Gå till innehåll

Ett bättre forum?


Recommended Posts

QoS kommer också att vilja ha det i php, det vågar jag lova. Dessutom ska vi ju konvertera till svenska och till kod som forumet stöder, så det blir en del att ändra hur som helst. Men det är en bra utgångspunkt som jag planerat att titta på, och som du säger, Perl måste man lära sig någon gång. Särskilt om man ska regexpa. :)

 

Tack för tipset iaf.

 

Edit: Vill minnas att Bisons kod är rätt rolig också. Ska se om jag hittar något exempel...

 

Här har vi ett:

 

sub Documentation

{

 

#AHAHAHAHAHAHA. No.

 

#GLOBAL VARIABLES

}

 

:)

 

Nä, nog OT. Ber om ursäkt. Delar av tråden lite om OT:andet fortsätter eller om någon tycker att jag borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker inte det är något direkt fel på moderaterna och så.

 

jag tror mer det är just det att det faktiskt är ett pokerforum i samband med den svenska avundsjukan och lite "JAGVETBÄST" attityd över allting som förstör mycket.

 

Skriver själv inte mycket, men kommer ihåg i början då jag faktiskt(är väll fortfarande det) var en dålig spelare och skrev lite(väldigt felaktigt, men jag försökte) om hur jag tycker man borde spela under SnGs och fick direkt hååårt mothugg om hur fel jag hade. och visst, det är väll inget direkt fel på det. Tycker mer sättet som det kom fram på var det otrevliga, skall dock nämnas att vissa var väldigt trevliga och förstog till viss del hur jag tänkte, men att det inte var direkt hållbart.

 

Är väll lite här jag tycker alla borde ta sig en tankeställare. Forumet handlar väll(hoppas jag) till stor del för många om att utvecklas som spelare. Jag tror personligen inte att det enbart finns "ett rätt" i alla situationer, utan istället bättre och sämre rätt. Så skulle va oerhört trevligt ifall alla försökte hålla en lite positivare attityd och försöka ha en lite "öppnare" syn när någon mindre bra(som jag) försöker förklara något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlfeldt, jag håller med dig. Konstruktiv kritik är något som saknas i allt för stor utsträckning bland användarna tycker jag.

 

Sen är det ju vissa som har så stort ego att inte ens konstruktiv kritik hjälper.

 

När WPT-nisse kommer in och skriver att WPT-kändis nr 4 är världens bästa spelare och sedan blir upprörd när någon säger att resultat i enstaka turneringar inte säger något, så tycker jag inte det är värt att förklara varje gång att man inte är avundsjuk utan det faktiskt är så.

 

Sedan när rigg-berra eller badbeat-olle kommer och gnäller om sina slagna AA blir man ju fan flejmad till döds om man ger konstruktiv kritik. Man ska ge sympati, säga att det var otur och sedan är det bra.

 

Vissa förtjänar inte konstruktiv kritik och vissa vill inte ha det. Jag tycker jag lärde mig mest av Hjorts motfrågor. Ett exempel jag minns är när jag var rätt ny och inte kunde hitta något fel i mina PT-stats. Jag postade här, fick lite feedback, men inget speciellt. Sedan skriver Hjort "Du kanske ska sluta koncentrera dig på preflopspelet?" eller något liknande och det fick mig att tänka till och inse att bara för man har 24-28% VPIP i FL SH gör det mig inte automatiskt till en vinnande spelare. Jag tänkte efter SJÄLV och fick hjälp av bara en enda mening från Hjort. I andras(gissningvis WPT-nissarnas och rigg-berrornas) ögon är Hjort DRYG när han skriver sådär. Är man smart försöker man förstå vad folk menar när det är dryga istället för automatiskt bli förolämpad och käfta emot.

 

Vill man ha hjälp med sitt spel på det här forumet så får man det. Skulle vilja säga att det är världens bästa forum om man vill bli en bra pokerspelare. Sedan att folk inte håller din hand, kliar dig i ryggen och leverar alla tips på silverfat är bara BRA i min mening. Ja jag tycker det är bra. Jag har frågat, blivit lite halvhånad i början, lärt mig mer, tagit reda på info, sökt igenom guldtrådar på forumet och har jobbat för att bli en bra spelare. Jag vill inte att andra som inte kan ta kritik och tänka själva ska bli bättre spelare. Dom är inte värda det i min mening.

