Gå till innehåll

Ett bättre forum?


Recommended Posts

Skriver bara av mig lite om mina tankar om pf.nu. Jag har faktiskt ärligt talat väldigt lite behållning av forumet dessa dagar. Var och varannan tråd förvandlas till en sandlåda efter bara ett par inlägg så det känns hyfsat meningslöst att skriva något överhuvudtaget längre.

 

Förslag till förbättringar:

Bättre registrering av medlemmar. Kräv fullt namn och adress när man registrerar sig, samt manuellt godkännade innan personen kan börja posta. Man behöver ju inte sitta och kolla att varenda adress stämmer, stickprov här och där funkar bra samt så ser man ju vilka adresser som uppenbarligen är falska. På så sätt förhindrar man alla personer som registrerar nya konton bara för att spy galla över någon. De vanliga medlemmarna tänker nog också lite extra på vad de skriver när anonymiteten försvinner.

 

Tydliga regler.

Gör det fullständigt klart vad som får och inte får sägas.

 

Bättre moderatorer.

Använd diktaktormakten ni faktiskt innehar. Rannsaka era egna led, utan att nämna namn så finns det ju de som istället för att försöka avstyra sandlådelivet istället provocerar upprorsmakarna ytterligare.

 

Bara korta tankar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man skulle ju kunna prova med en sektion som inte är anonym. Det är ju annars så att det är en fördel för många att kunna vara anonyma också.

 

Men jag håller helt med att det är svårt att få någon behållning av forumet numer pga sandlådan. Det blir alldeles för mycket poster över lag faktiskt. Jag känner att jag inte längre orkar kolla vilka trådar som innehåller bra information, utan det blir mer ett sporadiskt spanande när man är trött. Jag är dock inte så säker på hur bra det skulle vara med ett forum där man inte är anonym. Vore intressant att se dock vad som händer.

 

Vill också påpeka att jag tycker det är kul att du försöker hitta nya förslag istället för att joina team sandlådan! Hoppas fler hakar på det initiativet och kan plocka fram förbättringsförslag till forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre registrering är bra, framförallt för att registrera ålder för en eventuell åldersgräns.

 

Fördelar med åldersgräns:

Vi reducerar (inte slipper eftersom dumsnutar finns i alla åldrar) poster på fem olika ställen där det står att "nisse blev utdragen med AA när han fick in all degen preflop och var det egentligen fel spelat av honom?" och självklart med hundrafjorton olika stavfel i de mest basala ord, och helst särskrivet också. Folk under den tillåtna åldern kan alltså inte posta, men de kan fortfarande läsa posterna, så förhoppningsvis kan de ta till och lära sig ändå.

 

Nackdelar med åldersgräns:

Jag är egentligen inte mycket för att generalisera, men faktum är väl att den stora majoriteten av 14-16 åringar inte tänker till vad gäller att läsa instruktionerna för postning etc. Dock finns det säkert två-tre bra, stabila och kapabla-att-följa-instruktioner undantag, och det är ju inte kul att bli bortsållad för att andra människor i ens åldersgrupp inte kan hålla hjärncellerna och fingrarna i styr.

 

Det har dessutom diskuterats mycket huruvida den yngre åldersgruppen överhuvudtaget borde spela poker till den grad som de gör idag. Jag tycker att den allmänna opinionen på forumet anser att det faktiskt är negativt att ungdomarna spelar poker, så varför inte visa det då?

 

Moderatorerna

Automatisk borttagning av de trådarna som inte håller standarden och ett automatiserat PM till personen där det står att han ska läsa igenom instruktionerna. Sker det igen får personen en varning och sker det ännu en gång blir han avstängd en viss period. Samma gäller ifall personen postar ett fullständigt out-of-line inlägg i någon tråd.

 

Makt ska användas och ärligt talat tror jag att majoriteten föredrar ordning och reda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med mickol. Har faktist påpekat det flera gånger, senast i tråden om Mike Matusow, bara för nån timma sen. För mycket snack som inte har med ämnet att göra. Dels bli trådarna onödigt stora, det gör sökfunktionen omöjlig att använda.

 

Om en tråd balla ur och folk börjar skriva skit varför inte ge ut en varning? En gång till så stänger man ute det IP Numret för alltid.

