VikingSW Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jag har några blandade frågor och jag använder nedanstående hand som exempel. Fi är 18/13/2.7 efter ungefär 150 händer, dessutom har jag sett att han CB ofta. 1) Jag höjer i princip alltid först in i en pott, vilket innebär att jag höjer låga par även från UTG om stackarna är höga, runt 100BB eller mer. Är detta preflop spel EV+ i längden? 2) På floppen gör jag en CR fast det är en dragvänliga bräda då jag har en read att han CB ofta samt att han reraised mig preflop. Är det ok spel eller ska jag alltid betta ut här? Är Fi syn här "rätt"? 3) Jag sätter honom på ett överpar och bettar ut på turn. Jag antar att det är en given syn då han ställer mig. Hur hade ni spelat turn? Texas Hold'em $2 NL (real money) Seat 1: SB ($170.20 in chips) Seat 5: BB ($406.70 in chips) Seat 8: Hero [ 4 ,4 ] ($494.70 in chips) Seat 9: MP ($170.80 in chips) Seat 10: FI ($324.35 in chips) ANTES/BLINDS SB posts blind ($1), BB posts blind ($2). PRE-FLOP Hero bets $6, MP folds, FI bets $20, SB folds, BB folds, Hero calls $14. FLOP [board cards 5 ,8 ,4 ] Hero checks, FI bets $30, Hero bets $90, FI calls $60. TURN [board cards 5 ,8 ,4 ,2 ] Hero bets $111, FI bets $214.35 and is all-in, Hero calls $103.35. Citera
brut Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Ja syna. Mot stegen, färgen har du odds. i bland har han något skräp typ högt pocket med Tyvärr har han väl ett högre set. Så det är en viss skilnad på 44 och 88 Citera
Gila01 Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jag hade nog ställt redan efter hans bet på floppen... Jag tar gärna i dessa sammanhang hem en liten pot, än förlorar en stor. Men å andra sidan är jag inte kvalificerad för spel på NL $200. Men å andra sidan tolkar jag hans rerejs som ett överpar, och som föregående talare antyder kanske en av dom är . Citera
andpet Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Efter att ha läst din utförliga beskrivning av läget och FI (mycket bra) tycker jag mig se att du skulle ha spelat handen annorlunda. Om jag hade hamnat i samma läge mot FI hade jag valt att beta in i FI på floppen för att vid den förmodade raisen kunna ställa all-in. Detta simulerar både färgdrag och överpar (de flesta händer egentligen) vilket gör att du kan få syn av många sämre händer. På turn antar jag att FI har dig slagen då både färgdrag och många stegar är möjliga (ponera A3, 67). Dock har du ju outs mot dessa händer och med tanke på att kostar dig 100 $ att syna en 550 $ pott tycker jag att det kan vara värt en syn. Dock en inte alldeles solklar syn. Citera
VikingSW Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Om jag hade hamnat i samma läge mot FI hade jag valt att beta in i FI på floppen för att vid den förmodade raisen kunna ställa all-in. Jag tycker att det är rätt sällan FI i det här läget raisar om jag bettar ut. Efter att ha funderat känns det som om en allin på floppen hade varit rätt, men jag tror ändå att en CR är rätt spel om man vill få FI att peta in pengarna. Eller? Citera
Zjdanov Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Detta simulerar både färgdrag och överpar (de flesta händer egentligen) vilket gör att du kan få syn av många sämre händer. Och framförallt säger en bet-reraise att man har ett set. Vad kan förhållandet vara mellan set och FL-drag vid en bet-reraise? 75-25? På turn antar jag att FI har dig slagen då både färgdrag och många stegar är möjliga (ponera A3, 67). A-3 och 6-7 är oerhört vanliga reraisehänder pre-flop. Dock en inte alldeles solklar syn. Jo. Citera
Agar Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Stegarna är nog väldigt otroliga i detta läget. Re-raisen preflop indikerar högre par. Möjligt med flushen också ex AKs Vad hade han? Jag är nyfiken Citera
cOP Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Att check-ställa på flopp är inte helt dumt eftersom många tenderar sätta en på flushdraget då och hitta "hjälte-odds-syn" med en härrans massa händer Citera
VikingSW Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jag syna turn och han hade T 9 vilket var tråkigt och rätt oväntat, men känner att jag inte kunde spela handen så mycket annorlunda. Citera
Kenny_Roger Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Inget fel i att check-raisa floppen här. Och jo, turnen är en lätt syn. Klart att du vinner showdown över 1/6 av gångerna. Citera
Notbadatall Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag hade betat rakt ut på floppen, för oftast slår de om med överparet och då ställer du in med ditt set när han har raisat dig. I det här fallet hade han kanske bara synat din bet på floppen men det kan vi ju inte veta. Visst du tappar 40-60 dollar om han har typ AK som han gör ett fortsättningsbet med på floppen men det får man ta. Min erfarenhet säger att det lönar sig att beta rakt ut med set, får i princip alltid omslag av överparet om inte fi har en väldigt bra read på en. Citera
Recommended Posts