Gå till innehåll

Jacken - siktar på NL200 till sommaren.


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 336
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska du köra poker på heltid eller har jag missförstått? Lycka till iaf! Har du testat Sportingbet?, samma klient som SvS men ofta lättare att hitta bra bord på enligt mig.

Jo det blir poker på heltid, eller i stort sett iaf. Ska jobba lite helgkvällar på kära konsum för att se till att kirra hyra och sådant.

Men så småningom är planen att göra så bra stålar att jag kan hitta tillbaka till skolan på ett eller annat sätt.. :oops:

 

Inte testat Sportingbet dock, på vilket sätt hittar man bättre bord där??

 

Har hursomhelst spelat lite lunchtid hemma hos Joggy och backat vidare litegrann. Vann tillbaka stordelen ikväll dock, lite småtiltad över att jag inte får igång WPX som jag hade räknat med ikväll. :(

Står att det är någon server maintenance. Supertilt på den när man tänkt börja håva in bananer.

 

Hursomhelst, satte in 500$ och det kommer ytterligare 500$ då pengarna från SS kommer in på kontot imorgon.

Hade räknat med att spela tajt NL50$ och hoppas att det räcker med 20 inköp där. Har också planer på att bygga rulle på Neteller som sen ska över till Pokerstars för en liten turneringsrulle. Ligger dock långt in i framtiden. Då det kommer gå mycket flis åt att inreda nya lyan osv.

 

Spelmässigt inget intressant att berätta.

Jagar in en royal med QJh på brädan AhKhAc - synar 15:- på flop och ser Th på turn.

När sen en K lägger sig på rivern förstår jag att han har ett A och jag tar allt, som denna gång var 150 kronor. TILT på den!

 

Sova nu, grinda konsum imorrn och grogga i Gävle på Lördag. Så inte mycket spelande troligtvis.

Vill dock gärna ha igång WPX. Någon annan som har problem med servern eller ligger tjallet på min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma backflyt som mig på SS den senaste tiden hör jag... Förlorade 2 kåkar mot högre i förrgår som kostade mig 2 inköp. Igår spelade jag bara i 10 min, AA blev all in preflop, den dumme fan synar med KJ och träffar givetvis KK på flop, sen gick där ytterliggare ett... :(

 

Blir då o då så jävla sne på all fisk även om det är dom som e brödfödan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIILT på WPX!!

Tydligen någon därifrån som hade ringt och sökt mig, då börjar jag läsa det obligatoriska konfirmationsmejlet man får. Och får se att dom måste ha ett scannat körkort eller annat leg för att kunna få in pengarna vi VISA.

 

Halvtiltad över det tänkte jag att ja skulle hitta lite fyllefisk på SS och det fanns det gott om.

Trots det lyckas jag backa 200:- utan några jätteutdragningar.

Settade ankorna på en helklövrad flopp. Fi bettar ut 5 kr på en 40 pott.

Ställer upp den i 60 och samma visa på turn fast då från 5 till 130.

 

Sen faller vackert fjärde klövret och idioten valuebettar 25:- med nötfärgen. Hur fan kan han tro att jag ska slå om en gång till så som handen utspelar sig?

 

Äkta SS-hand; kanske inte så bra syn i längden. Men var 100 på att jag hade denna dock:

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #125158009 vid bordet: Titiyo 7

Startad: Fri Oct 13 23:08:28 2006

 

Rosen står sitter på plats 1 med 21.65

Partyjack sitter på plats 2 med 476.50

Swenn1975 sitter på plats 3 med 552.40

newchamp sitter på plats 4 med 907.85

Lakej64 sitter på plats 5 med 1088.10

 

newchamp satsar s mörken 5.00

Swenn1975 satsar l mörken 2.50

 

Swenn1975: --, --

newchamp: --, --

Lakej64: --, --

Rosen står: --, --

Partyjack: Kc, Js

 

