sombrero Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2006 Takjävlataket läker... Skönt att du slipper laga då!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Oktober , 2006 Lär ju ligga en halvmeter snö efter den här natten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2006 Takjävlataket läker... Skönt att du slipper laga då!! LoL! Jag tror inte Lappis hajjade den. Kul med dialekter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2006 Intressanta resultat. Jag tror jag ska short-stack skotta lite också framöver. Kanske surt för såna som Gekko men va fan. Så många short stacks jag har betalat av på mina nivåer så är jag värd lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 28 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Oktober , 2006 Intressanta resultat. Jag tror jag ska short-stack skotta lite också framöver. Kanske surt för såna som Gekko men va fan. Så många short stacks jag har betalat av på mina nivåer så är jag värd lite... Lördag kväll. Satte mig ner o brände ned en DVD film att se på med tjejen. För att fördriva tiden lite medans brännaren jobbade så tog jag 3 bord 5/10 på Stars. 200 på varje. Lirade 7 minuter o plussade 614$. Tänk vad enkelt det kan vara ibland istället för en hel kvälls grindning När nu väl vintern har kommit, så tänkte jag tillbaka på förra året. Suck! Så jag tog med mig kidsen o köpte en sådan här snöskyffel för 2000$. Levernas i morgon o då jäklar ska det sprutas snö! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2006 Tack för shortstackskottningsinsperationen ( coolt att skriva långa ord) Gick in med 150 dollar på 5/10 för att prova lyckan. Gick ut från bordet 15 min senare med 1150 dollar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 28 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Oktober , 2006 Tack för shortstackskottningsinsperationen ( coolt att skriva långa ord) Gick in med 150 dollar på 5/10 för att prova lyckan. Gick ut från bordet 15 min senare med 1150 dollar. På vilken site får du gå in med 150? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2006 Tack för shortstackskottningsinsperationen ( coolt att skriva långa ord) Gick in med 150 dollar på 5/10 för att prova lyckan. Gick ut från bordet 15 min senare med 1150 dollar. På vilken site får du gå in med 150? Prima.. minimum är 10% av nivån. Alltså 100 på NL1000 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2006 Ny månad. Det känns inte ens som att jag skottar längre... 5/10 o 10/20 känns väldigt hemtamt. Känner igen bettingmönstret från flertalet o har blivit bättre på att stjäla potter. Hade dock slutet av oktober några tråkiga potter där jag skickade in pengarna på floppen med nötfärgen (2 gånger) och blev utdragen med rivrad kåk båda gångerna. Kan inte klaga över spelet i dessa potter, men det kostade mig närapå $4000. (vad skönt om jag hade ratholat där o varit kvar med miniinköp...) Min stars rulle var uppe i nästan $5000 innan dessa potter. Backade lite till i söndags, o var under $1000-strecket å skärpte till mig ordentligt. Så under fyra dagar har jag plussat $3600. Starsrullen är nu på $4515 o totala rullen $9200. Jag har målsättning att ha en rulle på $15k när november är slut. Andra målet är att jobba upp VIP poängen på Stars. Har 3500 kvar till Guld o det ska inte vara nått problem... Nästa år så ska jag försöka bli Supernova. Har sett att VIP shopen där har en del schyssta saker som jag kan tänka mig. Tex dessa Bil Turnering Ska posta några HH lite senare också. Kan behöva lite input på några av dessa. En liten fundering. Om jag nu har mål att lira in $10k på en månad. (dvs $500/speldag) Ska jag nöja mig med 10 minuters lir, då jag uppnått målet o göra annat? (tro mig, det finns annat att göra då man har hus...) Eller lira mer när det flyter på? Vad ska jag då vara nöjd med? $750, $1k eller mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bambam Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Du ska spela så länge huvudet och borden känns bra oavsett hur länge du har spelat eller hur mycket plus du gått. Det kan dock vara svårt att lära sig känna igen då huvudet börjar bli dåligt. Jag själv börjar vara hyfsad på att känna mig själv så jag vet då det inte är någon idé att spela mera. Det där med din skottning vette fan vad jag ska tycka om. 99% av de som skottar (på mina bord iaf) brukar i slutändan busta. Fast man ser ju nästan aldrig bra spelare göra det så i deras fall är det oftast deras bristande spelkunskap som gör att dom bustar. Jag kan dock se en viss fördel med skottning då det ger väldigt enkla beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Ny månad. En liten fundering. Om jag nu har mål att lira in $10k på en månad. (dvs $500/speldag) Ska jag nöja mig med 10 minuters lir, då jag uppnått målet o göra annat? (tro mig, det finns annat att göra då man har hus...) Eller lira mer när det flyter på? Vad ska jag då vara nöjd med? $750, $1k eller mer? Absolut inte. Om du tänker så så kommer du att gå tidigt när det finns mycket fisk/du spelar bra. Sen när det finns lite fisk/du spelar dåligt kommer du att sitta länge. Har du ont om tid så sätt en tidsgräns istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 Du ska spela så länge huvudet och borden känns bra oavsett hur länge du har spelat eller hur mycket plus du gått. Det kan dock vara svårt att lära sig känna igen då huvudet börjar bli dåligt. Jag själv börjar vara hyfsad på att känna mig själv så jag vet då det inte är någon idé att spela mera. Det där med din skottning vette fan vad jag ska tycka om. 99% av de som skottar (på mina bord iaf) brukar i slutändan busta. Fast man ser ju nästan aldrig bra spelare göra det så i deras fall är det oftast deras bristande spelkunskap som gör att dom bustar. Jag kan dock se en viss fördel med skottning då det ger väldigt enkla beslut. Tjenare! Var Dublin ok, förutom liret? Jo skottning har jag fått synpunkter på och jag vet riskerna. Shortstack inköp gör dock det lite lättare, o jag (tror) att det är lättare att skotta på NL än FL. Rätt tänkt? Vissa dagar tror jag att jag är bra nog att vara uppe på 5/10 o kanske 10/20, men har inte rulle för det. Känner nog att jag kan vara med i en del potter som procentuell vinnare, men foldar då jag inte vill riska mitt inköp. (det är ju en av nackdelarna med att vara på för hög nivå...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 Absolut inte. Om du tänker så så kommer du att gå tidigt när det finns mycket fisk/du spelar bra. Sen när det finns lite fisk/du spelar dåligt kommer du att sitta länge. Har du ont om tid så sätt en tidsgräns istället. Hade bara tänkt lira några minuter tills TVprogrammet tog slut, men vad göra med sådana här motståndare som Kjella? HH1 PokerStars Game : Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/11/02 - 19:21:58 (ET) Table 6-max Seat #6 is the button Seat 1: TheCleaner11 ($1415.75 in chips) Seat 2: Kjella ($847.85 in chips) Seat 3: sneed20 ($1398 in chips) Seat 4: lappmail ($223.75 in chips) Seat 5: skytteskog ($1037 in chips) Seat 6: BigTic ($950 in chips) TheCleaner11: posts small blind $5 Kjella: posts big blind $10 *** HOLE CARDS *** Dealt to lappmail [Qc Qs] appmail: raises $20 to $30 Kjella: calls $20 *** FLOP *** [5s 3c Th] Kjella: bets $50 lappmail: raises $50 to $100 Kjella: calls $50 *** TURN *** [5s 3c Th] [5c] Kjella: bets $100 lappmail: calls $93.75 and is all-in *** RIVER *** [5s 3c Th 5c] [4h] *** SHOW DOWN *** Kjella: shows [7d Kc] (a pair of Fives) lappmail: shows [Qc Qs] (two pair, Queens and Fives) lappmail collected $449.50 from pot Gillar hans syn på turn resp bet på river! HH2 PokerStars Game : Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/11/02 - 19:25:29 (ET) Table 6-max Seat #4 is the button Seat 1: TheCleaner11 ($1265.75 in chips) Seat 2: Kjella ($1178.10 in chips) Seat 3: sneed20 ($1008 in chips) Seat 4: lappmail ($434.50 in chips) Seat 5: skytteskog ($1027 in chips) Seat 6: BigTic ($950 in chips) skytteskog: posts small blind $5 BigTic: posts big blind $10 *** HOLE CARDS *** Dealt to lappmail [8d 8s] TheCleaner11: folds Kjella: calls $10 lappmail: raises $40 to $50 skytteskog: calls $45 Kjella: calls $40 *** FLOP *** [5h 8h 2c] skytteskog: checks Kjella: bets $100 lappmail: raises $130 to $230 skytteskog: folds Kjella: calls $130 *** TURN *** [5h 8h 2c] [Jc] Kjella: checks lappmail: bets $154.50 and is all-in Kjella: calls $154.50 *** RIVER *** [5h 8h 2c Jc] [3s] *** SHOW DOWN *** Kjella: shows [Qc Jh] (a pair of Jacks) lappmail: shows [8d 8s] (three of a kind, Eights) lappmail collected $926 from pot Gillar återigen hans syn på mitt omslag på flopp. Så jag stannade lite längre denna gång, o slutade sessionen med ytterligare $720 Ny tot BR $9912 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bambam Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Jodå Dublin var helt ok. Många Guiness blev det. Ja shortstackskottning har ju absolut inget värde i FL så där tänker du rätt. Möter du sådana där spelare som i dina senaste hh:s så spelar det ju ingen roll hur du spelar men jag gillar egentligen inte ditt spel i någon av händerna. Miniraise på flopp med endast dryga $90 kvar till turn? Det är bara att ställa in direkt. Du kan inte annonsera dina händer så mycket som du gör där. Du bör göra likadant då du har stål som då du är tom ibland. Du får ta och dyka förbi lokalen och spela lite live någon gång. Där finns det många bra spelare som man kan lära sig saker av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 En milstolpe avklarad. Nu är rullen över 10k. BR $10630 Får se sedan hur mkt det blir från Staken till Myssions $1000 SNG i kväll. May the klonk be with u! Se och lär: PokerStars Game: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/11/03 - 08:03:37 (ET) Table 6-max Seat #2 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to lappmail [K:diamond: J:spade:] lappmail: calls $10 The-Toilet 0: raises $50 to $60 lappmail: calls $50 *** FLOP *** [Q:diamond: A:spade: K:heart:] The-Toilet 0: bets $80 lappmail: raises $110 to $190 The-Toilet 0: raises $1368.45 to $1558.45 and is all-in lappmail: calls $434 and is all-in *** TURN *** [Q:diamond: A:spade: K:heart:] [6:diamond:] *** RIVER *** [Q:diamond: A:spade: K:heart: 6:diamond:] [T:spade:] *** SHOW DOWN *** The-Toilet 0: shows [A:club: Q:club:] (two pair, Aces and Queens) lappmail: shows [K:diamond: J:spade:] (a straight, Ten to Ace) lappmail collected $1371 from pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Se och lär: PokerStars Game: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/11/03 - 08:03:37 (ET) Table 6-max Seat #2 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to lappmail [K:diamond: J:spade:] lappmail: calls $10 The-Toilet 0: raises $50 to $60 lappmail: calls $50 *** FLOP *** [Q:diamond: A:spade: K:heart:] The-Toilet 0: bets $80 lappmail: raises $110 to $190 The-Toilet 0: raises $1368.45 to $1558.45 and is all-in lappmail: calls $434 and is all-in *** TURN *** [Q:diamond: A:spade: K:heart:] [6:diamond:] *** RIVER *** [Q:diamond: A:spade: K:heart: 6:diamond:] [T:spade:] *** SHOW DOWN *** The-Toilet 0: shows [A:club: Q:club:] (two pair, Aces and Queens) lappmail: shows [K:diamond: J:spade:] (a straight, Ten to Ace) lappmail collected $1371 from pot Vet inte om man kan spela handen så mkt sämre, men du visst väl att den skulle komma!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 Se och lär: PokerStars Game: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/11/03 - 08:03:37 (ET) Table 6-max Seat #2 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to lappmail [K:diamond: J:spade:] lappmail: calls $10 The-Toilet 0: raises $50 to $60 lappmail: calls $50 *** FLOP *** [Q:diamond: A:spade: K:heart:] The-Toilet 0: bets $80 lappmail: raises $110 to $190 The-Toilet 0: raises $1368.45 to $1558.45 and is all-in lappmail: calls $434 and is all-in *** TURN *** [Q:diamond: A:spade: K:heart:] [6:diamond:] *** RIVER *** [Q:diamond: A:spade: K:heart: 6:diamond:] [T:spade:] *** SHOW DOWN *** The-Toilet 0: shows [A:club: Q:club:] (two pair, Aces and Queens) lappmail: shows [K:diamond: J:spade:] (a straight, Ten to Ace) lappmail collected $1371 from pot Vet inte om man kan spela handen så mkt sämre, men du visst väl att den skulle komma!? Min hemsnickrade programkod till Stars funkar bra. Vet alltid när river-klonken kommer (lite till mitt försvar så har The-Toilet reraisat mig och ställt in chipsen helt tom mot mig 2 ggr i rad, så jag trodde ju inte han hade ett A på handen.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 När jag var i Vegas så hade jag en kille på finalbordet som var rätt så aggresiv. Han lirade till vardags på 1/2 då han inte hade så mkt pengar. Fick ett MSN mess idag av honom. Han hade satt in 2k på Doyles room o vunnit upp dom till 4k. Tog ut det han hade stoppat in och skulle skotta för vinstpengarna. Gick via 3/6 till 5/10 till 20/40 där han stoppade in $3.800 och cashade ut på $18.000... Seriös skottning av en som ligger i lumpen (kallas det så i Amerikanska armén?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 3/11 +$2071 BR $11981 Motgångar: -$52.50 i stejk till Myssion som bubblade $1050 SNG... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts