Gå till innehåll

Tips att göra på en första "dejt"? Pronto!


Albert

Recommended Posts

Lyckats klonka lite på senaste tiden och jag undrar vad jag ska göra. Bjuda på hemlagat? Se på film hemma hos mig? Ta en promenad? Göra nån slags aktivitet.... typ bada. Känner hur min personlighet allt mer börjar förvandla sig mer och mer åt George Costanza hållet så hjälp mig!

 

Hmm... om man ser på film hemma så är man ju fysiskt nära men passiv om ni förstår. Lagar jag mat kan mycket gå åt skogen. En promenad kan ju vara ganska soft men bli jävligt tråkigt också. Känner mig som den homonid jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

* Anmäl dig till en satellit till WPT? Billigt, Spännande och hon får se/lära sig något nytt. Samt att du får se direkt om hon kommer stå ut med en pokernörd ;)

 

* Gå och discobowla, på ett ställe med rättigheter. Så kanske det kan lossna lite efter ett par öl om det är stelt.

 

* Ta ut henne i skogen och sov under bar himmel, grilla, och bada i nån sjö på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagar jag mat kan mycket gå åt skogen.

 

Naturligtvis ska du inte laga mat om det inte är din starka sida, hehe.

Det är inte bra första intryck om det inte blir bra :lol:

Öhem, alldeles riktigt! Anser mig vara en hejjare till amatörkock men den gången jag skulle glänsa på en första dejt gick det åt skogen. Skulle laga en smarrig kycklingpaj hemma hos mig men det visade sig att tjejen inte tålde vanligt mjöl utan vi var tvugna att köpa nåt slags anti-allergimjöl. Inte tusan kunde jag veta att detta mjöl inte gick att baka paj med! Skalet blev hårdare än cement så där fick man sitta med tända candles och äta pajfyllning.

 

Tur man hade en baginbox ;)

 

/TF :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ang film! Man ska inte se på film första dejten. Speciellt inte gå på bio. Förstår inte alls varför folk envisas med att se på film.

 

Laga mat är bra idé. Likaså promenad. Ni kan bowla, ta en fika, spela minigolf... Vad som helst som är socialt!

 

Är man usel på bowling/minigolf och är dålig förlorare så är det inte en bra idé att göra det på en första dejt.

Finns finare sidor att visa upp än att kasta golfklubbor och alla svordommar man kan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ang film! Man ska inte se på film första dejten. Speciellt inte gå på bio. Förstår inte alls varför folk envisas med att se på film.

 

Laga mat är bra idé. Likaså promenad. Ni kan bowla, ta en fika, spela minigolf... Vad som helst som är socialt!

 

Är man usel på bowling/minigolf och är dålig förlorare så är det inte en bra idé att göra det på en första dejt.

Finns finare sidor att visa upp än att kasta golfklubbor och alla svordommar man kan ;)

 

Njaa, men man får behärska sig! Fast det är ju en riktigt bra idé ifall man dejtar nån man inte vill dejta. Då kan man visa upp den sidan ;)

 

Sen kan du, Albert, fråga henne vad hon vill göra. Det kanske inte alltid är så skoj att gå på dejt o göra nåt man inte alls är intresserad av. Hon kanske själv har massa ideér...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Promenad+minigolf+film (Snatch) körde jag och Frugan på första dejten. 5 år senare kan jag ärligt säga att det funkade skitbra. ;)

 

Film är bra om isen har lossnat, då kan det bli gos och prat, annars kanske det inte är någon überbra idé, för asocialt som redan har påpekats.

 

Lite input från henne är ju inte fel heller, eller lossna ur könsrollerna helt och hållet och låt henne planera hela skiten istället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är man usel på bowling/minigolf och är dålig förlorare så är det inte en bra idé att göra det på en första dejt.

Finns finare sidor att visa upp än att kasta golfklubbor och alla svordommar man kan ;)

 

Mmm.. jag blir som ett litet barn så fort det ska tävlas. Ingen blir glad när en Big Bertha kommer slungandes. Men man kanske skulle göra en liten "set up" och losa med flit. Kan kanske funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Promenad+minigolf+film (Snatch) körde jag och Frugan på första dejten. 5 år senare kan jag ärligt säga att det funkade skitbra. ;)

 

Det blir nog promenad + någon aktivitet + film. Utmärkt! Like daggs?

 

Film är bra om isen har lossnat, då kan det bli gos och prat, annars kanske det inte är någon überbra idé, för asocialt som redan har påpekats.

 

Right on spot! Men låt säga att isen inte spräcks vid moment två, hur går man vidare då? Man måste ju tajma in så att man kan se en film på kvällen då det är lite mörkt och cozy.

 

Lite input från henne är ju inte fel heller, eller lossna ur könsrollerna helt och hållet och låt henne planera hela skiten istället. ;)

 

But I'm a manwhore och så var det jag som tog initiativet.

