eurythmech Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2006 Yes yes mina vänner. Yes yes! http://fumbbl.com/ The site to go. Blood Bowl är alltså någon form av turbaserat (all puns in the mofo world intended) table top spel skapat av Games Workshop (Warhammer-familjen) och spelat av samma finniga klientel. Själv har jag inte spelat "det riktiga" Blood Bowl, men väl nätvarianten (som är en mkt mkt god portning) i över två års tid. Det är ungefär...det roligaste som finns. Roligare än poker (men fler utdragningar....det är alltså tärningsbaserat). Kort beskrivet går det ut på att skapa ett football/rugbylag med 11-16 fantasyfigurer (dvärgar, alver, minotaurer, zombier, you name it) och spela matcher mot andra lag (samt slå ihjäl spelarna). Det finns få saker som är mer tillfredsställande än att crowda (knuffa ut en spelare i publiken med våldsamheter som följd) motståndarnas stora stjärnspelare och höra ljudet av hans skalle krossas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 1 September , 2006 Rapport Share Postad 1 September , 2006 vad är det som gör fumbbl.com bättre än http://www.olbbl.com/olbbl/ olbbl är ju kung troligen är fumbbl clienten bättre, har inte provat... får väl ta och göra det helt enkelt... Har du inte spelat riktiga, amatör , det är ju överlägset ett av de bästa brädspelen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2006 Tja, t.ex så är inte fumbbl lika ohyggligt fult Men jag kanske borde prova den där, för att jämföra Inser att det är lite amatörmässigt att inte ha spelat brädspelet, ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 September , 2006 Rapport Share Postad 1 September , 2006 Kort beskrivet går det ut på att skapa ett football/rugbylag Gah! Ta bort rugby ur den där meningen är du snäll... Hädelse!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 1 September , 2006 Rapport Share Postad 1 September , 2006 Det finns få saker som är mer tillfredsställande än att crowda (knuffa ut en spelare i publiken med våldsamheter som följd) motståndarnas stora stjärnspelare och höra ljudet av hans skalle krossas Du är sjuk, eury. SJUK! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2006 Det finns få saker som är mer tillfredsställande än att crowda (knuffa ut en spelare i publiken med våldsamheter som följd) motståndarnas stora stjärnspelare och höra ljudet av hans skalle krossas Du är sjuk, eury. SJUK! Jag hör att du aldrig känt frustrationen av att möta en +st sidestep block witch elf utan tackle i laget? Kort beskrivet går det ut på att skapa ett football/rugbylag Gah! Ta bort rugby ur den där meningen är du snäll... Hädelse!! Bah...springa med oval boll-sport som springa med oval boll-sport Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 1 September , 2006 Rapport Share Postad 1 September , 2006 Jag spelade brädspelet för länge sedan och testade fumbbl i somras. Men jag blev för tiltad på all otur jag hade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2006 Jag spelade brädspelet för länge sedan och testade fumbbl i somras. Men jag blev för tiltad på all otur jag hade. Hann du spela mycket? Jag är nämligen mkt intresserad av att höra hur spelarkvalitén skiljer sig online jämfört med brädspelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 1 September , 2006 Rapport Share Postad 1 September , 2006 ja har spelat mycke,, men inte på fumbbl.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2006 Kollade en snabbis på den där omåttligt fula sidan du pratade om Det fanns en del skills och laguppställningar som inte finns på fumbbl, kör dom en äldre eller nyare uppsättning regler, är du a jour med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 2 September , 2006 Rapport Share Postad 2 September , 2006 Hann du spela mycket?Jag är nämligen mkt intresserad av att höra hur spelarkvalitén skiljer sig online jämfört med brädspelet. Nej, jag spelade mot samma spelare som jag spelade mot live -enbart med klienten, inte i deras liga. Så jag kan inte svara på det tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiznakh Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 EDIT: läste mer på sidan och hittade svar på mina frågor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Yes yes mina vänner. Yes yes! http://fumbbl.com/ The site to go. Ahh, jag tyckte jag kände igen det nicket på Fumbbl från någonstans familiar! Kom och joina Svenska Ligan vettja! En fenomenal liga med våld, smack talk och hjältedåd. Vi är inne på säsong 17 nu! EDIT: Och jag håller med eurythmech. När man kommit in i Blood Bowl-världen behöver man aldrig bry sig om andra spel. Så j*vla kul är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
all_ur_horses Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Detta är alltså som att spela brädspelet fast istället för figurer så har man bara text? Verkar kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Inte text. Det har knåpats ihop en finfin java-version så du har (småful) grafik, ljud å grejer. Åskådare till matcherna kan interagera genom att jubla och bua osv och det blir till och med blodfläckar av varierande storlek när spelare trasas sönder. Fenomenalt skoj är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Bah...brädspel ska spelas på bord..med fria hån och riggade tärningar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Bah...brädspel ska spelas på bord..med fria hån och riggade tärningar! Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya För den som gillar brädspel så finns ju alltid sidan http://www.boardgamegeek.com Edit: Ett bra brädspela ska innehålla element så att även om man ligger sist så kan man ändå förstöra för den som leder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya ... Happy now? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya ... Happy now? Nja det beror ju på vilken version av reglerna det är Men annars ser det sweet ut. Önska bara någon kunde göra ett bra spel av detta med bra och snygg grafik. Men mitt största problem är att jag köper på mig fler brädspel än mina kompisar orkar lära sig. Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er TF du bor för långt ifrån och har fle prio Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Men jag är iaf alldeles lagom nördig för att spela brädspel. Alltid något /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Fanken, bradspel! Det var lange sen! Axis&Allies var ju skitball ju! Vill minnas att jag kopte A&A Europe for inte alls manga ar sedan men det blev aldrig av att spelas... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Problemet är bara att Blod Bowl är out off print sedan flera år tillbaka och GW verkar inte sugna på att trycka nya ... Happy now? Nja det beror ju på vilken version av reglerna det är Men annars ser det sweet ut. Önska bara någon kunde göra ett bra spel av detta med bra och snygg grafik. Men mitt största problem är att jag köper på mig fler brädspel än mina kompisar orkar lära sig. Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er TF du bor för långt ifrån och har fle prio Det ska vara version 5 av reglerna, dvs en helt ny upphottad version. På fumbbl spelar vi fortfarande med LRB4, men det funkar fint det också. Kom in och prova vettja! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2006 Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er TF du bor för långt ifrån och har fle prio Får höra av mig när jag kommer tillbaka till Skåne då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2006 Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er TF du bor för långt ifrån och har fle prio Får höra av mig när jag kommer tillbaka till Skåne då. Jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2006 Så finns det någon brädspels dork i Malmötrakten så hör av er TF du bor för långt ifrån och har fle prio Får höra av mig när jag kommer tillbaka till Skåne då. Jag med. Det får ni absolut göra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts