Gå till innehåll

NLT - SnG, AK på bubblan, tre kortstackar

Skanke

Recommended Posts

Men som sagt, egentligen räcker det ju med att räkna på ICM här. Man behöver mycket mycket bättre vinstchans än 65% för att det ska vara värt push vid garanterad syn här.

73%, för att vara exakt. Sen måste man som sagt visserligen ta hänsyn till andra faktorer än ICM med dessa stackarna, men de faktorerna talar för fold, inte för push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men som sagt, egentligen räcker det ju med att räkna på ICM här. Man behöver mycket mycket bättre vinstchans än 65% för att det ska vara värt push vid garanterad syn här.

73%, för att vara exakt. Sen måste man som sagt visserligen ta hänsyn till andra faktorer än ICM med dessa stackarna, men de faktorerna talar för fold, inte för push.

Nu vet jag inte vad ICM är och befarar att jag inte ens vill veta det :D , men finns det inget SnG verktyg där man skulle kunna simulera hela scenariot vi diskuterar? Dvs sätta upp stackarna, sätta 100% synvillighet på storstacken och sen laborera med de andra småstackarnas push-villighet.

Det skulle nog vara enormt upplysande att se med egna ögon.

Länk till kommentar

jag gissar att den som ställer i det här läget, i den simulationen skulle vinna mer pengar än den som lägger sig.

ICM=easy money

Men visst, jag förstår vad tråden går ut på. Att få oss som spelar hygglig poker och vinner lite på SNG att tänka nytt och större. Tack Myssion och ni andra för det.

Länk till kommentar

Nu vet jag inte vad ICM är och befarar att jag inte ens vill veta det :D , men finns det inget SnG verktyg där man skulle kunna simulera hela scenariot vi diskuterar? Dvs sätta upp stackarna, sätta 100% synvillighet på storstacken och sen laborera med de andra småstackarnas push-villighet.

Det skulle nog vara enormt upplysande att se med egna ögon.

hit och ladda ner trial-versionen av SNGPT, sedan får du göra ett träd med olika scenarion och utfall på egen hand.

jag gissar att den som ställer i det här läget, i den simulationen skulle vinna mer pengar än den som lägger sig.

Jag gissar att det beror på blindsens syn-HD, och det har redan tagits upp i den här tråden. Pale Riders analys tar med fler viktiga saker i beräkning, men de är rättså svåra att beräkna/analysera. Eller svåra och svåra, det kan ta en jäkla tid.

ICM=easy money

:D

Länk till kommentar