Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, då var det tydligen dags för lite poker igen. In med 2k (drygt $280) på Unibet och spel med stränga bankrullekrav - d.v.s. halvstackslir på NL200. :mrgreen: Det tog cirka en timme innan vi hade kravlat oss upp till all-time-high igen. Skönt, skönt... Få se om jag ska utmana ödet mer i dag eller om vi nöjer oss nu.

 

Unibet: $631

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då var det tydligen dags för lite poker igen. In med 2k (drygt $280) på Unibet och spel med stränga bankrullekrav - d.v.s. halvstackslir på NL200. :mrgreen: Det tog cirka en timme innan vi hade kravlat oss upp till all-time-high igen. Skönt, skönt... Få se om jag ska utmana ödet mer i dag eller om vi nöjer oss nu.

 

Unibet: $631

 

Du är ju verkligen svingo på alla sätt och vis men du tiltar ihjäl mig med din insättningar/uttag... vill typ slå dig på käften men sen i nästan stund älskar jag dig igen. Svinjobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju verkligen svingo på alla sätt och vis men du tiltar ihjäl mig med din insättningar/uttag... vill typ slå dig på käften men sen i nästan stund älskar jag dig igen. Svinjobbigt.

 

Story of my life, men förutom den gången jag blev nedsparkad och knivhuggen (ansikte+axel) av ett invandrargäng så har jag klarat mig rätt bra. :mrgreen: Ibland kan jag själv tycka att det är lite jobbigt att sätta in och plocka ut pengar hela tiden, men det är mitt tiltskydd, så det är något man får stå ut med.

 

Just nu är jag lite halvtiltad eftersom jag bluffade ut mig ur en MTT mot en snubbe som absolut inte borde ha synat. Men sånt är livet. Det blev ett par CG-händer till, men nu får det räcka för i dag. Hittade miniplusset igen.

 

Unibet: $736

Över 180k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nedsparkad och knivhuggen (ansikte+axel) av ett invandrargäng

 

Standard.

 

Baresi o cleburne, kan inte ni ha en gemensam dagbok?

 

Lixom...Kärlek, hat, tilt.

 

Man skulle ju kunna skriva en bok om er.

 

PM:at Cleburne 25 gånger om detta men han skriver hela tiden tillbaks att jag är paria... något man inte vill kännas vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade planer för Midsommar, men nu ligger jag här med feber i stället. Mår inte alls bra... :cry: Det har blivit mycket videotittande och en del frirullar under dagen, men när jag försöker lira lite CG känns det inte alls rätt, delvis eftersom jag blir utdragen hela tiden. Torsk med runt 2/3 av alla överpar i dag och i samtliga fall ledde jag när degen åkte in. Marginellt plus i dag.

 

Unibet: $749

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte spelet att stämma riktigt i dag och det har bara blivit ett litet antal händer. Många sura suckouts, men ingen tilt och ett väldigt blygsamt plusresultat. Plus 22k hittills i juni, vilket tangerar resultatet från april, som är min rekordmånad hittills. Nu har jag som mål att plussa åtminstone $150 till i juni så att det blir en ny rekordmånad. Med tanke på att jag har gått upp i nivå så borde jag kunna knäcka rekordet. Annars får jag skämmas.

 

Unibet: $860

Över 181k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så, då har vi passerat 23k denna månad. Man kanske borde ”ta ledigt” från pokern resten av månaden så att man inte sabbar det. Jag har bara spelat typ 200 händer i dag och det beror delvis på ett problem jag har. Jag nollställer mina resultat varje dag och tänker mig inte allt som en helhet. Om jag skulle klonka hem WSOP ME en dag och torska $50 på nätet dagen efter så skulle jag ligga $50 back den dagen och vara sned som fan. Dessutom blir jag väldigt försiktig efter en eller ett par plusdagar och drar mig för att spela eftersom jag är rädd för att förlora. Något att jobba på…

 

Det har faktiskt inte blivit särskilt mycket poker den här månaden. Jag har spelat in 1,5k PP hos Eurobet och 3,5k VIP hos Unibet. Eftersom det har varit NL100 och NL200 till 95 procent så har det inte blivit särskilt många händer. 10-12k händer kanske.

 

Unibet: $1013

Över 182k sammanlagt

 

Jag har ju haft som mål att komma över 200k före den 1 november och om allt inte skiter sig totalt så borde det nog gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar på att slänga upp mina stats från Prima här. De stämmer inte helt och hållet med hur jag lirar nu eftersom jag har gjort ett par förändringar den senaste månaden och blivit en aning mer aggro, men ändå...

