Gå till innehåll

Spela SNG på 3 olika klienter samtidigt?


Candide

Recommended Posts

Att hitta bra pokersajter för sit and go-spelande om man hungrar efter bananer är inte lätt då det trafiken på dessa sidor ofta är väldigt låg. Om man vill multi-tabla sng på $22-33nivån så är det nästan bara stars och party som gäller.

 

Så jag tänkte att om jag signar upp på exempelvis PurpleLounge, William Hill och Full Tilt, och sen fördelar min bankrulle jämt mellan dessa så borde jag väl alltid ha action?

 

Ni som har erfarenhet av att spela på många klienter samtidigt kan väl berätta lite hur det är, t.ex. om det segar ner datorn mycket eller om det finns andra fallgropar som man inte tänker på.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört på Ladbrokes, PokerStars och UltimateBet (inte för att jaga bananer, men för att många blir förbannade på faktumet att man spelar många bord. 2 på varje site uppfattas ju som att jag bara spelar 2 bord, istället för 6 som är verkligheten.) samtidigt och ser inga problem prestandamässigt. Har en 2.41 GHz AMD Athlon 64 med 2 GB RAM, som jämförelse.

 

Det enda är väl om gränssnitten ser mycket annorlunda ut, så man måste lägga koncentration på att verkligen trycka på rätt knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Playteen,

 

Blir folk förbannade över det?

Och, om dom blir det, är inte det bra? :)

 

Ja... eller flera faktorer påverkar beslutet att inte spela många STT på samma site samtidigt:

  • Förbannade:
    Om beslut upprepat skulle ta lång tid (pga telefonsamtal, läsa DN, TV-program, flickvännen) antar de att orsaken är att jag inte kan hantera 6 bord och en diskussion startar ang lämpligheten i att spela flera bord. Förbannade motspelare kan antagligen vara bra inkomstmässigt (vilket jag antar att du syftar på), men jag har hellre återkommande glada/nöjda kunder. Samt att jag också hellre har har trevliga chat-konversationer än irriterade.

  • Rädda:
    Motspelare tror att jag, eftersom jag spelar så många bord, är en riktig ringräv på poker och alltid har nötterna. Får dålig action på mina händer.

  • Begränsning:
    Vissa siter låter en inte själv välja hur många bord man kan hantera att spela. Ladbrokes t.ex. har bestämt att 5 är mitt tak. Dessutom "dör spelet ut" på morgonkvisten och då är det fint att börja glida över med lite bord till en annan site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjda kunder?

Du menar att folk eventuellt inte skulle sätta sig vid bordet för att du är seg? Jag tror du har för höga tankar om dig själv :)

 

Ang att folk ogillar en så bör det vara bra tidigt i turneringen, och dåligt sent i turneringen.

Ang att folk tror man är nutpeddler så bör det vara knappt märkbart tidigt i turneringen, men bra ju längre turneringen lider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dettta är faktiskt något jag gått och funderat på en tid nu. Just nu kör jag på Full Tilt men skulle gärna vilja ha en till sajt att köra på. Party och Stars kör jag inte på för tillfället av orsaker som ni säkert kan förstå ;)

 

Just kl. 11-15 är det extremt dålig action på Full Tilt, så en till sajt vore perfekt. Funderar på Ongame och Ultimate Bet.

 

Hur är det på UB? Mkt action?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt bra med action på ongame men Eurobet är iaf en klient jag aldrig kommer använda igen...bl.a. registrerades inte två av mina vinster och supporten ignorerade mig totalt.

 

Efter att ha ringt och tiggt bananer på olika sajter på B2B så har jag blivit informerad att försäljningen kommer att börja på allvar om nån månad eller så, och förhoppningsvis kommer det det bli hyggligt med spelare där när ryssen kommer:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt bra med action på ongame men Eurobet är iaf en klient jag aldrig kommer använda igen...bl.a. registrerades inte två av mina vinster och supporten ignorerade mig totalt.

 

Efter att ha ringt och tiggt bananer på olika sajter på B2B så har jag blivit informerad att försäljningen kommer att börja på allvar om nån månad eller så, och förhoppningsvis kommer det det bli hyggligt med spelare där när ryssen kommer:)

 

Ok, låter bra!

 

Hur är det på Prima och Ultimate Bet då? Bra/dålig action? Tänker på inköp mellan $22 upp till $55...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...