brut Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Hej Spelade igår en hand. Liknande situationer uppstår då och då. Spelar man rätt maximerar man sin vinst vilket man ju strävar efter. Ex. Du sitter ganska tidigt i FR med 43s i ruter. Limpar in och ni är totalt 4 som ser floppen ohöjd som kommer A,Q,3 rainbow med 1 ruter. Flopp och turn checkas och turnkortet är J ruter och river T ruter. Potten är $4. En spelare har checkat sedan är det vi som talar. Hur mycket ska man betta? Ska man checka? Själv anser jag att bettning är mycket bättre. Säg att man bed motståndet som ganska måttligt. Citera
Zjdanov Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 HejSpelade igår en hand. Liknande situationer uppstår då och då. Spelar man rätt maximerar man sin vinst vilket man ju strävar efter. Ex. Du sitter ganska tidigt i FR med 43s i ruter. Limpar in och ni är totalt 4 som ser floppen ohöjd som kommer A,Q,3 rainbow med 1 ruter. Flopp och turn checkas och turnkortet är J ruter och river T ruter. Potten är $4. En spelare har checkat sedan är det vi som talar. Hur mycket ska man betta? Ska man checka? Själv anser jag att bettning är mycket bättre. Säg att man bed motståndet som ganska måttligt. Låt din manliga intuition leda dig. Citera
Verdi Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 En runner runner alltså? överbetta, men inte för mycket! $6-$8. Har han inget så synar han inte ens en bet på $3 men har han nåt hyfsat så är han nästan lika trolig att syna $8 som att syna $3. Citera
brut Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 En runner runner alltså? överbetta, men inte för mycket! $6-$8. Har han inget så synar han inte ens en bet på $3 men har han nåt hyfsat så är han nästan lika trolig att syna $8 som att syna $3. Det var precis det jag gjorde och fi synade med en K. Frågan är om jag inte skulle ha bettat typ 12-15? Citera
Zjdanov Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 En runner runner alltså? överbetta, men inte för mycket! $6-$8. Har han inget så synar han inte ens en bet på $3 men har han nåt hyfsat så är han nästan lika trolig att syna $8 som att syna $3. Det var precis det jag gjorde och fi synade med en K. Frågan är om jag inte skulle ha bettat typ 12-15? Bettar man för mycket är det lätt att hamna i en situation där man bara får syn om man är slagen. Vem vid sina sinnens fulla bruk synar 15$ om man som bäst kan nå en split? Det är ju knappast rimligt att sätta dig på en bluff med fyra glada till i potten. Det är för dålig risk-reward för att den ska vara trovärdig. Citera
beachalban Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Betta turn så kan du betta mer på river. Som spelat 6-8$ som ngn sa. Citera
Nidson Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Som sagt, ett litet överbet passar bra här för att få synen av ett K. Bettar man för mycket blir det dyrt om fi har en högre färg samt att ett K kan orka hitta folden. Citera
Badjes Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Låt din manliga intuition leda dig. Citera
NiNjA Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 att checkraisa känns ju relativt tamt om hela handen gått ohöjd. har du färg draget på turn så ett litet bet där för å höjja posten samt även camoflera ett stort bet på river med 3ruter på bordet och inga bets innan känns ju aningen avskräckande. ett bet tidigare i handen kan få han och tro att du sitter på dylikt eller liknande. men vad du än gör checka inte och ge bort pengar som du förmodligen har stor chans på i denna pott. mitt tips är ett minibet på turn,. och sedan fortsätta. bettar du river endast på en 4dollars pott. så skulle jag inte rekommendera att betta mer än 1,5 om du vill ha med honom. Citera
Zjdanov Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ninja: Skulle du kunna förklara lite mer utförligt varför en minibet på turn är smart... Citera
NiNjA Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 kanske är ute och cyklar. Han har ett färgdrag.- folk har bettat på färgdrag och stegdrag för. ska han betta först på river när han uppenbart fått färgen eller bluffar får han inte ut några pengar. är potten 4dollar.. och ingen har bettat förräns ett 3dje ruter kommer upp. sitter ju antingen båda på färgen. eller den ena på ett par. kommer du då in och bettar potten får du aldrig en syn, om inte spelaren ansett dig spelat loose och tagit risker innan. du kanske kan få en call med ett 1dollars bet. bettar du på turn, vet han att du inte kan ha färgen och kan om du har tur tro att du har ett par. men jag e helt nybörjare så rätta mig gärna då jag behöver lära mig. Citera
Zjdanov Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ninja: Gick du in för att skriva rörig, undermålig och otydlig svenska lyckades du verkligen. Fattar ingenting - sorry. Citera
Recommended Posts