 

No. of games won: 15%

Flops seen: 45%

Showdowns won: 54%

Win of flop seen: 30%

 

Actions:

Fold: 36%

Check: 29%

Call: 23%

Bet: 7%

Raise: 3%

Re-raise: 0%

 

Where you fold:

Preflop: 52%

Flop 13%

Turn: 5%

River: 3%

No fold: 24%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde just en session på 45 minuter med 3 bord NL200 (ligger i sängen och kan inte spela fyra bord då). Jag gjorde en av mina vekaste läggningar någonsin. Sitter i SB med QJs och fyra pers ser floppen utan höjning. Floppen kommer Qxx med två spader och jag bettar ut pott. En shortstack skyfflar in huvuddelen av sin stack och en storstack massagehöjer. Ska jag spela vidare måste jag nästan ställa (vilket jag borde ha gjort), men i stället väljer jag att lägga mig. Nu kom det en till spader och jag hade scoopat potten, men i stället fick shortstackens KK ta hem den.

 

Dock gick det ändå ganska hyfsat och jag kunde plussa tre inköp. Inte helt fel.

 

Unibet: $1628

Över 186k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en väldigt trevlig gårdag med plus nästan fyra inköp på typ 400 händer är frågan om jag kommer att kunna lira alls på ett tag. Jag blir som sagt ultravek och försiktig när jag har plussat och det är något som jag verkligen måste få bukt med i framtiden. Jag ska försöka att inte åka ned under 185k före månadens slut och det innebär att vi har $200 att röra oss med fram till den 1 juli. Om jag får drömma lite så skulle jag hemskt gärna vilja plussa drygt $400 före månadsskiftet. Då skulle vi få en månad med ett plus på 30k, vilket jag inte ens har varit i närheten av tidigare. Men som sagt fokuserar jag främst på att undvika förluster nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört en del frirullar under dagen, men inte vågat lira något CG. Nu har jag precis kört typ hundra händer, men märker att jag inte lirar optimalt. Ett par AK i mörkarna som jag inte "vågade" slå tillbaka med preflopp. Vekt, vekt, vekt... Det blev dock ett inköp plus, vilket är helt okej för en halvtimmes spel.

 

Unibet: $1837

Över 187k sammanlagt (187,8k) så nu har jag cirka $400 att "leka med" fram till den 1 juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då kan man konstatera att sommarallergin är här igen. Jag är allergisk mot någon sorts gräs (timotej tror jag att det var) och nu sitter jag och överöser skärmen med slemkaskader när jag nyser och vadar fram genom snorpapper när jag ska ut och röka eller gå på muggen. Jag var inte allergisk som barn utan blev det när jag var arton eller nitton år. Det suger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jävligt lätt att ta fel på A och 4 med massa slem på skärmen. Om du river av lite GladPack och fäster i överkant så kan du lyfta folien (går mycket snabbare än att spraya på nåt slemlösande på skärmen och torka av) och kolla för säkerhets skull innan du går all-in. Håller slemnysningarna i sig under en längre tid, säg en vecka eller så, är det rekommendabelt att fästa hela rullen med dubbelhäftande tejp. Tänk bara på att rivlisten kommer åt rätt håll vid monteringen.

 

Själv tror jag att din allergi är ett sätt för kroppen att tala om för hjärnan att du ska ta en dags paus och mumsa frugans varma bakverk i stället. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tror jag att din allergi är ett sätt för kroppen att tala om för hjärnan att du ska ta en dags paus och mumsa frugans varma bakverk i stället. 8-)

 

Jadå, hembakat bröd i fredags och i går (söndag). Jag klagar inte. Varmt, frasigt och väldoftande bröd med iskall mjölk. Mmm... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många timmar spelar du i snitt per dag?

 

Det varierar ju ganska mycket. Om man utgår från inspelade PP och VIP ligger jag någonstans runt 10-15k händer hittills i juni (fyra bord). Det blev säkert 30-35k händer i april när jag clearade Unibet-bonusen och i maj skulle jag gissa att jag hamnade runt 20k händer. Inga enorma mängder alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen NL200 är highstakes har det gått för långt.

 

Jo, NL100 och NL200 brukar ju kallas lowstakes, men det kanske är dags att återigen kommentera hur skruvad syn pokerspelare har på pengar. När jag öppnar fyra bord NL200 sätter jag mig ned med åtta dagslöner (efter skatt) för en vanlig knegare. Inom pokervärlden är det spel med låga insatser, men i den riktiga världen utanför Sundbyberg är det ganska mycket pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fegliret håller i sig. Jag är helt enkelt ruskigt obenägen att ta några risker just nu. Jag har bara kört typ 200 händer i dag och åkte på en hyfsad cooler. Floppade toppset med KK, pengarna åkte in på floppen och jag blev utdragen av ett underpar som drog in en runner-runner flush. Surt, men som tur var torskade jag bara huvudpotten på $140. Sidopotten på typ $350 fick jag åtminstone eftersom en annan kille var med i handen och jag skulle tippa att han hade floppat ett lägre set.

 

Hur som helst… Plus $300 i dag och det innebär att jag nu ligger över 30k plus i juni. 30,9k om man ska vara exakt och då har jag alltså drygt $100 till godo. Eftersom jag dessutom har lirat ganska få händer den här månaden kan jag inte vara annat än nöjd.

 

Unibet: $2137 (satte in $288 i torsdags)

Över 189k sammanlagt (189,9k)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...