Gå till innehåll

NLT - Sjuk snubbe som drar ut med skräp!


ades_va

Recommended Posts

Bakgrundsfakta

Medel med tanke på limiten, men lite halvlös/aggressivt.

Killen jag möter är extremt loose aggressive.

 

HH

Game # 029,218,579 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Torreblanca"

Game ended Thursday 2005-Jan-06 11:43:18 PM GMT

 

Players:

hq1 (EUR 89.50 in seat 2)

matte21 (EUR 131.00 in seat 3)

itb (EUR 88.00 in seat 4)

ades (EUR 208.75 in seat 5)

vs83 (EUR 249.00 in seat 6)

 

Dealer: matte21

Small Blind: itb (0.50)

Big Blind: ades (1.00)

 

ades was dealt: Kc - Qs

Inte bästa handen, men bra nog 5handed med denna bordsstämning.

 

vs83 Call (1.00)

hq1 Call (1.00)

matte21 Call (1.00)

itb Call (0.50)

ades Raise (1.75)

vs83 Call (1.75)

hq1 Raise (5.00)

PP? Kanske suited connectors.

matte21 Call (5.00)

itb Fold

ades Call (3.25)

vs83 Call (3.25)

 

Flop Kd - 2d - 4c

Träffar TP med Q kicker, och den enda jag ens skulle kunna placera på AK/AA/KK utan extrem-höjningar pre-flop är vs83, set är jag inte heller orolig för då det ofta slowplayar dessa vid de bord jag är på.

 

ades Bet (15.00)

Höjer bort färg/steg-drag.

vs83 Fold

hq1 All-In (83.50)

Han har bluffat förut med helt värdelösa kort, denna gång skulle kunnat vara en fälla men jag tvivlar starkt.

matte21 Fold

ades Call (68.50)

 

Turn Kd - 2d - 4c - 3h

River Kd - 2d - 4c - 3h - 4s

 

ades shows: Kc - Qs (two pairs, kings and fours)

hq1 shows: 3s - 3c (a full house, threes full of fours)

Han träffade alltså kåken med helt värdelösa potodds.

 

hq1 wins: EUR 190.00 (with a full house, threes full of fours)

Rake: EUR 2.00

 

HH2

Game # 029,219,568 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Torreblanca"

Game ended Thursday 2005-Jan-06 11:46:05 PM GMT

 

Players:

hq1 (EUR 189.00 in seat 2)

matte21 (EUR 120.75 in seat 3)

itb (EUR 86.00 in seat 4)

ades (EUR 118.75 in seat 5)

vs83 (EUR 249.25 in seat 6)

 

Dealer: vs83

Small Blind: hq1 (0.50)

Big Blind: matte21 (1.00)

 

ades was dealt: Ah - Ac

AA rakt efter QQ, inte så jätteilla.

 

itb Fold

ades Raise (3.00)

Vill ändå ha med mig nån.

vs83 Call (3.00)

hq1 Call (2.50)

matte21 Fold

 

Flop Qs - 7h - Kh

Bra flopp, tror inte nån har QQ, KK vid detta bord utan att re-raisa pre-flop.

 

hq1 Check

ades Bet (7.00)

vs83 Fold

hq1 Call (7.00)

Då han bara synar tror jag inte han har KQ heller, antar K med hög kicker.

 

Turn Qs - 7h - Kh - Qc

Aj, borde para sig, tror som sagt inte att han sitter på damen men man kan aldrig vara för säker.

 

hq1 Check

ades Check

 

River Qs - 7h - Kh - Qc - Qd

Happ, jag sitter nu alltså med nötkåken efter KK.

