Gå till innehåll

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

Postad

Lång grind i dag och jag slutar minus $1. Seriöst störd RNG i dag och det känns som om jag backade en massa trots att jag inte gjorde det. Låg ganska bra plus ett tag, men Ongame är alltid Ongame. Jag försöker cleara en reloadbonus på $500 och måste lira ihop 3 500PP (började i dag). Trött och arg nu.

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Vettefan om man inte borde ta ledigt från pokern några dagar. Gårdagen var extremt tiltande eftersom jag spelade bra i stort sett hela dagen (tiltade lite på slutet), men ändå bara hamnade på breakeven eftersom fi hade cp-flax med korten och jag själv ALDRIG kan dra ut om jag får in pengarna som underdog. Det känns så jävla orättvist (läs: riggat). Jag skulle tippa att jag är favvo runt 80 procent av gångerna när pengarna åker in, men det kvittar ju rätt hårt när "fel" kort alltid faller. Tja, vi ligger på 209,7k totalt nu och sen kommer det ju lite skatteåterbäring senare också. Fortfarande plus drygt 20k SEK sedan omstarten förra fredagen och jag borde väl vara nöjd.

Postad

Ongame är riggat, någon ska dö. Bla, bla, bla... Vettefan om jag ens orkar köra klart bonusen. Det vore nog smartare att plocka ut skiten. Plus cirka $100, men det känns inte direkt som en seger när man blir bestulen på x antal $100.

Postad

Okej, då ska vi se. Jag hade ju min $500-bonus att cleara och jag bestämde mig helt enkelt för att spela tills det var klart. Det tog typ 20 timmar och jag är precis klar nu. Jag passade även på att plussa drygt $2000 på spelet, så plus $2500 har det alltså blivit sedan jag skrev här i går. Rekorddag på alla sätt och vis och nu har jag plussat 37k sedan förra fredagen. Med tanke på att min rekordmånad var juni när jag plussade 32k så känns det självklart rätt fantastiskt. Jag har plussat en ”normal” NL200-rulle på en 1,5 vecka.

På slutet var det rätt jobbigt och jag satt mest och spewade marker omkring mig som en jävla tomte. Skönt att kunna lägga ned för i dag nu.

Totalt: 226k

Postad

Hm, jag har varit vaken sedan kl. 12 i går, druckit ett gäng öl och kan inte riktigt gå och lägga mig än. Jag sitter och tittar på Gettysburg för typ sjunde gången på en vecka och är lite halvsugen att spela mer. MEN samtidigt vet jag att det vore rätt korkat eftersom jag knappast skulle spela särskilt bra just nu. Jag måste kisa för att ens se vad jag skriver.

Postad

Jag var en aning skeptisk till att lira i dag. Det brukar bli så efter fina plusdagar. Men så slängde jag upp några bord ändå, varav ett NL400-bord. Första handen:

Table: $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($272,20 in chips)

Seat 4: Fi2 ($104,25 in chips)

Seat 5: Fi3 ($553,90 in chips) (on the button)

Seat 6: Fi4 ($96 in chips)

Seat 7: Hero ($400 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi4 : Post Blind ($2)

Hero : Post Blind ($4)

Dealt to Hero: 5h

Dealt to Hero: 5c

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Fold

Fi2 : Call ($4)

Fi3 : Call ($4)

Fi4 : Fold

Hero : Check

*** Flop *** : 5d 8h Jh

Hero : Bet ($12)

Fi2 : Fold

Fi3 : Raise ($31)

Hero : Raise ($150)

Fi3 : Call ($131)

*** Turn *** : [ 5d 8h Jh ] 3d

Dealt to Fi3: Ah

Dealt to Fi3: 3h

Hero : Bet ($234)

Hero : All In ($234)

Fi3 : Call ($234)

*** River *** : [ 5d 8h Jh 3d ] 7s

Dealt to Fi3: Ah

Dealt to Fi3: 3h

Hero : Show Cards

Fi3 : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $803 | Rake: $3

Board: [ 5d 8h Jh 3d 7s ]

Fi1 lost $0

Fi2 lost $4

Fi3 lost $400 Shows [ Ah 3h ] (a pair of threes)

Fi4 lost $2

Hero bet $400, collected $803, net $403 Shows [ 5h 5c ] (three fives)

Jag ska egentligen inte lira högre än NL200, men man måste ju få ta något skott ibland. Känns som om man är lite rungood för tillfället.

Postad

Äh, jävla skitdag. Uppenbar motrigg påslagen och då ska man strunta i att spela. Backade en del under kvällspasset, men ligger marginellt plus för dagen (typ $30) och lägger av innan jag börjar tilta.

Postad

Ah, tiltmedicin. Jag gick in med $2k på två FL0,15/0,30-bord och tryckte på betknappen nonstop i tjugo minuter. Jag blev kallad både ett och annat i chatten, men det som är mest komiskt är att jag faktiskt plussade. :mrgreen: Visserligen bara ett par $, men det var ändå rätt oväntat.

Postad

Jag kunde inte låta bli att köra ett litet nattpass och det flöt på ganska bra. Jag körde lite blandade bord mellan NL100 och NL400 och drog bl.a. i väg min största bluff någonsin. Det kändes gött när snubben foldade. Plus $650 blev det och nu är vi uppe i 231k totalt. Plus 42k sedan förra fredagen. :mrgreen:

Postad

Som sagt, min största bluff någonsin. Det var inte bra spelat, men jag hade faktiskt tänkt trycka rivern om han checkade även om den blankade (vilket den gjorde).

Table: $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 0: FI1 ($203,70 in chips)

Seat 2: Fi2 ($435,80 in chips)

Seat 4: Fi3 ($360 in chips)

Seat 5: Fi4 ($181,10 in chips)

Seat 7: Hero ($560 in chips)

Seat 9: Fi5 ($400 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

FI1 : Post Blind ($2)

Fi2 : Post Blind ($4)

Dealt to Hero: Ad

Dealt to Hero: 9s

*** Pre-Flop *** :

Fi3 : Fold

Fi4 : Fold

Hero : Bet ($15)

Fi5 : Fold

FI1 : Fold

Fi2 : Call ($11)

*** Flop *** : 7h 8s 10d

Fi2 : Check

Hero : Bet ($30)

Fi2 : Raise ($77)

Hero : Call ($47)

*** Turn *** : [ 7h 8s 10d ] Kh

Fi2 : Bet ($111)

Hero : Call ($111)

*** River *** : [ 7h 8s 10d Kh ] 3h

Fi2 : Check

Hero : Bet ($357)

Hero : All In ($357)

Fi2 : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $762 | Rake: $3

Board: [ 7h 8s 10d Kh 3h ]

FI1 lost $2

Fi2 lost $203

Fi3 lost $0

Fi4 lost $0

Hero bet $560, collected $762, net $202

Fi5 lost $0

Postad

Jag hade tänkt ha en pokerfri dag i dag, men nu har tydligen dollarn sjunkit en del och det skulle ju innebära en minusdag om man inte fick upp rullen lite grann. Jag körde typ 45 minuter och plussade drygt $200. Det borde kompensera för valutaförlusten.

Postad

Spela aldrig när du är stressad, rikspucko! Jag drog upp några bord och gjorde en av mina sämsta syner någonsin. Det kostade ett inköp på NL200. :oops: Nu hade jag lite flax på ett NL400-bord och lyckades kämpa mig upp till plus $100, men jag borde veta bättre än att spela när jag egentligen inte har tid.

Plus $300 för dagen till slut. Helt okej för 1,5 timmars knapptryckning. Uppe i 233k totalt.

Postad

Jag lyckades tilta bort typ $1200 i går efter att ha blivit utdragen på rivern i varenda pott jag spelade. Trist, men jag är faktiskt inte alltför upprörd. Man börjar väl bli van vid skiten. Hur som helst, ut med pengarna och nu vet jag inte riktigt om jag ska dunka in nya pengar någonstans eller ta en liten paus. Vi ligger på drygt 225k totalt och har fortfarande plussat drygt 36k på knappt två veckor.

Postad

Jag vet inte riktigt varför, men jag dunkade in 5k på Svenska Fel och började köra 1/2 och 2,5/5. Det känns lite lol över det hela eftersom jag spelade som en tiltad munk och ändå lyckades plussa 5,5k. Skönt tillskott till krigskassan hur som helst. Jag tog igen drygt halva tiltbacket från i torsdags och blev kallad allt möjligt, som "fiskjävel".

Postad
Hur mycket?

3,5k rakt åt helvete. Tappade tålamodet efter att ha fått NOLL set på typ sex timmars spel. Minst 30-40 PP på raken som missade i höjda potter. Jag är kallare än fru Clinton och varför lira när motriggen håller orkanstyrka. Det enda som håller mig uppe är tanken på att bryna vissa Ongame-chefer i deras eget fett, men jag får tydligen inte skriva några namn här. Fattar förresten inte varför jag blev varnad. Det var ju bara lite standardgnäll ffs!

Postad

Jaha, det höll ju nästan i ett dygn. In med nya pengar och oj vad med smisk jag fick av Gaygame - ännu en gång. Gud, allt jag vill göra just nu är att åka in till Klarabergsviadukten 82 och vada fram i deras blod. Jag vill det så gärna att jag faktiskt kan känna hur kniven skär genom hud och muskler tills den fastnar på brosk och ben. Jag vill se dem kräla omkring med tarmarna hängande utanför kroppen och drunkna när blodet fyller lungorna. Jag vill, jag vill, jag vill!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Postad
Jaha, det höll ju nästan i ett dygn. In med nya pengar och oj vad med smisk jag fick av Gaygame - ännu en gång. Gud, allt jag vill göra just nu är att åka in till Klarabergsviadukten 82 och vada fram i deras blod. Jag vill det så gärna att jag faktiskt kan känna hur kniven skär genom hud och muskler tills den fastnar på brosk och ben. Jag vill se dem kräla omkring med tarmarna hängande utanför kroppen och drunkna när blodet fyller lungorna. Jag vill, jag vill, jag vill!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Om inte jag minns fel så var det ett helt annat ljud i skällan för bara ett par dagar sedan! Då kom det inte på fråga att ge sig av mot högkvarteret och utkräva hämnd... :-(

Postad

Jag följer gärna med och deltar i skändningen av deras kroppar som moraliskt stöd om du sen följer med mig till Microgaming headquater och tittar på när jag hivar in en handgranat per omöjlig utdragning jag åkt på idag. Jag tänker mig att vi hyr en minibuss model större så jag får plats med rätt antal granater. :evil: :evil:

Postad
Om inte jag minns fel så var det ett helt annat ljud i skällan för bara ett par dagar sedan! Då kom det inte på fråga att ge sig av mot högkvarteret och utkräva hämnd... :-(

Tja, vad ska jag säga? Jag är en jävla hora som lät mig mutas när ett par händer faktiskt fick stå för en gångs skull. Jag ber om ursäkt för min svaghet, men nu är jag redo att tåga mot kräken med högaffel och fackla. Först snittar man upp buken ordentligt och sen kör man in facklan så hårt att den bränner sönder tänderna!