Pre-flop:

 

Lakej64: Lägger mig

Rosen står: Lägger mig

Partyjack: Höj 15.00

Swenn1975: Lägger mig

newchamp: Syna 15.00

 

Flop (Board: 10h, 7h, Ad):

 

newchamp: Passa

Partyjack: Satsa 25.00

newchamp: Syna 25.00

 

Turn (Board: 10h, 7h, Ad, 2d):

 

newchamp: Passa

Partyjack: Passa

 

River (Board: 10h, 7h, Ad, 2d, 9s):

 

newchamp: Satsa 25.00

Partyjack: Syna 25.00

 

Showdown:

 

newchamp visar: 5h, 8h (högsta kort ess)

Partyjack visar: Kc, Js (högsta kort ess)

 

Huvudpott:

Partyjack vinner potten på 129.20 med högsta kort ess, kung sidokort.

 

(3.30 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

--------------------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt på SS, spelade en halvtimme men det gick bara inte.

Floppade tvåpar med 92 från BB och var tvungen att skydda men fi hade satt toppset med 99. Väldigt jobbigt att ALDRIG veta vart fi är någonstans i given.

Det är aldrig några problem i vanliga fall, men när fi hela tiden utfloppar mig så blir det psykiskt sjukt jobbigt.

 

Därför blev jag ännu mer tiltad när jag gjort en kopia på mitt körkort och skickat till WPX för att komma igång under helgen. Då får jag som svar att de behöver kopia på VISAkortet, och kopia på kvittot för betalningen.

Jag skrev ett mail och berättade att jag redan hade tiltat på deras sida.

 

Som svar fick jag ett hemtelefon-samtal, där damen sa att jag skulle få låna de 500$ som jag alldeles nyss såg inte lämnar mitt konto förrän på Måndag.. :oops:

Om jag lovar att komplettera uppgifterna på Måndag. Hatten av för en sjukt bra service, och en fin nybörjar-rigg där jag träffar set de två första PP och lyfter AA tre gånger på en halvtimme. :roll:

 

Spelade litegrann där, men känner att jag vill spela loss tilten med lite solid poker på SS där rullen krymper stadigt. Ej inte under tänkta 20K SEK men bra nära nu.. :S

 

Ska dock in med 500$ till på WPX för en preliminär rulle på 1000$ och sen börja grinda lite mer seriöst där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älska nybörjar riggen :) man borde byta satj hela tiden... orka grindar riggen där man alltid blir utdragen. nej nu ska jag bki ner full :P ska du lira på klubben på lördar?

Skulle tro det, jag måste byta bort min sista lördag på jobbet bara. :D

 

Men det brukar aldrig va några problem. Hoppas fyllan satt fint igår, svara gärna på det jag skrev i din dagbok. Känns lite olustigt att behöva skicka kopior på visakort och körkort och sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, har nu spelat mitt första seriösa pass på WPX.

Blev bara lite över en timme. Men det passar mig nog att spela lite mer disciplinerat och tajt än jag gör på SS.

 

Springer på en hel del LAG-fisk ändå, spelar bara NL50 ännu. När jag fått in 500$ till så ska jag testa mig på NL100 tänkte jag.

Satte precis igång "HH-trackern", men inte mkt intressant att tala om. Jagade in en stege på parad bräda (sköt på turn och satte den) samtidigt synade fi ned med 66 som var tredje par. Och satte kåken när jag satte min stege. Det var väl den enda stora potten i stort sett. Väldigt tillknäppt och tajt spel på NL50 iaf. Det känns som perfekt omväxling från SS..

 

BR:

WPX: 514$ (500$ på väg)

Svenska Spel: 21275:-

 

Har planerat på att bygga rulle på Neteller och så småningom starta turneringsrulle på Pokerstars. Svenska Spel ska jag ha enbart som "slaskstation" Där jag kommer att ta ut 70-100% av allt över 20K SEK varje månad. Borde generera några sköna tusenlappar varje månad iaf.

 

Jobbar nu Oktober ut heltid, sen ska jag bara jobba ett eller två pass i veckan. Oktober ut har jag räknat på att spela 10 timmar i veckan. 8 på WPX och 2 på SS.

Vilket ger en total på 20 timmar på två veckor.

 

När jag sen slutar jobba och satsar mer på detta räknar jag på att iaf tre eller fyrdubbla detta till att börja med. Kommer även när jag fått in pengar på Pokerstars att köra lite mer turneringar.

Funderar på att sätta över 500$ som var menat för WPX till Pokerstars istället, och sedan bygga rullen till 1000$ på WPX, borde gå rätt snabbt med all jävla banan! :D

 

Några råd med hur jag ska fördela rullen?

Joggy`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit spela några mängder på senare dagar då slutspurten på jobbet tagit mkt kraft och tid.

Gått tok-trögt på SS, backade en lax senast och plusset ser ut att bli minimalt eller noll denna månad. :(

 

Ska köra mer på WPX, startar ett pass nu.

Mera uppdateringar att vänta inom ett par veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett fint pass på WPX, vann en stor pott med AA mot AA.. Lol. Springande färg på hjärter A.

Annars brukar det ju komma klöver kerstin!?

Kände mig rätt säker då jag hade hjärter och klöver A.. :P

 

Gick på lite stål mot en del andra grinders, men hittade på slutet en amerikan som höjde 6-7 BB varannan giv. Tar syn med 77 på knappen, klonkar settet på brädan K7Q rainbow.

Gayraisar på flop och en nia på turn.

Han bettar i stort samma belopp som på turn och jag ställer med 39$ (ca 30 i potten)

 

fi hittar blixtsynen med JJ och jag blir inte utdragen (!!!)

 

BR

WPX: 605 $

SS: 19631:- :x

 

Säger sig självt att det kommer bli några extratimmar på SS för att finslipa ett plus sista två veckorna, måste ju casha ut något för oktober.

Väntar med mina extra 500$ till WPX, då jag kanske ska använda Neteller för att kunna casha ut dit senare. Har hört via en polare att det är så man måste göra!?

Väntar svar på ett mail just nu. Slaggen nu, Konsum imorrn. Endast fem sjukt tunga grind-pass kvar i butiken. Känns skönt, mkt skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska tilta dig med att du nog ska bära möbler imorn, inte slaska ;) hehe

Jo tilt på den!

Fick bära möbler även om dom inte var dina kan jag säga!! :S

 

Blev ett par timmar, en på wpx, en och en halv på SS.

Har stora problem att hitta NL50-bord på WPX så ska stoppa in några hundra dollar till och spela NL100 är det tänkt..

 

Gick hur som helst sjukt trögt på SS som vanligt.

Sjukt kall, får inget för mitt stål och åker på en utdragning efter en annan.

Ska nog döpa om dagboken till "Partyjack - allmänt SvenskaSpelSkadad"

 

Problemet är att det börjar bli svårt att lägga ett set på de allra farligaste av brädor efter rivern. Man får se den ena sjuka valuebetten efter den andra. Senast idag såg jag en snubbe som värdebettade T2 på brädan JT984 tre spader. Och får syn utan att vara slagen. Där är världen idag på SS. Därför känns det som att jag ska ta det lite lugnt med slaskandet där och försöka få fart på bananfabriken WPX istället.

 

Men imorgon är det slask på ÖsthammarsPokerSällskap som brukar vara spännande, ska lägga grym fokus på turneringen nu. Har man varit kort tidigare efter lunch så brukar man börja snegla efter cashgamet där den ena fyllskallen efter den andra kommer och tömmer plånboken.

Men måste tänka på statusen och plocka hem en turre nu, börjar bli pinsamt att vara typ 33:a på rankingen nu! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapligt jobbig bubbling igår med den så pass stora stacken :? Samma tomte skicka ut mig efter dig med AQ vs KQ.