 

hq1 Bet (18.00)

Om han har KX som jag placerade honom på så tror han nu inte längre att jag kan vinna på kicker och bettar därför ut hårt med inget att förlora.

ades Raise (50.00)

Höjer honom och vill att han ska syna.

hq1 All-In (161.00)

Hmm, nu börjar jag tvivla. Men tror fortfarande inte att han sitter på Q med tanke på att han synade mitt bet på floppen.

ades All-In (58.75)

hq1 Payback (70.25)

 

hq1 shows: 5d - Qh (four of a kind, queens)

Jaha, han synar alltså pre-flop raisen med Q5o och lyckas till slut hitta sitt fyrtal.

ades shows: Ah - Ac (a full house, queens full of aces)

 

hq1 wins: EUR 239.50 (with four of a kind, queens)

Rake: EUR 2.00

 

 

Vad kan jag göra mot såna här torskar?

Vart spelade jag fel?

 

och så slutligen, när kommer min RP, QoS ? :)

 

* Morgon RP, men jag måste ju få sova lite ;) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #1 Preflop - höj pott, synen av hans allin på floppen verka rimlig om han har visat många sjuka bluffförsök tidigare som du skriver.

 

Hand #2 jag skulle nog bettat turn för info, annars var det fint spelat .

River synen är tveksam - det luktar fyrtal som fan och få spelare skulle spela en KKQQQ på det där sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl snarare att jag _ville_ tro att han hade K snarare än att han skulle ha det. :/
mm jo..det händer nog alla att dom väljer motståndarnas kort istället för att se realistiskt vad dom förmodligen har,

 

ett annat ex är om du har TT och en tight spelare höjer före floppen(AK,AA eller KK för att förenkla) och bettar pot på en 479 flopp och så bestämmer man sig för att syna ihopp om att han har AK.

 

Det finns mycket pengar att tjäna in på att inte se bluffar som inte finns och det är en av mina största läcker i mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipp er....

 

Hur många härinne lägger sig med Kåk????

 

Det är såna gånger det svider bara.... vad gör man...man lägger sig iallafall inte...

 

Antar att du vill ha ÄRLIGA svar ades_va....

 

Alla kan ju sitta i efterhand o säga att dom foldar en kåk..men irl, själv har jag aldrig gjort det.... Dom som påstår att dom gör ljuger antagligen...eller så förlorar dom i långa lopper på det ändå så...

4-tal är ju inte direkt nåt att va rädd för..man förlorar nog mer på att folda mot dom som bluffar med det...

 

Ibland kostar det att spela helt enkelt..man kan inte vinna allt...

 

Jag antar att han inte gick vinnande från bordet om han satt kvar en stund..eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen en tomte som lyckas med smått otroliga saker även här. Börjar finnas många såna här inlägg på detta forum nu. :lol:

 

Förstår din tanke preflop i hand #2 när du inte rasiar för mkt för att du vill få syn. Men din raise preflop är på tok för vek och det även fast jag ser det nog lika otroligt som dig när han synar med Q5. Farligheten med en liten raise preflop är att få syn från många håll vilket minskar din chanser till att ta hem potten. Din read på motståndarnas händer blir heller inte lika starka vid ett mindre bet där många väljer att syna.

 

Flop Qs - 7h - Kh

Bra flopp, tror inte nån har QQ, KK vid detta bord utan att re-raisa pre-flop.

 

Det här är ingen vidare bra flopp för dig som jag ser det. Finns många händer här jag skulle ha en viss respekt för. Dock gillar jag ditt bet efter floppen.

 

Sen är det bara att hålla med greywolf att ett bet efter turnen ses som givet i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilka jag spelar mot, hur mkt pengar det ligger på bordet, vad det kostar att gå med...och hur mkt pengar vi har i våra högar, vilka som har höjt, vilka som har checkat......

 

Du är väl inte ny på poker poker heller antar jag?

 

Nej jag är inte så ny. Ledsen att jag skrev ett så sarkastiskt inlägg men jag ville bara visa att en kåk inte alltid är så jättebra. I handen jag beskrev kan du väl knappast calla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det händer att jag callar en sån hand...

