Gå till innehåll

Ta bort denna plz :) - LongAgo


LongAgo

Ska LongAgo fortsätta med denna dagbok?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska LongAgo fortsätta med denna dagbok?

    • Ja
      11
    • Nej
      3
    • Vem bryr sig
      4


Recommended Posts

  • Svars 439
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1 när du setar dina cowboys:

 

pre-flop: ok, som lösaggro skulle jag slagit upp till 2.5-3 men de spelar ingen roll :P

 

flop: jag pottar ofta här, eller åtminstone 3/4 pott för att få i princip alla utan Ac att kasta..

Det jag skulle komma till var turn-spelet, jag tror att han blir lite desperat över att hans förmodade A klöver inte fyllt ut färgen än och känner svaghet i ditt 5 bet (16pott) och försöker få bort tex ensam kung. Slå upp den till 14-16$ här känns bättre.

 

River: blank, skönt. Vi är nästintill bara slagna av floppad färg. blixtsyn, har han färgen är det tråkigt, men vad ska han ha liksom ;)

 

Lite konstruktiva förslag/tankar bara ! ship it! vad hade han? Floppade nöten?

 

 

hand 2: känns spontant som QJ när han checkar bakom på turn. Skulle lika gärna kunna vara ett set som fyllde kåk men knappast troligt. Kanske skull re-raisat till 6 på flop för att lägga vid omslag. Nu blev ju turn skön men utan direkt info. River helt rätt att bomba tillbaka, AA betar han ut på turn så den känns avlägsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, hamnade i en knepig situation här. Om någon ensam själ vill ge lite feedback så vore det väldigt väldigt bra.

 

Ett tips i framtida såna här situationer (generellt när du har en stark hand, och i synnerhet i multivägspotter) är att du INNAN du gör nånting försöker tänka igenom vad du vill / inte vill ska hända. Här hade jag ganska instinktivt donkat floppen t.ex, hoppats på att PFR slog om, och jag hade då haft ett mycket enklare beslut än vad du har nu, beroende på vad som hände efter det. Hade jag tänkt en stund aktivt på det i just den här handen hade jag på floppen - innan jag gjorde nåt - kommit fram till att "jag vill INTE att PFR ska CB:a och nån annan slå om". Är du med? Sen finns det ytterligare starka anledningar till att donka, som att du t.ex har världens dragbräda ute och att ett färgkort + massa andra kort direkt dödar din hand.

 

Som spelat tycker jag du får folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...