Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Hand 1: Stor chans att han har ett missat färg- eller stegdrag, så du vinner nog rätt ofta här.

 

Hand 2: Jag skulle sätta honom på Q (kanske QJ) och gå all-in på turn.

 

Hand 3: Man sätter dig inte på en trea här, har han en kung så synar han nog. Gillar inte din push, tycker att det fullkomligt skriker bluff om den.

Du tycker alltså jag ska checka hand 1 på river?

 

Angående hand 3 så pushar jag för att jag inte tror han har en K.

 

Hand 1 tycker jag är bra spelad. Finns inte så mycket att kommentera.

 

Hand 2 tycker jag är readbaserad. Tycker det liknar massagebet, å andra sidan kan det vara en dåligt spelad Dam. Som sagt, upp till din read att avgöra. Hade dock haft svårt att lägga den själv.

 

Hand 3 tycker jag om jag ska vara ärlig inte alls om. Varför betar du inte turn? Jag spelade en liknande hand nyss; checkade turn för att betta ut på river. Fienden hittade synen med QQ (trots kungen på bordet).

I hand 2 så har jag ju ingen direkt read så det gör såklart att beslutet blir ganska knepigt att ta. Generellt ska de väl mycket till för att man ska släppa AA med 100BB stackar och när jag inte riktigt kan sätta motståndaren på en hand brukar det vara ännu svårare att komma ifrån.

 

Anledningen att jag checkar hand 3 på turn är för att potten är trebettad pre och han kommer förmodligen checka en hel del av sina starka händer här men jag tänkte att ifall jag checkar bakom på turn och han även checkar river så kommer jag kunna sätta honom på en inte alltför stark hand och därför få honom att folda mot min push.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Spelade inget mer under natten så dagsresultatet blir back 850$. Imorgon ska jag gå på bio och lite andra trevligheter så jag blir borta hela dagen och en del av kvällen men det är möjligt att det blir en kortare kvällsession ifall jag inte är alltför trött. :)

 

GodNatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spontat gillade jag hur du spelade hand 1 (9-set), men när jag funderade lite mer på den tycker jag att din linje är lite för stark för att jag ska tro att du ofta får syn av svagare händer där när du pushar. Och eftersom du är semi-stark på den brädan, så tror jag att du riskerar att förlora på att pusha den. Du reppar ju i princip färgen, så det enda positiva jag tänka mig att man kan få ut av det där spelet är att nån gång få en jättenit att vika en låg färg, men jag vetefan alltså. Hmm, nåja, jag kanske är fel ute, lite beroende på fi.

 

I hand två checkar jag bakom på turn och som spelat foldar jag. Han måste ju vara ett jättemongo om han ska spela en svagare hand är din sådär?

 

Hand 3 kan nog funka mot en dålig nit, men jag kan inte riktigt se vad vi reppar? KK? Vet vi isåfall att han kan släppa en AA-hand, så tycker jag det är ok. Eller har han en bred HD när han limp-reraisar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontat gillade jag hur du spelade hand 1 (9-set), men när jag funderade lite mer på den tycker jag att din linje är lite för stark för att jag ska tro att du ofta får syn av svagare händer där när du pushar. Och eftersom du är semi-stark på den brädan, så tror jag att du riskerar att förlora på att pusha den. Du reppar ju i princip färgen, så det enda positiva jag tänka mig att man kan få ut av det där spelet är att nån gång få en jättenit att vika en låg färg, men jag vetefan alltså. Hmm, nåja, jag kanske är fel ute, lite beroende på fi.

Jag var lite inne på samma spår som du efter att ha analyserat handen i efterhand. Jag kan säkerligen få syn av lägre set då och då och någon kanske även kan tiltbetala med något tvåpar men generellt så får jag förmodligen bara syn av bättre händer. Vad tycker du om turnspelet? Är det okej eller bör jag bara syna för att hålla potten nere? Denna gång fick jag syn på river när jag pushade och Fi visade upp :7c::8s:.

 

I hand två checkar jag bakom på turn och som spelat foldar jag. Han måste ju vara ett jättemongo om han ska spela en svagare hand är din sådär?

