tigerstyle Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Tänkte höra mig för om tips på hur man lättast kvalar till Stars eller Partys $1M gntd. Jag har försökt kvala in via $11 freezeout ett par gånger på Party men utan resultat, känns som det är för många nybörjare som spelar där och man åker ut även om man tycker att man spelar bra. Jag köpte även in mig en gång för $215, men åkte ut nästan direkt med QQ vs 66, all in efter floppen och på turn kommer en 6a. Jag känner att jag inte har rulle för att betala den här summan varje söndag så kvalar hellre=) Har ni några tips vilka turneringar man ska köra för bästa resultat? freezeout eller re-buy, storlek på buy-in, etc. etc. Citera
rai Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 på start rekomederar jag rebuyarna som är samma kväll,, brukar vara en prispool på 40l dollar och stor chans att kvala in! Citera
Knapp_0 Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Får man en "ticket" eller blir man auto-anmäld till nästa turnering. (På Stars)? Kan ju också påverka valet av kvalturnering. Citera
inkassera Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Du blir autoanmäld men du kan köpa ur dig och få 215 T$ som du kan använda i alla turneringar samt SnGs. Citera
Cyntax Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 ....Jag har försökt en gång på Party ($11/mtt/freezeout) och lyckades på första försöket. Jag tycker det verkar som din mtt-strategi behöver finslipas. Nu hade du iofs otur på turn, men all-in med top-par efter floppen? Citera
tigerstyle Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Postad 7 September , 2006 Du har nog rätt Cyntax=) Jag är ingen gud på MTT. Men, jag känner att jag ändå har hyffsad koll på det... Har kommit top 10 relativt många gånger på Primas 5k gntd som kostar $25 och har 200+ spelare. Kanske bara hade tur iofs=) Aja, hur dålig jag än må vara så undrar jag i vilken satellit man har störst CHANS att kvala sig vidare? Citera
KlasMan Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Jag har kvalat in på en speed rebuy nån kväll innan, Det blir rätt många platser på dom ... Citera
Myssion Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Quick guide to satellite qualifying for big events Updated satellite strategy post I övrigt: Att motståndarna är "för dåliga" är ju knappast något som missgynnar dig i slutändan. Det handlar bara om att anpassa spelet. Citera
Gummo Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Bara för att du har försökt med $11 freezout två gånger så ska du nog inte helt avfärda dem. Fortsätt att nöt! Kolla in en klippa som gdaily, inte ens han brukar lyckas på första försöket med sina satteliter och feeders och allt vad det är. Men du verkar också ha ett av forumets vanligaste problem, dåligt motstånd. Men tänk efter lite, om du inte kan slå dom som är dåliga, tror du då att du slår dom som är bra? Fundera lite på det, gärna över en kopp kaffe. Citera
tigerstyle Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Tack för era kloka ord! Jag kanske var för ivirg, klart man inte kan kvala in 10 av 10 ggr. För er som är intresserade så lyckades jag kvala mig in via Stars $10+R Turbo på andra försöket. Ett stort steg för mig som jagar miljonerna Citera
Meshuggah83 Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Jag kör 1 table sng inköp 11 dollar. Man måste vinna det för att klara sig till nästa satelit som har 66 dol i inköp. Sen är det bara att vinna den el komma 2a då får man 140 dol och kan betala resten ur egen ficka.... har vuniit inköp 3 ggr på det sättet Citera
tigerstyle Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Hur många spelare? Om det är fullring känns det lite långsökt Citera
tigerstyle Postad 9 September , 2006 Författare Rapport Postad 9 September , 2006 Moderartor får gärna plocka bort denna tråd, tack för hjälpen Citera
ibmachine Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Double shootout är bra med. Kom jag med en gång via. Citera
darvartagan Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Double shootout är bra med. Kom jag med en gång via. Ja dom e bra.. första rundan håller ofta samma klass som en $5 SNG.. så dessa är inte för svåra. Är man van vid sngs så har man en bra edge där Citera
Myssion Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ofta bättre värde i de vanliga satelliterna än i shootoutsen. Citera
Recommended Posts