 

Jag är verkligen inte särskildt aktiv här vad gäller skrivande, men jag tycker om att läsa. Men det är omöjligt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga såhär om formet nuförtiden.

 

För...jag vet inte hur många år sedan var folk nästan rädda för att posta :)

 

Varför? Jo, det fanns en väldigt elak glad man som var inne o pillade på ALLA, (Ja, ALLA, jag skämtar inte) rubriker. Det blev en intern outtalad tävling om vem som kunde skriva en rubrik som QoS inte pillade på :D

 

Men nu är det helt enkelt för stort och för dålig koll. Som mickol säger...bättre koll behövs. Kan väl iofs ha att göra med att antalet moderatorer minskat exponentiellt i förhållande till postare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket hälsosam diskussion.

Jag tillhör ju själv som bekant kategorin forumhoror som gärna glider iväg från ämnet. Men även jag skulle uppskatta en tillhyfsning. Faktiskt.

Det ligger säkert mycket i det som sägs, med antalet moderatorer kontra antalet användare.

QoS syns inte till lika mycket längre, varför har jag ingenting med att göra, men det kanske är en delfaktor. Jag menar, vilken annan människa på den här jorden orkar pilla rubriker som han? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle kanske räcka om moderatorerna satte sig ner och bara gjorde om forumet lite. Tydligare uppdelningar och avdelningar så att alla får det de vill ha.

 

Sen är ju frågan vad målet med PF.nu är. För mig har det inneburit en jättestor hjälp främst när det gäller att hitta information, men också till viss del för att förbättra spelet. Är målet att alla ska få tillgång eller ska det vara ett forum där bättre spelare kan samlas och diskutera strategi? Kan man dela upp detta på något vis annars?

 

Jag tycker i alla fall att många moderatorer verkar göra ett jättejobb och hoppas att de inte ska ge upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nagra som ar frivilliga som moderatorer?

 

Men allvarligt talat... Kan det vara den här typen av kommentarer som författaren av trådan syftar på under rubriken "moderator"?

 

För övrigt håller jag med mickol till 100%. Jag är en relativt färsk användare av forumet (cirka 9 månader tror jag det är). I början skrev jag en del inlägg men tröttnade snabbt på grund av trista kommentarer som inte på något sätt hade med det jag skrev att göra och som definitivt inte hjälpte mig på vägen... Jag är fortfarande fascinerad över hur folk kan bemöda sig att skriva ett ointressant svar om man tycker att inlägget är ointressant istället för att bara gå vidare till nästa inlägg och svara på något som berör och intresserar...

 

Trots ovanstående är jag tacksam till att forumet finns då det ger mig mycket, både vad gäller kunskap och underhållning. Dessutom ordnas en del turneringar med bra övervärde tack vare forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett forums kvalitet ar beroende pa anvandarnas kvalitet - ju mer pf.nu har vaxt desto mer idioter har hittat hit, desto mer tradar sparar ur, desto samre kvalitet blir det pa inlaggen i genomsnitt, desto mer OT... etc etc etc.

 

Ar val bara naturligt egentligen, vilket leder till att idioter som undertecknad sjalv oftast enbart kollar pa inlagg/poster skrivna av redan valkanda skribenter samt involverar sig i diskussioner mycket mindre. Hur man kan vanda trenden, det vetefan, personligen tycker jag att folk kunde sluta klaga som smabarn sa fort nagot halvsyrligt och sarkastiskt skrivs i deras riktning samt sluta skriva en massa irrelevant skit, men det ar bara min hogst personliga asikt.

 

Och till er som klagar pa moderatorerna i allmanhet (inte enbart i denna trad da):

 

STFU

 

(orkar inte dra ngn langre motivering, men om folk med mer an en halv hjarna tanker till lite kanske ni forstar...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt talat... Kan det vara den här typen av kommentarer som författaren av trådan syftar på under rubriken "moderator"?

Kanske det kan vara, men det ar likval seriost menat. Moderatorstyrkan ar underbemannad och stora delar av oss har trottnat pa att halla jarnkoll pa forumet. Exempelvis ector, kubo och anth ar ju pa permanent semester och andra har skurit ned rejalt pa sin medverkan pga andra saker i livet sasom nytt jobb.