Egentligen ingenting att invända mot här heller. Dock så försökte jag intala mig själv att han tomtade sig med QJ eller liknande så jag pushade och sprang rakt in i väggen. Fi synade med QQ(En något oortodoxt spelad QQ iofs :) )

 

Hand 3 kan nog funka mot en dålig nit, men jag kan inte riktigt se vad vi reppar? KK? Vet vi isåfall att han kan släppa en AA-hand, så tycker jag det är ok. Eller har han en bred HD när han limp-reraisar?

Han har limpreraisat mig en gång tidigare under sessionen där jag oträffat gav upp handen efter floppen. Hans HD bör jag ofta vara viktad åt det starkare hållet men hans linje är ju inte direkt vettig för någon typ av hand som han kan tänkas syna en push med? Att han skulle checka både turn och river med AA känns föga troligt så ett PP lägre än KK är det som känns som den troligaste HDn i detta fall. Fi foldade efter min push.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Nu har man spenderat hela dagen med att hänga med tjejen på julshopping, ätit på resturang samt gått på bio så det har inte blivit någon tid framför datorn förrän nu. Är dock alldeles för trött för att spela så jag väntar med det till imorgon :) Månaden är lite mer än $4k upp så jag ligger hyfsat bra till resultatmässigt med tanke på att jag inte har så många händer spelade än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om turnspelet? Är det okej eller bör jag bara syna för att hålla potten nere?

 

Turnspelet gillar jag, där tror jag vi fortfarande kan få syn av en del sämre händer, och dessutom bygger vi pott för de gånger vi fyller på river. Checken på floppen gillar jag också.

 

Att han skulle checka både turn och river med AA känns föga troligt så ett PP lägre än KK är det som känns som den troligaste HDn i detta fall.

 

Nej, du har ju rätt i att han inte känns jättestark förstås, så det där spelet kanske kan funka en del faktiskt. Jag antar att det beror lite på hur din syn-HD ser ut efter en limpreraise också, i kombination med hans HD han LRR. Nu verkar ju din HD vara ganska vid (;)), så då antar jag att 77/88 också finns med i den och då har vi ju mer än en hand att reppa, så har du inte visat för mycket bluffar nyligen i sessionen och om han inte är på nåt sätt tiltad på dig, så kanske det inte är så dumt ändå.

 

Månaden är lite mer än $4k upp så jag ligger hyfsat bra till resultatmässigt med tanke på att jag inte har så många händer spelade än så länge.

 

Grattis. Hoppas det fortsätter! :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läääänge tänkt att jag skulle titta i din dagbok då jag tycker att du skriver bra grejer. Men liv och sånt envisas med att komma ivägen. Hade varit enklare om du hade en dagbok på 4-6 sidor eller nåt, känner ju att jag "måste" läsa allt från början för att det ska vara meningsfullt, men då blir det ju aldrig av... :roll: Så nu hoppar jag bara in här helt enkelt, har läst de sista sidorna, det här är ju bra skit. :)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Tycker också det känns som en onödig riverpush, medan turn känns givet. Jag antar att du pushar där för att få det att se ut som en bluff (missat färgdrag) men med tanke på den brädan är det inte särskilt många som vill hitta synen för drygt 100 bb för att ta reda på huruvida du bluffar eller ej. Med andra ord tror jag du kan göra svåra beslut lätta här. Beta $250-$300 ngt. (Såg nu att effektiva stackdjupet på river var något sådant, så wp. Vad kan man annars göra river liksom?)

 

Hand 2: Tyvärr har jag sett för mycket åsnor som spela jättenötterna såhär. Jobbig fold men på turn ger vi upp. Dessutom bör du väl mixa upp med en del checkar bakom här, men det gör du redan antar jag.

