Gå till innehåll

Hjälp, jag går under...


MegaTilt

Recommended Posts

Känner delvis igen mig i din text, även om jag inte är beroende i samma grad.

 

Vad är det du verkligen vill i livet? Vill du sitta ensam, 55 år framför partypoker med den feta rullen du alltid drömt om? Eller vill du leva livet med din flickvän, dina polare och din familj innan det är försent? För fortsätter du såhär så kommer du sluta på något väldigt otrevligt ställe.

 

Vad vill du bli ihågkommen som, en bra pokerspelare, eller en bra man (möjligtvis också far)?

 

Om texten ovan låter tyken, kaxig eller liknande så får jag verkligen ursäkta för det var inte så det var menat. Jag vill bara att du ska ställa de frågorna till dig själv. Jag önskar dig all medgång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv spelat för mycket. Jag vet att tanken på att sluta är svår som tusan!! När jag spelade för mycket så konsumerade pokern på tok för mycket av min vakna tid och tankar. Istället för att fokusera på karriär, flickvänn, träning och vänner som tidigare, så togs allt mer tid upp av spelade, att tänka på poker, läsa eller tittade på poker. Speciellt när man vinner är det farligt, man tror att varje turnering är så viktig, alla bonusar, allt värde man ger upp om man inte spelar... Saker som tidigare var kul, som att gå på bio eller umgås med vänner blev jag rastlös av.. Någonstans där i bakhuvudet så tror jag att de flesta av oss tror att vi är vinnande spelare oavsett om det är sant eller inte, och många har säkert också drömt någongång om att i framtiden nån gång sluta jobba och leva det "glamorösa" livet som pokerproffs. Glöm allt sånt. Glöm alla tankar på att vinna tillbaka det du förlorat! Det är helt fel tänkt, du har inte råd att förlora mer och då ska du inte spela alls!!

 

Och vad viktigare är, du måste börja med att få kontroll på läget! Att spela nu ger garanterat förluster. När man försöker vinna tillbaka och motståndaren får sitt mirakelkort på rivern så kommer tilten snabbt och det är lätt att börja spela dåligt, på för hög nivå, syna stora raisar ur position med dåliga kort och hoppas på mirakelfloppar, gambla med drag utan egentliga odds, inte folda när man borde, inte köra med money management så man kan klara ens lite varians, etc... Det är bara en tidsfråga innan pengarna är på någon annans konto... Som du säger så skulle du kunna gjort så mycket annat kul för pengarna, tänk likadant angående de pengar du är på väg att sätta in på pokerkontot, se det som förlorade pengar. Har du råd att ge bort dem?? Vill du göra något annat för dem??

 

Men det kunde faktiskt vara mycket värre! Ser du dig om, så ser du säkert varje dag folk som har det mycket sämre, det behöver inte bli värre för dig! Du kan ganska lätt ta dig tillbaka! Du är previligierad som lever i sverige, har mat för dagen, någonstans att bo, du har tillochmed familj, flickvän och ett välbetalt arbete!!

 

Efter ett par veckor utan spel och utan att läsa om poker, se på poker, försöka att inte tänka på poker, etc. så kommer du må super!!! Den inre stressen släpper och lugnet kommer tillbaka, datorn ska inte på så fort du kommer hem, det får ta tid och ska vara roligt att laga mat, äta och umgås med vänner, spel är inget alternativ, plötsligt finns tid igen för träning, vänner, flickvän och karriär! Det gör under för psyket!

 

Pengarna du förlorat är borta för gott och du har inte råd att spela! Du är inte vinnande och du mår inte bra av att spela! Du kommer inte bli lycklig av att spela. Du kommer förmodligen må mycket bättre och vara mycket lyckligare av att inte spela. Det kommer inte att vara lätt, men förmodligen värt det. Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är absolut inte ensam om detta. När man läser din beskrivning så känns det som att diciplinen brister på alla sätt och vis, och även om du anser ha ABC-skillsen så spelar det ingen som hellst roll för dig. Du måste sluta spela. Då menar jag inte dra ner på ditt spelande utan att sluta spela helt. Det finns god hjälp att få för att komma ur denna onda cirkel, och denna hjälp MÅSTE du ta, hur jobbigt det än känns.

 

Gå in på någon av följande sidor: SlutaSpela.nu och Spelinstitutet.se. Du kan också ringa 020-81 91 00 då kommer du till OSS, Oberoende Spel Samverkan. Denna linje hjälper dig att komma i kontakt med stödgrupper och låter dig träffa människor i samma situation.

 

Hoppas verkligen att du kommer ur detta och kan börja leva ett normalt liv med din flickvän. Det är så mycket mer värt än pokern. Lycka till och skriv här mer om du vill ha mer stöd från oss!

 

Hur löjligt det kanske än må låta, så är det just sånt där jag behöver höra/läsa. Det är fan så mycket mer värt än att sitta upp hela nätterna, och tilta.

 

Det värsta är att jag inte ens tycker det är kul att spela poker(inte nu längre iaf), och ändå gör jag det. Vill ha mina pengar tillbaks. :(

 

Jag kommer att ringa det där numret imorgon tidigt. Jag behöver helt enkelt hjälp innan det slutar illa. :cry:

 

Du kan aldrig få "dina pengar tillbaks" dom kommer för all tid vara förlorade!! Vare sig du vinner mer tillbaks eller går jämt upp, dom kommer alltid att vara borta! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv spelat för mycket. Jag vet att tanken på att sluta är svår som tusan!! När jag spelade för mycket så konsumerade pokern på tok för mycket av min vakna tid och tankar. Istället för att fokusera på karriär, flickvänn, träning och vänner som tidigare, så togs allt mer tid upp av spelade, att tänka på poker, läsa eller tittade på poker. Speciellt när man vinner är det farligt, man tror att varje turnering är så viktig, alla bonusar, allt värde man ger upp om man inte spelar... Saker som tidigare var kul, som att gå på bio eller umgås med vänner blev jag rastlös av.. Någonstans där i bakhuvudet så tror jag att de flesta av oss tror att vi är vinnande spelare oavsett om det är sant eller inte, och många har säkert också drömt någongång om att i framtiden nån gång sluta jobba och leva det "glamorösa" livet som pokerproffs. Glöm allt sånt. Glöm alla tankar på att vinna tillbaka det du förlorat! Det är helt fel tänkt, du har inte råd att förlora mer och då ska du inte spela alls!!

 

Och vad viktigare är, du måste börja med att få kontroll på läget! Att spela nu ger garanterat förluster. När man försöker vinna tillbaka och motståndaren får sitt mirakelkort på rivern så kommer tilten snabbt och det är lätt att börja spela dåligt, på för hög nivå, syna stora raisar ur position med dåliga kort och hoppas på mirakelfloppar, gambla med drag utan egentliga odds, inte folda när man borde, inte köra med money management så man kan klara ens lite varians, etc... Det är bara en tidsfråga innan pengarna är på någon annans konto... Som du säger så skulle du kunna gjort så mycket annat kul för pengarna, tänk likadant angående de pengar du är på väg att sätta in på pokerkontot, se det som förlorade pengar. Har du råd att ge bort dem?? Vill du göra något annat för dem??

 

Men det kunde faktiskt vara mycket värre! Ser du dig om, så ser du säkert varje dag folk som har det mycket sämre, det behöver inte bli värre för dig! Du kan ganska lätt ta dig tillbaka! Du är previligierad som lever i sverige, har mat för dagen, någonstans att bo, du har tillochmed familj, flickvän och ett välbetalt arbete!!

 

Efter ett par veckor utan spel och utan att läsa om poker, se på poker, försöka att inte tänka på poker, etc. så kommer du må super!!! Den inre stressen släpper och lugnet kommer tillbaka, datorn ska inte på så fort du kommer hem, det får ta tid och ska vara roligt att laga mat, äta och umgås med vänner, spel är inget alternativ, plötsligt finns tid igen för träning, vänner, flickvän och karriär! Det gör under för psyket!

 

Pengarna du förlorat är borta för gott och du har inte råd att spela! Du är inte vinnande och du mår inte bra av att spela! Du kommer inte bli lycklig av att spela. Du kommer förmodligen må mycket bättre och vara mycket lyckligare av att inte spela. Det kommer inte att vara lätt, men förmodligen värt det. Lycka till!!

 

Mycket bra skrivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonstans där i bakhuvudet så tror jag att de flesta av oss tror att vi är vinnande spelare oavsett om det är sant eller inte, och många har säkert också drömt någongång om att i framtiden nån gång sluta jobba och leva det "glamorösa" livet som pokerproffs

 

Till Megatilt: Men då är det bara fundera om det verkligen är så glamoröst som många tycks tro.

 

Om du frågar många av de grinders som försakat mycket av det övriga sakerna som "gör livet värt att leva" enbart för att vinna stora pengar på poker så kan jag lova dig att du kommer få se en annorlunda bild av det "glamorösa" livet som pokerproffs. Jag kan lova dig att många av de "vinnande" spelarna garanterat skulle byta bort alla deras pokervinster för att ha din situation med ett bra jobb, familj och flickvän.

 

Fråga dig sedan motsvarande, hur många som skulle försaka sin familj/flickvän och arbete för att satsa på en pokerkarriär på nätet?

 

Jag är rätt övertygad att du ser skillnaderna och att du om du ser dig i spegeln inser att du kan komma tillbaka om du slutar spela nu.

 

Du spelar alltså med stakes mycket mer värdefullt än pengar... Det är klart du mår dåligt.

 

 

Hörde ett mycket bra citat på radion förra veckan:

 

"Förr i tiden mådde vi bättre än vad vi egentligen hade det.

Nu för tiden har vi det bättre än vi egentligen mår"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 000kr (för du menar väl kronor?) är mycket pengar förvisso, men det kunde definitivt va värre (jaja, jag vet...en dålig klyscha, men ändå sann). Tänk vad mycket pengar som gick upp i rök vid börskraschen som startade år 2000 tex.

 

Vad vill jag ha sagt med det?

Jo att 100 000kr är trots allt inte någon jättesumma för en person med ett bra arbete. Var "glad" att du ändå inte lånat pengar till höger och vänster så du står i skuld. Så kort och gott, sluta "jaga tillbaka förlusten". Se det istället som en läxa....en läxa du aldrig kommer vara så dum att du upprepar den.

 

Och givetvis bör du också sluta med allt vad poker heter då du dessvärre tycks sakna allt vad diciplin heter (som jag tror är ett av det ABSOLUT viktigaste inom pokern)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska tala om det för din flickvän. Om hon verkligen tycker om dig kommer hon att uppskatta att du insett det du gjort och att du vill göra något åt det. Avinstallera pokerklienterna, försök att inte ens sitta vid datorn på ett tag. Titta inte på poker på TV om du kan undvika det. Om du ändå känner att du "måste" spela, eller till och med fortsätter, ser jag egentligen bara ett råd: Jag antar att du har tillgång till någon internetbank. Skaffa ytterligare ett konto (som inte är kopplat till något betalkort, om du nu inte redan har ett sånt konto). För över större delen av pengarna till det kontot, så att du endast har en mindre summa (förslagsvis ett par hundra eller så för att klara dagen) på ditt bankkort, och ge din flickvän bankdosan tills du känner att du själv har kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill återigen tacka allihopa för era synpunkter och tankar. Det hjälper mer än vad ni tror.

 

Det som har hänt är följande...

 

Jag har ej berättat för min flickvän. Jag har heller ej ringt någon stödlinje. Jag har dock ägnat mycket tid till att fundera kring mitt liv.

 

Dagen efter jag skrev mitt första inlägg, gjorde jag det jag inte skulle göra. Jag la in lite pengar och spelade. Jag lyckades tredubbla det jag la in, och cashade ut direkt. Efter det har jag inte spelat. Jag har avinstallerat alla klienter, spärrat mina kort osv.

 

Visserligen räcker inte detta kanske, men jag försöker så gott jag kan. I skrivande stund är det inte själva suget efter att spela som gör ont, det är alla pengar jag förlorat. :( Jag kan på något sätt inte smälta detta. Jag vet att jag inte kan vinna tillbaka det, och att det bästa vore att bara glömma skiten och gå vidare, men det gör fan ont ändå. Jag kunde gjort så mycket annat för all den cash jag blåst bort.

 

Jag funderar dock fortfarande, trots allt, att berätta för min flickvän. Dels för att slippa ett återfall och dels för att min förlust kanske känns lindrigare om någon mer än jag själv känner till mina förluster. Eftersom jag varit så uppslukad av pokern, fick jag ett ryck och köpte en ask choklad och blommor till min tjej. Det förtjänar hon med tanke på att jag varit otrogen och älskat någon annan(pokern) mer än henne.

 

Jag tackar för alla råd och allt stöd. Det värmer. Återkommer och berättar hur det gick med flickan. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...