Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$50 NL Texas Hold'em - Wednesday, July 26, 05:44:09 ET 2006

Table Table 109831 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Hugga83 ( $52.95 )

Seat 5: Seerup13 ( $62.80 )

Seat 2: Hero ( $106.90 )

Seat 1: germanpoker7 ( $93.35 )

Seat 4: MonsterDonky ( $50 )

Seat 6: zebra_m ( $43.75 )

zebra_m posts small blind [$0.25].

germanpoker7 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ A:diamond: 2:diamond: ]

Hero raises [$1]. Liten mesbet här, jag vet. Men hade flera gånger i rad skrämt bort alla med en standard 4xBB bet.

Hugga83 folds.

MonsterDonky raises [$3].

Seerup13 folds.

zebra_m folds.

germanpoker7 folds.

Hero calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Q:diamond:, 6:diamond:, 5:diamond: ]

Hero checks. The nuts! Givet slowplay här enligt mig.

MonsterDonky bets [$4.50].

Hero calls [$4.50].

** Dealing Turn ** [ 6:spade: ]

Hero checks. Ajdå, brädan parar... Väljer att checkraisa för att åtminstone få inte lite mer i potten ifall Fi hittar folden.

MonsterDonky bets [$9].

Hero raises [$35]. Lite för mycket? Hoppades att Fi skulle gå all-in och att jag slipper stirra på en kåk.

MonsterDonky folds.

Så frågan är: Är det EV+ att vänta till rivern innan jag checkraisar/betar ut? Risken finns att Fi knackar bakom efter att jag checksynat två stora betar. Som synes har jag ingen read på Fi då han nyss satt sig vid bordet med fullt inköp. Så länge brädan inte parar sig så sitter jag med nötterna, men jag blir lite orolig när en sexa kommer på turn. Fi sitter ju förmodligen med minst en Q. Han höjde ändå till 6xBB preflop, så AQ kanske? Spelade jag rätt? :? Eller är jag en tomte? :shock:

Postad

Miniräjsen preflopp går ju bort, så länge man inte känner för att bygga en halvstor flervägspott med en svag hand ur position. Folda den.

Slowplay på flopp är helt ok, standard att checka till räjsaren.

Med tjeckräjsen på turn jagar du bort händer som du kan få mer betalt av samtidigt som du ger mer $ till de händer som slår dig.

Postad

Och vad ska han beta med på rivern som du kan checkräjsa? Om vi bortser från det parade brädet så är väl färg det enda han betar och den får du betalt av ändå även utan att slowspela.

Postad

Så här spelar jag suited A med dålig kicker. Höjer standard preflop, och bettar hårt om jag får in färgen på floppen. Varför? I regel tror folk att man "bluffar", eller att man sitter på en klassisk AK alt PP, och de kan då välja att RR för att representera färgen. Vågar påstå att jag alltid får mest betalt genom att represenera färgen på en gång. Chansen är då stor att spelare med TPTK alt bra PP kommer att höja, dvs de tror dig inte. Checkar man och synar bet på floppen blir folk direkt försiktiga.

Postad
Så här spelar jag suited A med dålig kicker. Höjer standard preflop, och bettar hårt om jag får in färgen på floppen. Varför? I regel tror folk att man "bluffar", eller att man sitter på en klassisk AK alt PP, och de kan då välja att RR för att representera färgen.

Hur ofta floppar man en färg? Vad gör du när du missar totalt? Ger du bara upp direkt då? Isåfall får du se till att få ordentligt med betalt när träffar för det blir en massa standardraisar innan du gör det.

Postad
Så här spelar jag suited A med dålig kicker. Höjer standard preflop, och bettar hårt om jag får in färgen på floppen. Varför? I regel tror folk att man "bluffar", eller att man sitter på en klassisk AK alt PP, och de kan då välja att RR för att representera färgen.

Hur ofta floppar man en färg? Vad gör du när du missar totalt? Ger du bara upp direkt då? Isåfall får du se till att få ordentligt med betalt när träffar för det blir en massa standardraisar innan du gör det.

Kanske skulle skrivit NÄR jag spelar suited Ax. Allt beror naturligtvis på motståndet, hur de uppfattar mig, antalet spelare och om jag dominerar bordet etc etc.

Postad

Håller helt och hållet med dig Vete. Har själv ganska aggressiv image vid borden och floppar jag monster som nötfärg bettar jag oftast ut det i första position. Som du säger, händer det ofta att man blir checkraisad där, antingen för att Fi tror att han har dig eller för att han vill representera det. Sedan låter jag Fi ta kommandot på turn (check-syn) i hopp om att man kan få honom att tro att man är på draget. Och sedan pottbetar jag river så händer det ofta att han kan tro att man har bustat draget.

Detta har iaf funkat i stakes 0.5/1 till 2/4 för min del.