klonka rivern.

Ett annat alternativ är att re raisa innan floppen men det blir också jobbigt ifall du får en syn och floppen är låg.

Jo, dessa händer bränner jag också helt klart mest på.

Det lustiga är att jag gång på gång intalar mig att fi försöker sno potten med något missat drag på turn. Ibland har jag rätt, men i det långa hela så är ju det spelet inte nån höjdare.

Spelade ett par timmar på eftermiddagen och hamnade snabbt 1500(!!!!) back, och verkligen ALLT gick emot. Nötfärger mot riverkåkar och set mot högre set. Lite tiltande var att uppkopplingen dog mitt i sessionen så det tiltade mig lite att sitta och ringa bolaget för att få reda på var problemet låg.

När jag väl fixat detta köper jag in på ett bord där jag får veta att två av spelarna var helt färska, och ärliga med det. Båda klonkar snabbt upp till dubbla inköp (2000:-) och de börjar tuppfäktas på typiskt nybörjargirigt sätt!

SNÄLLA pokergud, ge mig lite stååål!

Plockade upp några händer, men blev utfloppad verkligen vaaarje gång! floppade tex öppet stegdrag medQQ på floppen JT9 där fi floppar tvåparet med J9 och blir avlönad hela vägen av mig.

Har dock skrivit upp dessa fiskar på min "pokervännerlista" och kommer snart söka upp ett bord med dessa herrar på igen.

backet stannad på 900.

Så rullen är nu decimerad till 31400:- :?

Vet dock att det vänder, och den första ska jag börja casha ut 50% av allt över 30K och på så sätt få en siffra på vad jag tar in i månaden.

Länk till kommentar

Sitter hos tjejen o slaskar lite, hon är på doktorsbesök.

Och klonken verkar sitta fint på frugans laptop.. :lol:

Hand #112233583 vid bordet: Texas Holdem

Startad: Thu Sep 28 11:15:59 2006

Partyjack sitter på plats 1 med 1800.00

tobbe851 sitter på plats 2 med 1340.00

kryspin50 sitter på plats 3 med 4350.00

Jamte1 sitter på plats 4 med 950.00

Zayer sitter på plats 5 med 1040.00

megasen sitter på plats 6 med 390.00

pike10 sitter på plats 7 med 1330.00

HOLLIS sitter på plats 8 med 2630.00

Nilla_Pill sitter på plats 9 med 860.00

Gagne sitter på plats 10 med 1240.00

Jamte1 satsar s mörken 20.00

kryspin50 satsar l mörken 10.00

kryspin50: --, --

Jamte1: --, --

Zayer: --, --

megasen: --, --

pike10: --, --

HOLLIS: --, --

Nilla_Pill: --, --

Gagne: --, --

Partyjack: 10h, 7h

tobbe851: --, --

Pre-flop:

Zayer: Lägger mig

megasen: Syna 20.00

pike10: Syna 20.00

HOLLIS: Syna 20.00

Nilla_Pill: Lägger mig

Gagne: Syna 20.00

Partyjack: Syna 20.00

tobbe851: Höj 100.00

kryspin50: Syna 100.00

Jamte1: Syna 100.00

megasen: Syna 100.00

pike10: Syna 100.00

HOLLIS: Syna 100.00

Gagne: Lägger mig

Partyjack: Syna 100.00

Flop (Board: 10s, 10d, 10c):

kryspin50: Passa

Jamte1: Passa

megasen: Passa

pike10: Passa

HOLLIS: Passa

tobbe851: Satsa 300.00

kryspin50: Lägger mig

Jamte1: Lägger mig

megasen: All in

pike10: Syna 300.00

HOLLIS: Lägger mig

Partyjack: Syna 300.00

Turn (Board: 10s, 10d, 10c, 4h):

tobbe851: Satsa 400.00

pike10: Syna 400.00

Partyjack: Syna 400.00

River (Board: 10s, 10d, 10c, 4h, Qs):

tobbe851: All in

pike10: Lägger mig

Showdown:

Partyjack visar: 10h, 7h (fyrtal i tior)

tobbe851 visar: Qh, Qd (kåk)

megasen visar: 5c, Ah (triss i tior)

Sidopott 2:

Partyjack vinner potten på 2310 med fyrtal i tior

Huvudpott:

Partyjack vinner potten på 1880 med fyrtal i tior

(0.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

50krs freeezeout. Bra betalt. Men ligger lite back på cashen igen, så de behövs en klonk här!

Länk till kommentar

TILT!

Spelade en trekvart hemma hos tjejen innan fredagsmiddagen.

Hade varit sjukt risig i magen och var kanske egentligen för matt för att spela!?

Hursomhelst fortsatte den tunga streaken där jag höjer med AA får en flopp med KKX och fi har en K, lika med varje stort PP. Klonkar jag en färg så blir jag reklonkad.

Intressantaste och mest avgörande handen är när jag synar en raise med AQ spader. floppen kommer J43 två spader. Jag planerar en checkraise, knackar över och preraisaren bettar misstänksamma 35 på en 70 pott. SB foldar och jag fullföljer mitt spel, höjer till 85, och knappen reraisar direkt till 150 (myskosmå raisar man får göra på SS btw?) Hursomhelst tänker jag, mkt pengar i floppen och sätter han på överpar eller i värsta fall JJ.

Turn är spader 10, KLONK. Känner mig säker på att han ska skydda sin hand, om han inte rent av satt en lägre färg. Knackar över och han skjuter i 150:-. Jag steker ett tag, drar upp den i 400 och fi steker hela mätaren ut innan han tar syn. River är självklart klöver 4.. Jag steker och checkar över den till fi som blixtställer med 500:- jag funderar inte ens över att lägga den. Har över 500 i potten. Och på SS kan han göra detta spel med KK QQ eller AA, men jag tänker självklart "visa knektarna då för fan" Mycket riktigt och potten på 1900:- glider över bordet.

En hand som så klart är tiltat spelad på rivern av mig, men på SS kan man vänta sig många händer hos fi i detta läge.

Hursomhelst slutar passet på 1200 back efter lite utdragna monsterPP. Får helt enkelt tajta till lite, överbetta stålet och så tills det släpper.

AQ-nötfärgen gestaltar dock väldigt väl hur reklonkad jag blir HELA tiden.. TILT.

Sista passet för månaden. Och det ser ut som att uttaget blir litet eller inget alls då rullen är ca 30K just nu.

Nu kör vi!

Länk till kommentar

Sådärja.. Fortsätter gå förbannat tungt. Reklonk på reklonk, och jag kan inte lägga när jag vet att jag kan få se vad som helst efter syn.

Måste börja lägga lite mer floppstål nu. Utdragningarna duggar tätt..

Låg länge 500 back lite drygt, då jag höjer med T8s och floppar stegen, bettar ut den då det ligger två spader. Får omslag till 90:-. Ställer upp i 200 och fi trycker tillbaka med en femhunk. Jag ställer och rätt vad det är så har jag fått in 2400:- med nötstege. Para dig inte bara tänker jag. Och sen kommer spader på turn, spader på river, och jag sitter med in T8 i hjärer med gråten i halsen.

Men tamejfan, han vänder upp 97 för topp-två helt utan spader.

skön pott som gör att jag kan lösa ut en tusenlapp efter första två veckorna. Ganska skönt trots att ja hade väntat mig mycket mycket mer.

På återseende i Oktober.

Länk till kommentar