Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Såja, min tableimage är nog lös och jätteslaskig då jag hinkat ett par småbluffar, missat en coinflip (där jag dock inte visade) och varit bara Parre. Fi har inte spelat sådär jättelöst och aggro, han är regular men minns inte hur han lirar.

Hur som helst, spelet är 5/10 och effektiva stackar runt 1900.

Preflop:

Jag övermörkar såklart UTG. Tre limpare till min övermörk och jag knackar stålhanden A2o.

Flop:

AJ2r

Såja - nöten.

Jag betar 70, Fi raisar till 270. Resten foldar.

Fråga 1: Slå om nu eller inte?

Jag väljer syn. Potten är väl nu på ca 600.

Turn:

AJ2 8 (eller nia - spelar ingen större roll - nu ligger färgdrag ute)

Vad är bäst spel nu?

Jag väljer att checka, då betar Fi 400. Jag har 1100 till bakom.

Vik eller ställ?

Postad
Jag hade satt fi på pocket JJ i det läget

lol? vad e det för en jävla slutsats. Som att sätta han på AAA bar för han raisar. Imo att parre övermörkade kan han ha vilken jävla skit som helst. Jag hade slagit om med alla par och ibland även draghänder för att se om parre verkligen träffat floppen eller bara bluffar.

Det som e roligt med att mörka e att man verkligen kan spela handen som man träffat nöt för det e så svårt att sätta en HD på en spelare som mörkar.

Just därför tror jag Fi om han är en bra spelare (och parre e lös) slår om de flesta gångerna på flopp.

Jag hade ställt alla dagar i veckan (självklart spelar read in på motspelaren)

Så länge han inte är den ubertighta så hade jag ställt på turn. Förmodligen sitter fi på Jx eller Ax, du har han.

Thats my opinion Parre!

Vad hade han förresten?

Postad

Jag ställde turn.

Han stekte i nästan en minut.

Jag visar A2 efter en blank river.

Det är klart han har AJ. Sånt som händer när Parre har en hand en gång i livet.

Postad

Men visst borde han kuna göra samma spel med typ AT eller bara ett ess i det läget? Alltså slå om på flop mot mig eftersom jag självklart måste vara tom för jag är Parre (det är klart att jag betar ca pott tom rätt in i fyra spelare ur position...)... och det är tillräckligt många på Sviten som betar Ax igen på turn mot mig när jag checkar för att mitt omslag ska vara okej, även om jag eg. inte slår speciellt mycket på turnen.

När han stekte på turn och synade först efter stekande var jag ju säker på att han hittat en heroisk syn med bara paret, sjuka tilten när man får AJ upprtryckt i nyllet! ;)

Postad
Stort spel att limpa AJo

Nötspel med tiltbalten i övermörk :D den gör man 8 dagar i veckan

Äh bättre att höja ju, jag knackar ju A2-stålet om det är limpat till mig för det mesta men en höjning i tidig position, då tänker man "vänta, det här kan bli en stor pott" och smackar på en fet re-raise till 300-400 preflop. Sedan är det bara att syna med AJ och syna ner mitt pottbet på flop och stacka mig när jag visar A2 oträffat. Du vet ju att jag är så dålig ;)

I denna hand spelar det ingen större roll ifall han höjer eller limpar, hade han höjt hade jag väl troligtvis orkat hitta synen och ta en flop, sen hade degen varit inne.

Nötspel på Sviten från samma session lite tidigare:

Tiltbalten har övermörk. En shortstack ställer för 500 rakt av preflop. Tiltbalten viker J5o. Lite senare har tiltbalten knappen. Shortstack limpar, CO höjer till 40, tiltbalten re-raisar till 140 med AQ, shortstack ställer för ca 400, tiltbalten synar. Shortstackens JJ står hela vägen. Nötspel.

Postad

Tiltbalten har övermörk. En shortstack ställer för 500 rakt av preflop. Tiltbalten viker J5o. Lite senare har tiltbalten knappen. Shortstack limpar, CO höjer till 40, tiltbalten re-raisar till 140 med AQ, shortstack ställer för ca 400, tiltbalten synar. Shortstackens JJ står hela vägen. Nötspel.

Ja, why not? Tiltbalt (troligen ocksa han shortstackad) mot tight-aggro shortstack tar ju en coinflip for manadslonen nar som. Vad ska han ha liksom?

Postad

Ja, why not? Tiltbalt (troligen ocksa han shortstackad) mot tight-aggro shortstack tar ju en coinflip for manadslonen nar som. Vad ska han ha liksom?

Detta var när jag var nykter och otiltad och satt med fullt maxinköp på 2 lax - klart jag synar med AQ, orka med jobbiga småstackar som ska ställa preflop, spelet är ju roligt först postflop... :)

Postad
Att jag sedan skulle backa hela månadslönen och ta banklån om jag trodde mig ha en 40/60 är en annan sak ;)

Now now parre... Banklan? Du kan alltid ringa snalla farbror Jennez... ;)

Lite hogre ranta men en battre avbetalningsplan... 8-)