Wiznakh Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Jag har varit tvungen att ta ut hela min BR på ca 1000$ till utgifter IRL (typ turkietresa) och ska nu återigen bli stejkad av en polare. Han har stejkat mig tidigare, och då har jag plussat friskt, förra gången hade vi en 50/50 deal och plussade ca 10000 SEK var. Jag anser mig själv vara en vinnande spelare,i alla fall på sngstror jag har spelat tillräckligt mycket för att bevisa det även om jag inte för någon statistik. Klonkar dessutom rätt friskt på MTTs ibland också och ligger rätt stort plus där. Hur som helst, jag ska lira 22$ SNGs på fulltiltpoker med 27% bananer. Frågan är nu, vad är en bra deal för stejkning när jag anser, och han som stejkar mig anser, att jag är en vinnande spelare? Citera
slicken Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Vad är stejking om man får fråga? Citera
hf89fc Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 att han spelar med hans vänns pengar och vännen får en del av det han vinner Alltså exempelvis att han får 70 % av 2k dollar medans vännen får 30 % Citera
fhaugen Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 60% till han och 40% till dig. Bananerna tar du. Citera
ulaf Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Är bananer kodord för "det-som-inte-får-nämnas-vid-namn-på-www.pokerforum.nu"? Citera
toppace Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Är bananer kodord för "det-som-inte-får-nämnas-vid-namn-på-www.pokerforum.nu"? mmm men säg inget till QoS! Citera
gdaily Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Rensat bort en hel del (och det är inte bananplockningen jag rensat, utan folk som tyckt att könsumgänge med djur är en lämplig sak att ta upp i en sådan här tråd). Skärp er, eller ni blir utkastade Citera
DaPine87 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Blev allafall så att jag står för cashen och förlusten om det blir någon sådan, och så delar vi 40/60(han får 60) på både bananer och spelresultatet... Citera
Sagge Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Blev allafall så att jag står för cashen och förlusten om det blir någon sådan, och så delar vi 40/60(han får 60) på både bananer och spelresultatet... Har du ett "stejkavtal" där du står för cachen och förusten, men du får ta en liten del av vinsten? Låter snarare som att du lånar pengar mot ränta..... Citera
Largo-Sama Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Blev allafall så att jag står för cashen och förlusten om det blir någon sådan, och så delar vi 40/60(han får 60) på både bananer och spelresultatet... Har du ett "stejkavtal" där du står för cachen och förusten, men du får ta en liten del av vinsten? Låter snarare som att du lånar pengar mot ränta..... Gissar att DaPine är stejkaren. Citera
JoeFalk Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Den dealen tyckte jag va mkt bra. Iaf som kompis deal, annars vore nog 50/50 mer affärsmässig pga risken. GL both of u guys Citera
pagelius Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Det beror ju helt på hur mycket man bestämt att den stejkade ska spela. Om jag skulle stejka någon för att spela SnG skulle jag kräva 95% av vinsten för 1 SnG, men kanske bara 20% för 1000 st. Citera
Recommended Posts