Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjong i ballongen! Okej, bakgrunden hittar ni här http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31583 i all korthet; har aldrig spelat en hand live el. online, men studerat kvalitetslitteratur rätt så rejält. Herr Asbest var 30 bast, när ballen brast, nu är alltså oskulden tagen! Idag satte jag in 200 SEK på Svenska Spel. Valde ut FLHE 10/10 bord 0,5/1,0 SEK med låga slutpotter, men med många spelare/flop. Detta med tanken att det rimligtvis borde betyda en massa som inte klarar att lägga dåliga starthänder, men likförbannat ska vara med. Vet inte om antagandet är rätt, men för tillfället så måste jag helt enkelt bli van med gränssnittet och extremt basala saker, och snarare under tiden minimera förluster iställer för att sikta på att vinna. I varje fall så konstaterade jag följande efter en "enorm" datamängd om 2,5 timmar, rätt eller fel:

1. Varje bord hade 1-2 klart bättre spelare

2. Höga kort och eller/par med kickers är inte klena händer, utan snarare vad som avgör många potter. I böcker fokuserar man på färg/steg/kåk-whatever drag, men högt kort är inte så tokigt. Rainbowfloppar är mer vanliga än i böcker, klart att man inte vill förklara "mongopoker" i en dyr bok, och folk bettar som om de hade värsta fetdraget (på en rainbow...) eller en made hand då det inte ens går. Visst om de satt på A, KK el. AK, men de gör ju inte detför det mesta.

3. FLHE 10/10 är kanske inte min grej. Men, svårt att avgöra nu förstås. Men jag verkar vilja ha ett snabbt och extremt dynamiskt spel, satt och trummade mig neurotisk av att lägga mig 8-9 ggr av 10. Körde en en enkel tumregel nu såhär i början; lägga mig med alla händer som inte motsv. 21 el. mer i blackjackrankingoffsuit el. ej. Iaf så såg jag ganska många potter vinnas av 25o etc., hehe, any two cards can win. Men faktum var att de gången jag gick in i spelet, så vann jag potten. Jah höjde oavsettposition max, om korten tillåt det. Visst, jag kan bli uttdragen av någon med 36o, men att spela stabila kort aggressivt verkade fungera denna korta stund.

Sessionen slutade med 42 SEK i vinst. I morgon är en ny dag, med nya äventyr! Nu väntar Morphei famn, men dessförinnan litet läsande i en bok om

Postad

Precis som Penix sa så är det kul med någon som försöker lära sig teorin först.

Jag tror det kommer gå bra för dig!

Tänk på Tiltfaktorn bara!

MVH

//KF

- Svarspostare till din tråd samt lyckönskare!