 

Nu blev det för långt och det är inte riktat mot dig bzkt. Jag tycker folk har blivit så jävla bortskämda bara. För de som verkligen vill lära sig är detta världens bästa forum. För de som vill bli klappade på ryggen och bli sämre spelare är det nog det sämsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, jag håller jag med. Vissa kan inte ta konstruktiv kritik alls. Det är väll ett fall där jag tycker att "ger man sig in i leken får man leken tåla" dvs. om man ger sig in på ett diskussionsforum utan att våga väga andras åsikter mot ens egen, så får man faktiskt skylla sig själv. Var inte riktigt et jag menade på.

 

Det är ju även så att ju bättre och säkrare du blir på något(wtp-nisse må ju va väldigt säker här som vägrar ändra sig i sitt uttalande), ju mer skit kan du ta. Kan va svårare för pelle23 som nyss märkt hur kul poker är, men förstår inte riktigt varför han jämt blir utdragen av händer som till en början var svagare. Man märker även rätt ofta om trådskaparen i fråga verkligen vill ha hjälp, eller bara beklaga sig över sin otur.

 

Tycker bara i allmänhet att det sågades(och sågas) för mycket på forumet. Någon(inte denna wpt-nisse,utan någon som är öppen för hur mycket KONSTRUKTIVkritik som helst) som tar sig tid och skriva ner hur dom spelat en hand dom inte riktigt förstår(Låt säga att det är ett oerhört lätt läge) så tjänar det ju knappast någontin till att 15 personer skriver "idiot, är du dum i huvudet, jag vet inte vilket spel du spelar men det är då inte poker" etc.

 

Visst, tråden är väll kanske redan från början rätt meningslös. (Låt säga att det verkligen är en helt solklar hand.) Ett fall som egentligen inte ens behöva förklaras, då det kanske också finns besvarat 1000 gånger om, här kan man ju dock välja då; Antingen så ger du iväg ett riktigt spydigt svar eller så hänvisar du till sökfunktionen. Personligen så tror jag inte någon tjänar på att 10-15 personer passar på att skriva i tråden om hur oerhörtoerhörtoerhört dåligt spelat det där var. Spelaren i fråga lär ju förvisso bli varse om att "oj, det där var ju fel" men lär inte heller våga skriva något mer i fortsättningen.(Detta är ju ett extremfall, men det visar väll iaf vad jag menar hoppas jag.) Stackars pelle23 :/

 

Det handlar inte heller riktigt om det här hållahanden,kramkram etc. utan mer om den allmänt negativa tonen, visst en negativton kan ju va berättigad i vissa situationer, men iaf jag tycker inte det ska vara någon "rule of thumb" att det jämt ska spys galla och ha sig. Det är inte heller något större fel på negativ kritik(som fortfarande iaf är konstruktiv) utan mer alla dessa meningslösa(ofta påväg offtopic på direkten) posts som inte innehåller något annat än ett bevis på att vissa verkar gilla att trycka ner andra på internet.

Poker handlar väll om att ha kul, tycker jag iaf. Ge mig lite flowerpowerpoker trådar att gotta mig i om hur glad människor är istället för den här bitterheten överallt. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi diskuterar en sak som kanske kan vara en bra sak:

 

En sorts proffsgrupp för riktigt avancerade diskussioner om precis vad som helst, där alla kan läsa, men där endast speciellt inbjudna kan skriva. I denna grupp går med andra ord väldigt få trådar OT, och framför allt kommer det inte in en massa brusdiskussioner och "dumma frågor".

 

Alla användare får då del av kvaliteten i gruppen, dels de postare som verkligen verkligen vill diskutera varje aspekt om man ska cappa med QQ preflop på knappen eller ej, och dels oss vanliga läsare (som jag räknar mig själv till) som vill läsa vad skarpa hjärnor säger om saken utan att behöva scrolla förbi massa onödiga diskussioner.

 

Samtidigt, i och med att det är öppet för alla att läsa, så blir det inte en klubb för inbördes beundran, och det borde inte påverka diskussionerna i övriga forumet på ett negativt sätt.

 

Inbjudan sker efter antalet kvalitetsinlägg på forumet, inte antalet inlägg eller någon annan icke-relevant parameter.

 

Synpunkter och åsikter?

