Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Jag har precis kört en ganska lång session (drygt två timmar) och började med att gräva ned mig i ett ganska djupt hål. Det hela började när fi rivrade en stege samtidigt som jag rivrade ett tvåpar. Efter det hamnade jag en aning i maskin och efter en del dåligt spel och MÅNGA sura och riggade floppar hade vi lyckats droppa två inköp och låg minus för dagen. :cry: Som tur var lyckades jag ta mig i kragen och kämpa mig tillbaka. :-D Det blev till slut ett miniplus på knappt $50 och varje litet plus räknas ju.

 

På sätt och vis är det rätt korkat att lira NL200 eftersom jag faktiskt spelar med ganska små marginaler. Om jag skulle hamna fem-sex inköp back skulle jag bli helt hysterisk och egentligen borde jag väl kliva ned igen, men det har ju gått hyfsat och jag tror att vi harvar på ett tag om inget dramatiskt händer.

 

Unibet: $2183

Över 190k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Körde just en session på 45 minuter med 3 bord NL200 (ligger i sängen och kan inte spela fyra bord då). Jag gjorde en av mina vekaste läggningar någonsin. Sitter i SB med QJs och fyra pers ser floppen utan höjning. Floppen kommer Qxx med två spader och jag bettar ut pott. En shortstack skyfflar in huvuddelen av sin stack och en storstack massagehöjer. Ska jag spela vidare måste jag nästan ställa (vilket jag borde ha gjort), men i stället väljer jag att lägga mig. Nu kom det en till spader och jag hade scoopat potten, men i stället fick shortstackens KK ta hem den.

 

Dock gick det ändå ganska hyfsat och jag kunde plussa tre inköp. Inte helt fel.

 

Unibet: $1628

Över 186k sammanlagt

 

Foldade du QJ i spader på Qxx-bräda där xx var i spader?

 

Wow i så fall...

 

Det är ju massiv EV+ att pusha där. Autopush med 100 bb-stackar skulle jag säga.

 

Nåja, jag gissar att du är ny på nivåen och inte helt bekväm ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldade du QJ i spader på Qxx-bräda där xx var i spader?

 

Wow i så fall...

 

Det är ju massiv EV+ att pusha där. Autopush med 100 bb-stackar skulle jag säga.

 

Nåja, jag gissar att du är ny på nivåen och inte helt bekväm ännu.

 

Jo, jag skrev ju att det var ett av de vekaste spelen jag någonsin har gjort. :-) Grejen var den att jag hade torskat typ fyra liknande lägen på raken och som jag har skrivit här så känner jag mig väldigt vek för tillfället. Jag har precis hoppat upp två nivåer och efter att ha rushat en aning vill jag inte riskera en djupdykning och förstöra månadsresultatet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag skrev ju att det var ett av de vekaste spelen jag någonsin har gjort. :-) Grejen var den att jag hade torskat typ fyra liknande lägen på raken och som jag har skrivit här så känner jag mig väldigt vek för tillfället. Jag har precis hoppat upp två nivåer och efter att ha rushat en aning vill jag inte riskera en djupdykning och förstöra månadsresultatet nu.

 

Det låter helt kokko!

Har du EV+ så ska du ju skjuta in pengarna?

 

Det är som att lägga ett lågt par Pre med bra odds för att du träffade ett set handen innan, eller lägga ett FD för att du klonkade förra färgen och du träffar färgen ungefär bara en av tre gånger.

 

Skärpning Cle!

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter helt kokko!

Har du EV+ så ska du ju skjuta in pengarna?

 

Det är som att lägga ett lågt par Pre med bra odds för att du träffade ett set handen innan, eller lägga ett FD för att du klonkade förra färgen och du träffar färgen ungefär bara en av tre gånger.

 

Skärpning Cle!

 

Mvh, KF

 

Jo, jag visste att det var korkat att lägga handen när jag gjorde det, men ville helt enkelt hålla nere variansen och hitta ett bättre läge. Jag bettade som sagt ut och fick raise och re-raise emot mig i en pott som var ohöjd preflop. Jag hade knappt investerat något i handen och misstänkte att någon av killarna satt med ett set.

 

Edit: Jag kan tillägga att jag bettade ut $8 och när det blev min tur att agera igen hade jag varit tvungen att syna drygt $80 för att se turn - d.v.s. jag hade blivit tvungen att pusha. Att syna var aldrig aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..inte riskera en djupdykning och förstöra månadsresultatet nu.

 

Longterm my friend, longterm...

 

Edit: Jag kan tillägga att jag bettade ut $8 och när det blev min tur att agera igen hade jag varit tvungen att syna drygt $80 för att se turn - d.v.s. jag hade blivit tvungen att pusha. Att syna var aldrig aktuellt.

 

Jajamensan, det kan inte gå fort nog för dig att få in pengarna i det läget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Longterm my friend, longterm...

 

Jo, och nu tänkte jag faktiskt på lång sikt. Jag visste att jag skulle hitta "säkrare" lägen att stoppa in degen och eftersom jag inte är beredd att backa mer än fem-sex inköp tog jag som sagt det säkra före det osäkra. Återigen, jag visste att jag borde pusha, men valde att inte göra det för att hålla variansen nere. Som jag ser det gjorde jag fel spel av rätt anledning, om ni förstår hur jag menar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en kort session till. Jag ville dra in tillräckligt med VIP för att kunna lira en turre kl. 3 och behövde typ 80VIP till för att ha råd med inköpet. Plus ett inköp, så nu ligger vi åtminstone plus $300 för dagen.

 

Unibet: $2477

Över 192k sammanlagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju klonka lite granna i frirullarna, du ska inte köra lite billigare MTT's då? 1-20$ kanske?

 

Är ju typ samma stil, iaf 1-5$, som i frirullar fast lite mera pengar och lite färre spelare.

 

Mvh, KF

 

Det är ju det man har VIP-poäng till. Jag skulle tippa att jag har spelat högst tio MTT eller SNG och betalat inköpet med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde nästan att jag skulle klara en hel vecka utan insättningar eller uttag, men efter att ha torskat minst tio raka händer där jag var minst 50 % - typ hälften flips och hälften stor favorit - insåg jag att riggen hade slagits på och cashade ut snabbare än blixten. Jag antar att jag borde vara tacksam för att de är så korkade och uppenbara att man kan plocka ut pengarna innan det blir några större hål i rullen. Nåja, ut med 15,3k och det innebär att vi har "säkrat" 190,5k.

 

Jag lämnade kvar 120kr hos Unibet och tänkte slaska bort dem på roulett. En spin senare har vi 670kr på kontot och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med dem. Vi får se.

 

Om vi räknar pengarna hos Unibet som förlorade så ligger vi nu på 31,5k plus i juni. Jag ska försöka låta bli att sätta in några pengar på ett tag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite olika alternativ som jag funderar på just nu:

 

1. Sätta allt på en spin på rouletten

2. Shortstacka på ett NL400-bord (knappt $100)

3. Sätta allt på något korkat sportsbet

4. Vänta ett dygn och casha ut resterna

5. Sätta mig på ett plan till London och köra en skruvmejsel genom ögat på första bästa Unibet-anställd.

 

Alternativ 4 vore smartast, alternativ 5 vore roligast men även mest korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev någon sorts mellanting till slut. Vi började med att torska drygt $10 på NL50 efter att ha plussat lite men sedan blivit rivrad som vanligt. Nere på 580kr. Jag tänkte som så att jag skulle spara 500kr och ta ut dem i morgon (bara ett uttag per dygn) och slaska bort de resterande 80 på roulett. Jag lyckades dock träffa igen och nu har vi 1080kr på kontot. Back nästan $100 i dag alltså. Vi får se hur det blir nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite olika alternativ som jag funderar på just nu:

 

1. Sätta allt på en spin på rouletten

2. Shortstacka på ett NL400-bord (knappt $100)

3. Sätta allt på något korkat sportsbet

4. Vänta ett dygn och casha ut resterna

5. Sätta mig på ett plan till London och köra en skruvmejsel genom ögat på första bästa Unibet-anställd.

 

Alternativ 4 vore smartast, alternativ 5 vore roligast men även mest korkat.

 

Jag rekommenderar varmt en rakbladsdildo i 2:an när det gäller personal på Unbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Cleburn!

 

Har precis streckläst dagboken och jag kan inte riktigt fatta hur jag kan ha missat denna sjukt underhållande dagbok!

 

Nu till lite viktigare frågor:

 

När flyttade du från uppsala?

 

Vilket år träffade du frun på (utanför) esco? (Kanske är så att jag borde få någon form av rakeback här?)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Cleburn!

 

Har precis streckläst dagboken och jag kan inte riktigt fatta hur jag kan ha missat denna sjukt underhållande dagbok!

 

Nu till lite viktigare frågor:

 

När flyttade du från uppsala?

 

Vilket år träffade du frun på (utanför) esco? (Kanske är så att jag borde få någon form av rakeback här?)

 

Mvh

 

Vi träffades i september 1999 och flyttade från Uppsala 2003 (tror jag att det var).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg nu bara inte att du plockat upp country road som favorit låt från Birger, för då spyr jag?

 

Sorry, men någon Birger känner jag inte till, inte från Uppsala i alla fall. De flesta som jag lärde känna i Uppsala var sådana som hängde på Norrlands nation, där jag jobbade väldigt mycket mellan 2000 och 2002. På Escobar var jag faktiskt bara en enda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...