KristofferGE Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 http://www.cardplayer.com/tournaments/payout/3229 pay outen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erikerik Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Det står säkert på någon av de 77 sidorna, men jag frågar iaf! Vart kan man se pay outen från main? Vore skoj att se hur mkt dom får juh fler som åker ut nu!GL till våra svenskar! Av de som är kvar vntar följande utbetar: 1 $12,000,000 2 $6,102,499 3 $4,123,310 4 $3,628,513 5 $3,216,182 6 $2,803,851 7 $2,391,520 8 $1,979,189 9 $1,566,858 10 - 12 $1,154,527 13 - 15 $907,128 16 - 18 $659,730 19 - 27 $494,797 28 - 36 $329,865 37 - 45 $247,399 http://www.cardplayer.com/tournaments/payout/3229 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snailbomb Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Grymt jävla imponerande, killar! Kommer ihåg när jag raisade bort ilcapitano preflop på CC för ett par år sedan. Killen har kommit långt sedan dess... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LillAdolf Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Han var nog långt redan då vann ju en jätte turre på ub för typ 4-5 år sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrovveN Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 När börjar de igen? Svensk tid då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 När börjar de igen? Svensk tid då.. 21.00 har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Svensk dominans? : ). Fy fan va illa jag mår när jag ser att om de blir en svensk vinnare får han skatta över 30 miljoner, iofs borde han kunna få ett rätt så stort tack från göran då : ) Varför mår du illa. Lagen är sådan. Det stavas kapitalvinst och skall beskattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Grymt jävla imponerande, killar! Kommer ihåg när jag raisade bort ilcapitano preflop på CC för ett par år sedan. Killen har kommit långt sedan dess... Nu låter du som Mike McDermott (Matt Damon) i Rounders när han får Johnny Chan att lägga en hand i Rounders. Do you got it? I don't remember... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erikerik Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Svensk dominans? : ). Fy fan va illa jag mår när jag ser att om de blir en svensk vinnare får han skatta över 30 miljoner, iofs borde han kunna få ett rätt så stort tack från göran då : ) Varför mår du illa. Lagen är sådan. Det stavas kapitalvinst och skall beskattas. Jo men det gäller ju ej inom EU så att spela i USA är egentligen inge så bra därmed när man vinner taxfree inom EU... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Det står säkert på någon av de 77 sidorna, men jag frågar iaf! Vart kan man se pay outen från main? Vore skoj att se hur mkt dom får juh fler som åker ut nu!GL till våra svenskar! Det mesta du vill veta, speciellt om de svenska spelarna, hittar du på poker.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Vilka "kändisar" är kvar egentligen? Förrutom svenskarna känner jag bara igen Jeffrey Lisandro 2,995,000 Prahlad Friedman 1,600,000 Allen Cunningham 1,290,000 Humberto Brenes 565,000 Har jag missat nån? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snailbomb Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Grymt jävla imponerande, killar! Kommer ihåg när jag raisade bort ilcapitano preflop på CC för ett par år sedan. Killen har kommit långt sedan dess... Nu låter du som Mike McDermott (Matt Damon) i Rounders när han får Johnny Chan att lägga en hand i Rounders. Do you got it? I don't remember... Hehe! Tyvärr hade jag något när han lade sig. Han läste väl min darrande stämma och skakiga händer som stål... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Vilka "kändisar" är kvar egentligen? Förrutom svenskarna känner jag bara igen Jeffrey Lisandro 2,995,000 Prahlad Friedman 1,600,000 Allen Cunningham 1,290,000 Humberto Brenes 565,000 Har jag missat nån? Jag känner igen namnet Eric Lynch (19:e plats just nu). Han är ett nätproffs som har NL-tävlingar som specialitet. Han har bl.a. vunnit en "$1 million guaranteed" på Pokerstars. "Rizen" är det namn han använder på nätet. Svensk dominans? : ). Fy fan va illa jag mår när jag ser att om de blir en svensk vinnare får han skatta över 30 miljoner, iofs borde han kunna få ett rätt så stort tack från göran då : ) Varför mår du illa. Lagen är sådan. Det stavas kapitalvinst och skall beskattas. Den lag som tillämpas här är definitivt en anledning att må illa, eftersom den gör det mycket svårare att gå med vinst på att spela tävlingar, och helt omöjligt att gå med vinst på cash games. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Hur många % får man skatta och varför får man skatta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pulser Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Man skattar på intjänande pengar. Enkelt. Men det borde vara avdragsgilt. Men att sedan kontrollera det blir svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arsenalrulez Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Vilka "kändisar" är kvar egentligen? Förrutom svenskarna känner jag bara igen Jeffrey Lisandro 2,995,000 Prahlad Friedman 1,600,000 Allen Cunningham 1,290,000 Humberto Brenes 565,000 Har jag missat nån? Dan Schmiech $2,155,000 har ett bracelet från 2005 i ett limit holdem-event. Vet inte om det kvalificerar han för kändislistan men. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 det sjuka är ju att han får skatta direkt på vinsten, borde egentligen vara på hur mycket han plusat, och då bör man ta med i beräkningen att man betalat 10k i buyin, även om de nu inte har betydelse för dessa 3 som är kvar, men för de som åket ut precis före ITM plusade bara kanske 500 dollar, fast sen får de skatta 2000 dollar och går då minussssssss Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 AAisking skrev:Bein skrev: Svensk dominans? : ). Fy fan va illa jag mår när jag ser att om de blir en svensk vinnare får han skatta över 30 miljoner, iofs borde han kunna få ett rätt så stort tack från göran då : ) Varför mår du illa. Lagen är sådan. Det stavas kapitalvinst och skall beskattas. Den lag som tillämpas här är definitivt en anledning att må illa, eftersom den gör det mycket svårare att gå med vinst på att spela tävlingar, och helt omöjligt att gå med vinst på cash games. Bara för att det är en lag så kan den ju fortfarande vara dålig. Jag är född i Sverige och har hitills inte haft möjlighet att bosätta mig utomlands. Jag är inte nöjd med de svenska lagarna, men jag kan inte göra någonting åt det. Är det bra då, bara för att det är en lag som tjockisgöran skapat för att få råd med mera kakor så hans mage ska svälla ännu mera? SVAR: NEJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pulser Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 det sjuka är ju att han får skatta direkt på vinsten, borde egentligen vara på hur mycket han plusat, och då bör man ta med i beräkningen att man betalat 10k i buyin, även om de nu inte har betydelse för dessa 3 som är kvar, men för de som åket ut precis före ITM plusade bara kanske 500 dollar, fast sen får de skatta 2000 dollar och går då minussssssss Hur gör man om man åker ut innan pengarna? Får man dra av alla tävlingar? Då kommer man antagligen kunna komma undan bra eftersom man inte kommer redovisa alla vinster. Men det roliga är att man ska egentligen beskattas på varje hand man spelar i CG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Birgerstam Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Edit: Skitsamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Thuritz: (Lånad av Robert @ http://www.thehendonmob.com) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leif Klingemo Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 det sjuka är ju att han får skatta direkt på vinsten, borde egentligen vara på hur mycket han plusat, och då bör man ta med i beräkningen att man betalat 10k i buyin, även om de nu inte har betydelse för dessa 3 som är kvar, men för de som åket ut precis före ITM plusade bara kanske 500 dollar, fast sen får de skatta 2000 dollar och går då minussssssss Hur gör man om man åker ut innan pengarna? Får man dra av alla tävlingar? Då kommer man antagligen kunna komma undan bra eftersom man inte kommer redovisa alla vinster. Men det roliga är att man ska egentligen beskattas på varje hand man spelar i CG. Du får inte göra några avdrag för det du betalat i inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 det sjuka är ju att han får skatta direkt på vinsten, borde egentligen vara på hur mycket han plusat, och då bör man ta med i beräkningen att man betalat 10k i buyin, även om de nu inte har betydelse för dessa 3 som är kvar, men för de som åket ut precis före ITM plusade bara kanske 500 dollar, fast sen får de skatta 2000 dollar och går då minussssssss Hur gör man om man åker ut innan pengarna? Får man dra av alla tävlingar? Då kommer man antagligen kunna komma undan bra eftersom man inte kommer redovisa alla vinster. Men det roliga är att man ska egentligen beskattas på varje hand man spelar i CG. Du får inte göra några avdrag för det du betalat i inköp. nej men borde ju betala skatt på de man plusat, inte det man vunnit om ni förstår mej rätt. Men jag vet att lagen säger något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 Det finns massor av trådar på forumet som diskuterar skattefrågan. Låt inte denna tråd gå mer off-topic än den redan gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2006 kul med två svenskar som gått långt. Om inte nån av dom kommer till final bord är det riktigt tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts