Gå till innehåll

Ny BUG, Monsterjackpot/turnering?


doope

Recommended Posts

Ny programvara från PP idag med någon Monsterjackpot som rullar. Den ska tydligen gå till en prispott för en online turnering. Finns SNG´s Qualifiers men endast LHE. Borden som potten byggs från finns det dock både LHE o NLHE.

 

De ska även ha weekly 100K Freerolls och Monthly 1M Freeroll.

 

Vad är tanken bakom detta tro? större rake på monsterborden? Krav på spelade händer för freerollsen osv..

 

//Doope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

är en lång promotion som har 1 syfte. få anseende som största turresiten på pokerstars bekostnad.

 

vilka får betala för det? jo regulars som ännu en gång blir utan VIP-bonus.

 

aja, tröst är ju att worldpx idag fick ny toppnotering.

 

jag tar hellre de där $100k jag rejkar på 11månader än deltar i en frirulle i ett spel jag inte behärskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan att de integrerat de där Monsterborden i den vanliga menyn där man kan välja bord. Detta måste ju vara det sämsta påhitt på länge av partypoker. Nu kommer jag och många med mig betala en hutlös "extra" rake bara för att mängden av fisk kommer hålla till där.

 

:evil::twisted::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in och kollar NL200 bord och uppåt så är samtliga bord "monster jackpot" bord. Är detta på riktigt?

 

Går man in på ett "monsterbord" så ser man att $0.5 extra tar ur varje pot, utöver raken. Det betyder alltså att en partypokerspelare får betala $0.5 extra för varje pott han vinner utöver den redan hutlösa raken?

 

Är jag dåligt upplyst? Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in och kollar NL200 bord och uppåt så är samtliga bord "monster jackpot" bord. Är detta på riktigt?

 

Går man in på ett "monsterbord" så ser man att $0.5 extra tar ur varje pot, utöver raken. Det betyder alltså att en partypokerspelare får betala $0.5 extra för varje pott han vinner utöver den redan hutlösa raken?

 

Är jag dåligt upplyst? Någon?

 

 

Saxat från Partypoker:

 

30% ($0.15) of the $0.50 Bad Beat from each raked hand will be taken to increase the Monster Grand Final tournament prize pool at the end of the hand. The remainder 70% ($0.35) will get added to the Bad Beat Jackpot.

 

Tittade nu på de lite högre borden NL400+ o då är det väl 50/50 just nu mellan Monsterbord och "vanliga" bord... detta känns ju som ett stort skämt ju mer jag tänker på vad det kommer kosta i rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att de tar $0.5 oavsett vilken nivå man spelar på..

 

Säg adjö till alla låglimitspelare då. Läste på 2+2 att en NL100 spelare som vinner i snitt 15% av potterna åker på $7.5 extra per timme endast p.g.a monsterjacken. Hur ska någon klara en extra rake på 7.5bb/100 utöver den redan höga vanliga raken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So, say you play 6-max and win 16.66% of your hands. .5*16.66% = $8.33/100.

 

2/4 = 2.0825 BB/100

3/6 = 1.3883 BB/100

5/10 = .833 BB/100

10/20 = .4165 BB/100

15/30 = .2776 BB/100

 

Anything 2/4 and below is basically unbeatable now. Amazing.

 

okej, lite felaktiga antaganden, men principen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste vara det sämsta som hänt på partpoker någonsin. Precis som det sas i tidigare inlägg kommer utbudet av bord begränsas för oss hajar som inte vill betala 0,5$ mer i rake.

 

Förmodar att fiskarna dras till "monster" borden, då denna kampanj lokar fiskar ditt, som givetvis är ovetande om att raken är högre. Innebär att det kommer att bli tightare på de vanliga borden där alla grinadare sitter. Och detta skall vi leva med i nästan ett år. Därefter kommer det säkert att köre om detta igen, vilket innebär att det för en lång framtid kommer se ut så här.

 

CPU låg tidigare på runt 30% när jag hade 12 bord öppna. Nu ligger de på 90% pga den rörliga grafiken över jackpotten.

 

:evil: Blääää

 

Edit: Läste på 2+2 "If you click the red dot in the upper right hand corner of the jackpot counter, it will stop moving back and forth at least."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har försökt grinda idag.

 

6bord+PT+PAHUD+PO2+itunes+msn+irc och min dator ger verkligen upp...

 

100% HELA tiden. PAHUDS-dropdown funkar inte, statsen laggar, låtarna hackar etc. trots att jag har en amd64 3000 1gb ram etc. ohållbart helt enkelt.

 

orkar inte med detta lagget. cashar ut idag, över med allt till worldpx och spelar där tills detta löser sig. eventuellt kör jag 3bord på party och 3bord worldpx. 3partybord borde min dator klara av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis likadant var det när Party införde sina bbj-bord, det är där dom största fiskarna är... end of story...

Ja, men det ar inte sakert att det racker for att kompensera.

 

For mig som mot allt fornuft anda hoppats att den globala raketrenden skulle sjunka ar det har anda extra sorgligt. Poker tar liksom ytterligare ett steg mot att hamna i samma kategori som roulette och black jack.

 

Oavsett sa innebar det ju en pay cut for mig i storleksordningen tusentals kronor i manaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...