Caroline Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Cryptologic No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 5 players Pre-flop: (5 players) Hero is CO with K♥ A♣ UTG calls, Hero raises to $8, 2 folds, BB calls, UTG folds. Flop: 2♠ 8♥ K♠ ($19, 2 players) här är det inget snack, bet. BB checks, Hero bets $12, BB calls. Turn: 8♦(d) ($43, 2 players) Här funderar jag på att checka, men vill inte ge ett gratiskort om han har fd. Bettar jag fel summa? BB checks, Hero bets $35, BB calls. River: 6♣ ($113, 2 players) ganska bra kort för mig tycker jag, jag kommer ställa han all in. BB is all-in $49.75, Hero calls. Results: Final pot: $212.5 Jag undrar om jag spelat fel någonstans då jag ofta har problem med denna typ av händer top par med fd på bordet. Citera
scouserandy Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Jaha? Och vad undrar du över? Citera
AsiaCarrera Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Är din standardbet på flop alltid så här liten eller har du justerat nu eftersom han bara har lite över 50bb? Jag föredrar att beta flopen med runt 15. Turnspelet är helt ok och river är väl bara att gråtsyna mtp stackstorlekarna. Pga den dragfria floppen är du säkert slagen här åtminstone 50% av 8, 22 men han bör visa upp en sämre K tillräckligt ofta för att synen ska visa en marginell vinst. Hade han haft 20-30 dollar till hade jag kastat river. Citera
Caroline Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Brukar som standard beta lite mindre än potten på flop, är det för lite? ca 2/3 av potten, jag gör det oavsett om jag träffat eller om det är CB. Hur är spelet om man checkar turn,dumt va? eller skulle jag betat lite mindre där, man vill inte bjuda fd på kort. Jag tycker jag ofta hamnar i dessa kniviga situationer med Ak eller Top par, vet inte om han har KQ,PP Axs,set. scouserandy, jag undrar om jag spelat fel någonstans då jag ofta har problem med denna typ av händer top par med fd på bordet. Citera
jompa1 Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 scouserandy, jag undrar om jag spelat fel någonstans då jag ofta har problem med denna typ av händer top par med fd på bordet. Skriv in vad du undrar över i slutet av ditt första inlägg. Det underlättar för de som vill besvara din frågeställning. Citera
AsiaCarrera Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Nej, det är väl inte fel att beta 2/3 pott som standard på dragfria brädor som denna men personligen föredrar jag att ligga runt 3/4 pott. Läste lite fel och fattade det som du bettade halvpott. Checka turn är ju inte helt fel, det beror mycket på din och motspelarnen image. Som denna hand spelats med limpsyn preflop så är du ju ofta slagen när en passiv fi ställer ur pos på river om du betat turn men jag har svårt för att inte försöka få in allt med träffad AK mot en 50bb:are. Bakdörrsdrag oroar jag mig inte så jättemycket för. Citera
Swalling Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Som denna hand spelats med limpsyn preflop. Det var BB som synar preflopp, inte UTG. Citera
scouserandy Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Utan read skulle jag spelat handen exatkt likadant. Med read också likadant. Aldrig jag skulle lagt TPTK mot en shortstack som ställer river. WP Citera
AsiaCarrera Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Som denna hand spelats med limpsyn preflop. Det var BB som synar preflopp, inte UTG. Ok, såg fel. Då är det blixtsyn på river. Citera
Tiggr Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Helt ok. Oftast tycker jag att det är bättre med ett potbet på turn. Shortstacks släpper aldrig topp paret här och kommer antagligen göra en dålig syn ifall han har färgdrag. 19+12+12 turnpot $43 En bet på ~43 på turn gör att du får tvångssyna $40 på alla rivers och du minskar FI implied odds enormt. Detta gör det även mycket lättare att sätta FI all in på river med ett värdebet. Citera
Zidane Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Du vann ju ut maximalt så då spelade du nog inte fel. Citera
-PK- Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Du vann ju ut maximalt så då spelade du nog inte fel. Om hon vann ja. Citera
Caroline Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Jag började fundera på om jag var uppe emot ett set då jag blev tvungen att calla all in bet på rivern, men jag kunde ju absolut inte folda,kunde varit ett missat fd 88 kändes inte så troligt, 22 kanske. K8. Alla möjliga händer rullades upp i huvudet. Väntar tills imorrn att tala om hur det gick. Tänkte på det AsiaCarrera sa, skall betta lite mera i fortsättningen på floppen. Citera
sombrero Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Tycker turnbettet är för hårt. Vid draghand sätter han det typ en på 4 vilket gör att även 2/3 dels bet gör att han gör en dålig syn samt att du håller potten nere. Att betta mer än 3/4 dels pott gör att det känns som om du vill "protecta" din hand, som inte är värd nåt att försvara. Du spelar handen stenhårt på fjärdegatan, du bettar egentligen hela hans stack eftersom du knappast kan folda varken ett omslag eller som det nu blev; en push på river. Din hand tycker jag är FÖR marginell för det hårda spelet på turn. Citera
Caroline Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Så lite större bet på floppen och lite mindre på turn så man kan folda vid omslag är tipset. Citera
Hap Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Bah felpost. Vilka störiga små symboler. Trodde det var 2 spader på floppen. Jag skulle synat. Han stoppar in för lite för att det ska vara en dålig call. Citera
Caroline Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2006 tänkte bara säga vad han hade, 86. Jag fortsätter att ha problem med Ak, vinner ofta små potter eller förlorar stora, tycker att jag väldigt ofta förlorar mot Ax som floppar 2 par de gånger jag förlorar stora potter. Tror ni jag överspelar handen? svårt att säga såklart Man kan ju knappast folda , man bettar och de callar man bettar igen på turn, sen check callar jag rivern, svårt att folda Ak mot lösa spelare,dom kan ju ha A och svagare kicker. Man kanske skall börja checka på turn men det känns för vekt. Några bra generella råd? Citera
Recommended Posts