Gå till innehåll

Pokerforum, ban och passion


Recommended Posts

Under den kortare tid jag varit aktiv på forumet efter min unban har jag varit inblandad i en hel rad diskussioner. Bl.a. har jag ifrågasatt Karin Lundgrens tid i rampljuset, Legatos framgångar, hur skicklighetskrävande SNG är, hur mentalt stark devalanteriel är m.m.

En hel del diskussioner har blivit rejält heta p.g.a. att jag trampat på en hel del ömma tår. Svärden har svingats fram och tillbaka, ämnen har stötts och blötts till oigenkännlighet. En hel del oljud onekligen. Men är egentligen hetlevrade diskussioner så farliga i ett pokerforum? Är det kanske t.om. så att en rejäl fight då och då är vad som krävs för att forumet ska fortsätta att kännas angeläget, fräscht och levande?

Självfallet menar jag inte med detta att t.ex. personangrepp och andra dumheter ska vara tillåtna. Absolut inte. Detta har jag inte heller ägnat mig åt.

 

Jag har varit provokativ, bitsk, ironisk, skämtsam och totalt orädd för att ta en diskussion oavsett om det gällt en moderator, Legato eller Spyse... för detta har jag fått utstå en hel del spott och spe. En del förtjänt, en del oförtjänt. Givetvis är detta moderatorernas forum och de gör precis som de själva vill. Detta är och förblir inte en demokratisk stat, men trots detta... vad åstadkommer man för forum om man nu utan pardon genast stänger av användare som är "riviga" och inte är som snälla små kattungar? Vill lfx, QoS, Nusseman m.fl. skapa ett forum där alla sitter som pimpinetta gamla damer på ett kafferep på Östermalm och varsamt diskuterar, hela tiden med en rädsla för att på något sätt stöta sig med någon?

 

Det är min personliga övertygelse att forumet behöver personligheter som Hjort, Albert m.fl. Personer som vågar stå upp och ta en fight. Som inte är rädda för att sticka ut hakan, trampa på ömma tår och helt enkelt bjuda upp till dans när det gäller intressanta, passionerade och roliga diskussioner.

Jag vill minnas att Albert och Hjort var inblandade i en ganska het diskussion ang. Mellanöstern. Efter många turer fram och tillbaka kallar de varandra för "dum i huvudet". Albert stängs av och om Hjort inte varit moderator hade det samma hänt med honom. Den mest spännande diskussionen på ett halvår och personerna bakom den stängs efter minsta lilla övertramp av.

 

Förra gången jag blev avstängd hade jag gjort mig förtjänt av det. Jag hade ägnat mig åt personangrepp ett flertal gånger och droppen som fick bägaren att rinna över var ett sexistiskt inlägg, som visserligen var 100% ironiskt, men ändå... Jag accepterar det.

Den här gången ställer jag mig dock ganska frågande. Det är väl inte direkt så att jag blev överraskad när jag blev avstängd, men jag blev desto mer irriterad. Om man bortser från OT-överträdelser, som väl får betecknas som ett någorlunda lindrigt brott, så har jag ju faktiskt hållit mig inom de uppställda ramarna. Ingen sexism, inga personangrepp och definitivt ingen rasism.

 

Lfx skriver: det är nog dags för honom att söka upp ett nytt forum.

Som forumet är idag är jag beredd att hålla med. Om man blir avstängd för arrogans är detta forum något jag inte vill vara en del av.

Kommer inte vara kvar via andra alias och förpesta luften men önskar få avsluta diskussionen i just denna tråd.

 

/Variance_beta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter ditt konto vara kvar så att du kan skriva i den här tråden och hoppas att övriga moderatorer följer mitt exempel. Det gläder mig att du inser att du bör hålla dig till den här tråden med ditt nya konto.