 

Jag vill ocksa papeka att storre delen av mina syrliga svar ar relevanta aven om de inte ar vad tradskaparen tankt sig. Visst hade jag kunnat lagga ned mer tid pa att vara pedagogisk och ta hansyn till folks kanslor, men det skulle leda till att anstrangningen blir sa pass stor att jag inte bryr mig alls. Sjalv anser att ett syrligt, relevant svar ar betydligt battre an inget svar alls. Tyvarr verkar manga foredra inget svar alls eller ett trevligt, felaktigt svar framfor ett syrligt, korrekt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig om att dvdforum är definitionen av ett väl fungerande forum. Dina förslag är hämtade direkt från deras riktlinjer. Vissa går att använda andra inte.

 

De vanliga medlemmarna tänker nog också lite extra på vad de skriver när anonymiteten försvinner.

Hoppas det är jag som har missförstått dig. Men om du menar att man kan gå in på en persons profil och se fullständigt namn och ort så kan det vara ”farligt”. För då kan vem som helst gå in på någons profil, leta upp namnet för att senare gå in på eniro och hitta hans adress. Sådana förändringar kan få negativa konsekvenser om informationen kommer i fel händer.

 

Tydliga regler. Gör det fullständigt klart vad som får och inte får sägas.

Håller med!

 

Ett sätt för att se om den nya användaren har verkligen läst igenom reglerna är att göra följande:

 

I registreringsprocessen har ni ett steg där man kan ska få svara på ett antal frågor gällande reglerna på pf.nu. Frågorna som väljs ut är de frågor som ni ofta ser nya användare göra fel på. Här nedan följer några exempel:

 

Är det tillåtet att diskutera om rakeback på forumet?

 

A. Ja

B. Ja, om endast pf.nu får en del av kakan

C. Nej

 

Kryssa i en eller flera alternativ för vad som skall tänkas på när du postar en tråd i handanalys?

 

A. Tanken med denna grupp är att vi diskuterar specifika situationer som uppstått i specifika händer.

B. Tanken med denna grupp är att du postar allt som rör dina eller andras resultat kring borden.

C. Tråden skall innehålla en tydlig frågeställning kring vilken diskussionen sker

 

Du blev just utsatt för en bad beat (utdragen) och vill skriva av dig, under vilken grupp ska jag skriva?

 

A. Jag skriver ”handen” som en förklädd hand history och postar den i Handanalys.

B. Resultat

C. Resultat och i den specifika tråden ”bad beat”

 

 

Ett forums kvalitet ar beroende pa anvandarnas kvalitet - ju mer pf.nu har vaxt desto mer idioter har hittat hit, desto mer tradar sparar ur, desto samre kvalitet blir det pa inlaggen i genomsnitt, desto mer OT... etc etc etc.

Sant! Men bara för att ett forum växer betyder det inte att man ska se på när forumet fördärvas. Vilka som ska ta hand om detta är just moderatorerna. Om trådar spårar ur beror det väl just på avsaknaden av moderatorns närvaro.

 

Sedan skriver du: ”det blir sämre kvalitet på inläggen i genomsnitt”. Jag tror att du menar att t.ex.”tips” på en hand history som kan vara lite väl knackiga. Det som man kan göra är att man ordnar upp medlemmarna på efter vilken stake de spelar på, micro, low eller middle… Då får low stakes spelare endast skriva sina tankar om spelet i ”low/micro stakes hand histories” men inte uppåt dvs. i middle stakes. Samma sak gäller det när det diskuteras pokerteori. Där kan man antagligen låta micro stakes spelare vara utanför diskussionerna då de oftast inte vet det mest grundläggande. Det sistnämnda har gett det resultatet att s.k. ”idioter” fortsätter att argumentera för sin sak vilket leder till att de mer erfarna blir irriterade och skriver dryga och sarkastiska svar.

 

Och till er som klagar pa moderatorerna i allmanhet (inte enbart i denna trad da):

 

STFU

 

(orkar inte dra ngn langre motivering, men om folk med mer an en halv hjarna tanker till lite kanske ni forstar...)

