Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blinds 5/10$ NL HE

Sitter på knappen får A( :spade: )Q( :club: ) alla har foldat till mig höjer till 40.

Båda lilla och stora mörken synar. Floppen kommer K( :club: )T( :club: )3( :heart: ).

Båda checkar och jag BETAR 100$. Lilla mörken synar.

Turn kommer A( :club: ) potten är runt 300$. Lilla mörken checkar och jag BETAR 200$ med högsta paret och royal drag. Lilla mörken Går all in med 1700$ till potten som är ca 500$. Hade honom täckt. Skulle ni syna eller lägga den?

Kan säga att jag synade och river kom 4( :heart: ) han hade A( :heart: ) och 10( :spade: ) och hade alltså två par, vilket ledde till förlust :cry:

Postad

cry me a river..

Självklar fold på den, färgdrag, stegdrag, stor möjlighet till två par. Seriöst fiskig syn det där.

Om du tycker att det där var anmärkningsvärt kanske du ska spela på NL100 eller nått ist tills du vant dig.

Postad

Jag hade nästan alltid checkat den där turnen. Enda anledningen att betta är väl för att syna en all in men det känns ju värdelöst i det här fallet. Så checka turn. Har du väl bettat utan att veta varför och han går all in får du väl folda.