 

Delar av sakfrågan avstår jag för Nusseman och QoS att svara på eftersom jag uppenbart är partisk. Vi har haft diskussioner/bråk beroende på hur man ser på det förr, och jag är därför inte lämplig att uttala mig om just de diskussionerna såvida du inte vill det. Dessutom är det heller inte jag som stängt av dig någon gång. Var dock beredd på att QoS har semester.

 

vad åstadkommer man för forum om man nu utan pardon genast stänger av användare som är "riviga" och inte är som snälla små kattungar? Vill lfx, QoS, Nusseman m.fl. skapa ett forum där alla sitter som pimpinetta gamla damer på ett kafferep på Östermalm och varsamt diskuterar, hela tiden med en rädsla för att på något sätt stöta sig med någon?

Här måste jag poängtera att

 

1) Det är knappast "genast" om man hinner skriva flera hundra poster, varav många i samma stil, innan man blir bannad. Vårt tålamod med dig har varit högt i tak.

 

2) Självklart är det inte det scenariot "lfx, QoS, Nusseman m.fl." vill skapa och det vet du också. Däremot vill vi att man ska kunna föra en sansad diskussion. Av naturen är det så att de som är minst intresserade av att diskutera sansat är de som skriker högst i feedback-delarna när något inte är som de vill. De som blir missnöjda skiter i att posta och sticker härifrån istället. Om du tittar runt i det här delforumet kommer du att hitta både trådar om att det är jävligt taskig stämning på forumet och om att det är synd att folk inte får säga vad fan de vill. Alltså är det inte alltid enkelt att moderera, eftersom vårt mål självklart alltid är att alla ska vara nöjda och det helt enkelt inte går att uppnå. Då tenderar åtminstone jag att göra de nöjda som beter sig normalt i diskussioner, även om det ibland innebär att forumet tappar personligheter, eller vad värre är kompetens.

 

3. Det är inte särskilt svårt att diskutera sakligt och ändå inte trampa folk på fötterna vart man än vänder sig. Visst, en del har av naturen väldigt stora fötter, men det är knappast alla andras problem på ett internetforum. Jag menar, jag rör mig ganska ofta på gränsen och har så gjort länge och i många trådar, på sistone i ålders-tråden och i den om Mellanöstern-konflikterna. Om jag då går över gränsen är det verkligen inte meningen, och skulle någon påpeka det ber jag ofta om ursäkt även om jag anser att de har fel, eftersom jag uppenbarligen sårat personen i fråga. Det har inget med pimpinett-beteende att göra: det är normalt, humant beteende. Kan man inte släppa arrogans och spydighet (nu pratar jag generellt, du är ju knappast först i historien om problemet) bör man kanske få utlopp för det någon annanstans. Det här är inte rätt plats, har aldrig varit rätt plats, och kommer förhoppningsvis aldrig att vara rätt plats.

 

Det är min personliga övertygelse att forumet behöver personligheter som Hjort, Albert m.fl. Personer som vågar stå upp och ta en fight. Som inte är rädda för att sticka ut hakan, trampa på ömma tår och helt enkelt bjuda upp till dans när det gäller intressanta, passionerade och roliga diskussioner.

Det är jag också fullständigt övertygad om. Man kan rada upp många personer utan vilka forumet hade varit bra mycket mindre intressant och underhållande att läsa. Men jag är lika övertygad om att man kan göra det på ett sätt som inte är över gränsen. Problemet är även att provokationer tenderar att eskalera. Det ligger väl i människans natur eller något (gör det inte det har vi ett mycket intressant samhällsfenomen att studera). Ska vi då tillåta vissa uppenbara inlägg som är över gränsen eller tillåta att någon ständigt klampar över den om än bara så lite varje gång därför att denne är en "personlighet" blir det plötsligt jävligt snabbt hyckleri. Och att tillåta all arrogans, alla provokationer, alla spydigheter rakt av är en absurd tanke, varför hoppas jag att du inser.

