Gå till innehåll

ARTIKEL: Ken "Jag kan lära en apa att spela SnG!"


Largo-Sama

Recommended Posts

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den värsta situationen som kan uppstå är om apan går all-in före mig. Då synar jag inte ens med två ess. Jag vägrar gå till historien som den som blev utslagen av en apa.

 

Tänk om alla vore som Ken, då skulle apan vinna WSOP hur lätt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Ken till 100%, många sng "proffs" spelar som ahn säger och har turen med sig, dessutom beter de sig som apor, värst är "proffsen" på nivåer mellan $200-500 SnG.

 

Jag är inte 100% säker med tanke på din tidigare inlägg om att alla pokerproffs suger: Det där var ett ironiskt inlägg va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ligger det mycket i det han säger. SnG är väl den pokerform som är lättast att lära sig och lättast att spela efter en formel. T.o.m. sheets säger själv att SnG egentligen inte är poker, i ordets "rätta" bemärkelse.

 

Men att hävda att det inte kräver skills för att vinna och att det bara är tur, särskilt på $200-$500, är ju bara rent trams.

 

Brukar gilla det mest som Ken skriver, men här låter han bara jäkligt bitter.

 

Och visst finns det många som tycker att det är jäkligt tufft att gå all-in, men det är ju inte därför man gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men eftersom grinders grindar mot grinders på de högre nivåerna måste dte ju fortfarande finnas ganska stor edge om man är bra på shortstack-spel.

 

Är inte riktigt med på vad du menar. Om det är proffs som möter proffs så borde ju edgen bli mindre, inte "ganska stor". På $215 ligger en bra ROI på 7%, och det är ingen särskilt stor edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Ken till 100%, många sng "proffs" spelar som ahn säger och har turen med sig, dessutom beter de sig som apor, värst är "proffsen" på nivåer mellan $200-500 SnG.

 

Alltså, det finns en anledning till att de spelar som Ken säger (även om han förenklar det, känns som att han utgår från pushbottar och generaliserar), och den har inget med tur eller tuffhet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är inte riktigt med på vad du menar. Om det är proffs som möter proffs så borde ju edgen bli mindre, inte "ganska stor". På $215 ligger en bra ROI på 7%, och det är ingen särskilt stor edge.

 

Nja, de bra spelarna har över 10 iaf.

 

Men ändå ingen jätte-edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men att hävda att det inte kräver skills för att vinna och att det bara är tur, särskilt på $200-$500, är ju bara rent trams.

 

 

Jag refererar till det ken säger, att det finns vissa som kallar sig proffs bara för att de har turen med sig ett tag, säger inte alls att det bara är tur, men håller man på och plonkar på all-in knappen i var o varannan hand testar man verkligen fru fortuna.

 

Du babblar om trams hela tiden, sila ditt eget "trams" först tack!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...