PokerTriss Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nån som har synpunkter på om man ska grinda på FR alt SH bord ? Citera
kfluffie Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ska du Grinda så är det FR. Mer Read-beroende ju mindre spelare det blir. Dra upp en 8-10 FLFR-bord så är det bara grinda på. MVH //KF Citera
PokerTriss Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men dom flesta som skriver dagbok här verkar spela SH. Dock verkar det vara rena berg-o dalbanan! Citera
jojje2k Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 snabbare vinster och förluster på sh medans det går stabilare uppåt på fullring. men SH ftw Citera
minucci Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 SH om du spelar för att det är kul och vill utvecklas. Citera
PokerTriss Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Citera
minucci Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Då tror jag att fonder är något för dig. Citera
kfluffie Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Om du multitablar ganska många FR-bord så kan du dra in en fin hacka i timmen. Men sedan rekommenderar jag att du spelar 1-2 bord där du tänker efter vad du gör, analyserar extra noga etc. och på så sätt så kommer det konceptet även tas över till ditt multitablandet (dock inte lika djupt p.g.a. mindre read etc.). Många bord: Hög $/h Mindre bord: Mindre $/h men mer utvecklande. MVH //KF Citera
Sagge Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Gå tex handels och skaffa dig ett bra kneg. Men gällande pokern torde du då hålla dig till 10-manna. Om du absolut vill undvika varians är nog spelstilen viktigare än SH vs Fullring. Men du får vara beredd på att du inte kan spela världens mest lönsammaste poker om ett av dina mål är att undvika att det svänger lite... Hur som, lycka till!!! Citera
kharma Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Då tror jag att fonder är något för dig. Haha, det var det bästa jag har hört på länge, sant är det också Citera
PokerTriss Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Nu var det väl variansen inom poker som jag tänkte på din lustigkurre ! Citera
Klyka Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Då tror jag att fonder är något för dig. Dagens! Citera
heltok Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! FLT FR följ 500BB-regel. Citera
Baloos Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! FLT FR följ 500BB-regel. Bättre upp. 5CS med tableselection, i det närmaste riskfritt. Tror jag skulle kunna hålla mig flytande i åratal med 30BB. Citera
dlinder Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Bättre upp. 5CS med tableselection, i det närmaste riskfritt. Tror jag skulle kunna hålla mig flytande i åratal med 30BB. Hehe. Men då är det inte särskilt höga stakes va? Vilket nätverk? Citera
Stinkbock Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! Då tror jag att fonder är något för dig. loool Citera
Uppenberg Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ute efter att tjäna pengar långsiktigt med så lite varians som möjligt ! om du anser att du är mycket bättre än dina motståndare så kan du nog tjäna mer på SH. Och variansen är inte mycket större om inte mindre förutsatt att du slår dina motståndare Citera
Baloos Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Bättre upp. 5CS med tableselection, i det närmaste riskfritt. Tror jag skulle kunna hålla mig flytande i åratal med 30BB. Hehe. Men då är det inte särskilt höga stakes va? Vilket nätverk? Nej, det var rätt länge sen och inte så höga stakes. Paradise tror jag att det var. Problemet med 5-stöt är ju att det inte blir lika roligt när motståndarna börjar bluffa bra. Kassa motståndare däremot, det är nästan som att dom spelar med öppna kort. Citera
Jimbolito Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 TH NL FR är nog att föredra om du vill ha en stadig uppgång. Som någon tidigare sa så kan man lyckas med det på SH oxå. Men vid FR kan du lira fler bord, och korten jämnar ut sig mkt fortare. Men sen så utvecklas man inte lika mkt heller som pokerspelare. Citera
eddiemedusa Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Den pokervarianten som det svänger minst i vad jag vet så är det väl SnG:s 10 manna.. Vilken nivå du än väljer. Citera
Recommended Posts