 

Spelade på samma bord mot honom hela dagen så han skulle lika gärna kunnat haft Q8 som var hans favorit hand sa han. Samma mot dig jag hade knappast honom på nötterna då han ofta spelade net med skithänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, som sagt bubblan igår.

Tänkte skriva lite om ÖPS-turren. Trevligt folk som vanligt, hamnade på samma bord som Joggy (ALLTID), Hillar (trevlig farbror) och lite okänt folk.

 

Började relativt trögt. Lätt Joggy köra runt lite, fick betala lite till Mats med AJo mot AKs där båda träffat sitt A på flop.

 

Har när det drar ihop sig mot lunch ca 5.500 av 10.000 kvar. Plockar AA UTG, och "Liberale Lindgren" sitter två platser efter mig med 60 K efter storklonken. Limpar i förhoppning att få en raise och sen kunna trycka på blinds 200/400. ICKE, limp hela vägen runt och vi är sex till floppen.. :shock:

 

Floppar iofs settet och får en allinsyn av en snubbe som gjort sig committed med ett mellanpar. 8-)

 

Spelar sedan stabilt (drar bland annat ut short-joggy med AJ mot AK) *klonk*

 

Får inte så mkt kort förrän vi är 18 kvar och slår ihop till två bord. Hamnar på bordet med familjen Nordén, (Jonas satt på fyllan o kolla på)

Kändes som ett väldigt bra bord för mig då jag känner till deras spel och även spelat mkt mot Marcus som satt mitt emot. Hade dessutom position på Nyman som jag respekterade mest på det bordet.

 

Plockar lite löv och höjer i stort sett varannan hand. Tar mkt marker av Linda i en pott där hon bluffar med stegdraget och jag synar hela vägen med ett svagt A. Väldigt osäker på var jag stog då brädan låg A5669 på river då jag satte henne på 78 hela vägen. Knack Knack på river och hon visar 34.. *PHEW*

 

Hittar ett snuskigt skönt flyt och plockar löv VARJE gång jag får mothugg. Hamnade mot Allins med AK, KK och ännu ett par settade AA mot Lindas AQ (tyckte lite synd om henne) Var glad att bli av med henne, för kände att hon hade lite övertag på mig där hon synade ner några bluffar. Den enda på bordet som högg emot i början..

 

Efter lite eskapader så sitter jag på en helt ok stack till finalbordet. ca 80K och är med det troligtvis tvåa eller trea(?!)

 

9 stycken kvar och 8 får deg. Visserligen inköp + 10% till åttan. Så är går jag rått för segern tänker jag.

 

Flytet håller i sig, första handen plockar jag AQo på SB. Synar en raise och floppar AQT två klöver. Checkar över till fi som måste få en snabb beskrivning eftersom jag aldrig sett människan förr:

Han gled in med en halvdrucken 2.8:a och två Loka iklädd en jeansjacka med något 70-talsfootbaall-tryck på ryggen. Såg sleten ut som fan och påminde om en urbenad Christer Pettersson. (Ta INTE illa upp om du läser detta)

 

Åter till handen, fi är av nån anledning en av två som täcker mig, dock precis. Bettar ut 10 k på en 12k pott (Blinds 1000/2000).

Jag höjer upp den till 33K och slår snabbt över i huvudet att jag har inne 37 av mina ca 75-77K.

Fi som i mina ögon hade något av en fiskstämpel efter att jag sett allas snea miner när han stoltserat med sin stack - blixtställer och jag tänker att fan vad jag är rökt på den här. Gayraisen preflop är så typiskt en KJ.

Sen börjar jag fundera, ska jag ha ett skott på att ta hem detta så kan jag inte vika med tanke på att fi kan sitta på AK klöver, QT eller AT.

Även om han floppat stegen så har jag 6 outs.. :?

 

Förklarar för mig själv att de 700:- som hägrar för åttan inte påverkar min ekonomi på samma sätt som de 9K för första skulle göra.

Trycker in och ser självklart KJ enligt min intuition.

Fick höra av de flesta (en hel del alkoholiserat folk) att det var en hemsk badbeat och att jag inte kunde komma ifrån den. Men är det verkligen så?

Vad ställer han med? Okej, min read kanske var rätt.. Han kanske var fisk. Men är jag verkligen i ledning i ens 40% av fallen?

 

Hur som helst, trevlig tillställning. Ställde ordningen till rätta ikväll och plussade 700:- på SS.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ännu en i raden av tunga kvällar på Svenska Spel idag.

Ska börja på WPX i November då jag ska fixa insättningen via Neteller för smidigheten och kostnadens skull.

 

Fick som vanligt snålt betalt de få gånger jag verkligen floppade något, och försökte göra moves på denna fisk som synar ned med underpar och settar turn osv osv..

 

Tänekr tillbaka på den sjuka streaken (dock utan vidare betalning) Då jag hade 12 fyrtal på tio dagar.. Det var tider det!

Och då; VIPS:

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #133110518 vid bordet: Towe 4

Startad: Tue Oct 24 00:00:21 2006

 

mounaki sitter på plats 1 med 470.95

Partyjack sitter på plats 2 med 1165.25

N3ttan sitter på plats 3 med 75.95

eXivity sitter på plats 4 med 428.90

BanditeNr1 sitter på plats 5 med 1046.05

 

BanditeNr1 satsar s mörken 5.00

eXivity satsar l mörken 2.50

 

eXivity: --, --

BanditeNr1: --, --

mounaki: --, --

Partyjack: 10d, 10s

N3ttan: --, --

 

Pre-flop:

 

mounaki: Lägger mig

Partyjack: Höj 15.00

N3ttan: Lägger mig

eXivity: Lägger mig

BanditeNr1: Syna 15.00 (Tighpassiv är min read)

 

Flop (Board: 5s, 10h, 10c): Cool hur fan ska jag nu få pröjs?

 

BanditeNr1: Passa

Partyjack: Passa

 

Turn (Board: 5s, 10h, 10c, Qd): Har han en dam?

 

BanditeNr1: Passa Nääää

Partyjack: Passa

 

River (Board: 5s, 10h, 10c, Qd, Qs):

 

BanditeNr1: Satsa 30.00 Eller har han en dam?

Partyjack: Höj 350.00

BanditeNr1: Höj 810.00 Jaaaaa! *lyssnar på rasslet från banditen*

Partyjack: All in

BanditeNr1: All in

 

Showdown:

 

Partyjack visar: 10d, 10s (fyrtal i tior)

BanditeNr1 visar: Qh, As (kåk)

 

Huvudpott:

Partyjack vinner potten på 2089.60 med fyrtal i tior

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dagen räddas till ett plus på 150:-

SUCK, men det ska nötas lite mer SS när jag inte har nån nytta av bananerna från WPX förrän i November.

De vill tydligen att man ska tömma kontot helt innan man sätter in med Neteller? Fisk.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverigerankingen nu.

Brände lite strax efter denna giv.

 

Men kände mig här jävligt kort och kortkall - tänkte att jag klonkar den här jäveln o tar hem skiten..

