Gå till innehåll

Ny BUG, Monsterjackpot/turnering?


doope

Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Vann två st sng på torsdag natten och regga mig efter det till lördagens "weekly final". Nu har jag alltså en "biljett" kvar och kan väl när som helst regga mig till vilken "weekly final" som helst, eller?

 

Jag svarar på min egen fråga. Ja det är väldigt smidigt, då man kan se på "my account" hur många "weekly finals" biljetter man har kvar som är oanvända/eller hur man använt sina biljetter. Monsterturneringen verkar häftig, men jag tycker de kunde ha löst det hela på något annat sätt (finansieringen av turneringen). Vad kommer potten för online finalen att landa på tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan dom lägga weekly på en så dålig tid. Lördagkvällar är inte optimala pokerkvällar. Inte för någon skulle jag gissa.

Har haft min "token" eller vad det nu är i en månad. Är sugen som fan på att spela den. Men det kommer ju typ aldrig komma en lördag när man inte har bättre saker för sig.

 

Längtar tills spektaklet försvnner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag som kvalat in mig via en 6$ SNG till 100k weekly, vad gäller för min del, räcker det att komma bättre än 2000:e plats?

 

Ja, Kidder det gör det för att du är just nu klar för 1 million$ för att du klarade 2000 gränsen i kvällens turnering.

 

Tack, OK då satsar vi på finalbordet nu då, för utbetalningsstrukturen SUGER

 

:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag som kvalat in mig via en 6$ SNG till 100k weekly, vad gäller för min del, räcker det att komma bättre än 2000:e plats?

 

Ja, Kidder det gör det för att du är just nu klar för 1 million$ för att du klarade 2000 gränsen i kvällens turnering.

 

Tack, OK då satsar vi på finalbordet nu då, för utbetalningsstrukturen SUGER

 

:?

 

mm, verkligen.

Jag har drygt 70k nu men måste ju ändå bara satsa på finalbordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 3 biljetter till monster montly nu, hoppas jag fixar de sista 5 näst kommande veckor. Hatar att spela sngs och weekly monsters....... :evil:

 

Jag orkar inte heller, jag har en biljett till monthly och den ska jag lira i Oktober, förhoppningsvis är man bland dom 1000 första efter det.

 

Värdet ligger ju i att ta sig vidare till nästa nivå. När jag lirade veckofinal var det patetiskt att se maskandet för att få $40 när man redan klarat sig vidare till månadsfinalen. Den platsen är ju värd flera hundra dollar (

8000 deltagare, 1M i cash + c:a 3-4M i platser till grand final. 4M/8k = 500 dollares). Maska för $40 när man redan vunnit $500 :? . Suck!

 

Detta gör att jag inte kommer spela någon veckofinal förrän efter den första månadsfinalen om jag inte kvalar in. Om man bara hanterar Monstret på rätt sätt, d v s kvalar effektivt och inte föder prispotten med överdrivet många SnG-kval eller via cashgameborden, finns ett ENORMT värde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det värdet hämtas från ?

 

Den extra 50-centaren vid alla Monster-cashgamebord främst. Kolla följande exempel:

 

Om man kvalar via SnG tas $50 från prispotten. En plats i veckofinalen är alltså värd $50. I veckofinalerna brukar 4-5000 pers delta, 2000 går vidare. Detta gör att en plats i månadsfinalen borde vara värd $100-$125.

 

I månadsfinalen går 1/8 av spelarna vidare. Detta innebär att man betalar c:a $800-1000 för att delta i grand final. Baserat på den lågt skattade prispotten $24M är dock värdet på en plats i grand final $3000 ($24M/8k deltagare). En enorm skillnad och då är ändå inte prispotterna i vecko- och månadsfinalerna inräknade!

 

Om man DESSUTOM tar hänsyn till att många deltagare är orutinerade turneringsspelare som slumpats till en plats inser man att det här är en turnering med riktigt bra värde, förutsatt att man undviker att bidra till prispotten genom att spela på de dyra cashgameborden :D !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jaha.. första försöket i en månadsfinal. Gick åt skogen, såklart... men provar igen i oktober. Turneringen är ju helt fantastisk egentligen. För en 1000:e plats i finalen i maj lär man få runt 20000 dollar. Jag förstår inte hur deltagarantalet kan vara så lågt i en turnering som pengamässigt är bland de största i världen. Var alltså inte ens fullt 8000 igår kväll - totalt obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kvalade också in men kommer inte att spela fler vecko- eller månadsfinaler, så jag vet inte. Alltför segt att börja om igen, men det är lite frestande att sitta och bomba när bubblan i månadsfinalen närmar sig och alla som inte redan kvalat sitter och foldar allt utom AA :) . Borde vara bra chans att komma högt upp när man inte behöver bry sig om platsen i finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha.. första försöket i en månadsfinal. Gick åt skogen, såklart... men provar igen i oktober. Turneringen är ju helt fantastisk egentligen. För en 1000:e plats i finalen i maj lär man få runt 20000 dollar. Jag förstår inte hur deltagarantalet kan vara så lågt i en turnering som pengamässigt är bland de största i världen. Var alltså inte ens fullt 8000 igår kväll - totalt obegripligt.

 

 

:shock::shock:

 

$20k? säkert?

 

sjuukt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha.. första försöket i en månadsfinal. Gick åt skogen, såklart... men provar igen i oktober. Turneringen är ju helt fantastisk egentligen. För en 1000:e plats i finalen i maj lär man få runt 20000 dollar. Jag förstår inte hur deltagarantalet kan vara så lågt i en turnering som pengamässigt är bland de största i världen. Var alltså inte ens fullt 8000 igår kväll - totalt obegripligt.

 

 

:shock::shock:

 

$20k? säkert?

 

sjuukt

 

Låter mycket. Inköpet kommer vara värt c:a $3k om prispoolen stiger till $24M ($12.5M just nu). Normalt brukar ju c:a 10-15% av deltagarna få pris och sämsta priserna ligga på dryga inköpet tillbaka. $5k för plats 1000 tycker jag låter som en rimligare siffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kvalade in till finalen i Maj. Någon som vet vad som händer om man lyckas hamna ITM i någon av de kommande månadsfinalerna? Får man något för sin extraplats?

 

Nej, det mailet som de inkvalade fick som berättade att additional entries will be refunded var felaktigt enligt supporten när jag mailade och frågade hur mycket man skulle få vid en eventuell extraplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades ta mig till månadsfinal igen :D

Förra månadsfinalen missade jag starttiden med 1,5 timme och kom in med halva stacken kvar :cry: Lyckades dubbla upp innnan jag förlorade allt med KT kmot KJ!!

 

Känns som om jag behöver en snabbkurs i MTT. Det jag behärskar är SnG men allt mellan startblinds och finalbord i MTT är annorlunda och jag har inte koll på strategin alls. Dags för Harringtons böcker kanske.

Vilken bokdel skall man börja med som någorlunda kunnig och vinnande SnG spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang mitt påstående att man får 20k för en 1000:e plats i finalen.

Månadsfinal - 1 miljon i prissumma - 400 för plats 1000.

Megafinal - 50 milj i prissumma - 20k för plats 1000.

 

Jag har inte exakt koll på hur mycket prissumman stiger per vecka, men har nog fel när jag räknade 50 milj i finalen. Däremot lär det bli minst 25 och alltså 10k för plats 1000, om prisstrukturen är likadan som tidigare i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...