Gå till innehåll

Spel att följa just nu!


wingman

Recommended Posts

  • Svars 530
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Frågade folk i chatten vad han startade med men fick olika svar, någon som vet hur mycket han köpte in för?

Hörde 16k och 90k...

Jag var inne och kikade inatt och då hade Gus ca 15k, när jag sedan kollar på morgonen har han ca 300k och senare sitter han helt plötsligt med ca 630k... Tror han slutade på runt 675k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade folk i chatten vad han startade med men fick olika svar, någon som vet hur mycket han köpte in för?

Hörde 16k och 90k...

Jag var inne och kikade inatt och då hade Gus ca 15k, när jag sedan kollar på morgonen har han ca 300k och senare sitter han helt plötsligt med ca 630k... Tror han slutade på runt 675k.

 

Men tydligen började han om idag så han hadde inte den stacken sen igår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade folk i chatten vad han startade med men fick olika svar, någon som vet hur mycket han köpte in för?

Hörde 16k och 90k...

Jag var inne och kikade inatt och då hade Gus ca 15k, när jag sedan kollar på morgonen har han ca 300k och senare sitter han helt plötsligt med ca 630k... Tror han slutade på runt 675k.

 

Men tydligen började han om idag så han hadde inte den stacken sen igår...

 

När jag började tittade var klockan ca 5 på morgonen och jag blev väckt! vid 09:00, då satt Gus med ca 300k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil Ivey vs TexasLimitKing på Full Tilt.

 

Nice game :) Dom verkar vinna varsitt bord!

 

TLK 277k vs. 30 på ena och TLK 34 vs. 185 på andra.

 

edit:

 

TLK 295k vs 52 och TLK 99k vs. 121k men nu kom en random fish in och störde detta bord

 

edit:

 

TLK 217k vs 130 och TLK 181k vs. 50k

 

edit:

Patrik A har joinat båda borden

 

edit 00:30 :

PA går dåligt som ofta på sistone medan phil tar igen lite på ena bordet.

TLK lämnar borden med 341k från ena bordet och satsade 100k från andra. GG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TexasLimitKing vs Ivey tisdag 14 nov

 

1k/2k FL Full Tilt

 

De började spela ett bord vid 18-19 tiden. TLK började hyfsat och hade en liten ledning. Ivey föreslog då att de skulle spela ytterligare ett bord. De öppnade upp ett till. Som posten ovan antyder så vann de inledningsvis på varsitt bord. Sen tog tiden dock ut sin rätt och vårt svenska stjärnskott malde sakta ner Ivey. Några spelare tittade förbi, men mestadels var det headsup till omkring 22.30 när Luigi (Patrick Antonius) även han gick med på båda borden.

 

Sällan sett någon spelare dominera Ivey som TLK gjort ikväll. Varje gång Ivey försökt göra något har TLK läst rätt, och visst - ja TLK drar ofta ut motståndarna vid river, men det beror nog på att han spelar så himla många fler händer till river än de andra.

 

Resultatet i skrivande stund - smått otroligt!

 

TLK köpte in med 100k på vardera bordet och har nu 254k och 271k dvs en vinst på 325k dollar på ungefär 3,5 timmes spel. Och mer än 250k av dessa kommer från Phil Ivey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealer: Hand #1256133934

Dealer: notre_damer has 5 seconds left

to act

Dealer: notre_damer posts the small

blind of $50

Dealer: Mike Matusow posts the big blind

of $100

Dealer: Urindanger raises to $400

Dealer: Spiked folds

Dealer: ceczar calls $400

Dealer: P-FISH folds

Dealer: notre_damer folds

Dealer: Mike Matusow calls $300

Dealer: The flop is [5 :diamond: 4 :spade: T :spade: ]

Dealer: Mike Matusow checks

Dealer: Urindanger bets $1,000

Dealer: ceczar calls $1,000

Dealer: Mike Matusow raises to $5,250

Dealer: Urindanger raises to $10,338,

and is all in

Dealer: ceczar folds

Dealer: Mike Matusow calls $4,249, and

is all in

Dealer: Urindanger shows [A :spade: J :spade: ]

Dealer: Mike Matusow shows [2 :spade: 5 :spade: ]

Dealer: Uncalled bet of $839 returned to

Urindanger

Dealer: The turn is [8 :heart: ]

Dealer: The river is [J :diamond: ]

Dealer: Urindanger shows a pair of Jacks

Dealer: Mike Matusow shows a pair of

Fives

Dealer: Urindanger wins the pot

($21,245) with a pair of Jacks

 

Dealer: Mike Matusow is sitting out

Mike Matusow: normal

Mike Matusow: jus tso dead

Mike Matusow: just 6 to 1 fav for 20k np

Urindanger: hmmm

Urindanger: i think it's 50-50

Mike Matusow: 5050

Mike Matusow: \illbet 50 k to a dollar its 60 40 min

Urindanger: okay

Urindanger: bet me 50 bucks now

Urindanger: no way

Urindanger: i have 2 overcards + a flush draw

Mike Matusow: na like 59 41 or 60 40

Urindanger: mike you need to work on your fundamentals

 

(facit: ~52-48)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealer: Mike Matusow is sitting out

Mike Matusow: normal

Mike Matusow: jus tso dead

Mike Matusow: just 6 to 1 fav for 20k np

Urindanger: hmmm

Urindanger: i think it's 50-50

Mike Matusow: 5050

Mike Matusow: \illbet 50 k to a dollar its 60 40 min

Urindanger: okay

Urindanger: bet me 50 bucks now

Urindanger: no way

Urindanger: i have 2 overcards + a flush draw

Mike Matusow: na like 59 41 or 60 40

Urindanger: mike you need to work on your fundamentals

 

(facit: ~52-48)

 

gillar hur han börjar med 6-1 favorite, övergår till 50k mot en dollar på att det är minst 60-40 för att ge upp också det och hävda 59-41 eller 60-40.. lol

 

13 outs för flushdraget och överkorten ger mycket riktigt 48 procent för urin. Hade inte Mike haft två blockerande hade urin varit 54-46..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorse vid sjutiden var det jävligt kul och titta på full tilt plo 200/400. Inget spel först när man vaknade men sen satte sig John Dagostino (JDags) ner med 40k och Eric Lindgren (E-Dog) gjorde honom sällskap med samma summa. Sen följde 15 minuter med all in action av sällan skådat slag.

 

I stort sett höjde de upp varje pot preflop till 4k. JDags träffade sen bra på flopparna och det brukar betyda att han dubblar upp snabbt. Men inte denna gång. De flesta händer var så här: JDags träffar flop, pushar, mothugg av E-dog syn all in av JDags med floppad triss - E-dog har dubbla flushdrag/eller wraparound stegdrag. JDags hade överläge, dock ett marginellt men ändå, de fyra första händerna och ett marginellt underläge den femte all-in handen - och förlorade samtliga!

 

På 15 min gick därför E-dog från 40k inköp till 220k.

 

Folk i chatten skrev att JDags var en riktig fisk, att han inte kunde spela omaha, om de bara kunde låna 40k för inköpet skulle de sitta ned direkt osv. Att railare på full tilt överlag inte är de mest kunniga i omaha visste man ju innan, men att kritisera en av de bästa i världen på omaha när han spelar riktigt bra poker, och kalla honom fisk, det är tamejfan otroligt. De borde köpa en bok och lära sig fundamentala grunder i omaha istället.

 

JDags och E-dog fick sen sällskap av några till och JDags vann en all in hand mot E-dog. Stärkt av tidigare utdragningar så synade E-dog en all in från JDags på en farlig flop helt, jag menar alltså helt, utan träff, med bara två överkort. 6 outs alltså. Helt sjukt dåligt spelat - han synade alltså en all in höjning på typ 25 k med runt 10k investerat för att försöka träffa en 6 outare.

