Nusseman Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Eftersom i stort sett alla 24Network/B2B-skin lanserar VIP Cashback Gold, tänkte vi samla diskussionerna kring det här, eftersom de frågor som uppstår oftast kommer gälla samtliga siter med VIP cashback Gold. Har ni frågor om cashbacken, som specifikt rör en site tar ni det i respektive sitetråd, annars här. Citera
vonClopt Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? Har jag missuppfattat det kanske Citera
Goodguyspoker Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? Har jag missuppfattat det kanske Vi på B2B kallar det för Cash Back (även om det egentligen är rake back). Skillnaden på det nya VIP Cash Back GOLD jämfört med den vanliga cash backen, är förutom den högre ersättningen att nu får du tillbaka av det du har betalat i rake, och inte en fast summa för antalet VIP. Citera
danielfroberg Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? Har jag missuppfattat det kanske Vipcashbacken är en form av rakeback.. Citera
espinola Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 VonClopt: Du får nog antingen eller. Så tror man att man rejkar ett belopp som motsvarar mer än vad man får tillbaks idag från Vippen så är ju valet ganska lätt. Off topic: Vad är det för skillnad? Är det att det heter VIP cashback som gör det fritt fram att lanseras här på pf.nu. Jag menar rakeback som rakeback? Är ju som en vanlig rakebacktrappa som erbjuds av flera sajter, skillnad nu är att % ändras beroende på hur mycket vipp du generar istället för $$. Jaja trevligt är det iaf. . God Afton Citera
Sagge Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 För en som sällan fattar något, varför är det ok att diskutera rakeback i just detta ämne med väldigt förbjudet annars? För som Goodguyspoker säger så är det ju egentligen rakeback. Säger inte att det är fel, men jag undrar varför. Citera
Bestpoker Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? Har jag missuppfattat det kanske Du kan tyvärr inte få båda samtidigt. Man väljer vilken vill man vill ha. MVH BestPoker Citera
vonClopt Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 okej tack för svaren. Men jag kör med 100€/1000vip, det är nog bättre än detta. Gäller detta på alla b2b siter eller bara på endel? Citera
vonClopt Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? Har jag missuppfattat det kanske Du kan tyvärr inte få båda samtidigt. Man väljer vilken vill man vill ha. MVH BestPoker okej tack, isf väljer jag bara vip cashback bättre enligt mig Citera
gdaily Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Angående rakebacksemantiken: I reglerna står det att diskussioner kring cashback och liknande som erbjuds a) direkt från sajterna b) till alla kunder enligt exempelvis Pokerchamps cashback, eller B2Bs cashback är okej. Det vi inte vill ha är en massa spam från rakebacksajter, som ni säkert förstår. Generell sänkning av raken (för alla spelare) = bra Spam = dåligt Nu är färvisso inte Gold Cashback för alla spelare, man måste först ha anmält sig med ett mail till sajten, men det är tillräckligt nära "alla spelare" för att det ska vara okej. Citera
espinola Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 VonC: okej tack för svaren. Men jag kör med 100€/1000vip, det är nog bättre än detta. Gäller detta på alla b2b siter eller bara på endel? Ovan är väl inte VIPcashback. Utan det är väl ett speciellt avtal du har med din sajt? Enligt VIP cashbacken så ska du 10€/1000vip... 250€/10 000vip osv. Citera
stroke Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Nån som har koll på ungefär hur mycket man rakar bort per vip på nl100 sh? Kan man sedan använda vipsen i tex heyshoppen om man spelar på den sajten? Citera
Gyre Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Om jag inte missförstår något ser detta ut att vara riktigt bra. Lägg till de "pengar" man får tillbaks från VIP-shopsen så ser det riktigt bra ut. Citera
gdaily Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Nån som har koll på ungefär hur mycket man rakar bort per vip på nl100 sh? Kan man sedan använda vipsen i tex heyshoppen om man spelar på den sajten? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=531012#531012 Ja, poängen funkar i shopen (eller på annat sätt) Citera
vonClopt Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Utan det är väl ett speciellt avtal du har med din sajt? Jo det stämmer bra Citera
Matteprof Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Jag fattar inte den nya strukturen riktigt. Anta att jag spelar 450 VIP i månaden Hur mycket cashback/rb kan jag då få? Är det beroende på hur högt jag spelar (som normal rb) eller hur många VIP jag spelar in? Citera
Skanke Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Jag fattar inte den nya strukturen riktigt. Anta att jag spelar 450 VIP i månaden Hur mycket cashback/rb kan jag då få? Är det beroende på hur högt jag spelar (som normal rb) eller hur många VIP jag spelar in? Du får noll euro med Goldcashbacken får jag det till.... Citera
Goodguyspoker Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Jag fattar inte den nya strukturen riktigt. Anta att jag spelar 450 VIP i månaden Hur mycket cashback/rb kan jag då få? Är det beroende på hur högt jag spelar (som normal rb) eller hur många VIP jag spelar in? Du måste spela minst 500 VIP för att få VIP Cash Back GOLD. Spelar du 500 VIP får du €25. När du kommer upp till <1000 får du normal rake back fast i olika nivåer som du kan se i andra inlägget. Citera
Wasa-Mgr Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Jag fattar inte den nya strukturen riktigt. Anta att jag spelar 450 VIP i månaden Hur mycket cashback/rb kan jag då få? Är det beroende på hur högt jag spelar (som normal rb) eller hur många VIP jag spelar in? Det är beroende på hur många vip man spelar in.. Citera
Matteprof Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Wasa/Good Guy: Ok, då är jag med, tackar för klargörandet... Citera
HeyJohan Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Varje site har en FAQ uppe (eller snarare ska ha). Jag kan inte direkt lägga vår länk här men den är inte svår att hitta. (klicka på stora bilden på förstasidan) Mvh Johan Citera
Oldman-S- Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 En sak som kanske bör nämnas när det gäller denna VIP CashBack Gold är att VIP-poäng intjänade i turneringsavgifter inte räknas. Saxat från Martinspoker Only rake from cash tables is included (not tournament fees). Citera
price Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 En sak som kanske bör nämnas när det gäller denna VIP CashBack Gold är att VIP-poäng intjänade i turneringsavgifter inte räknas. Saxat från Martinspoker Only rake from cash tables is included (not tournament fees). Det står inget om att turnerings-VIP inte räknas. Dock så räknas inte turneringsavgifter med i raken som man ska få tillbaka procent av. Citera
Oldman-S- Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 En sak som kanske bör nämnas när det gäller denna VIP CashBack Gold är att VIP-poäng intjänade i turneringsavgifter inte räknas. Saxat från Martinspoker Only rake from cash tables is included (not tournament fees). Det står inget om att turnerings-VIP inte räknas. Dock så räknas inte turneringsavgifter med i raken som man ska få tillbaka procent av. OK det har du kanske helt rätt i. Blir osäker på om jag kanske missförstod det hela nu när du säger det. Dock blir det väl lite av samma effekt? Spelar man enbart turneringar och kommer upp i över 1000VIP (kanske inte så troligt men för sakens skull) så har man ju ingen rake att få sina 20% av. Nåja, det är kanske lite hårklyveri. Citera
Recommended Posts