 

 

Detta är ett uppenbart vansinnigt förslag tycker jag, då det hämmar tillväxten av kvalitativa postare. Det här forumet har mycket få postare som skriver kvalitetsposter om pokerteori/taktik/strategi. Dessa lär inte bli fler om de blir tvungna att kvalificera sig.

 

Ex. En mycket vass pokerspelare/teoretiker läser en tråd där det diskuteras en hand som någon respekterad forumit postat och får lust att bidra med sina synpunkter. Om denna postare tvingas att "harva i de lägre divisionerna" ett tag innan han kan vara med och delta i trådarna som han vill kommentera så lär denna potentiella mycket värdefulla postare aldrig skriva sitt första inlägg på pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi diskuterar en sak som kanske kan vara en bra sak:

 

En sorts proffsgrupp för riktigt avancerade diskussioner om precis vad som helst, där alla kan läsa, men där endast speciellt inbjudna kan skriva. I denna grupp går med andra ord väldigt få trådar OT, och framför allt kommer det inte in en massa brusdiskussioner och "dumma frågor".

 

Alla användare får då del av kvaliteten i gruppen, dels de postare som verkligen verkligen vill diskutera varje aspekt om man ska cappa med QQ preflop på knappen eller ej, och dels oss vanliga läsare (som jag räknar mig själv till) som vill läsa vad skarpa hjärnor säger om saken utan att behöva scrolla förbi massa onödiga diskussioner.

 

Samtidigt, i och med att det är öppet för alla att läsa, så blir det inte en klubb för inbördes beundran, och det borde inte påverka diskussionerna i övriga forumet på ett negativt sätt.

 

Inbjudan sker efter antalet kvalitetsinlägg på forumet, inte antalet inlägg eller någon annan icke-relevant parameter.

 

Synpunkter och åsikter?

 

 

Detta är ett uppenbart vansinnigt förslag tycker jag, då det hämmar tillväxten av kvalitativa postare. Det här forumet har mycket få postare som skriver kvalitetsposter om pokerteori/taktik/strategi. Dessa lär inte bli fler om de blir tvungna att kvalificera sig.

 

Ex. En mycket vass pokerspelare/teoretiker läser en tråd där det diskuteras en hand som någon respekterad forumit postat och får lust att bidra med sina synpunkter. Om denna postare tvingas att "harva i de lägre divisionerna" ett tag innan han kan vara med och delta i trådarna som han vill kommentera så lär denna potentiella mycket värdefulla postare aldrig skriva sitt första inlägg på pokerforum.

 

Du kan ha rätt här. Men jag tycker inte att prioritetet är att få in fler folk på detta forum. Prio ska vara att försöka få de bra att stanna, för det brister rejält här på senare tid. Jag tror att olas förslag kan åstadkomma det och något måste göras. Om ingen har ett bättre förslag så ger jag tummen upp för Olas förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi diskuterar en sak som kanske kan vara en bra sak:

 

En sorts proffsgrupp för riktigt avancerade diskussioner om precis vad som helst, där alla kan läsa, men där endast speciellt inbjudna kan skriva. I denna grupp går med andra ord väldigt få trådar OT, och framför allt kommer det inte in en massa brusdiskussioner och "dumma frågor".

 

Alla användare får då del av kvaliteten i gruppen, dels de postare som verkligen verkligen vill diskutera varje aspekt om man ska cappa med QQ preflop på knappen eller ej, och dels oss vanliga läsare (som jag räknar mig själv till) som vill läsa vad skarpa hjärnor säger om saken utan att behöva scrolla förbi massa onödiga diskussioner.

 

Samtidigt, i och med att det är öppet för alla att läsa, så blir det inte en klubb för inbördes beundran, och det borde inte påverka diskussionerna i övriga forumet på ett negativt sätt.

 

Inbjudan sker efter antalet kvalitetsinlägg på forumet, inte antalet inlägg eller någon annan icke-relevant parameter.

 

Synpunkter och åsikter?

 

 

Detta är ett uppenbart vansinnigt förslag tycker jag, då det hämmar tillväxten av kvalitativa postare. Det här forumet har mycket få postare som skriver kvalitetsposter om pokerteori/taktik/strategi. Dessa lär inte bli fler om de blir tvungna att kvalificera sig.

