Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eftersom i stort sett alla 24Network/B2B-skin lanserar VIP Cashback Gold, tänkte vi samla diskussionerna kring det här, eftersom de frågor som uppstår oftast kommer gälla samtliga siter med VIP cashback Gold.

Har ni frågor om cashbacken, som specifikt rör en site tar ni det i respektive sitetråd, annars här.

• Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? Har jag missuppfattat det kanske

Vi på B2B kallar det för Cash Back (även om det egentligen är rake back). Skillnaden på det nya VIP Cash Back GOLD jämfört med den vanliga cash backen, är förutom den högre ersättningen att nu får du tillbaka av det du har betalat i rake, och inte en fast summa för antalet VIP.

Postad

VonClopt:

Du får nog antingen eller. Så tror man att man rejkar ett belopp som motsvarar mer än vad man får tillbaks idag från Vippen så är ju valet ganska lätt.

Off topic:

Vad är det för skillnad? Är det att det heter VIP cashback som gör det fritt fram att lanseras här på pf.nu. Jag menar rakeback som rakeback? Är ju som en vanlig rakebacktrappa som erbjuds av flera sajter, skillnad nu är att % ändras beroende på hur mycket vipp du generar istället för $$.

Jaja trevligt är det iaf. :diamond:.

God Afton

Postad

För en som sällan fattar något, varför är det ok att diskutera rakeback i just detta ämne med väldigt förbjudet annars?

För som Goodguyspoker säger så är det ju egentligen rakeback.

Säger inte att det är fel, men jag undrar varför.

Postad
alltså gäller det både RB och vip cashback nu på b2b eller? :roll: Har jag missuppfattat det kanske

Du kan tyvärr inte få båda samtidigt. Man väljer vilken vill man vill ha.

MVH

BestPoker

okej tack, isf väljer jag bara vip cashback bättre enligt mig

Postad

Angående rakebacksemantiken: I reglerna står det att diskussioner kring cashback och liknande som erbjuds

a) direkt från sajterna

b) till alla kunder

enligt exempelvis Pokerchamps cashback, eller B2Bs cashback är okej. Det vi inte vill ha är en massa spam från rakebacksajter, som ni säkert förstår.

Generell sänkning av raken (för alla spelare) = bra

Spam = dåligt

Nu är färvisso inte Gold Cashback för alla spelare, man måste först ha anmält sig med ett mail till sajten, men det är tillräckligt nära "alla spelare" för att det ska vara okej.

Postad

VonC:

okej tack för svaren. Men jag kör med 100€/1000vip, det är nog bättre än detta. Gäller detta på alla b2b siter eller bara på endel?

Ovan är väl inte VIPcashback. Utan det är väl ett speciellt avtal du har med din sajt? Enligt VIP cashbacken så ska du 10€/1000vip... 250€/10 000vip osv.

Postad

Jag fattar inte den nya strukturen riktigt.

Anta att jag spelar 450 VIP i månaden

Hur mycket cashback/rb kan jag då få?

Är det beroende på hur högt jag spelar (som normal rb) eller hur många VIP jag spelar in?

Postad

Är det beroende på hur högt jag spelar (som normal rb) eller hur många VIP jag spelar in?

Du får noll euro med Goldcashbacken får jag det till....

Postad

Du måste spela minst 500 VIP för att få VIP Cash Back GOLD. Spelar du 500 VIP får du €25. När du kommer upp till <1000 får du normal rake back fast i olika nivåer som du kan se i andra inlägget.

Postad

Det är beroende på hur många vip man spelar in..

Postad

En sak som kanske bör nämnas när det gäller denna VIP CashBack Gold är att VIP-poäng intjänade i turneringsavgifter inte räknas.

Saxat från Martinspoker

Only rake from cash tables is included (not tournament fees).
Postad
En sak som kanske bör nämnas när det gäller denna VIP CashBack Gold är att VIP-poäng intjänade i turneringsavgifter inte räknas.

Saxat från Martinspoker

Det står inget om att turnerings-VIP inte räknas. Dock så räknas inte turneringsavgifter med i raken som man ska få tillbaka procent av.

Postad

Saxat från Martinspoker

Det står inget om att turnerings-VIP inte räknas. Dock så räknas inte turneringsavgifter med i raken som man ska få tillbaka procent av.

OK det har du kanske helt rätt i. Blir osäker på om jag kanske missförstod det hela nu när du säger det.

Dock blir det väl lite av samma effekt?

Spelar man enbart turneringar och kommer upp i över 1000VIP (kanske inte så troligt men för sakens skull) så har man ju ingen rake att få sina 20% av.

Nåja, det är kanske lite hårklyveri.