Juster Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Det här var ju en riktigt het fråga, tydligen. Är det bara jag som tycker att Kens "sng är inte poker" är lika meningsfullt som klassisk-musik-snobbars "sån där rocknroll är inte musik"? Eller för all del "det den där snubben sysslar med är inte konst - han målar ju bara fula solrosor"? Man hamnar ju så lätt i språkfilosofiska frågor (läs: hårklyverier). Försökte harva mig igenom tråden men detta inlägget var det enda jag tyckte var vettigt Citera
kaTTla Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 visst e sng och mtt poker men inte lika mkt som cashgame. Det säger ju sig självt. precis som en speed sng är mer tur betonat än en vanlig sng i och med att man inte kan vara kortdöd allt för länge blir blindsen oftast riktigt höga i en mtt eller sng så att fold och all in spelet är det enda som avgör. Det är absolut inte lika mkt poker som ett vanligt cashgame med djupa stackar. ________________________ farsan sa att ja skulle raisa med suited-connectors Citera
Pontus! Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Egna definitioner: Ett proffs: Någon som försörjer sig på någonting speciellt. Försörjer man sig på SnGs, har spelat flera tusen stycken och gått stadigt plus så anser jag att man är ett proffs, även om det bara är 52% vs. 48% att man vinner en viss allin. Citera
Ost Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Egna definitioner: Ett proffs: Någon som försörjer sig på någonting speciellt. Utan att ha läst hela tråden frågar jag: har någon påstått något annat? Citera
elvis77 Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 definition på proffs : En sådan som går in som 48% 52% men snittar 52% 48% Citera
Jennez Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 definition på proffs : En sådan som går in som 48% 52% men snittar 52% 48% Med andra ord: en som har riggen med sig. Eller hur var det nu med riggen elvis77? Citera
Myssion Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Även en apa kan bevisligen vinna 250K Guaranteed på FT, så varför skulle en apa inte kunna lira vinnande SnG...?? Citera
Nickefik Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Jag tycker mest Ken verkar klaga på allt och alla när han skriver i tidningen. Någon mer än jag som är less på att höra hans gnäll? Citera
Jennez Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Även en apa kan bevisligen vinna 250K Guaranteed på FT, så varför skulle en apa inte kunna lira vinnande SnG...?? Jag har aldrig sagt att en apa inte kan vinna... Citera
Gummo Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Även en apa kan bevisligen vinna 250K Guaranteed på FT, så varför skulle en apa inte kunna lira vinnande SnG...?? Jag har aldrig sagt att en apa inte kan vinna... Jag tycker att hela grejen är sjuk. Varför ska man vinna en apa? Vem kontrollerar att vinnaren verkligen kan ta hand om apan. Det är ju ändå en levande varelse med känslor och allt. Är det Kens idé att man ska vinna en apa? Nä, isåfall har nog Ken tabbat sig mer här än när han borrade hål i päronens golv! Citera
Recommended Posts