Du får gärna tro att jag är utrustad med en halv hjärna. Men efter att jag har tänkt efter lite har jag kommit fram till följande:

 

När jag klagar nu så klagar jag på deras färdigheter i att ”moderera”. Det ska vara en skillnad mellan ”moderator bosse” och ”vanliga bosse”. När man är moderator tycker jag att man kan utföra jobbet på det sättet att man utelämnar onödiga syrligheter, drygheter och sarkasm. Jag själv tycker sarkasm och ironi är underhållande men inte så långt att vart och vartannat inlägg är utarbetat efter nyss nämnda kriterier. Att vara moderator är som ett jobb t.ex. en person som inte kan vara trevlig och tillmötesgående kan inte arbeta i serviceyrket. Samma sak är det med en moderator, om han/hon inte kan upprätthålla ordning och svara på ett trevligt sätt så är personen i fråga inte lämpad som moderator.

 

Främsta orsaken (enligt moderator) till att det är oreda är att moderatorstyrkan är underbemmanad och stora delar har tröttnat eller har annat för sig. Jag tycker det är bra att ni har hittat orsaken och jag ser framemot förändringen.

 

Däremot gällande moderatorernas beteende ges följande förklaring:

 

Jag vill ocksa papeka att storre delen av mina syrliga svar ar relevanta aven om de inte ar vad tradskaparen tankt sig.

Det håller jag med om. Dina svar är inte intetsägande.

 

Visst hade jag kunnat lagga ned mer tid pa att vara pedagogisk och ta hansyn till folks kanslor, men det skulle leda till att anstrangningen blir sa pass stor att jag inte bryr mig alls.

Så du menar att det är ditt naturliga beteende. I sådana fall är det bra om du ser moderator som ett jobb, för du beter dig väl inte på det sättet på jobbet också, eller? Och om ansträngningen är så himla stor så är det kanske lika bra att avsäga moderator titeln.

 

Sjalv anser att ett syrligt, relevant svar ar betydligt battre an inget svar alls. Tyvarr verkar manga foredra inget svar alls eller ett trevligt, felaktigt svar framfor ett syrligt, korrekt svar.

 

I slutändan handlar det väl ändå om att personen i fråga ska lära sig något. Om ditt svar är utformat på det sättet att majoritet av medlemmarna blir stötta av inlägget och därför inte tar till sig det relevanta, är det skrivna inlägget viktigt då? För jag hoppas innerst inne att när du skriver något så vill du att personen i fråga ska lära sig något eller ändra åsikt. Inte för att roa sig själv eller att förnedra någon. De enda som uppskattar sådana inlägg är folk som kan redan vet om det du skriver om. Det är de som ser det relevanta och kanske drar på smilbanden samtidigt. Men återigen ska man fråga sig om det inlägg som skrivs är riktat till dem som redan kan det och därmed blir roade ELLER till de som inte kan det och vill lära sig.

 

Sammanfattningsvis kan jag säga att när man är moderator så är man forumets/hemsidan ansikte utåt. En moderators primära uppgift är att hålla forumet i ordning. Jag tror att forumet skulle bli mycket bättre om man valde moderatorer som inte skrev så mycket på forumet (men läser en hel del). Alternativt om man skapar en användare som heter moderator och som endast moderar. På så sätt kan t.ex. Bosse vara sitt vanliga jag och skriva inläggen på det sättet han gör. Men däremot när han ska moderera så används det andra användarnamnet, ”moderator”. Detta skulle resultera i att folk inte längre skulle bli stötta utav en moderator utan av den vanliga bosse.

 

Dessutom kanske man kan ge betydande personer på forumet olika tiltar såsom medarbetare, pokerteoretiker etc.

 

Det blev en hel klagande däruppe så missförstå mig inte. Jag tycker att vissa moderatorer som vanliga medlemmar är stommen till detta forum. De har byggt upp detta forum och de innehar en oerhörd mängd kunskap om poker. Att dessa personer har tagit sig friheten att dela sig med den till oss andra tycker jag är oerhört givmilt. Om dessa personer väljer att lämna forumet så skulle det aldrig bli detsamma och behållningen från forumet skulle sjunka rejält. So all in all much :heart: to you guys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att det är ditt naturliga beteende. I sådana fall är det bra om du ser moderator som ett jobb, för du beter dig väl inte på det sättet på jobbet också, eller? Och om ansträngningen är så himla stor så är det kanske lika bra att avsäga moderator titeln.

