Vinden Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Cryptologic No Limit Holdem Ring game Blinds: $5/$10 5 players Converter Jag är primärt en FL-spelare men ibland när variansen känns för tuff går jag ner och spelar lite NL. Har kanske spelat 10k händer på den här nivån i år och vet inte egentligen inte om jag är en långsiktigt vinnande spelare. Har kanske suttit vid bordet i 30 min och har lyckats fyrdubbla i standardsituationer, inget exceptionellt från min sida. Har just tappat ett inköp mot min motståndare i nedanstående hand, efter att han överbettat all-in med nötstegen och jag synat med topptvå i tron att han bluffade. Uppfattar fi som en bra, solid spelare. Stackar: Hero $4215 Fi $2625 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 2 folds, Button raises to $35, SB folds, Hero raises to $90, Button calls. Plockar upp ässen ur position. Borde höjt mer. Flop: ($185, 2 players) Hero bets $150, Button raises to $450, Hero calls. Låg läskig flopp med både färg och stegdrag. Blir kontrahöjd och jag har ingen aning om var jag står. Med tanke på den dragvänliga brädan kanske jag bör trycka här? Frågan är ju dock om jag får syn av annat än en färdig triss? Väljer att syna för att hålla potten nere. Turn: ($1085, 2 players) Hero checks, Button bets $800 Fortsätter min passiva linje och fi dunkar in ytterligare 80bb i potten och nu är det är det all-in eller fold som gäller. Dör ni med ässen? * Avancerad RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag skulle satsat frugan, barnen och våra 12 kameler. Din hand ska stå i 90% av fallen (minst). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag sätter Fi på 99-AA, 22-55, (AK-AT)s och 20% nått sämre. Om pushar så gör väll färgdraget ett misstag o syna? Han får nog svårt o lägga QQ/KK iaf samtidigt som du dör mot en båt. Jag hade pushat och blundat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 kommer kommentera handen vidare lite senare men som du säger BORDE DU HÖJT betydligt mer preflop men jag får en känsla av att du bara kontrahöjar med nöthänder, som spelad får du faktiskt ta risken här också.. det här luktar bad beat historia lång väg... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Ok. Det var tydligen en no-brainer. Håller med om att det finns betydligt fler händer jag slår, än jag ligger under mot på turn som kan spela handen på ett liknande sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 det här luktar bad beat historia lång väg... Men snälla... Om någon är intresserad så hamnade vi all-in på turn och essen stod mot motståndarens damer. jag vet inte vem du är o TRÅDEN ANTYDDE DET enligt min känsla, det var inte meningen att göra någon upprörd, resultatet är lika oviktigt för mig som för alla här som vet att beslutet är det som betyder något i längden. Tack för du förklara dig rakt ut och hhen blev intressant me tanke på stackdjupen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Jag är primärt en FL-spelare men ibland när variansen känns för tuff går jag ner och spelar lite NL. Visa nu att du har lite mer karaktär än NL-folket. Vi fixspelare njuter av att pissa blod och spotta ut tänder när det går dåligt. Jag smäller lite mer preflopp, men det spelar nog inte så stor roll. Finns duktiga spelare som höjer lite i en hel del situationer. Bla Alan Goehring. På floppen ställer jag för att balansera set och semibluffar-mixen och väntar mig syn av pockets i allmänhet. Turn får du väl checkraisa all-in, du bör ju få syn av annat än kåken om man säger så. Generellt dör jag nästan alltid med essen. Med reraise brukar man hamna i läget att AA är näst bäst efter set och då är det inte mycket att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2006 Visa nu att du har lite mer karaktär än NL-folket. Vi fixspelare njuter av att pissa blod och spotta ut tänder när det går dåligt. Efter en 200BB downswing och en njursten som inte vill släppa taget måste jag straffa mig själv lite extra. Kul att du är tillbaks btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 det här luktar bad beat historia lång väg... Men snälla... Om någon är intresserad så hamnade vi all-in på turn och essen stod mot motståndarens damer. jag vet inte vem du är o TRÅDEN ANTYDDE DET enligt min känsla, det var inte meningen att göra någon upprörd, resultatet är lika oviktigt för mig som för alla här som vet att beslutet är det som betyder något i längden. Tack för du förklara dig rakt ut och hhen blev intressant me tanke på stackdjupen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 13 September , 2006 Rapport Share Postad 13 September , 2006 Fi:s spel är ett rätt fint exempel på hur QQ inte ska spelas. När degen åker in har han sett till att jaga bort de allra flesta händer han slår samtidigt som han inte fått bort någon hand som slår honom. Eller vad säger du själv Vinden, hade du kunnat folda KK eller betala av med JJ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts