Gå till innehåll

NLT - Gratis stegdrag, synstationsvarning?

Recommended Posts

Postad

Detta är min första HH. Kände mig efter handen som en synstation. Borde jag höjt på någon gata? Kanske foldat?

Bakgrundsfakta:

Har nyligen börjat spela på PartyPoker (spelat på andra ställen innan) och är förvånad över den usla spelarkvaliten. Jag känner att jag spelar ut dom flesta post-flop vilket har gjort att jag i sen position har spelat fler och fler starthänder (framförallt draghänder). Jag räknar ofta också med bra implicita odds då jag fått många minst sagt suspekta syner dom senaste dagarna.

Bordsstämning

Vanligt NL$100-bord enligt mig. Spelar totalt tre bord samtidigt vilket gör att jag inte har dunderkoll på spelarna. Ingen har dock utmärkt sig som total knäppgök. Förlorade mitt första inköp med en riktigt dålig syn med TPTK mot tvåpar. Men har efter det byggt upp min stack till $150.

Total number of players : 8

Seat 1: Trucken ( $181.85 )

Seat 2: Borak333 ( $130.85 )

Seat 3: Mockasin ( $150.3 )

Seat 6: JadeStar ( $250.15 )

Seat 10: THE_SHEM ( $208.3 )

Seat 5: bulldawg99 ( $85.55 )

Seat 7: wdrzich ( $113.35 )

Seat 4: kanakka ( $92.45 )

Spelet

OpeningBetRound

Borak333 posts small blind [$1].

Mockasin posts big blind [$2].

Min tur att få betala!

** Dealing down cards **

Dealt to Mockasin [ 4:spade: 5 :diamond: ]

kanakka calls [$2].

bulldawg99 folds.

JadeStar folds.

wdrzich folds.

THE_SHEM folds.

Trucken calls [$2].

Borak333 folds.

Mockasin checks.

Inte mycket att snacka om? Hade självklart lagt ner mot höjning men en gratisflopp säger man inte nej till.

Flop Pot=7$

** Dealing Flop ** [ A :diamond: , 6 :spade: , 3 :club: ]

Helt ok flopp. Har ungefär 37% mot någon som parat esset här.

Mockasin checks.

Betta ut i första pos mot två limpare? Kanske... men check känns som det rätta valet.

kanakka checks.

Trucken bets [$5].

Mockasin calls [$5].

Med en bet på 5 in i en pot på 7 ger mig 5:13 eller 1:2,6. Med möjlighet till en fint maskerad stege tycker jag denna syn är OK.

kanakka raises [$10].

Trucken folds.

Mockasin calls [$5].

Oj. En checkraise från killen som limpade från UTG och sedan en fold av bettaren. Set? Eller ett försök att spela sitt ess klurigt? Förmodligen ett ess. $5 till i en $27-pott är väl OK att betala?

Turn Pot=$32

** Dealing Turn ** [ 5 :club: ]

Mockasin checks.

kanakka bets [$10].

Mockasin calls [$10].

Nehepp. Ingen träff. Kanakka bettar $10. $10 för att vinna $42. Mot ett par i ess har jag nu ca 30%. Synen är väl ok även fast möjligheten att få hela hans stack nu är minimal vid träff?

River Pot=$52

** Dealing River ** [ 2:spade: ]

Där satt den! Är bara slagen av 74. Detta är väl ingen möjlighet? Hur mycket ska jag betta för att få syn av A eller set? Chansar på halvpott.

Mockasin bets [$25].

kanakka raises [$50].

Han KAN väl inte ha 74?? A4 kanske för splitt? Ääh. Sätter honom all-in!

Mockasin raises [$50].

kanakka is all-In [$20.45]

Showdown

kanakka doesn't show [ K:heart:, A:heart: ] a pair of aces.

Oj. Som jag trodde då.

Resultat

Mockasin shows [ 4:spade: , 5:diamond: ] a straight, two to six.

Mockasin wins $4.55 from side pot #1 with a straight, two to six.

Mockasin wins $189.9 from the main pot with a straight, two to six.

Avslutning

Kommentarer tack!

//Mockasin 8-)

Postad
Synen är väl ok även fast möjligheten att få hela hans stack nu är minimal vid träff?

Jag tycker du motsäger dig själv där, jag skulle enbart ha synat det bettet för de implicerade oddsen, och om du inte tror att du kan få in hela hans rulle vid träff så är det en rätt dum syn :S

Fast du bör nog inte lita på mig allt för mkt :)

Postad

Jag tycker du motsäger dig själv där, jag skulle enbart ha synat det bettet för de implicerade oddsen, och om du inte tror att du kan få in hela hans rulle vid träff så är det en rätt dum syn :S

Fast du bör nog inte lita på mig allt för mkt :)

Njo... det jag menar är att de implicita oddsen, mot en normal spelare, minskar kraftigt då det räcker med en fyra för att ha stegen. Dock får jag ju allt som redan ligger i potten. Potodds gör alltså att en syn rimligtvis borde vara rätt trots att det borde vara omöjligt att få hela hans stack.