 

Hand 3: Räknar du inte med att ha något showdown-värde här eller? Det förstår jag inte hur du kan utesluta. Just därför känns det som en onödig bluff då din 7a säkert står rätt ofta. Dessutom känns bluffen jättebluff och man kan lätt syna ned med massa par < K. Åtminstone en lagomt kompetent fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis. Hoppas det fortsätter! :club:

Thank you very much m8 :)

 

Har läääänge tänkt att jag skulle titta i din dagbok då jag tycker att du skriver bra grejer. Men liv och sånt envisas med att komma ivägen. Hade varit enklare om du hade en dagbok på 4-6 sidor eller nåt, känner ju att jag "måste" läsa allt från början för att det ska vara meningsfullt, men då blir det ju aldrig av... Så nu hoppar jag bara in här helt enkelt, har läst de sista sidorna, det här är ju bra skit.

 

GL

Ja, Det känns faktiskt som att min dagbok börjar bli relativt lång nu och jag funderar faktiskt på att starta en ny i samband med Thailandsresan men vi får se. Skulle ju möjligen om jag får lite tid över kunna skriva ihop en kortare sammanfattning om hur det har gått sen dagboksstarten ifall det skullr vara något av intresse att läsa? 8-) Som du kände med min dagbok var lite så jag kände med din plantskoledagbok, Visst Jag är inte jättemycket av en Sng-Apa men tänkte att det skulle vara kul att följa ändå men innan jag hann börja så var redan dagboken enormt lång så jag valde att bara läsa den sporadiskt :)

 

Kul att du tycker min dagbok verkar bra och man får väl ta och hälsa dig välkommen till gemenskapen ;)

 

Hand 3: Räknar du inte med att ha något showdown-värde här eller? Det förstår jag inte hur du kan utesluta. Just därför känns det som en onödig bluff då din 7a säkert står rätt ofta. Dessutom känns bluffen jättebluff och man kan lätt syna ned med massa par < K. Åtminstone en lagomt kompetent fi.

Vet inte riktigt hur pass mycket SD-värde jag har med denna hand, Det är väl egentligen bara AQ jag leder emot ifall vi ska se till någorlunda troliga händer. Anledningen till att jag pushade var att med tanke på att floppen var SUPERTORR, potten är limpreraisad pre. När jag tar denna linje¨så känns det nästan som att han inte ska kunna syna med ett medelhögt pocketpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoho...Gissar att denna satte myror i huvudet på dig...

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $556.40 [Dealer]

- branjo sitting in seat 3 with $726.75

- drsteinberg sitting in seat 4 with $1126.99

 

branjo posted the small blind - $2.50

drsteinberg posted the big blind - $5.00

** Dealing card to drsteinberg: X of Hearts, X of Clubs

Punkrock_kid raised - $20.00

branjo called - $20.00

drsteinberg raised - $80.00

Punkrock_kid raised - $210.00

branjo folded

drsteinberg called - $210.00

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 7 of Spades, 10 of Hearts

drsteinberg bet - $439.00

Punkrock_kid folded

drsteinberg mucks:

drsteinberg wins $878.00 from the main pot

 

:-o

 

drstein,

är planen här att ställa alla floppar som är utan A-K-Q eller? vad är tanken med callen preflop? din line känns inte särskilt stark...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt dra igång en session förut men fick då se att Liverpool-Fulham skulle sändas så jag valde att vänta med grinden. Mot slutet av matchen drog jag igång med en sänggrind och det gick ganska dåligt kan man säga. Ryckte upp mig lite på slutet och slutade bara 400$ minus men sammantaget så är jag inte nöjd med mitt spel. Förlorade en stor pot med AT mot A4 efter att floppen kommit AAJ turn 2, river 4 och alla pengar åkte in. Hade jag vunnit den potten hade resultatet blivit bättre men det är väl bara hoppas att det går bättre framåt kvällen :)

 

Angående diskussionen om limpreraise så är det inte något jag använder mig av i cashgame. Tycker helt enkelt inte att det fungerar mot duktiga spelare. Ska man göra det måste man ju dessutom hålla på att balansera med att limpreraisa skräphänder och det känns inte så vidare bra. När också folk ser vad du håller på med så kommer de ju sluta höja efter att de sett din limp från EP och man kommer därför många gånger spela sina monsterhänder i limpade multiwaypotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen en hand mot -Mattews-, VÄLDIGT aggressiv spelare. Det är precis i början av sessionen så jag har inte riktigt koll på huruvida han är tiltad eller inte men han har som vanligt spelat väldigt löst inledningsvis. Jag har egentligen inte spelat tillräckligt mycket för att kunna avgöra hur ofta han bluffar i detta läge. Är det någon som mött honom mycket och som kan försöka tolka vad detta bet känns som. Kan vara bra att veta nästa gång han börjar överbetta mot mig :) Att jag checkar floppen är för att han kan bli väldigt betvillig om han anar weakness. :) Dock kändes det väldigt mycket som en 7a när handen utspelades och det är ju inte direkt billigt att syna :)

