Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

---------------------------------

Greek77 sitter på plats 1 med 930.10

PaulFrUtah sitter på plats 2 med 942.50

Lucifer^ sitter på plats 3 med 100.10

KisseKatt sitter på plats 4 med 177.00

Confused sitter på plats 5 med 866.50

pok_markus sitter på plats 6 med 942.50

HERO sitter på plats 7 med 987.20

Zpiff sitter på plats 8 med 1505.37

Flyest sitter på plats 9 med 932.05

holdem sitter på plats 10 med 259.85

Flyest satsar s mörken 5.00

Zpiff satsar l mörken 2.50

Zpiff: --, --

Flyest: --, --

holdem: --, --

Greek77: --, --

PaulFrUtah: --, --

Lucifer^: --, --

KisseKatt: --, --

Confused: --, --

pok_markus: --, --

HERO: Qs, Jd

Pre-flop:

holdem: Höj 10.00

Greek77: Lägger mig

PaulFrUtah: Lägger mig

Lucifer^: Lägger mig

KisseKatt: Syna 10.00

Confused: Lägger mig

pok_markus: Lägger mig

HERO: Syna 10.00

Zpiff: Syna 10.00

Flyest: Lägger mig

Flop (Board: 2c, 9c, 8s):

Zpiff: Passa

holdem: Satsa 10.00

KisseKatt: Syna 10.00

HERO: Syna 10.00 // Betar man så lite blir man självklart synad.

Zpiff: Syna 10.00

Turn (Board: 2c, 9c, 8s, 10s):

Zpiff: Satsa 45.00

holdem: Syna 45.00

KisseKatt: Lägger mig

HERO: Höj 150.00

Zpiff: Höj 320.00

holdem: Lägger mig

HERO: ?

Jag har nötterna, men det finns två färgdrag på bordet. Tror ju inte så mycket på spaderdraget, dock. Hur ska jag gå tillväga för att få ut så mycket som möjligt från FI, men utan att riskera att han drar ut mig med färgen, eller för den delen en kåk om han har en triss? Killen är lös och rätt dålig.

Återhöjning eller bara syn? Känns som en återhöjning. Men ska jag då ställa, eller höja mindre än så? Han har en djup stack ...

Postad

Skulle ha ställt jag eller Raisat riktigt mycket. Aldrig i Livet syna iaf.

Du vill ju inte ge Odds till färgen eller kåken (som du säkert förstår =) ) samt så har han visat sig ha en bra hand redan nu, kanske suckerstegen?

Bluffar han så lägger han

MVH

//KF

PS. Du har inte bytt namn till Hero på ditt sista beslut.

Postad

Du vill ju inte ge Odds till färgen eller kåken (som du säkert förstår =) ) samt så har han visat sig ha en bra hand redan nu, kanske suckerstegen?

MVH

//KF

What he said :)

jojje2k: Höjer han till 700 så ställer han ju in för mindre än 300 på river, känns som att man lika gärna kan ställa in med en gång då?

Postad

MVH

//KF

jojje2k: Höjer han till 700 så ställer han ju in för mindre än 300 på river, känns som att man lika gärna kan ställa in med en gång då?

Men man vill ju ha syn, lättare att få syn när man höjer till 700 än till 1000

Postad

MVH

//KF

Men man vill ju ha syn, lättare att få syn när man höjer till 700 än till 1000

Sant, så sant.

Frågan är om man kan och/eller ska lägga sig ifall bordet parar sig eller ett av färgdragen fullbordas sig på River?

Men visst, oftast så kommer ju inte detta hända och man vill ju framkalla en syn.

MVH

//KF

Postad

Grejen är att det är svårt att sätta honom på en hand här. Har han en triss lägger han den ju, som sagt, inte oavsett hur mycket jag betar. Han kan ha TPTK, eller tvåpar. Eller ett färgdrag (behöver inte ens vara nötfärgdraget för att han ska spela så här på SS). Och jag har blivit utdragen så många gånger av riverklonkare. Så det jag först funderade på var att ställa redan här på turn. Hellre en mindre vinst än en större förlust.

Men det kanske är för fegt att tänka så? :)

Postad

Jag ställde på turn, killen funderade länge, och la sig sedan. Möjligt att han hade den lägre stegen, eller ett färgdrag. Hm, fast förmodligen hade han synat på den lägre stegen ... Jaja. Vann en del i a f. ;)

Att syna var aldrig en option, förstås, och mitt ställ bestämde jag mig för snabbt. Ville bara kolla vad ni andra tyckte. :) Tack för all input, känner mig dock säker på att jag fattade korrekt beslut.

Postad

Sjukt enkelt ställ. Kul att folk gillar att "mjölka" så mycket.

Till er som vill betta och ställa 300 på rivern, ni kommer att vara tvungna att betala av drag som sitter medan ni inte kommer få betalt av drag som missar så det är bara dumt.

Postad
Sjukt enkelt ställ. Kul att folk gillar att "mjölka" så mycket.

Till er som vill betta och ställa 300 på rivern, ni kommer att vara tvungna att betala av drag som sitter medan ni inte kommer få betalt av drag som missar så det är bara dumt.

precis, ställ in nu och hamna all in med nöten och tvinga honom att jaga. Om du lämnar kvar ~300 så kommer du itne att kunna lägga om han ställer in när brädan parar eller färgen sitter, däremot så kommer han att kunna spara 300 om han missar sitt drag så du tjänar inget på att spara 300. Ställ in och hopppas på syn.

Postad

Höj ganska kraftigt på turn.

Ställer han så får du ju självklart syna.

Raisar han så synar du bara och ställer på river oavsett om färgen kommer eller annat, chansen finns ju faktiskt att han skulle kunna lägga samma hand som din om färgen kommer (nu har jag inte jättekoll på hur mycket som petats in i potten, kanske båda två är potcomitted...i vilket fall som helst så förändrar det inget).

Synar han så synar han och du ställer på river oavsett vad som kommer för att om möjligt skrämma bort samma hand alternativt få max betalt.