 

Det händer även att jag vinner den oxå...om du nu undrade...men då spelar jag såklart inte enbart på korten utan på allt omkring oxå...

 

det är ju en ganska uppenbar risk för bluffar där, 1a killen går in med Par i Q, den 2a bluffar och du har kåken... (Det beror ju på mer än korten på borden..hur dom spelat fram till rivern m.m m.m...

(Och visst lägger jag mig ganska ofta oxå, så ni behöver inte kommentera att det är ett uselt spel 9ggr av 10)

 

 

Och om vi nu håller oss till ämnet.... Så har jag kåk och det ligger en triss på bordet....då synar jag väldigt ofta...

 

Jag tog inte illa upp..jag är aggressiv av naturen.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ursäkta då..läste lite för snabbt.....men varför skulle bara person nr 1 bluffa... Han har ändå 3 händer kvar i spelet att slå med en bluff isåfall.....tufft läge skulle jag vilja säga....

 

Och som sagt...jag lägger mig ibland oxå...MEN det är inte mig och mina spel vi snackar om här....

 

Var god läs första insändaren längst upp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 skulle jag troligen syna ner vid hans första bet på rivern, men sen är jag kanske lite feg också.

Jag känner mig också lite synsugen där faktiskt, åtminstone om man känner sig tvungen att göra en tveksam syn mot en återhöjning. Fast och andra sidan kan det vara så att man faktiskt oftare får mer värde på motståndarens syn när han har KKQQQ än man ger upp de gånger han har KQQQQ. Orkar inte räkna riktigt på det nu, pengarna är antagligen så pass grunda att man kan fiska lite value.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad som var så tomtigt med hans spel.

 

Första handen så re-raisar han preflop, ändå får han dig att stoppa in hela stacken med toppar, nästbäst kicker. När jag blir re-raisad all-in i det läget släpper jag nog KQ utan monsterread, jag gillar faktiskt hans spel där. Han anar väl svaghet, tror han kan få dig att släppa din hand, han representerar ju inte direkt 33 utan snarare typ AK/AA där... Dessutom har han satt upp dig i ett perfekt läge för att få bra betalt för senare monsterhänder. Eller så är han bara en dum tomte, möjligheten finns såklart också.

 

Hand 2 är bara rakt av jobbig och extremt svårfoldad på rivern, i alla fall för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev tidigare så är han en extremlös tomte och har dragit till extrema bluffar förut.

Första handen antog jag följade.

Hans stora raise pre-flop betyder antagligen lågt pp då han föredrar att slowplaya starka händer, och vill gärna köpa blindsen här.

Hans stora raise betyder att han missade sitt set och vill köpa alla blinds,

med set hade han checkat.

 

Den andra handen har jag nu kommit fram till tre fel från min sida.

För liten raise pre-flop(fast jag höjde så lite för att jag vill ha med mig fler), dumt att inte bara syna ner hans höjning på rivern, och slutligen, om jag nu ändå hade valt att raisa honom till 50 sen, varför la jag mig inte bara när han re-raisade all-in?

Jag antog nog att han gjort detta vid KKQQQ också men det är alltid bättre att ta det säkra framför det osäkra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ursäkta då..läste lite för snabbt.....men varför skulle bara person nr 1 bluffa... Han har ändå 3 händer kvar i spelet att slå med en bluff isåfall.....tufft läge skulle jag vilja säga....

 

Och som sagt...jag lägger mig ibland oxå...MEN det är inte mig och mina spel vi snackar om här....

 

Var god läs första insändaren längst upp....

 

Ett sista svar sen lovar jag att jag ska sluta OT-spamma tråden. ;)

 

Det jag menade med att bara första personen (att gå all in) kan tänkas bluff är eftersom ingen annan kan bluffa när första personen är all in. Tanken med en bluff är ju att motståndarna ska folda och det lär ju inte hända om han är all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...