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: PleKur ($438.17)

Seat 2: kaya1 ($126.75)

Seat 3: Punkrock_kid ($492.50) [dealer]

Seat 4: gamb ($834.77) [small blind]

Seat 5: -Mattews- ($446.55) [big blind]

Seat 6: bjarle ($348.15)

 

Hole cards: J :spade: 9 :spade:

 

Pre-flop:

bjarle folds, PleKur folds, kaya1 folds, Punkrock_kid raises to $20.00, gamb folds, -Mattews- calls $20.00

 

Flop: J :heart: 7 :heart: 10 :club: (2 players)

-Mattews- checks, Punkrock_kid checks

 

Turn: 7 :spade: (2 players)

-Mattews- bets $67.00, Punkrock_kid calls $67.00

 

River: K :diamond: (2 players)

-Mattews- goes all-in for $364.55, Punkrock_kid folds

 

-Mattews- wins $538.05 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du ursäktar att en lowlimit player försöker sig på en analys, men det är lika mycket för min personliga utveckling att få bemötande fr dig o andra på mina tankar.

 

Vet inte om han alltid slår om med AQ preflopp... men annars känns inte den handen heller inte långt bort, lr 89 floppad stege hade kunnat välja den linjen.

 

Skulle båda ha J så kan det vara split om även han har no kicker, men även AJ, JT möjliga, fast JT känns lite off med tanke på parat turn o K på rivern. Och självklart alla rimliga 7-kombinationer.

 

Själva actionsekvensen fr hans sida är ganska intetsägande fram till river i alla fall.

 

Checken på flopp kan vara svaghet eller försök till C/R.

Bet på turn kan vara försök att stjäla potten när du checkat på flopp eller styrka.

 

Den enda frågan är egentligen varför overbet på rivern kontra normalt värdebet, och vilken hand han egentligen sätter dig på.

 

Vad säger din actionkedja till honom då?

 

Din raise på knappen ger en väldigt vid HD kan jag tänka mig.

 

Checken på dragfylld flopp kan kännas skumt med toppar, men uppenbarligen så checkar du med toppar och hålpipa på sådana floppar så har han någorlunda koll på ditt spel så vet han egentligen inte heller var du står.

 

När du synar turn så väljer han att trycka in på rivern. Den kombinationen av händelser får mig att tycka att han antingen VET uppenbarligen att du inte har sjuan. Detta kan starkt tala för att han själv har en sjua

eller att han hoppas att du har en sjua och är inte rädd för den, och det talar väl för typ 89.

 

Båda alternativen har dig slagen.

 

Ett annat alternativ är att han trycker på turn på drag och representerar typ sjuan lr bättre hand.

 

När du synar turn så skulle jag i alla fall inte sätta dig på enbart drag. Om jag inte är helt ute o cyklar så skulle drag på turn fr din sida medföra fold/raise-action, och med tanke på parat bord så är frågan om du fortsätter jaga draget. Så du sitter nog i hans ögon på nån sorts färdig hand. Ändå väljer han att trycka in på river.

 

Frågan är om han sätter dig på en färdig hand liknande det du faktiskt har o han tror att han kan pressa bort dig, eller om han pushar för värde.

 

 

Vilken hand slår du då?

 

Känns som enda handen du slår är en bluff typ busted flushdraw. Det ska sättas i sammanhang med vad han sätter dig på och frågan är om ekvationen går ihop... kanske.

 

Med tanke på kostnaden o ovan nämnda faktorer så är frågan om det inte är bättre att välja ett bättre läge för att spela om hela den effektiva stacken.