 

 

Geroge Costanza phase emerging!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är man usel på bowling/minigolf och är dålig förlorare så är det inte en bra idé att göra det på en första dejt.

Finns finare sidor att visa upp än att kasta golfklubbor och alla svordommar man kan ;)

 

Men man kanske skulle göra en liten "set up" och losa med flit. Kan kanske funka?

 

Bara hon inte kommer på det. Då får du slunga din sallad i ensamhet framöver... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra att det verkar gå bra för dig Albert!

 

* Ta ut henne i skogen och sov under bar himmel, grilla, och bada i nån sjö på natten.

 

Haha, du missade att detta var första daten. Det lät mysigt, men får jag föreslå att du inte sätter upp det som mål Albert :D

 

Sen kan du, Albert, fråga henne vad hon vill göra. Det kanske inte alltid är så skoj att gå på dejt o göra nåt man inte alls är intresserad av. Hon kanske själv har massa ideér...

 

Nej och åter nej.

 

Vad du än gör, låt inte henne välja vad ni ska göra de första daterna. Du kan fråga henne vad hon gillar under första daten, men låt inte henne välja vad ni ska göra. Undermedvetet så visar det henne att du är osäker och inte den självsäkerhet som många kvinnor söker i en kille. Du måste visa ett bra "first impression", du får bara en chans.

 

Lyssna istället vad hon har att säga när ni pratar och reflektera över det. Sedan kan du överaska henne (skräll va? ;) ) med något som hon sagt att hon gillar. Det sättet är mycket mer kraftfullt än att du låter henne välja vad ni ska göra.

 

 

Jag gillar exempel så vi skjuter ett från höften för att måla upp en bild.

 

Under första daten säger tjejen att hon varit utomlands och provade paddla kajak vilket hon tyckte var jättekul. Det lägger du på minnet och nästa gång ni ska på date kan vi anta att ni bara ska träffas och fika. Du väljer då ut ett fik vid stranden där du vet att de har kajakuthyrning. Sedan när ni fikar (och det naturligtvis är fint väder) så säger du efter en stund till henne att du bokat en tvåmanskajak för att åka ut och paddla.

 

Tro mig, det är mycket mer kraftfullt än att du frågar henne vad hon gillar och låter henne välja att åka och paddla kajak och ta en fika på hennes initiativ.

 

 

Eller har jag fel, MalinSwe? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller har jag fel, MalinSwe? :D

 

Haha, det var en intressant läsning.

Du menar alltså att om han inte själv bestämmer helt hur dejten ska gå till, så framstår han som att han är osäker?

En dejt är en gemensam träff, så varför inte gemensamt bestämma vad man ska hitta på?

Jag skulle aldrig finna det mer "manligt" eller "säkrare" för att HAN bestämmer. Snarare tvärtom, att han är en gentleman och att han visar respekt när han lyssnar på mina åsikter om vad jag vill göra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det var en intressant läsning.

Du menar alltså att om han inte själv bestämmer helt hur dejten ska gå till, så framstår han som att han är osäker?

En dejt är en gemensam träff, så varför inte gemensamt bestämma vad man ska hitta på?

Jag skulle aldrig finna det mer "manligt" eller "säkrare" för att HAN bestämmer. Snarare tvärtom, att han är en gentleman och att han visar respekt när han lyssnar på mina åsikter om vad jag vill göra. ;)

 

"Haha"? Skrattar du åt mig? ;)

 

Nej, menar inte helt hur själva daten ska gå till, själva daten är givetvis en gemensam träff.

 

Detta är givetvis förslaget på första daten (ev daterna), dvs innan isen har brutits. När isen väl är bruten finns givetvis den ömsesidiga dialogen så att man gemensamt kan bestämma nästa steg.

 

Sen får du inte säga "manligt", jag sa och menade självsäkerhet. Självsäkerheten är bara en faktor som gör en man manlig. Jag menar att det är en väldigt stor skillnad på om Albert skulle säga

 

"Jag vet inte, vad vill du göra"

 

jämfört med

 

"Möt mig vid..., så kan vi..."

 

inför den första daten

 

När isen väl är bruten är en helt annan sak.

 

 

Men vad vet jag, du kanske hellre vill bestämma och ordna en date där du bokat en kajakdate för att du tycker det är roligt, än att en kille överaskar dig på sättet jag beskrev ovan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Promenad+minigolf+smaskig glass från tre toppar+film (Snatch) körde jag och Frugan på första dejten. 5 år senare kan jag ärligt säga att det funkade skitbra.

iagree.gif

 

I liten detalj, som kanske är självklar för många, men som inte var det för mig, va att Myssion bjöd på allt, o det fick mig att känna mig speciell o ompysslad (pampered) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...