Gå till innehåll

Karin Lundgren lägger AA preflop i WSOP (hypotetiskt)!

jaha

Recommended Posts

• Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sammanfattning av mitt Svammel:

Spelar jag för att vinna med Oddsen på min sida så synar jag.

Spelar jag för nöjet (alltså viktigare än vinsten) så foldar jag.

MVH

//KF

förstår dig men förstår dig inte ;)

Grejen är att jag ser ett väldigt stort Värde att bara vara med i WSOP.

Om jag hade lirat en Onlineturnering som inte har så stor betydelse så skulle jag försöka spela den mest korrekta pokern som jag kan, som inte är allt för mycket, och syna med AA i den situation.

Men jag finner det mycket värde i att bara vara i WSOP och spela med Pros.

Förstår du? ;)

MVH

//KF

jo jag förstår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en winwin-situation, ang essen. Ingen med jämnt antal kromosomer lägger essen, oavsett om man kör en mastodontsyn och alla andra åttatusen synar, och åker man ut så kan man väl gå på Spearmint Rhino? Aldrig varit i Vegas men vad jag förstår så är det ett skönt Kulturcentrum, vilket ger att det är ev att åka ut i första handen med.

Länk till kommentar

Lätt Fold. Det är så diskuterat på forumet sedan tidigare, och enligt dom flesta argumenten så är fold det vinnande konceptet i längden.

Lol!

Det har du nog fått om bakfoten...

Detta är naturligtvis en blixtsyn! Det troliga är ju dock att en av de andra också har AA men du får ju oftast en mkt bra start på turneringen därför är det EV+. Tar man inte synen så spelar man "way over" sin BR.

Länk till kommentar

Om jag hade lirat en Onlineturnering som inte har så stor betydelse så skulle jag försöka spela den mest korrekta pokern som jag kan, som inte är allt för mycket, och syna med AA i den situation.

Förstår du? ;)

MVH

//KF

Förstår inte det roliga med att åka till WSOP och medvetet spela som en tomte.

Länk till kommentar

Förstår du? ;)

MVH

//KF

Men tänk att du har längtat så efter att få spela och det betyder oerhört mycket för dej, du betalar 73000 kr för att få vara med, tror inte hon vill riskera en cionflip så tidigt..

Länk till kommentar

Förstår du? ;)

MVH

//KF

Men tänk att du har längtat så efter att få spela och det betyder oerhört mycket för dej, du betalar 73000 kr för att få vara med, tror inte hon vill riskera en cionflip så tidigt..

Sluta spela poker om du tänker så är mitt råd...

Länk till kommentar

Proffs i WSOP main? Det är väl 90-95% turister, eller sk. dead money och resten är väl vad man kan kalla proffs. Ska du spela mot rikigt proffs så föreslårar jag H.O.R.S.E med inöp på 50k.

WSOP har blivit ett riktigt turist-VM.

Att femdubble stacken så tidigt ger dig utrymme att spela ihop ännu mer chips rätt så lätt. Fast foldar AA så förstår man nog inte eller hur man spelar som stor stack mot de andra små stackar (-na).

Länk till kommentar

Svårt att se att det skulle vara en coinflip. Finns ju liksom inte att spelare 3 och 4 synar med random händer. Med lite mer troliga distributioner så sjunker dina chanser markant. I fallet där vi sätter en av motståndarna på en distribution av enbart ess så är vi nere någonstans runt 25% där större delen är splits. Om vi sätter samma fi på att även ha KK så ökar vi upp till 45% med 10% split.

Vet inte, men om man sätter en av motståndarna på ess har vi en fjärdedels chans att dubbla, och en väldigt liten möjlighet till att femdubbla. Sätter vi fi på att även spela så med andra händer blir det en självklar syn.

Skulle nog syna iallfall. Fem gånger average är fånigt mycket marker.

Spelare med ess:
       	equity (%)  	win (%)	tie (%) 
Hand  1:	25.8113 %  	01.88% 	23.94%      { AA }
Hand  2:	14.1618 %  	14.02% 	00.14%      { random }
Hand  3:	15.9148 %  	15.76% 	00.16%      { JJ+, AJs+, AKo }
Hand  4:	18.3156 %  	18.20% 	00.11%      { KK+, AKs }
Hand  5:	25.7964 %  	01.86% 	23.94%      { AA }

Spelare med ess eller kungar:
       	equity (%)  	win (%)	tie (%) 
Hand  1:	45.0397 %  	33.57% 	11.47%      { AA }
Hand  2:	14.1306 %  	13.98% 	00.15%      { random }
Hand  3:	15.7996 %  	14.96% 	00.84%      { JJ+, AJs+, AKo }
Hand  4:	12.4563 %  	06.89% 	05.56%      { KK+, AKs }
Hand  5:	12.5740 %  	07.05% 	05.52%      { KK+ }

Länk till kommentar

Jag förstår de som lägger handen för att de inte vill riskera att åka ut på första handen.

Jag är ganska trött på argumenten "Spelar du inte poker för att tjäna massa pengar och bli proffs är du dum i huvudet", poker har blivit en hobby för väldigt många och som jag läste nånstans för nån dag sen så är det som alla kommer ihåg från main event känslan av att vara där och spela, de flesta kommer inte ihåg några specifika händer iaf.

Är man där enbart för att vinna, syn. Annars så skulle jag nog inte klandra någon för att göra varken det ena eller det andra.

Jag programmerar lite på fritiden som en hobby, men just nu har jag inget programmerarjobb så jag tjänar inga pengar på det, ska jag sluta med min hobby med motiveringen "Jag är dum i huvudet som inte programmerar bara för att tjäna pengar"?

Länk till kommentar

[Men tänk att du har längtat så efter att få spela och det betyder oerhört mycket för dej, du betalar 73000 kr för att få vara med, tror inte hon vill riskera en cionflip så tidigt..

Coinflip? Vad pratar du om? Mer EV än så här kommer du aldrig få i en turnering.

Länk till kommentar

[Men tänk att du har längtat så efter att få spela och det betyder oerhört mycket för dej, du betalar 73000 kr för att få vara med, tror inte hon vill riskera en cionflip så tidigt..

Coinflip? Vad pratar du om? Mer EV än så här kommer du aldrig få i en turnering.

Vi har 54% chans mot 4 randomhänder, (om de inte blockerar varandra) jag skulle synat, jag har aldrig sagt att jag skulle lagt..

Länk till kommentar