Gå till innehåll

Tips att göra på en första "dejt"? Pronto!


Albert

Recommended Posts

* Ta ut henne i skogen och sov under bar himmel, grilla, och bada i nån sjö på natten.

 

Haha, du missade att detta var första daten. Det lät mysigt, men får jag föreslå att du inte sätter upp det som mål Albert :D

 

Mysigt och mysigt, med tanke på Alberts George Costanza-image är det nog ingen god idé att föreslå detta, skulle nog framstå som lite... creepy...

 

 

"Jag vet ett jättebra ställe där ingen kan höra dig skri... Jag menar, där ingen kommer att störa oss."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad ar det for fel pa att ga ut och ata? Haller helt med om att film gar bort och det ar way too risky att laga mat sjalv.

 

Hitta en mysig restaurang och dra dit. Och skulle hon visa sig vara trakig sa kan man ju alltid njuta av maten.

 

Har iofs inte varit pa en dejt pa snart 7 ar... Men brudar ar olika(!) sa en bra ide ar nog att kolla lite vad hon vill. Min flickvan ar inte mycket for att ga ut och ata och sant, hon tar nog hellre en picknick. Det funkar val i det fina vadret?

 

P.S Vi vill ha update sa fort daten ar over. GL.

 

EDIT: Var fan ar min sas forresten? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--- Middag ute - Vin hemma ---

Ett alternativt tema beroende lite på hur det går under kvällen och vad dina intentioner och önskan är följande...

 

Stick ut och träffas på restaurang och ät en god bit mat, inte för dyrt, inte för billigt, inte för stimmigt, inte för tyst. Peta i er en förrätt om så önskas, men iallafall huvudrätt. När det kommer till efterrätten har du ett vägval beroende på...

 

A. Du tycker hon är tråkigare än sten... börja runda av skiten och lägg upp taktiken för nattens poker istället.

 

B. Du tycker hon verkar intressant, men känner inte att det är mer än en vak i isen ännu... stanna kvar och käka efterrätt och drick något smarrigt till det, gärna nåt med porrigt körsbär etc.

 

C. Du diggar henne på riktigt och vill umgås mer på tu man hand... berätta för henne att du råkar ha gjort lite hjortonsorbet (typ) och att du har ett alldeles förträffligt vin till det och att det vore trevligt att slippa "allt stim" etc.

 

D. Du tycker hon verkar rätt trist, men du vill gärna försöka få till det med henne och tycker att hon verkar vara någorlunda intresserad.. som C, men med dunken istället för vin och sorbet.

 

OBS! Huruvida du överhuvudtaget har någon jävla hjortronsorbet är ju en annan femma, kan ju alltid köpa något från Willys och billigaste tetran och försvara dig med att du menade "gjort inköp av lite hjortronsorbet" och "förträffligt billigt vin"

 

*********************************

PS. Upplägget ovan är kanske inte direkt mitt weapon of choice (kanske B då), men likväl ett tips. Jag tror iallafall att det kan vara bra med ett par valmöjligheter under kvällens gång och att allt inte nödvändigtvis "ska" följa ett snöre från A till A.

**********

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina kära blekta, och någorlunda halvtaskiga datare, pokerspelare.

 

En date handlar bara om två saker:

 

1. Lyssna på vad hon säger, prata inte om dig själv om hon inte frågar och om det inte finns en uppenbar koppling mellan det hon säger och nått du upplevt.

 

2. Va så förbannat rolig du kan. Vet du om att du helt säkert inte är rolig nånstans, då låter du bli och går raskt tillbaks till punkt 1. Om du är osäker på hurvida hon gillar dig eller ej, då drar du ett riktigt halvlamt skämt, skrattar hon då har du mer än halva inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker promenad är alltid är bra om du inte känner personen ordentligt och är en bra utgångspunkt att bygga saker på, bra light date. Känns det bra kan man alltid ha lägenheten i närheten och gå upp på en kopp thé eller gå till ett kafé.

 

Mat är alltid ett säkert kort, om du kan laga mat dvs. Tycker dock att bjuda på mat

 

Picknic. Finns inget säkrare kort, tjejer älskar picknic. Förbered en picnic korg med diverse godsaker, ta ut till ett grönområde eller gärna något undangömt smultronställe. Gör inget om det är en överraskning vart ni ska osv. Kan vara allt ifrån ett naturreservat, slott, ö osv, turistinformationen kan säkert hjälpa till om du beskriver ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lyssna på vad hon säger, prata inte om dig själv om hon inte frågar och om det inte finns en uppenbar koppling mellan det hon säger och nått du upplevt.

 

Hade det varit hemligheten bakom en lyckad date så borde alla dater med tjejer/kvinner vara lyckade. För chansen att man kommer få säga en hel mening under en date, är ju lägre än att få in en runner runner straight flush.

 

Vaddå? Skulle jag vara bitter? Skulle inte tro det :D

 

Skämt och sido. Varför skulle män vara intresserade av att sitta och lyssna på kvinnor, om de inte är intresserade av att lyssna på oss? Nej hemligheten är att lyssna när hon pratar och att hon lyssnar när du pratar.

 

Sen ska man ju inte prata för sakens skull. Har man inget bra att säga så får man ställa öppna frågor dvs frågor som den andre inte bara kan svar ja eller nej på utan måste bygga ihopa en meninga av en massa små ord för att svara på. Det och humor är A och O och det sista saknar tyvärr TF.... inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tycker att Skansen* funkar bra men andra mysiga platser med massa olika djur och byggnader skulle teoretiskt sett funka lika bra.

 

En Skansen-dejt hinner liksom aldrig bli tråkig. Det finns alltid nåt att göra (kolla på djur och hus, fika, äta korv etc).

 

En typisk Skanseskonversation:

- Har vi sett sälarna ännu?

- Nej!

- Ok, men då går vi dit. Sen drar vi till krokodilerna.

 

Om det helt plötsligt inte finns nåt att tala om kan man alltid peka på nåt djur t.ex en björn och säga:

- Kolla vilken fet björn!

Och vips så är en ny konversation igång.

 

Personligen tycker jag att man ska dra dit på vintern med en ryggsäck med mackor och en termos kaffe. Grymt schysst faktiskt.

 

Sen efter all frisk luft och alla nya intryck drar ni hem till dig (alt. henne), korkar upp favvovinet, dricker ett glas eller två och somnar sött i soffan framför en romantisk komedi som hon har tvingat dig hyra.

 

Om inte det gillas bedömer jag situationen som ohållbar.

 

 

* Skansen är en djurpark som ligger på i närheten av Grönalund på Djurgården i Stockholm, se http://www.skansen.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, du har lyckats få alla sorters tips här. Inte bara vad ni ska göra utan även hur du ska bete dig :)

 

Ang. agerande:

Någon sa att du ska prata mindre och mest lyssna. Det spelar nog faktiskt ingen roll men se till att du inte sitter å pladdrar på om dig själv i 180 under hela kvällen utan se till ATT VISA INTRESSE FÖR HENNE.

Och framförallt, LYSSNA ORDENTLIGT på det hon säger.

På det sättet kan du, som någon i början av tråden skrev, imponera kraftigt på en eventuell andra dejt genom att ha bokat in något som du verkligen vet att hon skulle vilja göra.

 

Till din första dejt:

Laga maten själv. Om du KAN! Tror inte att hon blir speciellt imponerad av lite fiskpinnar, Gorbys piroger eller något annat simpelt. Att laga god mat är inte så svårt, ha inte för bråttom bara :) Har själv aldrig tidigare varit speciellt intresserad men ju mer man lär sig desto roligare blir det och nu har jag i princip knuffat ut min sambo från köket för ensam dominans.. haha :)

 

Saken är den att tjejer gillar när man kan laga en god middag. Det stora pluset här är att ni kommer sitta hemma hos dig, i lugn och ro. God mat, lite soft bakgrundsmusik och en i övrigt lyckad middag kommer troligtvis senare leda ner i soffan med en flaska vin. Steget mellan köket och vardagsrummet är inte alls stort :)

 

Se till att lära känna henne på första dejten och gör sedan något skitkul eller mer aktivt på andra (om du fortfarande är intresserad av henne då).

 

Kan ju vara så att din dejt redan varit. Hur som helst: let us know about it! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...