 

Ex. En mycket vass pokerspelare/teoretiker läser en tråd där det diskuteras en hand som någon respekterad forumit postat och får lust att bidra med sina synpunkter. Om denna postare tvingas att "harva i de lägre divisionerna" ett tag innan han kan vara med och delta i trådarna som han vill kommentera så lär denna potentiella mycket värdefulla postare aldrig skriva sitt första inlägg på pokerforum.

 

Men det är ju det största felet med dagens analysdelar. Dels så är inte rubrikerna tillräckligt beskrivande, dels är kommentarer av typen "Jag skulle gå all in!" överväldigande. jag säger inte (och tror inte Ola menar) att denna del ska försvinna, men för den stora majoriteten är denna del helt intetsägande. Om man lägger till en del där folk med bevisade kunskaper och förmåga att uttrycka sig kan diskutera händer så skulle det vara mycket mer utvecklande. När det dyker upp en ny medlem som uppvisar tillräckliga kunskaper i skrift och teori lär det ju inte dröja innan han uppmärksammas och släpps in till de stora grabbarna. Gällande delen att han måste posta i "de lägre divisionerna" som du kallar det så skiljer det sig ju inte ifrån läget som det är idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte orkat skriva i den här tråden men here goes:

En ny QoS behövs definitivt. Nån som rensar bland alla nya trådar och RP'ar lite.

 

Dessutom vore det bra med lite fler straff.. Diskussioner borde uppmuntras men direkt när nån kör på personangrepp ska han stängas av i en vecka eller dylikt.

Dessutom behövs det fler moderatorer i allmänhet nu när forumet är så pass stort, så att nån som FreeAgentFrog inte hinner skriva 20 poster innan han blir avstängd.

 

Sammanfattning : Gamla Hjort och gamla QoS behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då vill jag dela med mig av min syn på en proffsgrupp på forumet. Det första jag skulle vilja se är en proffsgrupp för NL och en för FL. Känns som att proffsgrupper för andra pokerformer än Texas Hold'em inte skulle bli särskilt populära. Gillar förövrigt inte termen proffsgrupp, men jag kommer använda den i inlägget.

 

Vad kommer dessa grupper bidra till forumet? De kommer bidra till massvis med kvalitativa inlägg och diskussioner, förhoppningsvis, det är ju tanken. Jag tror inte de kommer bidra med det bara i just dem grupperna, utan även på resten av forumet. Förhoppningsvis kommer folk börja skriva mera vettiga, relevanta och mer motiverade svar i hopp om att inbjudas till proffsgrupperna. Så förhoppningsvis kommer det höja kvalitén på hela forumet.

 

Det känns som att det kommit en stor ström av nya forumanvändare och det sambandet jag ser med det hela är: poker.se. Jag tror att poker.se lockat hit mycket med nya människor både på gott och ont. Tyvärr så känner jag att kvalitén på forumet sjunkit drastiskt. Mycket irrelevanta och ibland rakt av idiotiska inlägg har blivit vardag här på forumet känns det som. Det som märkts av mest är alla OT inlägg och personliga vendettor som uppstår i var och varannan tråd. Det är inte heller så konstigt att de som varit på forumet länge blir otrevliga, dryga och jävliga när de måste stå ut med så mycket skit som finns numera.

 

Ta Hjorts bortfall till exempel, vilket jag anser vara en total tragedi för forumet. Ser man bort ifrån allt runt omkring hans inlägg så är kvalitén på hans inlägg outstanding från resten (inte alla). Att en så bra pokerteoretiker slutar posta här är tragedi. Och varför valde han att ta ett break härifrån? Jo, för att han inte kände att han fick ut något av forumet (det var väl så?). Fortsätter det såhär kanske vi förlorar fler av dem som verkligen kan sina grejer.

 

Åter till proffsgrupperna. Tycker det är viktigt att inte de som är inbjudna inte känner något tvång till att skriva, men att när de väl skriver så ska det skrivas konstruktivt och pedagogiskt så att alla kan förstå. Tycker att man kan kräva en viss nivå av språkanvändande, som stor bokstav och styckeindelning. Allt för att få en så hög klass på inläggen som möjligt. Alla ironiska, sarkastiska och personliga inlägg ska inte finnas, utan allt ska hålla en hög standard och relevans. Skulle gärna vilja se artiklar i proffsgruppen också.

 

Tycker det ska vara extremt hård moderering i den gruppen och även i den vanliga Handanalys-gruppen. Hårdare regler och omedelbart ta bort sånt som inte hör hemma eller följer reglerna. Om någon skriver resultatet på en hand i handanalys ska tråden tas bort omedelbart, till exempel.

 

Hoppas att det kommer proffsgrupper inom en snart framtid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi diskuterar en sak som kanske kan vara en bra sak:

 

En sorts proffsgrupp för riktigt avancerade diskussioner om precis vad som helst, där alla kan läsa, men där endast speciellt inbjudna kan skriva. I denna grupp går med andra ord väldigt få trådar OT, och framför allt kommer det inte in en massa brusdiskussioner och "dumma frågor".

 

Alla användare får då del av kvaliteten i gruppen, dels de postare som verkligen verkligen vill diskutera varje aspekt om man ska cappa med QQ preflop på knappen eller ej, och dels oss vanliga läsare (som jag räknar mig själv till) som vill läsa vad skarpa hjärnor säger om saken utan att behöva scrolla förbi massa onödiga diskussioner.

 

Samtidigt, i och med att det är öppet för alla att läsa, så blir det inte en klubb för inbördes beundran, och det borde inte påverka diskussionerna i övriga forumet på ett negativt sätt.

 

Inbjudan sker efter antalet kvalitetsinlägg på forumet, inte antalet inlägg eller någon annan icke-relevant parameter.

 

Synpunkter och åsikter?

 

 

Detta är ett uppenbart vansinnigt förslag tycker jag, då det hämmar tillväxten av kvalitativa postare. Det här forumet har mycket få postare som skriver kvalitetsposter om pokerteori/taktik/strategi. Dessa lär inte bli fler om de blir tvungna att kvalificera sig.

 

Ex. En mycket vass pokerspelare/teoretiker läser en tråd där det diskuteras en hand som någon respekterad forumit postat och får lust att bidra med sina synpunkter. Om denna postare tvingas att "harva i de lägre divisionerna" ett tag innan han kan vara med och delta i trådarna som han vill kommentera så lär denna potentiella mycket värdefulla postare aldrig skriva sitt första inlägg på pokerforum.

 

Man kan ju också tänka sig att det blir så att bra och seriösa pokerteoretiker stannar kvar och "harvar" sig uppåt genom att klassen på den Handanalysdelen är väldigt hög och därför är väntan värd.

 

EDIT: Sedan så tror jag inte det tar så lång tid att komma in i detta forum. Se t.ex. på Nebbis - Han har inte "harvat" så länge på detta forum men han är ju redan mycket "högt klassad" p.g.a. hans inlägg.

 

OT: Är Nebbis kvar? Ser han mindre och mindre tycker jag. Tog samma väg som Hjort? =/

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den negativa beskrivningen av pf.nu är överdriven. Stundals blommar det upp en del underliga 'diskussioner'. Just nu mer än vanligt. Det är sommarlov, WSOP pågår, varmare än vanligt, slumpmässiga variationer.

Jämför med andra pokerforum, 2+2 inkluderat. Det är en väldig massa noise på övriga. Mycket fula ord och prestigefighter. På 2+2 tror man lätt att HH-delen går ut på att rösta fram det riktiga beslutet.

 

Om det finns ett problem så är det inte mängden idiotposter, utan snarare är det den ringa mängden kvalitetsposter. Och då syftar jag på innehåll, inte stavning eller kommatering. Framför allt känns det som den riktiga spetsen saknas.

 

Jag tror inte att begränsa möjligheten till att posta genom att endast tillåta inbjudna, och dessutom på detta tvinga dessa att hålla sig till hårdare regler än nu kommer att verka lockande på de få som kan komma ifråga.

Att få intressant, relevant och stimulerande respons verkar nog starkare för, än några vilsekomna 'höj mer preflop'-poster verkar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte jag blev riktigt förstådd så jag försöker utveckla lite

 

EDIT: Sedan så tror jag inte det tar så lång tid att komma in i detta forum. Se t.ex. på Nebbis - Han har inte "harvat" så länge på detta forum men han är ju redan mycket "högt klassad" p.g.a. hans inlägg.

 

OT: Är Nebbis kvar? Ser han mindre och mindre tycker jag. Tog samma väg som Hjort? =/

 

//KF

Nebbis är ett bra exempel då kvaliten på hans inlägg är överlägsen alla andra här på forumet och att många som har kapacitet att skriva kvalitativt inte gärna gör det utan att få något tillbaka.