 

Jag vill minnas att Albert och Hjort var inblandade i en ganska het diskussion ang. Mellanöstern. Efter många turer fram och tillbaka kallar de varandra för "dum i huvudet". Albert stängs av och om Hjort inte varit moderator hade det samma hänt med honom. Den mest spännande diskussionen på ett halvår och personerna bakom den stängs efter minsta lilla övertramp av.

Här ska poängteras att vi var VÄLDIGT oense internt om hur vi skulle hantera det hela. Själv sov jag när det hände, och när jag vaknade skällde jag ut halva moderatorgruppen varpå jag unbannade Albert. Till saken hör också att jag trodde att Hjort editerat sitt inlägg där han förolämpade Albert, eftersom jag bett honom om det direkt och han sagt att han skulle göra det.

 

Att du sedan har en helt annan definition av "minsta lilla övertramp" än jag är förmodligen en stor anledning till att vi öht har den här diskussionen.

 

Den här gången ställer jag mig dock ganska frågande. Det är väl inte direkt så att jag blev överraskad när jag blev avstängd, men jag blev desto mer irriterad. Om man bortser från OT-överträdelser, som väl får betecknas som ett någorlunda lindrigt brott, så har jag ju faktiskt hållit mig inom de uppställda ramarna. Ingen sexism, inga personangrepp och definitivt ingen rasism.

När någon unbannas sänks ribban väldigt mycket. Andra gången man blir bannad krävs det mycket mindre, eftersom vi då gjort ett undantag i vår policy och man så att säga lever på nåder. Det ska QoS ha gjort klart för dig, vilket jag hoppas att han gjort, och det är egentligen inget konstigt med det.

 

OT-överträdelserna vill jag påpeka har INGET med din avstängning att göra, om inte lfx tagit rejält med svampar strax före han klickade på ban-knappen vilket jag betvivlar.

 

Men kanske är det dags att uppdatera regelverket. Själv tycker jag att det är befängt att tolka avsaknaden av förbud mot alla möjliga uppenbara överträdelser av vett och etikett som att sådana är tillåtna. Jag menar, inte fan tolkar du "förbud att stjäla kommunens bilar" som att det är okej att knycka landstingets, även om inget sådant förbud skulle föreligga. Helt klart en haltande analogi (så det behöver ingen poängtera), men poängen är ju detsamma: resonemanget är absurt.

 

Lfx skriver: det är nog dags för honom att söka upp ett nytt forum.

Som forumet är idag är jag beredd att hålla med. Om man blir avstängd för arrogans är detta forum något jag inte vill vara en del av.

Om man inte blir avstängd för upprepad arrogans när man en gång unbannats och dessutom sagts till för det är detta forum inte något jag vill vara en del av. Det gäller inte bara fora jag modererar, samma sak poängterade jag senast i dag för admin på en annan site, så det är inte för att rättfärdiga mina egna eller lfx' handlingar som jag säger så.

 

Men du framställer dig själv som en martyr vilket är bullshit. Jag har uttalat mig mycket generellt i den här tråden men jag vill göra klart att jag anser dig vara en ulv i fårakläder så som du upprepade gånger betett dig, och det är därför du blivit bannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du avstäng igen Variance_beta.

 

Missade inläggen där du blev bannad men ska genast leta reda på dem.

 

Vad vore ett forum utan sina troll, tror antalet är ganska stort som gärna vill läsa betas inlägg, man sitter oftast med ett stort leende när man ser vad han skriver.

 

Ganska likt cownen som kommer in mellan hästparaden och trapetsfolket på en cirkus. ;)

 

Låt honom vara kvar under namnet Variance_beta men klistra in en varning under hans namn.

 

Tex. Ta inte åt er för vad han skriver ty han vet inte vad han gör, eller något annat.

 

Kan ni inte ha ett troll ,som åtminstonde får mig att garva ibland, kvar på forumet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och om att det är synd att folk inte får säga vad fan de vill.

 

Det är mycket synd och ett problem jag även tagit upp. Det är ju dock svårt att få gehör då även moderatorer som t.ex. Matteprof bidrar till en sådan stämning.

 

Dessutom är det heller inte jag som stängt av dig någon gång. Var dock beredd på att QoS har semester.
OT-överträdelserna vill jag påpeka har INGET med din avstängning att göra, om inte lfx tagit rejält med svampar strax före han klickade på ban-knappen vilket jag betvivlar.

 

Konfererar ni inte ens med varandra innan ni stänger av användare? Låter ju högst osunt då enskilda moderatorer kan ha ett horn i sidan till användare och om moderatorn då vaknat på fel sida när han läser användarens inlägg så....

Och hur lite respekteras du i moderatorgruppen när LFX under pågående diskussion mellan dig och mig helt sonika stänger av mig?

 

Kan man inte släppa arrogans och spydighet (nu pratar jag generellt, du är ju knappast först i historien om problemet) bör man kanske få utlopp för det någon annanstans. Det här är inte rätt plats, har aldrig varit rätt plats, och kommer förhoppningsvis aldrig att vara rätt plats

 

Ta en användare som t.ex. Eurythmech. Killar har grindat smått makalösa 3000 inlägg och i princip alla inlägg han skriver är spydiga och/eller ironiska. Killen är helt sanslös. Det går knappt att hitta ett enda inlägg där han säger något som ens kan likna snällt, konstruktivt eller glatt.

Jag tycker inte han förtjänar ban, men om man ska gå efter er egen måttsticka ska ju en sådan kille vara tokbannad sedan länge.

 

Men du framställer dig själv som en martyr vilket är bullshit. Jag har uttalat mig mycket generellt i den här tråden men jag vill göra klart att jag anser dig vara en ulv i fårakläder så som du upprepade gånger betett dig, och det är därför du blivit bannad.

 

Absolut inte. Jag ger min åsikter om hur ett forum bör vara samt tankar om min egen avstängning... eftersträvar vekligen inte martyrskap.

 

På vilket sätt är jag en ulv i fårakläder? Jag konstaterar bara torrt att det vore otaktiskt i ett mail ang. unban att uttrycka sig arrogant. Och det är det väl också!?!? Jag har inte ljugit eller bedragit. Jag har agerat efter forumets regler men tydligen kan man med obehagliga element åberopa diverse vaga begrepp som "arrogans" för att stänga av någon. Beklagligt, men inte så mycket att göra åt för min del. Förr eller senare hade LFX eller någon annan moderator hittat något att banna mig för. Den som letar skola finna.

 

 

Japp, stäng av LFX istället. Variance tillför mer till forumet

 

Ja, inte skulle forumet förlora en stor skribent iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även om ja har blivit jävligt trött på alla meningslösa inlägg som variance_beta har bidragit med på mitt favorit forum, så behöver ändå forumet någon (eller några) som är lite "on the edge" och vågar va lite fräcka och pusha gränserna.....men personangrepp och meningslösa syrliga inlägg är bara värdelöst...

 

så skippa skitsnacket och kom med seriösa poänger istället för meningslöst bullshit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så behöver ändå forumet någon (eller några) som är lite "on the edge" och vågar va lite fräcka...

 

Den åsikten tror jag inte att du är ensam om, men så länge moderatorerna önskar driva en söndagsskola är det väl svårt att göra något åt. I synnerhet när Hjort lämnat gänget för gott. Kvar är bara smileysfetischister och absolutister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Eurythmech inte är bannad medans Variance_beta är det är bortom mitt förstånd.

 

Banna båda eller banna ingen.

 

Eurythmech skriver bara dryga oneliners medans Variance_beta skriver längre inlägg, dock dryga även dom, men han tar sig ivf tid att skriva och hänga med i disskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Eurythmech inte är bannad medans Variance_beta är det är bortom mitt förstånd.

 

Banna båda eller banna ingen.

