y0 Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Vår motståndare är tight ~18/12 över runt hundra händer. Han verkar inte väldigt aggro, speciellet inte med stor stack. Annars ganska rakt fram. Har tidigare sett honom minicheckriasa set mot pfr ur sb och beta turn och river. Jag har satt en rr-stege på honom med 33 när jag betade alla gator och han synade ner med AQ på . Hand några minuter innan: Preflop: Hero is CO with , . SB posts a blind of $2. UTG posts a blind of $4. 1 fold, Hero raises to $14, 2 folds, UTG (poster) raises to $41, Hero calls $31. Flop: ($92) , , (3 players) UTG bets $80, Hero calls $80. Turn: ($252) (3 players) UTG checks, Hero checks. River: ($252) (3 players) UTG checks, Hero bets $144, UTG calls $144. Results: UTG has Ah Ac (one pair, aces). Hero has Kc Kh (one pair, kings). HANDEN: Effektiva stackar ~850 Preflop: Hero is UTG with , . SB posts a blind of $2. Hero raises to $14, 3 folds, SB (poster) calls $12, 1 fold. Flop: ($32) , , (2 players) SB bets $23, Hero calls $23. Turn: ($78) (2 players) SB bets $60, Hero raises to $200, SB calls $140. River: ($478) (2 players) SB checks, Hero har lite drygt $600 kvar... Citera
y0 Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Ja, den är väl rätt enkel men ville mest höra att det var rätt! Fold to push right? Citera
Djens Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 har han mig slagen här får han mina pengar. Citera
y0 Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Man får ju galna odds men han bluffar väl inte en på 5?. QJ eller AA liksom? Citera
Skumdum Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 jag skulle nog checka ner och checksyna river eftesrom han inte verkar låta en betala särskilt mycket. Det luktar väldigt mycket set. Citera
mgps Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Man får ju galna odds men han bluffar väl inte en på 5?. QJ eller AA liksom? varför inte QQ, JJ eller 55? måste han reraise de QQ-JJ alltid och skulle han inte kunna spela set så här? Citera
y0 Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Man får ju galna odds men han bluffar väl inte en på 5?. QJ eller AA liksom? varför inte QQ, JJ eller 55? måste han reraise de QQ-JJ alltid och skulle han inte kunna spela set så här? Jag tänkte på händer jag slår på rivern mot checkraise. jag skulle nog checka ner och checksyna river eftesrom han inte verkar låta en betala särskilt mycket. Det luktar väldigt mycket set.Läs om posten och kolla betar och positioner igen Citera
y0 Postad 9 September , 2006 Författare Rapport Postad 9 September , 2006 Är omslaget på turn bra eller vill någon syna istället? Citera
mgps Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Är omslaget på turn bra eller vill någon syna istället? KQ ärväl en problemhand just pga att om pengarna åker in så leder man sällan mot kompetenta spelare om man inte har nötterna. min erfarenhet är att man splittar eller ligger under stort. liksom betalar QJ och AA verkligen av eller värdebettar river på det brädet mot en preflopraiser? Citera
brut Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 För er som vill betta. Vilka händer synar? QJ?(AA? inte så jättetrolig, han verkar inte spela dem så här). Vilka händer slår om?. Sannolikt alla set och stegen. Enkel check tycker jag. Citera
beachalban Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Absolut ett bet. Det finns massa händer som betalar av. Jag hade troligtvis synat ett omslag också och gratulerat Fi om han har ett set. Citera
brut Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 För er som vill betta. Vilka händer synar? QJ?(AA? inte så jättetrolig, han verkar inte spela dem så här). Vilka händer slår om?. Sannolikt alla set och stegen. Enkel check tycker jag. Inte alltid en så tight spelare synar ett raise med QJ från SB. QJs synar han iofs oftast med men QJo slänger han oftast. Alltså minskar sannolikheten att fi har QJ. Kan yO posta resten av handen? På tal om QJs är min hathand fn. Torskade 200 BB mot den igår. AK och flopp AK8. Han hade färg+hålpipdrag. Citera
TheMenace Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Checka bakom på river. Alternativt syna turn och beta river om han checkar till dej. Citera
y0 Postad 10 September , 2006 Författare Rapport Postad 10 September , 2006 Well, jag betade $300 och han synade. Han vann potten. Citera
TheMenace Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Ja om killen e tight som det verkar så ska det inte finnas en hand du får syn av här som du slår om han dessutom e ganska straigt-forward i sitt spel. Citera
Recommended Posts