Hjort Postad 8 Januari , 2005 Rapport Postad 8 Januari , 2005 Det här programmet av Alex Selby kan användas för att spelteoretiskt lösa hold'em med en bettingrunda. Alltså det plockar fram den strategi som gör att motståndaren måste köra samma strategi eller i snitt förlora mot dig om ni bara betar preflopprundan och sedan rullar ut korten. Nu kanske det här inte verkar så väldigt användbart i de flesta pokersituationer, dels eftersom det tillkommer rake (något som förändrar strategin supermycket) och dels eftersom det förekommer betande i kommande rundor vilker förändrar strategin ännu mer. Men det finns en specifik pokerform där det här passar som handen i handsken, nämligen när man i en turnering är heads-up på slutet med färre än 9-10bb då det hela blir all-in kalas. Eftersom man sällan har superkoll på sin motståndare och den tillgängliga informationen är extremt knapphändig så är det väldigt användbart att känna till den optimala strategin i sådana här situationer. Särskilt som motståndaren vanligtvis inte gör det och man sålunda är garanterad en fördel om man använder den. Det kan också vara väldigt intressant för att få en känsla för hur lös man faktiskt ska vara. Nu suger jag för tillfället på programering, men om någon vänlig skäl här känner för att köra koden för NL (alternativt potlimit) och publicera listorna med händer för några stackstorlekar så skulle jag bli jätteglad. Citera
jezaja Postad 8 Januari , 2005 Rapport Postad 8 Januari , 2005 Problemet verkar vara att programmet i sig bara är matematik och är således svårt o få något grepp om Den ser ju inte heller till hur mkt pengar du har, så det hade varit nästan ett helt annat program för att få den att förstå all-in-konceptet, dock förenklas det ju något när man slipper fler höjningar än en per runda men fortf svårt. Synd att inte jag har tid o titta mer på detta tyvärr, för mkt jobb o för lite fritid (och man vill ju gärna lira lite i mellanåt också) Citera
Hjort Postad 8 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2005 Attan, någon annan som har lust att ta sig en titt? Vet att vi har mycket mattenördar på forumet. Citera
Matteprof Postad 8 Januari , 2005 Rapport Postad 8 Januari , 2005 Attan, någon annan som har lust att ta sig en titt? Vet att vi har mycket mattenördar på forumet. Öhhh? Inga namn va Jag är ju inte mattenörd längre. Nu är man ju en ekonomnörd så jag passar Citera
Hjort Postad 8 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2005 Nu är man ju en ekonomnörd så jag passar Låter som någon vill ha sitt nick ändrat till "Ekoprof"? Citera
jezaja Postad 8 Januari , 2005 Rapport Postad 8 Januari , 2005 Har du mailat honom som gjort det med samma frågeställning, han bör ju ha mkt lättare än någon annan att fixa till det. Citera
Hjort Postad 8 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2005 Har du mailat honom som gjort det med samma frågeställning, han bör ju ha mkt lättare än någon annan att fixa till det. Ehh, jäkligt sant. Tänkte inte på det eftersom det är ett rätt gammalt projekt. Will do. Citera
Hickmott Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Har du mailat honom som gjort det med samma frågeställning, han bör ju ha mkt lättare än någon annan att fixa till det. Ehh, jäkligt sant. Tänkte inte på det eftersom det är ett rätt gammalt projekt. Will do. Fått något svar? Låter ju intressant det här... //Hickmott Citera
Hjort Postad 11 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2005 Fått något svar? Låter ju intressant det här... Nej det har varit alldeles för jobbigt att skriva några rader epost. Jag har helt enkelt inte haft det i huvudet ordentligt, varit mycket att göra senaste tiden. Citera
thorin Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Du har bytt namn till Hjort nu, du kör playboystilen ala thorin? Citera
Recommended Posts