Gå till innehåll

Slow_fox - Cuttar av rullen lite =)


Slow_fox

Recommended Posts

Klart som fan vi ska höja, men back har skrivit att vi ska höja för att ta potten preflop och isf är det bättre att ställa. Mer fold equity.

 

 

edit:

xxx säger:

asså att höja 7-8bb är inte fel

men anledningen bakom det är helt jävla [censur]fel

 

xxx säger:

det är typ som att säga att anledningen till varför man semi-bluffs-ställer med hålpipan är för att se till så man får betalt när den väl sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart som fan vi ska höja, men back har skrivit att vi ska höja för att ta potten preflop och isf är det bättre att ställa. Mer fold equity.

 

Snälla, sluta bara.

 

xxx säger:

asså att höja 7-8bb är inte fel

men anledningen bakom det är helt jävla [censur]fel

 

xxx säger:

det är typ som att säga att anledningen till varför man semi-bluffs-ställer med hålpipan är för att se till så man får betalt när den väl sitter.

 

Eeeh, vem är "x" och vad fan skulle det där ha med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du dum på riktigt eller skämtar du bara?

 

xxx är jag som inte orkade skriva om det jag redan skrivit på msn.

Eftersom du uppenbarligen inte förstår lär jag väl utveckla mig lite. Givetvis ska vi höja, men back har skrivit att anledningen till vår raise skulle vara att köpa potten preflop.. Då säger jag att om vi är ute efter att köpa potten är det bättre att ställa in hela stacken, högre fold equity.....

 

Jag har alltså inte nånstans klagat på höjningen, utan hans argument till denna.

 

Comprende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis ska vi höja, men back har skrivit att anledningen till vår raise skulle vara att köpa potten preflop.. Då säger jag att om vi är ute efter att köpa potten är det bättre att ställa in hela stacken, högre fold equity.....

 

Fast det finns ju en hel del andra faktorer än FE att ta hänsyn till som gör det mycket bättre att standardraisa, även om vi gärna tar hem potten preflop. Men som psatiw redan sagt, du försöker ju medvetet missförstå så det blir lite segt att diskutera med dig. Men ok, har jag förstått rätt om jag säger att du förespråkar att pusha varje gång man gör ett bet i bluff/stjäl-syfte eftersom det maximerar vår FE?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det finns ju en hel del andra faktorer än FE att ta hänsyn till som gör det mycket bättre att standardraisa, även om vi gärna tar hem potten preflop. Men som psatiw redan sagt, du försöker ju medvetet missförstå så det blir lite segt att diskutera med dig. Men ok, har jag förstått rätt om jag säger att du förespråkar att pusha varje gång man gör ett bet i bluff/stjäl-syfte eftersom det maximerar vår FE?

 

Har jag sagt nånstans 7-8bb raisen är dålig och att en standardraise är bättre? Har jag ens påstått att 7-8bb raise pre inte är min standardraise?

 

Punkrock_kid fattade vad jag menade. Jag försökte inte missförstå hans post, jag påpekar att han tänker helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du dum på riktigt eller skämtar du bara?

 

Med bara de två alternativen, så antagligen det förra eftersom jag definitivt inte skämtade.

 

xxx är jag som inte orkade skriva om det jag redan skrivit på msn.

 

OK. Isåfall förstår jag inte alls vad det du citerade på msn har med saken att göra.

 

Eftersom du uppenbarligen inte förstår lär jag väl utveckla mig lite. Givetvis ska vi höja, men back har skrivit att anledningen till vår raise skulle vara att köpa potten preflop.. Då säger jag att om vi är ute efter att köpa potten är det bättre att ställa in hela stacken, högre fold equity.....

 

Ja, och man hade lika gärna då kunnat skriva att "du kan göra samma sak med 72o då, eftersom du gör handen till en bluff", men poängen är att då gör man sig bara till en pajas, eftersom man medvetet missförstår och inlägg av den karaktären bara blir ett jobbigt brus som ingen orkar läsa. Något som jag tycker är signifikativt för dina inlägg i stort.

 

Sådär, då var de problemet löst.

 

Man slår upp för värde, men FE:t är en del av värdet, vilket jag är säker på att iaf du vet. Jag tyckte det var ganska uppenbart att det var det som back försökte uttrycka, att man med en standardraise kommer att förlora den delen av handens värde, och att man därför gör bäst i att siza sin raise efter pottens storlek. Inget krånligt alls förrän standard-tomten här ovan kom in och letade inlägg att feltolka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men oj.. du skämtar inte ens.

 

back skrev:

Slår upp rejält, kanske 7-8xBB, för att ta potten innan flop.

Jag vet inte längre om jag ska anta att du är läskunnig så jag ska försöka beskriva vad det är han säger..

Han säger först att man ska höja rejält - obs, inget direkt fel här.

Han säger sen att 7-8bb är en bra raise pga alla limps - obs, inte här heller.

Sen skriver han att anledningen till denna raise är för att vinna potten preflop - obs, HÄR ÄR FELET.

 

Han skriver inte att EN AV ANLEDNINGARNA är att vinna potten preflop, han skriver att anledningEN är att ta potten innan flop.

Nu tänker jag inte ens ifrågasätta varför man skulle vilja göra en sån sak och döda en hand som AK, utan istället ger jag tipset att om ditt enda mål är att plocka upp potten preflop är det bättre att ställa rakt av. Jag lovar att du ökar din FE(detta står för folding equity).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänker jag inte ens ifrågasätta varför man skulle vilja göra en sån sak och döda en hand som AK, utan istället ger jag tipset att om ditt enda mål är att plocka upp potten preflop är det bättre att ställa rakt av. Jag lovar att du ökar din FE(detta står för folding equity).

 

Men se där, då var vi där igen. För det är ju EXAKT det där jag skrivit. Jag borde dock ha nöjt mig med att skrivit mitt ursprungliga inlägg som bara konstaterade att du alltid går in för att försöka missförstå grejer som du sen kan skriva dina totalt menlösa 2-meningars inlägg om. I synnerhet eftersom jag vet sen tidigare att man inte ska ge sig in i argumentation med tomtar som aldrig vill förstå iaf. Så jag ger upp. Sorry for OT, slow_fox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att du fortfarande inte förstår...

 

Det är inte jag som letar efter en anledning att missförstå hans inlägg, utan snarare finner en stor brist i back's poker-tänk och försöker täppa till den luckan. Det var inte illa menat från början eller nått i den stilen, men när du sen börjar hugga och inte förstår det simplaste inlägg blir jag frusterad.

 

Men jag håller med dig om att det är meningslöst att ge sig in i diskussioner med tomtar som vägrar förstå, så jag ger upp alla försök att övertala dig och lägger ner debatten här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...