Bjorn_ Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Inte samma fi som i den andra handen, ingen särskild read. (Låt oss för diskusionen förutsätta att han är en typisk Cryptospelare på nivån dvs ungefär Vpip 18, PFR 6, Agg 0.8) Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 3:club: 3:diamond: 8 folds, SB calls, Hero checks. Första frågan, måste man höja tillbaka med en hand som 33 (stark men inte ett monster) för att inte blir för exploaterbar mot fi som gillar att openlimpa från SB. Flop: K:spade: T:heart: 7:club: (2SB, 2 players) SB bets, Hero ??? Floppen kommer med tre överkort vilket ju inte är någon stor överaskning. Frågan är hur man bäst spelar handen härifrån? Jag ser tre möjliga huvudlinjer: 1) Syna ned hela vägen, ger fi gott om chans att dra ut om han är efter men man får antagligen bra betalt av en aggresvi fi med sämre hand. Vi riskerar heller inte att bli bortbluffade. 2) Höja på floppen, checka bakom turn och syna ned rivern om han bettar allternativt bet-folda om han checkar river. Frågan är vad man gör om fi trebettar flop och leder ut på turn? 3) Höja floppen, bet-folda turn, ta fri showdown på river. Precis som förgående så får man ju problem vid mothugg. Känns som en lurig liten hand, hur hade du spelat??? /Bjorn Citera
fredyr Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag kan för lite limit-spel för att våga uttala mig, men jag läste igenom Andrew Procks blog igår och hittade en intressant sak som skulle kunna passa in här... (Bloggen verkar vara nere nu, så håll till godo med Googles cachade sida): When Theory Meets Practice. Edit: Upptäckte att detta gäller vid smala HDs, så det gäller kanske inte här ändå. Citera
mikj Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Höj preflop. Bet/fold flop. check/fold turn & river utan träff. När du bara checka pf finns bara fold/raise. Limit: $2/$4 10 players Jag ser tre möjliga huvudlinjer: 1) Syna ned hela vägen, ger fi gott om chans att dra ut om han är efter men man får antagligen bra betalt av en aggresvi fi med sämre hand. Vi riskerar heller inte att bli bortbluffade. rofl Citera
Ruterkung Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Tycker du ska höja med 33 och speciellt om han completar mycket i sb. På flop hade jag höjt och hade han trebetat och betat turn så hade jag banne mig låtit han tagit potten. Om han bara synar raisen på flop och han checkar turn hade jag betat där och sedan checkat ner river, förutom trean hade kommit då. pre: check flopp: fold för mig.. Det känns som en otroligt vek linje... Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 2. Folda 3-bet (inga pottodds att dra men lägg spelet på minnet och hoppas fi gör det med). Citera
Ruterkung Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 2. Folda 3-bet (inga pottodds att dra men lägg spelet på minnet och hoppas fi gör det med). Själv hatar jag att göra det även om man inte har odds till det. Jag vill inte visa att jag kan vika för trebet så jag tar synen mest för min image + tilteffekten man kan få av att klonka trean om man har bonnröta och träffar den på turn. Men det är som sagt för att jag hatar att vika Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 ...jag hatar att vika Samma här, men ibland gör det ont att spela poker. Citera
Mogge13 Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Det känns som en otroligt vek linje... eftersom jag blir så sjukligt utdragen just nu så är det ingen idé att ens höja en pott.. Citera
MacDaddy Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Det känns som en otroligt vek linje... eftersom jag blir så sjukligt utdragen just nu så är det ingen idé att ens höja en pott.. ju därför du blir utdragen. Sen till frågan: Att contrahöja här är ju att spela handen baklänges, antingen checkar du o foldar mot hans betts lr så raisar du preflop. Citera
Recommended Posts