Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har precis fått hem den nya laptopen nu och sitter därför på den och skriver dagens första inlägg :) Turneringarna igår gick inte så bra till slut. Stars kunde jag legat riktigt bra till i ifall jag inte hade förlorat handen med QQ mot AQ men efter den handen kunde jag aldrig riktigt bygga upp stacken igen. Jag bytte 10% med Thefman från forumet och han vann c.a. 1450$ så jag backade inte mycket på den turneringen(Bra jobbat Thefman). Prima låg helt okej med i men slarvade i några potter och det gjorde att jag åkte ut inte jättelångt från ITM. Detsamma gällde Stars.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Något som är jobbigt med den nya datorn är att jag hör små pip hela tiden vilket irriterar riktigt mycket. Förhoppningsvis vänjer man sig vid det :) Ska nog iväg och klippa mig om ett litet tag och efter det ta någon timmes sömn innan man sätter igång med cashgameliret.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Tänkte också höra ifall någon vet vad PokerTracker har för regler gällande byte av dator? Kommer jag få en licens gratis eller måste jag köpa programmet på nytt? Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också höra ifall någon vet vad PokerTracker har för regler gällande byte av dator? Kommer jag få en licens gratis eller måste jag köpa programmet på nytt? Tacksam för svar!

Det är bara o skicka från den mailen man reggat PokerTracker med så tar dom bort den gamla registreringen och ger dig en ny. Tror till och med man kan ha det på två datorer samtidigt. Bara o maila :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänkte också höra ifall någon vet vad PokerTracker har för regler gällande byte av dator? Kommer jag få en licens gratis eller måste jag köpa programmet på nytt? Tacksam för svar!

 

Du får två licenser gratis. Det är bara att maila och fråga. Kolla deras FAQ.

 

Byter du dator så kan du också avsluta PT på ena och få nytt gratis på andra har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också höra ifall någon vet vad PokerTracker har för regler gällande byte av dator? Kommer jag få en licens gratis eller måste jag köpa programmet på nytt? Tacksam för svar!

 

Maila, får nya koder ombegränsat antal gånger men max till två datorer.

 

Kan berätta en annan grej om PT. Dom har tydligen rätt mycket säkerhet kring köpet iag. Köpte PT när jag var i Thailand, men inget hände med min order. Mailade och frågade varför fick då detta svar: We regret this order has not been processed due to the fact that the email address and/or initiating order host country do not correspond with the billing address country of SE which you have entered.

 

It has been our experience that there is a high incidence of fraud when this occurs and it will be necessary that you explain this difference so

that we may continue with the processing of your order.

 

Your patience and understanding is appreciated. We look forward to your reply and thank you for your business.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ungefär en timme sedan kom jag att tänka på en hypotetisk situation som jag tänkte posta här och se om det går att få någon respons på.

 

Ponera NL500, 100BB stackar. Du har hyfsat tight image vid bordet(21/13) och öppnar 4BB i MP med :Xs:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> . Du får ett omslag av knappen(24/17) till 65$. Du synar.

 

Floppen kommer :9h::6c::3s:

 

Du checkar, knappen bettar 100$, Du synar.

 

Turn :4h:

 

Du checkar, Knappen ställer in för 335$.

 

Vilka händer av dina möjliga synar du med i detta läge?

 

Knappen har trots sin lösa spelstil inte blivit påkommen med att bluffa under sessionen. Det är i dina ögon en duktig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade just den första sessionen på den nya datorn och efter en mycket seg inledning där mitt kortsnitt såg ut som det gjort den senaste tiden så kom jag igång allteftersom och lyckades tillslut plussa ungefär 1250$. Jag spelade 2st NL500 bord och 2st NL400, det kändes bra. Vet inte vad det kan tänkas bli ikväll. Kan hitta argument för både cashgame och MTT men jag avvaktar några timmar och se vad jag känner för när det börjar bli dags :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertequila: Det är skönt att spela som omväxling :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Är det någon som är bekant med detta?

 

"ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com."

 

Vad ska man göra åt det? Kommer upp när jag försöker importera händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som framför allt CG-spelare.... tycker du inte att MTT är rena sömnpillret?

 

Inget plats för lir och skoj,, bara vänta på bra händer och Zzzzzzzzzz.....

O sen plötsligt ALL IN,,,, ALL IN.... blindsen är för höga... ALL IN...

 

Jag klara inte av att spela MTT utan att ha ett CG-bord vid sidan om...

 

haha detta är klockrent. spelade sm förra veckan och kände verkligen så, kommer nog aldrig spela en till turnering i hela mitt liv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hypotetiska hand var mycket intressant.

 

Om vi antar att jag inte har någon historia mot fienden så det som att jag skulle syna med KK/AA/set och släppa resten (att vi skulle ha tvåpar känns inte direkt som en möjlighet).

 

Sedan förändras bilden om vi har historia mot fienden. Men om du säger att fienden aldrig har gått till showdown med sina bluffar skulle det kännas extremt tungt att hitta synen med sämre än ovannämnda händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en hand åt dig:

 

Låt säga att du sitter på AK, nl400, 100bb. Fienden (100bb) är regular och både du och fienden har trebettat mer än generellt.

Situation 1.

 

Du betar 20 pre från Knappen, fienden från BB slår om till 65. Du synar.

 

Flopp Kxx utan färg/stegdrag. Fienden betar ut 110. Vad gör du?

 

Situation 2.

 

Fienden betar ut 20 från knappen, du slår om från BB till 65. Fienden synar.

 

Flopp Kxx utan färg/stegdrag. Du betar ut 100, fienden raisar med 150. Vad gör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andpet

 

Angående handen jag la upp så fick av dig ungefär det svar jag hade hoppats på och trodde jag skulle få. Det jag främst hade i åtanke då är hur man skulle spela en oträffad AK. Känns i nuläget att jag alldeles för ofta checkar bakom på turn istället för att pusha men med tanke på att potten är trebettad kanske man som sagt kan folda ut fler händer än vad man tror(såklart lite beroende på motståndare)

 

Situation 1

 

Jag kan aldrig någonsin se att någonting annat än syn kan vara rätt spel här om man inte har en sjuk history med motståndaren. Vi dominerar ju hans HD REJÄLT här men raise känns kallt på ett sådant här torrt bräde så syn känns bäst imo.

 

Situation 2

 

Här blir det värre. Mitt standardspel är att checka flopp här just för att det är så äckligt att få omslag då jag hatar att folda denna typ av hand.. Ifall jag skulle betta ut och få omslag så skulle säkert alla pengar hamna i mitten tillslut i förhoppning om att motståndaren har samma hand, Jag är station i sådana här lägen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andpet

Angående handen jag la upp så fick av dig ungefär det svar jag hade hoppats på och trodde jag skulle få. Det jag främst hade i åtanke då är hur man skulle spela en oträffad AK. Känns i nuläget att jag alldeles för ofta checkar bakom på turn istället för att pusha men med tanke på att potten är trebettad kanske man som sagt kan folda ut fler händer än vad man tror(såklart lite beroende på motståndare)

 

Pusha på turn med AK? Vilken hand ska du reppa? Med vilka legitima händer pushar du på turn?

 

Om du ska pusha så får du väl pusha på floppen, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...