Nebbis började skriva inlägg i dagboksdelen där han kritiserade i princip alla som skrev dagböcker som spelade på lite högre nivå.

Nebbis har inte "harvat i de lägre divisionerna" överhuvudtaget då jag inte kan minnas att jag sett ett inlägg av honom i någon "lowlimitbadbeattråd" utan han har bara gett sig på hyllade forumiter.

 

Skulle man ha ett "proffsforum" så försvinner den möjligheten antagligen och då jag tor att många duktiga "pokerteoretiker" knappast kommer jobba sig upp utan som sagt aldrig kommer att skriva sitt första inlägg.

 

Jag tycker inte att forumets största problem är att så många skriver dåligt utan att så få skriver något bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En variant för proffstrådarna är att matcha alla proffstrådar med en parallell "Kommentera proffstråden"-tråd, på samma sätt som man har gjort i tex gruppen Bloggar från WSOP 2006. Det öppnar för att alla kan vara med i alla diskussioner, men det är lätt att sålla fram bara proffsens poster.

 

Det löser oxo farhågorna om att personer som Nebbis inte skulle kunna "harva sig uppåt" på forumet. Nebbis hade isf postat i kommentera-tråden och snart blivit upptäckt och invigd i proffskretsen.

 

Även i övrigt tror jag att det kommer att finnas ett behov av parallella trådar, då det annars kommer att startas femtioelva spinoff-trådar till varje proffstråd. Då kan man bara låsa dessa o hänvisa till kommentera-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt svårt att se att en proffsgrupp skulle ha några överdrivet positiva effekter. Exakt vad skulle uppnås? Folk skulle sitta och vara arga över att killen som i deras ögon inte ens har positivt ev i en freeroll får vara med medans de själva som levt på poker i flera år får sitta bland pöbeln. Diskussioner som inte startas eller frekventeras av dessa av någon överhöghet utnämnda proffs skulle ha noll värde och intresse för de allra flesta. Och är det verkligen en bra idé att införa ytterligare ett modereringsmoment i ett forum som redan skriker efter hårdare och aktivare moderering?

 

Hårdare moderering? Absolut, inget problem om det finns moderatorer som orkar och kan göra det på ett bra sätt.

Ändrad struktur på grupper osv? Tja, jag vet inte om jag tycker att det är asdåligt nu. Men om ni tänker ändra på något så gör SMÅ ändringar först och testa om det blir bra. Det är mer eller mindre omöjligt att designa om forumstrukturen från grunden så att det blir perfekt från böjran. Riv inte upp hela gruppstrukturen direkt. En bra ändring vore att dela upp handanlysgruppen i NL, FL och turneringshänder. En dålig ändring vore att dela upp samma grupp i undergrupperna NL10, NL25, ... , NL2000, FL micro, FL.5/1 ... FL100/200... PL etc och att dessutom trycka dit den där i mitt tycke direkt korkade proffsgruppsiden på en gång.

 

Angående nya användare tycker jag att det är ett väldigt vettigt förslag att ha någon sorts väntetid innan man får posta sitt första inlägg. Några timmar eller kanske ett dygn är antagligen lika effektivt som en längre tidsperiod om syftet är att motverka spammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt.

 

Men du säger ju inget i det här om vad vi ska göra för att behålla de bra spelarna/postarna. Om du inte tycker om proffsgrupp och/eller undergrupper så måste det komma fram andra förslag. Såvida inte forumet ska vara till för nybörjare och mediokra spelare endast, samt de som vill snacka off topic. Om det är fallet så funkar säkert forumet ganska bra som det är.

 

Tycker också klyka har bra åsikter om proffstråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du säger ju inget i det här om vad vi ska göra för att behålla de bra spelarna/postarna. Om du inte tycker om proffsgrupp och/eller undergrupper så måste det komma fram andra förslag.

Men är det helt klart att forumets upplägg idag får skickliga spelare som har lust och intresse av att diskutera att försvinna? Visst, Hjort lämnade av, men jag sätter en 50-lapp på att han gjort det även om det funnits en proffsgrupp som han kunnat diskutera i.

 

Forumfolk, aktiva, passiva, bra och dåliga kommer och går. Det betyder inte att forumet suger.

