neoteric Postad 27 December , 2004 Rapport Postad 27 December , 2004 Detta verkar vara helt omöjligt eller så är jag bara ovanligt usel på det. Bettar jag emellan 50-100% av potsize skrämmer jag ut dom oftast och bettar jag under slutar det att det blir småpengar samt att risken finns att dom lyckas dra något på rivern. Är det bättre att skrämma ut dom på flopp eller turn eller ska man slowplaya till rivern om man t.ex floppar K63 med 66 på hand eller en kåk? Citera
TotalFarsa Postad 27 December , 2004 Rapport Postad 27 December , 2004 Fråga: Vad gör du helst? Slowplayar 1000 floppade set och blir utdragen 75% av gångerna eller bettar och tar den lilla potten direkt 99% av gångerna? /TF Citera
Korpi Postad 27 December , 2004 Rapport Postad 27 December , 2004 neoteric säger: Detta verkar vara helt omöjligt eller så är jag bara ovanligt usel på det. Bettar jag emellan 50-100% av potsize skrämmer jag ut dom oftast och bettar jag under slutar det att det blir småpengar samt att risken finns att dom lyckas dra något på rivern. Om det verkligen stämmer så börja semibluffa på varje open ended straight och färgdrag... Om dom fortfarande foldar hela tiden så blir du snabbt rik, annars, mgh. Tja, då är problemet löst. Citera
Dollarturist Postad 27 December , 2004 Rapport Postad 27 December , 2004 Betta på. Om de viker sig varje gång du bettar mellan halva och hela potten så föreslår jag att du börjar betta på sämre händer oxå. EDIT: Vilket är ungefär exakt det som Korpi skrev. Too late.... Citera
Slegr Postad 27 December , 2004 Rapport Postad 27 December , 2004 Det beror väl på floppen, om den är K-7-2 rainbow och du har 22 så kan du slowplaya men om det är fulshdraw och/eller straightdraw så måste du köra på. Citera
jon2 Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Själv brukar jag nästan alltid betta hårt på mina floppade set. Kommmer floppen K62 och man har 66 måste man ju sätta motståndaren på K. Och på internet släpper dom väldigt sällan top pair. Citera
eThor Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Själv spelar jag mitt set olika beroende på pos. Offtopic: ville jag bara grina lite över att jag med mina 3 senaste set åkt ut mot högre set , ingen direkt höjdare. Citera
Stoneburg Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Jag tror att det jag backat mest på den senaste månaden är när jag försökt slowplaya set. Då blir jag ofelbart utdragen. Såvida floppen inte är otroligt ofarlig så bettar jag ut. Och även om den är ofarlig bettar jag nog rätt ofta, lite beroende på read. Enda chansen att tjäna pengar på trissen är ju att motståndaren sitter på tvåpar eller TP med bra kicker. Citera
Recommended Posts