Alltsa, moderatorgrejen ar inget jobb. Den ar helt oavlonat, och 99,99% av allt jag gor pa forumet ar inte moderatorrelaterat utan helt vanligt postande.

 

Tidigare la jag ratt mycket tid pa att fa ordning pa HA-forumet, men numer bestar nastan allt mitt modererande i att jag flyttar och laser lite tradar varav storre delen ar spam.

 

Jag tycker ocksa att det bor klargoras att moderatorrollen enbart bestar i formfragor och att allt annat en moderator sager ar dennes personliga asikter i klass med en vanlig postares.

 

Angaende jobb sa beter jag mig mycket varre dar, jag ar ju pokerproffs. :)

 

Sa ja, egentligen kan man lika garna ta bort moderatortiteln under mitt namn och skriva dit nagot annat. "Forumrav" eller nagot kanske vore battre. Ideen om olika titlar vid modererane och vanligt postande ar bra, tyvarr tror jag inte att det ar sarskilt lattimplementerat i phpBB. Idealiskt skulle det ju for vissa anvandare finnas en knapp i stil med "citera" fast som heter "moderera" istallet.

 

 

Men återigen ska man fråga sig om det inlägg som skrivs är riktat till dem som redan kan det och därmed blir roade ELLER till de som inte kan det och vill lära sig.

Om jag skulle saga att mina inlagg primart ar riktade till nagon sa skulle jag saga att det ar till folk som vill lara sig snarare an folk som vill bli larda. Alltsa till folk som garna tanker sjalva och kommer med uppfoljningsfragor och egna ideer, men inte folk som bara vill ha ett svar och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få lite nya moderatorer verkar bra tycker jag. Något som jag gärna skulle vilja se är lite hårdare krav (och där igenom bättre kvalitet) på Handanalys-delen. Som det är nu är nio av tio händer bara inklippta hand-histories.

 

Att lägga lite tid på att konvertera handen så att den blir läsbar, samt att skriva lite om hur man tänkte osv är inte för mycket att begära - särskilt inte när man vill att andra ska lägga tid på att analysera handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att den här diskussionen dyker upp med jämna mellanrum, det behövs lite friska idéer för att komma i gång ibland när man stått och stampat en del. :D

 

Tanken är som sagt att det ska vara högt i talk här på forumet, och jag kan hålla med om att styrningen på senare tid har varit lösare än på mycket länge.

 

Som många av er märkt så har Rubrikpillandet blivit mindre synligt, dock så gås alla som postas genom av mig (nej, jag har inget liv), däremot så har RP-taggandet, flyttning och låsingarna blivit färre just för att det tidigare varit starka åsikter om att det avskräcker nya POKERFORUM.nu-are från att posta fritt och får en dämpande effekt. Det kanske är dags att köra igång att tydlig göra med låsande och flyttande igen? :)

 

Sen har det blvit mycket så att vi inom moderatorgruppen har fått olika saker att göra vid sidan om forumet, samtidigt som det vuxit mycket snabbt, en lösning som Hjort föreslog kan ju vara att man har en alumnigrupp för "pensionerade" moderatorer så tar man in ny moderatorer med frisk och fräscha ögon. Ska verkligen fundera på det, för det är klart vettigt att vi får in nytt folk i MG på en mer kontinuerlig rotation.

 

Det skulle även kunna öppna upp för att vi inom MG på "ålders höst" kan få gnälla lite och steama över hur det var bättre förr. ;)

 

När det gäller struktur på själva forumet så har vi sen förra börja av året haft ögnen på att byta plattform och en rad andra systemrelaterade fixar, dock så har detta dragit ut på tiden så in i h*lvet mycket pga av att vi har gjort anpassningar i phpBB som är svåra att flytta samt att andra delar som vi ha velat få in inte riktigt är så enkla att flytta in i phpBB (eller annan forumplattform).

 

Let the diskssion fortsätta! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju själv varit en av dem som motsatt mig alltför hård moderering. Framför allt när man var relativt ny på forumet så var det svårt att förstå varför just min tråd blev låst - allt jag ville var ju att få svar på hur jag hade spelat den där handen.

 

Men på senare tid har jag börjat tycka att det är alltför många trådar (främst HH:s) som man inte ens orkar sätta sig in i. som någon sa så är ofta HH:s bara direkt inklippta från klientens chatfönster, o.dy.

 

En sak som jag tror skulle kunna bidra till viss förbättring utan att vara alltför ingripande är om man införde nån form av temporär låsning - om en moderator ser t.ex. en HH som är aldeles bedrövligt skriven, så låser han den i 24h eller nåt sånt och postar en kort hänvisning till den specifika regel i postningsreglerna som tråden bryter mot. Efter 24 h låses tråden automatiskt upp igen.

 

Det blir således en kombination av en liten markering och ett mildare straff - OP kan fortfarande få sin fråga besvarad, men en låsning leder ju till att tråden blir mindre välbesökt. Plus att det ger OP lite frustration och ett dygn att fundera över sin blunder.

 

En annan sak som skulle vara bra är nån form av varningsflaggning av användare. En varning skulle inte vara nåt mer än en ren markering, men samtidigt kan den ju användas som ett verktyg av moderatorerna. Om en moderator ser att någon som redan flaggats tre gånger beter sig illa, ja då vet han att det kanske är dags att fundera på att banna användaren. Mao, varningar kan användas av moderatorerna som en sorts anteckning om att användaren har betett sig illa.

 

En sak till: Temp-bans. Att kunna banna någon på en bestämd tid (vet inte om ni redan har den featuren). 24 h för lite allmänt otrevligt beteende, längre tid i lite värre fall. Permanent bara i de värsta fallen. Annars blir det lite som polisens val mellan pistol och batong. Man borde ha nånting däremellan.

 

Så, det var tre saker för QoS att leka med. Temporär låsning, temporär ban och varningsflaggning av användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag tror skulle kunna bidra till viss förbättring utan att vara alltför ingripande är om man införde nån form av temporär låsning - om en moderator ser t.ex. en HH som är aldeles bedrövligt skriven, så låser han den i 24h eller nåt sånt och postar en kort hänvisning till den specifika regel i postningsreglerna som tråden bryter mot. Efter 24 h låses tråden automatiskt upp igen.

 

Personligen tycker jag det låter mindre bra, för det skulle innebära att folk som fick råd och rön om vad som var fel och sin tråd låst skulle posta precis samma tråd igen (en del med hänsyn tagen till råden, en del inte), ie en massa likadana trådar ie spam ie inte bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några regler jag gärna skulle vilja se;

 

1) Handkonverterare eller bearbetning av HH måste användas/göras innan de postas, ska gälla i HH-forumet samt i dagböckerna.

 

2)Absolut inga bad-beat HHs, varken i resultat eller dagböcker.

 

3) I dagböcker ska varje HH numreras för att sedan användas när folk kommenterar HHn. Detta betyder att man inte behöver citera hela HHn.

 

4) Alla HHs ska innehålla en frågeställning samt kommentarer, även i dagböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste för mig är att de riktigt duktiga spelarna är aktiva och skriver i trådarna. Nu är det ju så, vilket inte är konstigt, att fler än 99% av medlemmarna (inkl yours fishy) tillhör kategorin "kan inte spela eller kan inte uttrycka sig". Men jag har under ett år på forumet stött på kanske 5-10 medlemmar som verkligen har fördjupat mitt pokertänkande. Den lilla gruppen är extremt viktig för forumet.

 

Om den här lilla elitgruppen skriver oftare blir det både mer givande att posta och läsa och man skärper även till sig för att de egna inläggen så litet som möjligt ska framstå i sin naknaste pinsamhet. Om eliten drar sig tillbaka till förmån för "WTF - ässen utdragna igen"-inläggen tappar man intresset och lägger själv ribban däromkring.

 

Jag har inga förslag eller så. Ville bara delge en tanke om vad jag ser som forumets livskraft, elitist som jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste för mig är att de riktigt duktiga spelarna är aktiva och skriver i trådarna.

...

Om den här lilla elitgruppen skriver oftare blir det både mer givande att posta och läsa och man skärper även till sig för att de egna inläggen så litet som möjligt ska framstå i sin naknaste pinsamhet. Om eliten drar sig tillbaka till förmån för "WTF - ässen utdragna igen"-inläggen tappar man intresset och lägger själv ribban däromkring.

 

Kloka ord. Som tillsammans med mickols inledande förslag på förbättringar nog kan leda ganska långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...