--------------------------------------------------------------------------------

Hand #134570913 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Wed Oct 25 22:14:25 2006

 

druchen sitter på plats 1 med 14632.00

Pokerfisen sitter på plats 2 med 15983.00

PEDDAN sitter på plats 3 med 9630.00

Hungen sitter på plats 4 med 8868.00

Matte-Sbg sitter på plats 5 med 16156.00

Kadank sitter på plats 6 med 10780.00

blatnoi sitter på plats 7 med 4334.00

Partyjack sitter på plats 8 med 3925.00

Baldus sitter på plats 9 med 6485.00

Bitte6 sitter på plats 10 med 5820.00

 

Partyjack satsar s mörken 700.00

blatnoi satsar l mörken 350.00

 

blatnoi: --, --

Partyjack: 6h, 9h

Baldus: --, --

Bitte6: --, --

druchen: --, --

Pokerfisen: --, --

PEDDAN: --, --

Hungen: --, --

Matte-Sbg: --, --

Kadank: --, --

 

Pre-flop:

 

Baldus: Lägger mig

Bitte6: Syna 700.00

druchen: Lägger mig

Pokerfisen: Lägger mig

PEDDAN: Lägger mig

Hungen: Höj 2100.00

Matte-Sbg: Syna 2100.00

Kadank: Lägger mig

blatnoi: Syna 2100.00

Partyjack: All in

Bitte6: Lägger mig

Hungen: Syna 4625.00

Matte-Sbg: Syna 4625.00

blatnoi: Syna 4625.00

 

Flop (Board: 8d, 2h, 6c):

 

blatnoi: Passa

Hungen: Passa

Matte-Sbg: Satsa 2100.00

blatnoi: All in

Hungen: Lägger mig

 

Showdown:

 

Matte-Sbg visar: As, Kc (högsta kort ess)

blatnoi visar: Kd, Ah (högsta kort ess)

Partyjack visar: 6h, 9h (par i sexor)

 

Turn (Board: 8d, 2h, 6c, 3d):

 

 

River (Board: 8d, 2h, 6c, 3d, 7c):

 

 

Sidopott 2:

Delad pott på 59 högsta kort ess

 

 

Huvudpott:

Partyjack vinner potten på 19200 med par i sexor

 

(0.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

--------------------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbord nu, ligger 9a av 10 dock.

Varit sjukt kall senaste perioderna. Inte haft något spelbart i stortsett. Fått spela alla A och K från mitten/sen pos.

 

Men det funkar hyggligt då SS turneringarna tenderar att visa upp det absolut vektajtaste motståndet man kan tro!

 

Blinds 1000/2000 nu och 10 K i min stack.

Dubbla direkt och försöka äga bordet därefter är alltså strategin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbord nu, ligger 9a av 10 dock.

Varit sjukt kall senaste perioderna. Inte haft något spelbart i stortsett. Fått spela alla A och K från mitten/sen pos.

 

Men det funkar hyggligt då SS turneringarna tenderar att visa upp det absolut vektajtaste motståndet man kan tro!

 

Blinds 1000/2000 nu och 10 K i min stack.

Dubbla direkt och försöka äga bordet därefter är alltså strategin.

 

Hamnar HU mot den klart tajtaste spelaren vid bordet. Och är inne som favorit 3 gånger där han har hela stacken inne.

Tex brutalitet där jag spelar ut honom med T7 på brädan 763 och får in allt mot hans A6 för att få ett A uppkört på rivern.

Slutade tvåa av 110 pers och fick 6660:-

 

Irriterande när jag uppenbarligen hade sån kontroll..

Åkte med JTd när jag checkar TP på brädan T94 och får ruterdraget när Kd kommer på turn. Visar sig att han har K3 och jag drar inte ut.

 

Sverigerankingen blir det nog fler gånger.

Stort tack till min underbara flickvän som fick mig inspirerad genom att jag lovat henne en sistaminutenresa i Januari om jag klonkade eller kom tvåa. Tyvärr får det bli budgetresa nu när jag inte klonkade skiten.

Men än dock stort tack för all motivation gumman!

 

BR SS: 26374:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar till klonken. helrör!

Är dock ingen stor fan av spelet med 69s, får garanterat minst tre syn där. Visst fina potodds men men.. Väntar hellre och pushar då det finns en chans att man vinner potten osynat. Läskig limp UTG som mycket väl kan vara stålet också, soft att du va uppe mot två AK i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...