 

Eurythmech skriver bara dryga oneliners medans Variance_beta skriver längre inlägg, dock dryga även dom, men han tar sig ivf tid att skriva och hänga med i disskussioner.

 

Det är skillnad på folk och folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Eurythmech inte är bannad medans Variance_beta är det är bortom mitt förstånd.

 

Banna båda eller banna ingen.

 

Eurythmech skriver bara dryga oneliners medans Variance_beta skriver längre inlägg, dock dryga även dom, men han tar sig ivf tid att skriva och hänga med i disskussioner.

 

Det är skillnad på folk och folk.

 

Bevisligen är det så och det är synd, om moderatorerna får banna efter eget bevåg så är det synd om dom bannar folk pga nånting personligt eller nån delad mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och om att det är synd att folk inte får säga vad fan de vill.

Det är mycket synd och ett problem jag även tagit upp. Det är ju dock svårt att få gehör då även moderatorer som t.ex. Matteprof bidrar till en sådan stämning

 

Nu har inte jag varit online på typ 3 dagar så jag vet inte vad som hänt här. Off the record så tyckte inte jag att den diskussion vi hade på något som helst sätt spårade ur även om det skrevs en del hårda ord. Det är bara bra om det finns meningsskiljaktigheter på forumet.

 

Det tillhör dock ovanligheterna att jag på något sätt skulle bidra till en "sådan stämning" och om du tycker jag personifierar en sådan stämning är du i en väldigt liten minoritet här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och om att det är synd att folk inte får säga vad fan de vill.

 

Det är mycket synd och ett problem jag även tagit upp. Det är ju dock svårt att få gehör då även moderatorer som t.ex. Matteprof bidrar till en sådan stämning.

Det är varken synd eller ett problem. I grund och botten handlar det om att man får säga vad man vill så länge det inte 1) är förolämpande, eller 2) sägs på ett förolämpande sätt.

 

Edit: Ok, det får inte vara rakebackrelaterat heller och det får inte bryta mot svensk lagstiftning eller guida piratkopierare. Men ni fattar poängen.

 

Dessutom är det heller inte jag som stängt av dig någon gång. Var dock beredd på att QoS har semester.
OT-överträdelserna vill jag påpeka har INGET med din avstängning att göra, om inte lfx tagit rejält med svampar strax före han klickade på ban-knappen vilket jag betvivlar.

 

Konfererar ni inte ens med varandra innan ni stänger av användare? Låter ju högst osunt då enskilda moderatorer kan ha ett horn i sidan till användare och om moderatorn då vaknat på fel sida när han läser användarens inlägg så....

Och hur lite respekteras du i moderatorgruppen när LFX under pågående diskussion mellan dig och mig helt sonika stänger av mig?

Jodå, vi har diskuterat dig sedan den dag du unbannades. Dock vore vårt arbete väldigt omständigt om vi hela tiden skulle konferera med varandra innan vi stängde av någon.

 

Hur andra moderatorer arbetar när de har ett horn i sidan till någon kan jag av naturliga skäl inte svara på eftersom jag inte är de, men själv brukar jag göra så att jag poängterar att jag i de fallen tar av mig moderatorsrocken och hänger den vid sidan i den aktuella konversationen. Det hindrar mig inte från att säga till folk att hålla sig till ämnet, diskutera sansat, avstå från personangrepp osv, men det betyder att jag inte kommer att banna någon om jag inte har väldigt goda grunder för det. Detta går att se i flera trådar på det här forumet. I övrigt är det ett problem på alla fora som finns, liksom i verkliga världen. Påverkas poliser av att de inte gillar vissa personer som de förväntas agera mot? Självklart. Vi moderatorer är också människor, men vi gör vårt bästa.