 

Om proffsgruppen inte har några negativa konsekvenser är det klart att det hade varit en intressant idé. Men håller ni inte med om att icke-proffsdiskussioner skulle bli gravt devalverade? Redan nu får man ju då och då känslan av att det är svårt för postare att få gehör om tråden inte uppmärksammats av något känt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påstod aldrig att forumet suger. Jag påstod att forumet suger för de bättre spelarna, samt de som vill läsa om hur de bättre spelarna resonerar. Jag har under lång tid upplevt det här som ett problem och att Hjort slutar gjorde inte till eller från för mig. Han är trotts allt bara en person, även om han kunde göra bra inlägg. Det var mest att det fick en massa andra folk att börja prata om det.

 

Notera också att jag inte bara pratar om att folk lämnar forumet. Jag pratar också om att bra folk aldrig har någon anledning i dagsläget att posta här, för det finns inget som tyder på att de skulle få något bra gensvar. En proffsgrupp skulle kunna få dem att hitta de personer som har potentialen att ge dem bra svar. Därmed inte sagt att det är det enda sättet. Men om det inte duger så måste vi komma på något annat sätt eller finna oss i att det aldrig kommer vara ett forum med speciellt många bra poster för mer avancerat spel.

 

Vet inte om jag lyckades få fram det jag menade, men posten har redan blivit alldeles för lång. Jag hoppas åtminstone att ett försök kommer göras inom de närmaste månaderna för att försöka få hit/behålla fler bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag lyckades få fram det jag menade, men posten har redan blivit alldeles för lång. Jag hoppas åtminstone att ett försök kommer göras inom de närmaste månaderna för att försöka få hit/behålla fler bra spelare.

 

Vi diskuterar det för fullt. Exakt vad och hur det kommer bli är däremot inte klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att ni kommer med synpunkter och förslag!

 

Vi kommer att ta tag i detta omgående och försöka göra ett ordentligt ryck.

 

Det som känns centralt är att vi får till så att även dom mer avancerade medlemmarna kan få ett utbyte samtidigt som man inte får dom nyfika och nya spelarna avskräckta av en känsla av elitism.

 

Svårt som sagt, men vi får som vanligt testa lite olika upplägg för att se vad som passar forumet bäst. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore bra om det kunde finnas en klistrad tråd under

Huvudforum -> Om Poker.se och POKERFORUM.nu med namnet Rapportera inlägg, liknande

Rapport om spam i PM till Moderatorerna. Jag vill INTE se en rapportera inlägg-knapp under varje inlägg!

 

De moderatorer som är online har då denna tråd under bevakning, och får då reda på om "nya jobb" kommit in.

Missbruk av denna tråd, d.v.s. OT-poster (och gnäll över konstruktiv kritik) straffas med varning/ban, vilket

väldigt tydligt bör framgå i presentationen av tråden, d.v.s. det första inlägget.

 

Alternativt är ju att de medlemmar som strävar efter ett bättre forum, själva direkt rapporterar via PM till en moderator som är online, när någon användare/tråd spårat ur. Jag har själv gjort det en gång, och det fungerade utmärkt!

Ett stort problem är att många med mig nog tänker att, det fixar någon annan.

 

Vad vi måste göra för att få det att fungera, är att istället för att svara på idiotposter (läs: kamouflerade bad beat-poster, affe-poster o.dyl.), direkt skicka ett PM till en moderator, eller posta i tråden jag önskade om.

Visst kan man också svara och länka till den rätta tråden, men bara för att man gör det så bör man inte låta bli att göra en moderator medveten om "problemet".

Att dessa trådar inte heller tas bort istället för att bara låsas, har jag svårt att förstå. Se exempel.

 

Affe-poster i forumet eller via PM bör inte bara leda till ban, utan även rapporteras till respektive sajt.

Finns det en representant på forumet så kontakta denna. Det bör hålla de flesta muppar borta!

If they post here, they bite the hand that feeds them.

 

Det svåra är dock, som vanligt, vart gränsen skall dras.

Personligen vill jag t.ex. inte se sådana här inlägg. Det är bara så onödigt, omoget, Lunar.

Jag kan dock säga att jag hade skrattat åt det själv när jag var 16, fast då för att lura mig själv så jag skulle slippa ta i tu med känslorna som mina egna föräldras skilsmässa skapade. Snälla, tänk efter före!

 

Om nu Hjort försvinner för gott?, låt oss då se till att det tillför något gott!

Vi kan om vi vill.

Jag vill.

Vill ni?

 

 

SILBERSKY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...