 

JDags tog alltså tillbaka lite förlorad mark och kom upp i runt 120k (runt 100k ner ändå alltså), för att sedan förlora några småpotter till en annan spelare (Ted Forrest - som köpt in minimum - bra läge för detta med två så aggressiva (tiltade) spelare med stora stackar vid bordet). Sen drog E-dog ut JDags i små underlägen igen i några potter. JDags lämnade bordet. Och så även jag. E-Dog hade nu 220k. Fick i vart fall bevittna tremendous action i en halvtimme - ljuv musik - och ett mycket sällsynt nederlag för JDags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorse vid sjutiden var det jävligt kul och titta på full tilt plo 200/400. Inget spel först när man vaknade men sen satte sig John Dagostino (JDags) ner med 40k och Eric Lindgren (E-Dog) gjorde honom sällskap med samma summa. Sen följde 15 minuter med all in action av sällan skådat slag.

 

I stort sett höjde de upp varje pot preflop till 4k. JDags träffade sen bra på flopparna och det brukar betyda att han dubblar upp snabbt. Men inte denna gång. De flesta händer var så här: JDags träffar flop, pushar, mothugg av E-dog syn all in av JDags med floppad triss - E-dog har dubbla flushdrag/eller wraparound stegdrag. JDags hade överläge, dock ett marginellt men ändå, de fyra första händerna och ett marginellt underläge den femte all-in handen - och förlorade samtliga!

 

På 15 min gick därför E-dog från 40k inköp till 220k.

 

Folk i chatten skrev att JDags var en riktig fisk, att han inte kunde spela omaha, om de bara kunde låna 40k för inköpet skulle de sitta ned direkt osv. Att railare på full tilt överlag inte är de mest kunniga i omaha visste man ju innan, men att kritisera en av de bästa i världen på omaha när han spelar riktigt bra poker, och kalla honom fisk, det är tamejfan otroligt. De borde köpa en bok och lära sig fundamentala grunder i omaha istället.

 

JDags och E-dog fick sen sällskap av några till och JDags vann en all in hand mot E-dog. Stärkt av tidigare utdragningar så synade E-dog en all in från JDags på en farlig flop helt, jag menar alltså helt, utan träff, med bara två överkort. 6 outs alltså. Helt sjukt dåligt spelat - han synade alltså en all in höjning på typ 25 k med runt 10k investerat för att försöka träffa en 6 outare.

 

JDags tog alltså tillbaka lite förlorad mark och kom upp i runt 120k (runt 100k ner ändå alltså), för att sedan förlora några småpotter till en annan spelare (Ted Forrest - som köpt in minimum - bra läge för detta med två så aggressiva (tiltade) spelare med stora stackar vid bordet). Sen drog E-dog ut JDags i små underlägen igen i några potter. JDags lämnade bordet. Och så även jag. E-Dog hade nu 220k. Fick i vart fall bevittna tremendous action i en halvtimme - ljuv musik - och ett mycket sällsynt nederlag för JDags.

 

Jävligt trevligt skriven post. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorse vid sjutiden var det jävligt kul och titta på full tilt plo 200/400. Inget spel först när man vaknade men sen satte sig John Dagostino (JDags) ner med 40k och Eric Lindgren (E-Dog) gjorde honom sällskap med samma summa. Sen följde 15 minuter med all in action av sällan skådat slag.

 

I stort sett höjde de upp varje pot preflop till 4k. JDags träffade sen bra på flopparna och det brukar betyda att han dubblar upp snabbt. Men inte denna gång. De flesta händer var så här: JDags träffar flop, pushar, mothugg av E-dog syn all in av JDags med floppad triss - E-dog har dubbla flushdrag/eller wraparound stegdrag. JDags hade överläge, dock ett marginellt men ändå, de fyra första händerna och ett marginellt underläge den femte all-in handen - och förlorade samtliga!

 

På 15 min gick därför E-dog från 40k inköp till 220k.