 

Att någon diskuterar med en moderator ska inte påverka en annan moderators bedömning, men även om jag självfallet inte kan svara för lfx tror jag i det här fallet att hans tålamod med dig var större just eftersom jag inte bannat dig och att du hade bannats snabbare om jag inte pratat med dig. Det har inte ett smack med ev. brist på respekt för mig att göra, av det enkla skälet att jag inte modererat i tråden (frånsett då att jag delade den, men det beslutet har ju inte lfx lagt sig i). Annars hade det kanske kunnat vara ett tecken på det. Men i så fall hade jag tagit det med honom personligen och/eller internt eftersom det hade rört honom och mig.

 

Ta en användare som t.ex. Eurythmech. Killar har grindat smått makalösa 3000 inlägg och i princip alla inlägg han skriver är spydiga och/eller ironiska. Killen är helt sanslös. Det går knappt att hitta ett enda inlägg där han säger något som ens kan likna snällt, konstruktivt eller glatt.

Jag tycker inte han förtjänar ban, men om man ska gå efter er egen måttsticka ska ju en sådan kille vara tokbannad sedan länge.

Jag är fullt medveten om eurythmech. Du borde lära dig av honom hur man skriver bitskt, sarkastiskt och ibland även provocerande utan att passera gränsen.

 

Jag ger min åsikter om hur ett forum bör vara samt tankar om min egen avstängning... eftersträvar vekligen inte martyrskap.

 

På vilket sätt är jag en ulv i fårakläder? Jag konstaterar bara torrt att det vore otaktiskt i ett mail ang. unban att uttrycka sig arrogant. Och det är det väl också!?!? Jag har inte ljugit eller bedragit. Jag har agerat efter forumets regler men tydligen kan man med obehagliga element åberopa diverse vaga begrepp som "arrogans" för att stänga av någon. Beklagligt, men inte så mycket att göra åt för min del. Förr eller senare hade LFX eller någon annan moderator hittat något att banna mig för. Den som letar skola finna.

Humdidum. Vill egentligen ignorera den här delen men då hävdar väl någon (inte nödvändigtvis du) att jag inte vågat svara på den.

 

Du skriver ibland på ett väldigt smart, beräknande sätt. Sådant som att du medvetet fjantat dig om hur jag stavar mitt nick för att plötsligt, när du vill ha uppmärksamhet och verka seriös stava det rätt är småsaker som tyder på det. Att du i stycket ovan först utropar dig till någon slags offer för statsförtryck och justitiemord för att sedan konstatera att du ändå förmodligen gått över gränsen senare så att du inte pratar om just ditt specifika fall ändå är ett (egentligen två) andra smarta retoriska grepp, och det finns fler exempel i dina skriverier här.

 

Det var därför jag använde begreppen martyrskap och ulv i fårakläder, du framställer dig som något du inte är. Även om du gör det ganska snyggt rent tekniskt.

 

Japp, stäng av LFX istället. Variance tillför mer till forumet

 

Ja, inte skulle forumet förlora en stor skribent iaf.

Men däremot en bra moderator som gör sitt jobb.

 

***

 

Svarar gärna på fler inlägg men måste sova nu och kommer inte att ha access till internet förrän i morgon eftermiddag. Tänker dock givetvis inte fly diskussionen. Hav tålamod, tack. :)

 

(edit: citerar som en kossa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har inte jag varit online på typ 3 dagar så jag vet inte vad som hänt här. Off the record så tyckte inte jag att den diskussion vi hade på något som helst sätt spårade ur även om det skrevs en del hårda ord. Det är bara bra om det finns meningsskiljaktigheter på forumet.

 

Det tillhör dock ovanligheterna att jag på något sätt skulle bidra till en "sådan stämning" och om du tycker jag personifierar en sådan stämning är du i en väldigt liten minoritet här på forumet.

 

Nej, det spårade inte ur, men hånfulla kommentarer utan några som helst argument som stödde din egen tes sporrar ju inte direkt andra att ta bladet från munnen och "speak their mind".

 

Nej, hur skulle en sådan skara kunna vara i majoritet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är varken synd eller ett problem. I grund och botten handlar det om att man får säga vad man vill så länge det inte 1) är förolämpande, eller 2) sägs på ett förolämpande sätt.