 

Med tanke på hans överaggressivitet så kommer han nog att bjuda på bättre lägen.

 

Det var mina tankar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns otrolig avancerad vinkling på det här... TÄNK

 

Antagligen menar du att det kan vara bra att använda mot motståndare man har lång history på? Jag förstår även att det finns en väldigt avancerad vinkling på att limpraisa men jag skulle tro att de flesta (läs: majoriteten av spelare på low- och antagligen mid-limit) som limpraisar inte har någon vidare lång tankegång bakom sitt beslut, utan mer gör det på impuls. Dessutom skrev listig att en lagom kompetent fi måste ha det i sin arsenal, för att kunna göra ett otroligt avancerat spel behöver man väl vara lite bättre än lagom?

 

Spelet kan säkert göras med framgång på din nivå mot rätt spelare, men jag tvivlar på att du gör det mot en spelare du spelar mot för första gången (vilket var min uppfattning när jag läste HH:n)?

 

För att klargöra vad jag menade med min förra post ytterligare kan jag väl säga att jag tycker limpraise är alldeles för ofta använt av spelare som inte har koll på varför de gör spelet och oftare försätter sig i sitsen punkrock_kid beskrev i sin post om varför han inte anväder sig av limpraisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa text :) .

Hehe. Inga problem att folk från lägre nivåer kommer in och skriver. :)

 

Jag ska fatta mig ganska kort. Problemet med att möta just -Mattews- är att det i princip omöjligt att sätta honom på en hand. Det går i princip inte att reducera hans HD efter hur hans bettingsekvens ser ut. Det gör att det många gånger kan bli väldigt svårt att möta honom för man kommer få spela väldigt marginellt och många gånger ha någon form av gissningslek och det är inte speciellt roligt när potterna blir stora.

 

Vad jag har för HD först in på knappen kommer han inte bry sig särskilt mycket om. Han kommer att försvara med alla händer och bygga potter med svaga händer. Det är helt enkelt hans sätt att spela poker, så är iaf min uppfattning.

 

Det som talar för fold är väl egentligen att jag får riktigt dåliga pottodds och måste ha rätt väldigt ofta här för att synen ska vara profitabel i längden.

 

vad ärdey här? msncmgradnen sa vi uu:?

Sorry kompis :) Jag hade lite annat för mig så det blev inget msn, vilket förstås var lite synd eftersom du kan vara ganska underhållande när du druckit litegrann :P

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Blev ingen mer grind under gårdagen efter att jag spelat 180manna-Sngsen mot några andra PFare. Hade riktigt bra läge att ta hem den sista turneringen och hade säkerligen gjort det om jag inte hade varit helt onödig och trebarrelbluffat bort hela stacken mot killen som tillsammans med mig ledde överlägset när det var ungefär 15 spelare kvar :) Var väldigt trött på att spela och hade inte gjort det ifall jag varit helt fokuserad men men. Eventuellt tar jag en grind nu ifall det är någorlunda bra värde på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe. punk_rock. jag har läst din dagbok ganska länge.

jag hoppas du förstår att du varit inne i en ganska lång rusch.

du är duktig utan tvekan, men att ens orka kommentera ett marginellt minus bäddar för problemi framtiden.

Hehe, Ja, Jag har väl inte direkt någon jätteerfarenhet av negativa resultat så det är nog därför jag whinar litegrann så fort det går emot mig litegrann :) När allt gått prickfritt under en långt tid så har man svårt att sätta fingret på vad som går fel, antar att det bara är att jobba på så kommer de säkerligen de gröna dagarna tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll har jag tänkt att spela en del turneringar så jag lägger upp en lista med de turneringarna jag registrerat mig till.

 

Prima:

 

19:30 $5K-garanti ($25+2,5)

21:30 $150k-garanti ($50+5®)

23:00 $15k-garanti ($20+2®)

00:30 $6,5k-garanti ($35+3®) SH

 

FullTilt:

 

20:00 $11k-garanti ($24+2)

 

ipoker

 

20:45 $3k-garanti ($30+3)

21:00 $25k-garanti ($100+10)

 

Huvudvärk idag så förvänta er inte någon klonk från min sida :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...