 

Folk i chatten skrev att JDags var en riktig fisk, att han inte kunde spela omaha, om de bara kunde låna 40k för inköpet skulle de sitta ned direkt osv. Att railare på full tilt överlag inte är de mest kunniga i omaha visste man ju innan, men att kritisera en av de bästa i världen på omaha när han spelar riktigt bra poker, och kalla honom fisk, det är tamejfan otroligt. De borde köpa en bok och lära sig fundamentala grunder i omaha istället.

 

JDags och E-dog fick sen sällskap av några till och JDags vann en all in hand mot E-dog. Stärkt av tidigare utdragningar så synade E-dog en all in från JDags på en farlig flop helt, jag menar alltså helt, utan träff, med bara två överkort. 6 outs alltså. Helt sjukt dåligt spelat - han synade alltså en all in höjning på typ 25 k med runt 10k investerat för att försöka träffa en 6 outare.

 

JDags tog alltså tillbaka lite förlorad mark och kom upp i runt 120k (runt 100k ner ändå alltså), för att sedan förlora några småpotter till en annan spelare (Ted Forrest - som köpt in minimum - bra läge för detta med två så aggressiva (tiltade) spelare med stora stackar vid bordet). Sen drog E-dog ut JDags i små underlägen igen i några potter. JDags lämnade bordet. Och så även jag. E-Dog hade nu 220k. Fick i vart fall bevittna tremendous action i en halvtimme - ljuv musik - och ett mycket sällsynt nederlag för JDags.

 

Hehe, sköna nicks. JDags :lol:

Missade hela limit-eran med TLK, erik123 och dom. Sällan man ser riktig limit på nätet nu för tiden, men det kommer väl igen antar Jag... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Onsdag

 

Full Tilt - highstakesborden

 

Det är här som Ozzy87 (Aurangzeb Sheikh), Sbrugby (glömt namnet, men grym internet spelare), Liugi (Patrick Antonious), David Benyamine, John Dagostino och Phil Ivey är mest aktiva på de riktigt höga borden.

 

Ozzy, normalt en mycket stabil spelare, har haft några tunga dagar. Igår förlorade han runt 150k US mot John Dagostino på 200/400 plo.

 

Idag vid 11-tiden satte sig Ozzy87 och Antonious på 200/400 nl holdem med 60k vardera. Antonious fullständigt körde över Ozzy och en dryg halvtimme senare hade Antonious 275k (allt från Ozzy) och Ozzy hade fått nog. Minus drygt 200k US på en halvtimme. Härlig avslutning på grindandet... Men Ozzy lär komma igen- det är otroliga svängningar på den högsta nivån nl och plo headsup. Fortsättning lär följa.

 

ps. Jag tror att Erik Sagström bytt nick (från Erik1223) på Full Tilt till Mr Poker KDH. Det är en gissning baserat på hans spelstil, nivåer för spel och tidpunkt. Nån som vet mer om Mr Poker KDH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag

 

Just nu på full tilt

 

Holdem NL 200/400

 

Phil Ivey

Heads up poka (Daniel Negreanu)

 

Omaha Hi/lo Limit 1000/2000

LFISGD (Brad Both - aka Yukon Brad)

Phil Ivey

Gus Hansen

 

Återkommer med kort rapport hur det går eller slutar

 

EDIT kl 10.35

 

Holdem nl bordet bröts upp ganska tidigt eftersom Daniel skulle käka. Han spelade för övrigt från Bellagio hotell, vilka uppenbarligen har dålig uppkoppling - han klagade flertalet gånger på dåligt internet. Kan ju tycka att Bellagio borde ha råd, men det bottnar kanske i att de inte vill att folk spelar på rummen.. Kanske jag som är konspiratorisk. Anyway - Daniel upp runt 40-50k mot Ivey innan det bröts upp.

 

Omaha hi/lo bordet. Ivey är ingen stjärna på omaha hi/lo och det visade sig än en gång. Brad Booth är stabil och gör många full sweeps (både bästa hi och low).

 

Resultat: Booth upp ca 70k, Gus ner ca 20k och Ivey ner ca 50k (något osäkra siffror eftersom ivey och hansen gjorde små reloads hela tiden..)

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...