 

Edit: Ok, det får inte vara rakebackrelaterat heller och det får inte bryta mot svensk lagstiftning eller guida piratkopierare. Men ni fattar poängen.

 

Du missuppfattar mig. Jag menade att många inte vågar skriva inlägg i rädsla för diverse dryga one-liners a´la Eurythmech m.fl.

 

Jodå, vi har diskuterat dig sedan den dag du unbannades. Dock vore vårt arbete väldigt omständigt om vi hela tiden skulle konferera med varandra innan vi stängde av någon.

 

Om ni diskuterat mig sen dag 1 förstår jag inte varför ni inte skickat ett PM till mig. "Fortsätter du så här blir du bannad". Punkt slut. Men inte ett ljud.. pang bom... avstängd. Det är ju inte så att dagens inlägg skiljer sig dramatiskt från de för en vecka sedan.

Jag har skrivit i princip samma typ av inlägg sen dag 1 och idag blir jag avstängd, utan att direkt brutit mot några regler och utan att blivit kontaktad om att min stil helt enkelt inte är acceptabel. Eller är det faktum att dagens inlägg riktades till en moderator en bidragande orsak? Högst märkligt och inkonsekvent.

 

Jag är fullt medveten om eurythmech. Du borde lära dig av honom hur man skriver bitskt, sarkastiskt och ibland även provocerande utan att passera gränsen.

 

Anledningen till att Eurythmech fortfarande är unbannad beror på hans egen smarthet. Det du kallar att "inte passera gränsen" kallar jag "han skriver inte dessa dryga inlägg till moderatorer och pokerforumauktoriteter". Hans egen ryggradlöshet räddar honom. Återigen inkonsekvens.

Men däremot en bra moderator som gör sitt jobb.

 

En nitisk moderator är väl allt ett forum kan önska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att PF var mycket bättre innan v_b kom tillbaka.

Just för att det är ett POKERforum och v_b bara skriver för att provocera och inte för att lära sig poker.

 

v_b, du borde gå över till flashback istället för PF. Det borde passa dig bättre.

 

Fortfarande sur över några handanalyser för ett halvår sedan... tur att du inte är långsint.

 

Hur gick det i WSOP? Såg dig även på bild... det var underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att PF var mycket bättre innan v_b kom tillbaka.

Just för att det är ett POKERforum och v_b bara skriver för att provocera och inte för att lära sig poker.

 

v_b, du borde gå över till flashback istället för PF. Det borde passa dig bättre.

 

Fortfarande sur över några handanalyser för ett halvår sedan... tur att du inte är långsint.

 

Hur gick det i WSOP? Såg dig även på bild... det var underhållande.

 

Sånt där kan ju inte uppfatas på fel sätt heller? Konstigt att du är bannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF.NU är ingen demokrati såvitt jag vet. Jag låter moderatorerna sköta sitt(dom är knappast betalade och får imo göra vadfan dom vill). Tar dom ett snesteg så vet dom att majoriteten kommer klaga/lämna forumet och dom står här med ett tomt forum. Som tur var så va det här inte ett sådant snesteg. :) (Inte märkt några drastiska förändringar i medlemsantalet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA Du kanske inte direkt ska jämföra dig själv med personer som Hjort. Du skriver som någon annan sa bara en massa jävla skit för att få igång diskutioner som har väldigt lite med att utveckla sig själv som pokerspelare. Normala människor besöker antagligen detta forum för att få information och lära sig ett och annat inte för att sitta och va någon jävla geek keyboard figter.

Sen att du sitter och gratulerar dig själv för att du ''vågar'' skriva va du vill på ett jävla INTERNET FORUM för pokerspel. Det säger ju ett och annat om dig själv. Det måste vara ett enormt socialt tryck du utsätter dig för där bakom skärmen GRATTIS! Du är och förblir stenhård.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...